wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Automat vs. manual
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3052
Strona 3 z 3

Autor:  jacek123 [ 21 kwie 2006, 17:17 ]
Tytuł: 

witam,
automat czy manual? co prawda nie cieżarówka a duzym osobowym przejechałem na automacie ponad trzysta tys. km i nie wyobrażam sobie innej skrzyni! prosze sie nie obrażać za moja opinie. w wiekszości przypadków automat ma wiecej inteligencji niz kierowca - w zakresie wykorzystnia mocy silnika itp. dlatego m.in silniki na automatach zyja dłużej!
pozdrawiam
slązak

Autor:  piotrekgal [ 22 kwie 2006, 20:55 ]
Tytuł: 

to, ze zyja dluzej moze i jest prawda, ale jazda takim autem,ciezarowka staje sie mozliwa dla coraz mniej inteligetnych ludzi- nie obrazmy sie, wsiadasz i jedziesz ( mowiac dosadnie ), a zeby lewarkiem, polowkami operowac, przy hamowaniu czy ruszaniu- ogolnie, trzeba tego oleju w glowie jednak troche miec, mysle ze jak te automaty maja zapanowac to srednio inteligetna malpa wsiadze za kierownice i pojedzie...

Autor:  Cyryl [ 22 kwie 2006, 21:15 ]
Tytuł: 

również średnio inteligentna małpa obsłuży komputer pod warunkiem, że powiesz jej który klawisz ma nacisnąć.
podobnie z prowadzeniem pojazdu, tylko ktoś musi powiedzieć dokąd, co rozładować, jak to zrobić bezpiecznie, które dokumenty i gdzie podpisać.

Autor:  jacek123 [ 23 kwie 2006, 7:01 ]
Tytuł: 

witam,
jednak obstaje i stawiam na człowieka mimo wielu udogodnien i automatów na każdym kroku. kierowca wcale nie musi byc konwojentem aby dostarczyc ładunek do wskazanego celu. w pewnym sensie kolej wiele uprościła. jednak człowiek zawsze jest tym najistotniejszym elementem w zadadnieniu. odbiegne nieco od tematu skupiając sie wyłacznie na automatach /nie skrzyniach/. w shippingu juz dawno wprowadzono automatyczne siłownie tzw. bezwachtowe. jednak mechanik czuwa nad przebiegiem jej eksploatacji. a na mostku mimo wprowadzenia nowoczesnych technik - radarowe systemy antykolizyjne, nawigacja satelitarna itp. dalej proces decyzyjny realizuje człowiek i to fachowiec coraz wyższej klasy. automaty, roboty itp tylko go w tym wspierają!! nie słyszałem aby gdziekolwiek w wyniku wprowadzenia nowoczesnych technologii zatrudniano w miejsce ludzi małpy.
pozdrawiawiqam
ślązak

Autor:  wojtekkoniu [ 23 kwie 2006, 11:16 ]
Tytuł: 

Daf obecnie sprzedaje Xf pół na pół tzn, 50% aut zamawianych jest na Astronicu a drugie 50% manualna .

Autor:  piotrekgal [ 23 kwie 2006, 18:02 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Daf obecnie sprzedaje Xf pół na pół tzn, 50% aut zamawianych jest na Astronicu a drugie 50% manualna .

skad te informacje ?

Autor:  Pronal [ 11 paź 2006, 15:26 ]
Tytuł: 

Witam ,ja osobiście stawiam na automat chociaż manual też ma swoje zalety. :)

Autor:  kraz [ 12 paź 2006, 10:29 ]
Tytuł: 

Teraz w nowym XF105 już 80% jest automatów,bo podobno mniej palą,oszczędza się sprzęgło itp.Informacja z Polskiego Trakera.

Autor:  Sewex [ 13 paź 2006, 10:28 ]
Tytuł: 

JA jestem za Automatem świetnie to działa w MANie TGA tylko troszkę denerwuje jak trzeba gdzieś cofnąć na centy to jest bardzo czuły gaz i źle sie cofa a takto oki nawet na górkach sie sprawdza w razie potrzeby zawsze redukuje dźwigienką pod kierownicą a potem sam wchodzi na automat. Stawiam na automat ale i manualnym nie mam nic do zażucenia. :):):):) POZDRAWIAM

Autor:  Igor [ 13 paź 2006, 10:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jako ciekawostke moge powiedzieć ze obecnie w przypadku Volva FH to skrzynia manualna jest droższa od Ishifta.
\
W OLMIE sie smiali wlasnie z tego ze dlatego bral automaty bo tansze.a Teraz w tych nowych FH 440 bierze manuale, nie wiedziec czemu.

Autor:  łukasz [ 13 paź 2006, 13:00 ]
Tytuł: 

No w sumie to na niektórych rynkach-np.Anglia trzeba w niektórych modelach dopłacać za manual-przykład to Iveco Stralis,który ma w standardzie Euro Tronica 2 a za manuala trzeba dopłacić...Automaty w dzisiejszych czasach są tak zaawansowane,że mało która skrzynia manualna im dorównuje... :D

Autor:  MERCUS007 [ 14 paź 2006, 11:28 ]
Tytuł: 

ja wole automat a to dlatego ze ciezarowkom i tak jezdzi sie do 90km/h wiec jest to bez ruznicy czy bedzie to manual czy automat no i automat ma jedna bardzo wazna zalete ze jak sie kupi uzywanom ciezarowke z automatem to wiadomo ze nikt jej nie katowal itp no ale wiadomo ze auto wiecej pali wiec mysle ze pracodawca i tak wezmie manual ze wzgledow ekonomicznych auta

Autor:  magnum161 [ 14 paź 2006, 12:09 ]
Tytuł: 

A ja myśle ze lepsza jaest skrzynia manualna poniewaz jadac np 60km/h na niskich obrotach tak ekonomicznie i na wysokim biegu i naprzykład jedzie jakis ciągnk rolniczy i sie wlecze to zawsze mozna zredukowac i depnąc po gazie bo autko sie szypciej pozbiera :wink: :wink: to jest moja opinia o tym :!: 8)

Autor:  kraz [ 14 paź 2006, 21:11 ]
Tytuł: 

W tych automatach i tak można przejść na tryb ręczny sterowania i to się sprawdza np.w górach.Steruje się nim wtedy jak skrzynią sekwencyjną.

Autor:  konradcz13 [ 21 paź 2006, 15:39 ]
Tytuł: 

uważam że automat wyprze manuala, choć niektóży nażekają zimą na automata, albo sekwencyjna(tiptronic) piękan sprawa.

Strona 3 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/