wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=27022
Strona 3 z 38

Autor:  Kamil Z [ 08 wrz 2010, 8:27 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Czy dostaliście na niego roczną gwarancję , będziesz nim jeździł.

Autor:  MAN [ 08 wrz 2010, 8:31 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Man został sprowadzony na zamówienie do Polski z HH przez posrednika to nie wiem jak z gwarancją :]
Kierowca będzie jeżdził tym szarym zamiast volvem a ja tym niebieskim :D

Autor:  transbol [ 08 wrz 2010, 17:25 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Jak ci się jeżdzi z automatem. Widze że ty masz jakąś inną wersje sterownika od biegów bo bo w moim to jest coś takiego że możesz sobie ruszyć z 1, 3 lub piątki ale to tylko na pusto lub ciągnikiem
Obrazek
u mnie jest tak

Autor:  MAN [ 08 wrz 2010, 18:10 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Ja mam nowszą wersje sterowania skrzynią biegów. Automat sam dobiera sobie bieg z jakiego mu ruszyć w zależności od ciśnienia powietrza w tylnych poduszkach. Przy 16 tonach ładunku rusza z 4 biegu z 26 tonami z 3 na pusto z naczepą i samym ciągnikiem rusza z 5 biegu.
Za pierwszym razem po włączeniu na jazdę rusza z 3 biegu potem sam dobiera sobie bieg do ruszania
Generalnie dobrze się jeździ, czasami głupieje automat w terenie pagórkowatym zwłaszcza przy prędkościach 70-80km/h wtedy pod jedna górke potrafi 3-4 razy przerzucić bieg tam i z powrotem. Tak sobie myślę że za miastem lepiej jest ustawić na sterowanie ręczne, tam gdzie da rade przytrzymać go 12 biegu żeby nie redukował nie potrzebnie na 11 bieg, być może wtedy będzie mniej palił
Jak wygląda u Ciebie z obrotami? bo u mnie przy 90km/h jest zaledwie 1300obr/min. Automat trzyma silnik w niskich obrotach przy spokojnej jeździe 900-1300 obr/min.

Autor:  Borek [ 08 wrz 2010, 18:16 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

A jak wygląda zmiana biegów w trybie manualnym? Jest jakaś wajcha/przycisk? Ma może tryb Power/Eco?

Autor:  transbol [ 08 wrz 2010, 18:52 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

co do obrotów to się nie przyglądałem jak tata jedzie ale tak w granicach 1300
i z tego co zauważyłem to jest mu lepiej jeździć na ręcznej niż na pełnym automacie bo na automacie troche więcej pali no i za szybko zbija bieg na niższy przy niewielkich wzniesieniach
na automat przerzuca dopiero gdy dojeżdża do krzyżówki i wtedy skrzynia sobie sama bieg dobiera
Cytuj:
A jak wygląda zmiana biegów w trybie manualnym? Jest jakaś wajcha/przycisk? Ma może tryb Power/Eco?
do ręcznej zmiany biegów służy wajcha od tempomatu góra wyższy bieg a dół niższyi boczny przycisk zmienia tryb na manual lub auto

Autor:  MAN [ 08 wrz 2010, 20:08 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Skrzynia ma funkcje Power, trzeba wcisnąć pedał do końca w podłogę i pokonać opór na pedale wtedy słychać taki klik.
Na manualu trzeba pamiętać o redukcji biegu przy ruszaniu z skrzyżowania bo bieg zostaje na jakim się dojechało do skrzyżowania, naciska się na gaz i silnik gaśnie

Autor:  transbol [ 09 wrz 2010, 14:07 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

aby nie zgasł przy ruszaniu to gdy się dojeżdza do krzyżówki lepiej jest wcisnąć na automat i sam sobie zbije bieg

Autor:  Adam_Pisz [ 12 wrz 2010, 13:51 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

MAN nie ciąga białej firany ;> ?

Autor:  MAN [ 12 wrz 2010, 13:59 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
MAN nie ciąga białej firany ;> ?
Jeden i drugi MAN ciąga czarną kontenerówke KRONE na Niemieckich blachach :wink:

Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  MAN [ 14 wrz 2010, 12:30 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Dwa rodzynki razem :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  Borek [ 14 wrz 2010, 12:52 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Niebieski to jest low deck a naczepa standard? Czy może wykorzystałeś wysokie siodło? Silniki E3 czy wyżej?

Autor:  MAN [ 14 wrz 2010, 13:11 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Oba many to E3, szary ma zamontowany filtr cząstek stałych przez co jest podciągnięty pod E4 przy wykupie MAUTU w Niemczech
Niebieski to low deck, siodło wysokości 15 cm dołożone płyty o grubości 5 cm między łapy siodła a płytę na ramie ciągnika. Naczepa fabrycznie na oponach nisko profilowych 365/55R22,5. Rama naczepy stoi prosto i wysokość naczepy z kontenerem 3,98m lub 3,93 gdyż ciągnik ma dwie pozycje wysokości do jazdy :wink:

Autor:  Borek [ 14 wrz 2010, 13:27 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
Oba many to E3, szary ma zamontowany filtr cząstek stałych przez co jest podciągnięty pod E4 przy wykupie MAUTU w Niemczech
Niebieski to low deck, siodło wysokości 15 cm dołożone płyty o grubości 5 cm między łapy siodła a płytę na ramie ciągnika. Naczepa fabrycznie na oponach nisko profilowych 365/55R22,5. Rama naczepy stoi prosto i wysokość naczepy z kontenerem 3,98m lub 3,93 gdyż ciągnik ma dwie pozycje wysokości do jazdy :wink:
Dzięki za odp. Jak wygląda sprawa kiedy zestaw jest na oponach 80'tkach? Jaka jest wtedy wysokość załadowanego zestawu? Jakie rozwiązanie jest lepsze: Twoje z płytami pod siodło czy wysokie łapy mocujące siodło? Przepraszam za pytania, ale Twoje odpowiedzi są rzeczowe i interesujące na swój sposób :)

Autor:  MAN [ 14 wrz 2010, 13:43 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Stary czerwony man na 80tkach i siodłem 185mm trzymał wysokość 4,14m
Kwestia ceny za dwie łapy pod siodło trzeba dać około 1600 złoty, dorobienie dwóch płyt stalowych o wymiarach 470x250x50mm kosztowało 100 złoty + nowe dłuższe śruby

Autor:  ..::poster::.. [ 14 wrz 2010, 19:48 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Jeszcze się nie wypowiadałem w twoim temacie :) Twoje barwy MAN'a mi są znane :) A drugi MAN'ik też niczego sobie :) Widziałem twojego F2000 Dziś o 13...

Autor:  Długi [ 21 wrz 2010, 14:53 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

To musiałeś być w Afganistanie :(

Autor:  MAN [ 26 paź 2010, 17:20 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Wypad na Romunie, do zakładów Dacia po matryce wytłaczająca wytłoczki tylnych dzwi :wink:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Autor:  ostry_zabrze [ 26 paź 2010, 17:26 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Co tu dużo mówić manik jak to manik przepiękny a jeszcze to że jest na medze czyni go piękniejszym wielu bezawaryjnych km życze.

Autor:  Igor [ 26 paź 2010, 18:41 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Szary ładniejszy, ten ex. lowdeck pod standardem nie wygląda za ciekawie, a i w porównaniu z szarym całkiem łyso.

Strona 3 z 38 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/