wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
DAF 105 410 460 SPALANIE http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41202 |
Strona 3 z 3 |
Autor: | SlawekDxI [ 27 lip 2014, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Ten czerwony to trzeba zmienić wartość docelową spalania,nasz 3 trasy zrobił.E tam daf,magnum lepsze |
Autor: | >lukasz< [ 05 sie 2014, 19:18 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
W XF 105 komputer pokazuje spalanie zbliżone do rzeczywistego czy też przekłamuje ze 20% jak w Scani? |
Autor: | krzysiekjx1 [ 05 sie 2014, 22:42 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: W XF 105 komputer pokazuje spalanie zbliżone do rzeczywistego czy też przekłamuje ze 20% jak w Scani? przekłamuje jak w każdym aucie,nie bede się wypowiadał o % ale nawet opierając się o konkretny pojazd odchyłki są zmienne i nie jest to żaden pogląd rzeczywistego spalania
|
Autor: | Bauer [ 11 sie 2014, 9:07 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Siema. Model 410 i 460 mają te same silniki wszystko identyczne. Jedynie czym się różnią to mapowaniem stąd różnica w mocy oraz w spalaniu. Przykładowo na pełnej 4 biegu na pełnym gazie, spalanie na 410 wynosi 69L/100 a w 460 jest to już bodajże 82-89L/100. Druga sprawa zobaczcie sobie ciśnienie turba najlepiej przy podjeździe na pełnym gwizdku. Jeśli dobrze pamiętam to jeśli będzie 2.5 to turbo jest w dobrym stanie jak już poniżej 2.3 to kończy się jego żywotność a to też wpływa na moc silnika i przekłada się na spalanie. Można też sprawdzić czy VISCO nie siada, jak miało miejsce w przypadku mojego taty, gdzie visco zwiększało obroty wraz z obrotami silnika, który nie mógł złapać odpowiedniej temperatury i po trasie wyszło spalanie 42/100. Wymienione zostało visco i spalanie z 42 na... 32. I jak poprzednik mówił styl jazdy, przewidywać i myśleć na drodze. Spróbujcie pojeździć sobie na tempomacie 82 i zobaczycie różnicę w spalaniu. Po otrzymaniu w swoje ręce 410 przy 10t w jedną i 24 w drugą spalanie nie przekroczyło 27.6L |
Autor: | użytkownik usunięty [ 11 sie 2014, 11:29 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: (...)Druga sprawa zobaczcie sobie ciśnienie turba najlepiej przy podjeździe na pełnym gwizdku. Jeśli dobrze pamiętam to jeśli będzie 2.5 to turbo jest w dobrym stanie jak już poniżej 2.3 to kończy się jego żywotność a to też wpływa na moc silnika i przekłada się na spalanie.(...)
Z tym ciśnieniem turbo to nie tak do końca.Turbosprężarka daje ciśnienie w granicach 1,7 - 1,9 bar. To, co jest w DAFie na wyświetlaczu to tylko wskaźnik. Nie podaje rzeczywistego ciśnienia. W mojej "czterystadziesiątce" wyświetlacz podaje ciśnienie rzędu 1,7 bar, co mniej-więcej pokrywa się ze stanem faktycznym. Co się tyczy wskazań chwilowego spalania to też nie można przyjąć za miarodajne. Dlaczego? Otóż masz 2 ciągniki, jeden na "szybkim moście" i na profilu 80, i obok masz drugi na zwolnicach i profilu (teoretycznie) 60. Teraz powiedz mi, czy będzie jednakowe spalanie dla obu samochodów na "czwórce" przy tej samej prędkości? Jestem w stanie założyć się, że nie będzie. A visco - tu się zgodzę. Nie dość, że sam wiatrak generuje spore obciążenie dla silnika to jeszcze silnik jest nieustannie wychładzany, co czujniki odbierają jako silnik nierozgrzany i podawana jest większa dawka paliwa. |
Autor: | Bauer [ 15 sie 2014, 20:05 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: Z tym ciśnieniem turbo to nie tak do końca.
Jak pisałem nie pamiętam dokładnych wartości ciśnienia ale właśnie taki przedział jaki napisałeś wskazuje dobre ładowanie turbosprężarki. Jednak nadal trzymam się opinii że ciśnienie turba przekłada się na moc silnika i spalanie. Mówię na przykładzie samochodu taty, gdzie sam zauważył po wymianie turba auto stało się bardziej żwawsze i przełożyło się na niższe spalanie.
