wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=32418
Strona 3 z 6

Autor:  Cyryl [ 22 wrz 2011, 18:49 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

należy pamiętać o takim powiedzeniu: wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.

patrząc z okna na światła aut podążających w dal myślimy: ten to ma fajnie, tak jedzie i nic go nie obchodzi.

natomiast kierowca z pokaźnym stażem jadąc w nocy patrząc w oświetlone okna domów myśli: takim to dobrze, oglądają wiadomości, zaraz jakiś film, herbatka (piwko), ciepłe łóżeczko i na tą samą godzinę do pracy.

Autor:  Lukas20 [ 22 wrz 2011, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Witam, mógłby mi ktoś odp. na następujące pytania:
- Czy ciągnik którym jeździmy pracodawca wyposaża w CB, radio, oraz nawigacje czy trzeba sobie zakupić?
- Czy bycie kierowcą jest bardzo ryzykowne ze względu na kradzieże towaru, paliwa? Czy my za to jesteśmy potem posądzani itp?
- Jakie są największe minusy, utrudnienia, stresy związane z ów pracą ? ( Rozłąka, długi czas poza domem mi zbytni nie przeszkadza).

Proszę o odp. na ów pytania.
Z góry dziękuje.

Autor:  Cyryl [ 22 wrz 2011, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
...Czy ciągnik którym jeździmy pracodawca wyposaża w CB...
w myśl przepisów pracodawca nie może kupić CB. CB radio jest dla hobbystów, ma darmową częstotliwość. jeżeli więc ktoś chce kupić na firmę, musi się zglosić do dzisiejszego odpowiednika Państwowej Agencji Radiowej i wykupić częstotliwość, jak policja, straż pożarna i podobne służby.

pracodawca może dać kasę na CB, ale nie może tego zaksięgować. większość nie ma o tym pojęcia, jeszcze nie słyszałem o karach za to, ale pewnie niedługo będą. i tak jeżeli CB zostało zaksięgowane w 2005 roku, a kontrola będzie w 2013, to policzą sobie za częstotliwość za 8 lat.

Autor:  Edler [ 22 wrz 2011, 22:20 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Więc idąc dalej takim tokiem myślenia pracodawca zazwyczaj kupuje CB radia dla kierowców ale nie robi tego w 100% legalnie, tylko kupuje to bez faktury :) CB radio to dobra inwestycja która szybko się zwraca ze względów znanych każdemu kto się w tym orientuje :)

Autor:  ZiPi [ 22 wrz 2011, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
Jakie są największe minusy, utrudnienia, stresy związane z ów pracą ? ( Rozłąka, długi czas poza domem mi zbytni nie przeszkadza).
Jezdze ciągnikiem siodłowym z naczepą po kraju i największym stresem jak dla mnie są nieoznaczone, zbyt niskie wiadukty, przed którymi nie ma jak zawrócić albo objazdy drogami, na których czasami nie sposób pokonać zakrętu i wyminąć się z inną cięzarówką.
Szef, który siedzi przed kompem i śledzi kazdy mój ruch, bo zamontował sobie GPSa w cięzarówce tez mnie stresuje, bo wydzwania i pyta : Czemu tędy a nie tamtędy jechałeś !!!

Jeśli o mnie chodzi, to CB radio i navi dostałem razem z autem- były w środku na wyposarzeniu :wink:

Autor:  Lukas20 [ 23 wrz 2011, 9:12 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Dziękuje za odp.

Mam jeszcze takie pytanie: Czy KWP trzeba zrobić odrazu po zdaniu na C+E ?? Pytam gdyż chciałbym teraz zacząć robić C a po zdaniu robić C+E a KWP oraz psychotesty itp dopiero końcem lutego jak ukończę 21 lat.

Czy warto robić dodatkowo ADR ? Łatwiej będzie wtedy o pracę bez doświadczenia?

Czy jak zrobię KWP do C+E to po zrobieniu D nie muszę robić do D ??

Ile trzeba mieć lat doświadczenia lub do jakiej dobrej firmy trafić by móc zarabiać w granicach 3-4 tys na "rękę" ?

Proszę o odp. :)

Autor:  Edler [ 23 wrz 2011, 12:18 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Pytanie o to do jakiej firmy trzeba iść żeby bez doświadczenia dostać 4 tys na rękę to tak jak by pytać Buddystę o sens życia. Załap jakieś doświadczenie, a najlepiej znajdź pracę w godnych warunkach bo w dzisiejszych czasach kryzysu to słowa Godne i Warunki rzadko stoją obok siebie w zdaniu :) a jak chcesz mieć dobrą pracę i dobrą kasę to uciekaj z tego chorego kraju :) Takie jest moje zdanie :)

Autor:  Gersio1992 [ 23 wrz 2011, 12:38 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
Dziękuje za odp.

Mam jeszcze takie pytanie: Czy KWP trzeba zrobić odrazu po zdaniu na C+E ?? Pytam gdyż chciałbym teraz zacząć robić C a po zdaniu robić C+E a KWP oraz psychotesty itp dopiero końcem lutego jak ukończę 21 lat.

Czy warto robić dodatkowo ADR ? Łatwiej będzie wtedy o pracę bez doświadczenia?

Ile trzeba mieć lat doświadczenia lub do jakiej dobrej firmy trafić by móc zarabiać w granicach 3-4 tys na "rękę" ?

Proszę o odp. :)

KWP możesz robić kiedy sobie chcesz, nawet możesz sobie ją zrobić przed ukończeniem 21lat,
ADR nie pomoże Ci w znalezieniu pracy bez doświadczenia.
Wymagane doświadczenie zależy od firmy nie którym wystarczy 1 rok a inne wołają po 5 lat.

Autor:  Edler [ 23 wrz 2011, 14:03 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

KWP można zrobić PO UKOŃCZENIU 21 ROKU ŻYCIA :) takie info uzyskałem we wszystkich miejscach w jakich się dowiadywałem :)

Autor:  eldorado [ 23 wrz 2011, 17:26 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

ZiPi to fakt zwłaszcza na śląsku kiedy widzisz 3.6m czy 3.7m a faktycznie przechodzi 4.10 :U . Np: w Strykowie ten wiadukt 3.6 czy tam 3.7 przechodzę swoją Trailor'ką na "żyletkę" (poduchy w dół, koła w koleiny) :mrgreen:

Gersio1992 zgadza się, ADR można "w parę dni" zrobić "za parę groszy". Najważniejsze doświadczenie :wink:

Autor:  _Driver_ [ 23 wrz 2011, 18:00 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
KWP można zrobić PO UKOŃCZENIU 21 ROKU ŻYCIA :) takie info uzyskałem we wszystkich miejscach w jakich się dowiadywałem :)
Najwidoczniej wszyscy cię oszukali :(
Kwalifikacje wstępną przyśpieszoną możesz zrobić w wieku 18 lat, jednak wtedy do ukończenia 21 roku życia możesz jeździć samochodem tak jak byś miał tylko C1 lub C1+E

Przedsiębiorca wykonujący przewóz drogowy może zatrudnić kierowcę, jeżeli osoba ta ukończyła:
a) 18 lat - w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii:
- C lub C + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną,
- C1 lub C1 + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną,
b) 21 lat - w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii:
- C lub C + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną,
- D lub D + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną,
- D1 lub D1 + E, o ile przewóz wykonywany jest na liniach regularnych, których trasa nie przekracza 50 km i o ile kierowca uzyskał odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną,
c) 23 lata - w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii D lub D + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną;

Autor:  Edler [ 23 wrz 2011, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

AAAAAAAAA to dzięki :) wiele wyjaśnia :)

Autor:  Lukas20 [ 23 wrz 2011, 19:01 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Dzięki za odp. w każdym razie stało się od Poniedziałku zaczynam kat C :D

Autor:  Gersio1992 [ 23 wrz 2011, 23:25 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
KWP można zrobić PO UKOŃCZENIU 21 ROKU ŻYCIA :) takie info uzyskałem we wszystkich miejscach w jakich się dowiadywałem :)

Niektórzy mówią prawdę a inni g**** prawdę;)

Autor:  Edler [ 24 wrz 2011, 1:05 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

W PRLu podobno mówiono że są 3 prawdy: Prawda Czasu, Prawda Ekranu i g**** prawda :) niestety dzisiaj otacza nas g**** prawda :D

Autor:  Cyryl [ 24 wrz 2011, 5:05 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

to filozof ksiądz Józef Tischner chłop z Podhala w pracy "Filozofia po góralsku" napisał, że mamy 3 prawdy: święta prawda, tys prawda i g**** prawda.

skąd sie bierze ta otoaczająca nas g**** prawda?

stąd że zamiast sami zobaczyć w ustawę pytamy innych i dostajemy niesprawdzone informacje, które później powielamy.
na zasadzie: kolega powiedział, słyszałem tam czy tam, ktoś na forum napisał itp. ale samemu poszukać ciężko.

zwykle przyczyn złej sytuacji szukamy jak najdalej od siebie, a są one bardzo blisko.

Autor:  kastyk [ 24 wrz 2011, 13:31 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
ZiPi to fakt zwłaszcza na śląsku kiedy widzisz 3.6m czy 3.7m a faktycznie przechodzi 4.10 :U . Np: w Strykowie ten wiadukt 3.6 czy tam 3.7 przechodzę swoją Trailor'ką na "żyletkę" (poduchy w dół, koła w koleiny) (...)
Podawałem już kiedyś link do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych, załącznik 1, punkt 3.2.17 (UWAGA! W rozdziale dotyczącym znaków ostrzegawczych umieszczono nieodpowiednie ikonografiki). To powinno raz na zawsze zakończyć dyskusję pt. "Ile przejdzie pod znakiem x.x m?"
Nie zmienia to faktu, że jest to znak zakazu, więc za wjazd pod ten zakaz pojazdu o wysokości większej niż wartość na znaku, jest podstawą do mandatu.
Nie zmienia to również faktu, że Policja i inne służby, naruszając zasadę literalnego stosowania przepisów prawa, karzą za to jak zechcą, a jak nie zechcą, to nie karzą - vide wiadukt kolejowy ze znakiem 3,7 m na tranzytowej DK 14 między Łowiczem a Strykowem, pod którym odbywa się ciągły ruch tirów. Takie mamy, niestety, prawo.

Autor:  Lukas20 [ 25 wrz 2011, 16:01 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Chciałbym jeszcze się zapytać o jedną kwestie mianowicie:
Jak jeździcie po Polsce i Europie skąd wiecie jak przejechać przez miasto oraz jej ulicę ?? Jeżdżąc ostatnio po paru miastach przyglądałem się i praktycznie żadnych znaków dot. tonażu nie ma :shock:

Czy po prostu trzeba jechać jak znaki główne prowadzą (najczęściej obwodnice ) a każda inna boczna ulica to automatycznie zakaz??

Proszę o wyjaśnienie choć wiem że trochę nie ten temat :|

Autor:  DeviC3 [ 25 wrz 2011, 16:41 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
Chciałbym jeszcze się zapytać o jedną kwestie mianowicie:
Jak jeździcie po Polsce i Europie skąd wiecie jak przejechać przez miasto oraz jej ulicę ?? Jeżdżąc ostatnio po paru miastach przyglądałem się i praktycznie żadnych znaków dot. tonażu nie ma :shock:

Czy po prostu trzeba jechać jak znaki główne prowadzą (najczęściej obwodnice ) a każda inna boczna ulica to automatycznie zakaz??

Proszę o wyjaśnienie choć wiem że trochę nie ten temat :|
Niektórzy kierują się tylko i wyłącznie tym co mówi nawigacja gps, inni stosują się do znaków :)
Nie ma jednej reguły dla tranzytu we wszystkich miastach.
Będziesz patrzył na znaki, orientował się to nie wjedziesz w ślepą uliczkę.
Inaczej przejeżdżasz przez Poznań, inaczej przez Bordeaux itede itepe. W ciągu dwóch lat przejazd przez to pierwsze miasto zmienił się radykalnie, za rok (góra dwa) będzie również tranzyt poprowadzony inną droga, taki prosty przykład.

Autor:  Lukas20 [ 25 wrz 2011, 16:51 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Dziękuje za odp. a jeśli chodzi o egzamin z prawa jazdy jeśli jadę obwodnicą a potem mam polecenie skrętu w jakąś ulicę a nie ma znaku o tonażu to mogę skręcić czy ogólnie ulicę prowadzące do centrum mają jakiś "od górny" przypisany max. tonaż ?? :?

Strona 3 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/