Turbosprężarka daje ciśnienie w granicach 1,7 - 1,9 bar. To, co jest w DAFie na wyświetlaczu to tylko wskaźnik. Nie podaje rzeczywistego ciśnienia. W mojej "czterystadziesiątce" wyświetlacz podaje ciśnienie rzędu 1,7 bar, co mniej-więcej pokrywa się ze stanem faktycznym. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 sie 2014, 4:58 ] |
Tytuł: | Re: Odp: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj:
Z tym ciśnieniem turbo to nie tak do końca. Turbosprężarka daje ciśnienie w granicach 1,7 - 1,9 bar. To, co jest w DAFie na wyświetlaczu to tylko wskaźnik. Nie podaje rzeczywistego ciśnienia. W mojej "czterystadziesiątce" wyświetlacz podaje ciśnienie rzędu 1,7 bar, co mniej-więcej pokrywa się ze stanem faktycznym. Ten wskaźnik pobiera dane z tego samego czujnika co sterownik silnika do ustalenia dawki, musi być w granicach normy. Często winny jest brudny czujnik doladowania, jego czyszczenie to raptem kilka minut roboty. Cytuj: Jak pisałem nie pamiętam dokładnych wartości ciśnienia ale właśnie taki przedział jaki napisałeś wskazuje dobre ładowanie turbosprężarki. Jednak nadal trzymam się opinii że ciśnienie turba przekłada się na moc silnika i spalanie. Mówię na przykładzie samochodu taty, gdzie sam zauważył po wymianie turba auto stało się bardziej żwawsze i przełożyło się na niższe spalanie. Wskazanie zbyt niskiego doladowania, w większości przypadków nie powstaje z uszkodzenia samej turbosprezarki. W przypadku problemów z mocą i spalaniem, gdy silnik osiąga temperature pracy. Pierwsza i podstawową czynnością jest wyjecie czujnika doladowania (kluczyk 10, jedna wtyczka, na górze kolektora ssacego). Jeśli czujnik jest okopcony, w silniku należy przeprowadzic regulacje luzow zaworowych. Jeśli turbo nie dmucha luzy zaworowe również mają na to wpływ. Gdy intercooler jest nieszczelny, auto potrafi osiągać pełne doladowanie, z tym, że odbywa się to nie liniowo. W turbo dieslu nic wiecej do szczęścia nie potrzeba prócz doladowania i odpowiedniej dawki. Jak silnik będzie sobie radził, to nie spali wiecej, jak zacznie mu brakować, to zacznie zlopac paliwo. Ogólnie turbina sama w sobie rzadko ma wpływ na spalanie. Borykam się jednak z przypadkiem, w którym Ja rozlozylem ręce, dwa serwisy po mnie też. Niby wszystko jest, a mocy nie ma, narazie walczymy nie odpuszczamy. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 16 sie 2014, 8:19 ] |
Tytuł: | Re: Odp: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: Jeśli turbo nie dmucha luzy zaworowe również mają na to wpływ. Gdy intercooler jest nieszczelny, auto potrafi osiągać pełne doladowanie, z tym, że odbywa się to nie liniowo. W turbo dieslu nic wiecej do szczęścia nie potrzeba prócz doladowania i odpowiedniej dawki. Jak silnik będzie sobie radził, to nie spali wiecej, jak zacznie mu brakować, to zacznie zlopac paliwo. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 sie 2014, 8:58 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Dobierze tak dawke aby było ekologicznie, a nie koniecznie, żeby była moc. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 16 sie 2014, 14:25 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj: Dobierze tak dawke aby było ekologicznie, a nie koniecznie, żeby była moc.
tak też to rozumowałem ,a wiec co za tym idzie wszelkie spadki ciśnienia doładowania ograniczą dawkę paliwa... i jest to dobre powiązanie,które zapobiega zwiększonemu zużyciu paliwa ciekawe czy są jakieś słabe punkty tego systemu zależności??? bo chyba tylko jakiś defekt czujnika w układzie wydechowym może pozwolić na rozpustę dawkowania paliwa
|
Autor: | bułkowski410 [ 16 sie 2014, 16:47 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
4t na plecach. |
Autor: | SlawekDxI [ 16 sie 2014, 19:13 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Bułkowski to nasz e6 z 3 tonami pali 25... Ale w pon jedzie znowu na serwis (4 raz od 1.5 msc jazdy) |
Autor: | krzysiekjx1 [ 16 sie 2014, 23:36 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
Cytuj:
przy takim obciążeniu i tym przelocie to bez szału
|
Autor: | bułkowski410 [ 20 sie 2014, 22:20 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
No wiesz połowę po autostradzie a połowę po naszych pięknych drogach i paru miastach, jak masz lepsze wyniki to ok. |
Autor: | igoR84 [ 21 sie 2014, 0:05 ] |
Tytuł: | Re: DAF 105 410 460 SPALANIE |
nie no ja taki wynik to mam samym ciągnikiem nie mamy o czym gadać |
Strona 3 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |