wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Ciśnienia http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42100 |
Strona 3 z 8 |
Autor: | Wilk 09 [ 05 gru 2014, 21:21 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: A tu przykład jak można zepsuć oponę.....ale za to tanio pogłębili na jesienno-zimowe warunki .... karkas do kosza a i przyczepności nie będzie ale za to za 20zł pogłębili i to bez odkręcania koła Jak widzę to zdjęcie dołączone przez Ciebie Kolego to mnie śmiech ogarnia ,a pogłębienie zrobione jak na wyścigi samochodów ciężarowych na deszczu (dla tych co nie w temacie to oponę typu slick nacina się bardzo podobnie jak na zdjęciu). Po takim nacięciu stwierdzam że imb...ylów nie brakuje, a kierowca będzie miał ciężko z trakcją w obecnych warunkach. Co do ciśnienia kontroluje teraz co 2 do 4 tygodni bo faktycznie są duże wahania, a szkoda ogumienia.
|
Autor: | Siom [ 05 gru 2014, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Wyposażyłem solówkę dwuosiową w Kormorany D 315/70 r.22,5 na osi napędowej, u wulkanizatora nabili mi w nie 8,6 bara twierdząc, że tak ma być. Naciski na oś mam w granicach 11 do nawet 13t. Zastanawiam się czy nie jest to za wysokie ciśnienie? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 06 gru 2014, 10:16 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: Wyposażyłem solówkę dwuosiową w Kormorany D 315/70 r.22,5 na osi napędowej, u wulkanizatora nabili mi w nie 8,6 bara twierdząc, że tak ma być. Naciski na oś mam w granicach 11 do nawet 13t. Zastanawiam się czy nie jest to za wysokie ciśnienie?
Przede wszystkim "pierwsze skrzypce" gra tu instrukcja obsługi i tabela wartości ciśnień, którą zamieszcza producent pojazdu.Wg większości producentów przy maksymalnym nacisku na oś bliźniaczą (11,5 t) ciśnienie w oponach na tejże osi powinno wynosić 8,5 bar. A Ty to prosisz się o nieszczęście, czy też mandat z takim naciskiem na oś ("...do nawet 13t")? |
Autor: | PNEUMASTER [ 06 gru 2014, 20:29 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: Wyposażyłem solówkę dwuosiową w Kormorany D 315/70 r.22,5 na osi napędowej, u wulkanizatora nabili mi w nie 8,6 bara twierdząc, że tak ma być. Naciski na oś mam w granicach 11 do nawet 13t. Zastanawiam się czy nie jest to za wysokie ciśnienie?
Jak będziesz dobrym manometrem sprawdzał regularnie na zimno co miesiąc to minimum 8 w zimie możesz trzymać dla trakcji i komfortu. 8.5 to zalecane ciśnienie dla maksymalnej nośności.
|
Autor: | Siom [ 06 gru 2014, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: ...
Dzięki, o taką odpowiedź mi chodziło |
Autor: | Twin [ 19 lut 2018, 11:27 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Witam Pacjent Volvo plus firanka standard Zawsze 24-25t Jakie ciśnienie będzie najlepsze do max obciążeń? Ciągnik: Przód 385/65/R22,5 - 8.5 bar Tyl 315/70/R22,5 - 8.5 bar Naczepa 385/65/R22,5 - 9 bar |
Autor: | PNEUMASTER [ 19 lut 2018, 14:53 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: Witam
Wszystko na 9
Pacjent Volvo plus firanka standard Zawsze 24-25t Jakie ciśnienie będzie najlepsze do max obciążeń? Ciągnik: Przód 385/65/R22,5 - 8.5 bar Tyl 315/70/R22,5 - 8.5 bar Naczepa 385/65/R22,5 - 9 bar |
Autor: | davo76 [ 19 lut 2018, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Jeśli cały czas ma 24t to moze ma to sens. Ja do takich napędów XDA2 pompowałem 7,5 a i tak środek bardziej poleciał a boki zostały, tyle że sporo było wożone lekko... Natomiast do szerokiego przodu dawałem nieco ponad 9 i niewiele pomogło, boki poleciały jakbym 8,5 pompował tyle że bardziej trzepało... Tyle z moich obserwacji. |
Autor: | MAN [ 19 lut 2018, 20:26 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Potwierdzam przód szeroki przy 9 barach bardziej trzepie niż przy 8,5 bara |
Autor: | Kierownik [ 19 lut 2018, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
315 przód też bardziej przenosi przy 9, niż przy 8,5. A na ciągnących 7,5 i też środek bardziej wybiera niż barki, 60% max pełno reszta pusto. |
Autor: | mieciu29 [ 19 lut 2018, 23:46 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
A ja pompuje tak jak jest napisane na oponie. |
Autor: | MAN [ 20 lut 2018, 10:41 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Na oponie to napisali jakim maksymalnym ciśnieniem można konkretną oponę na pompować |
Autor: | davo76 [ 20 lut 2018, 12:31 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Mam w ręce książkę od Stralisa i piszą tu że dla 315/70 tył: 10t - 6,75 bar 11t - 7,25 11,6t - 7,75 12,6t - 8,5 13,4t - 9,0 Możliwe że dlatego idzie bardziej środek nawet przy 7.5... No ale mniej niedam przeciez.... |
Autor: | Twin [ 20 lut 2018, 13:41 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Te tony to naciski na oś? Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MAN [ 20 lut 2018, 14:32 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Dokładnie tak |
Autor: | Twin [ 20 lut 2018, 15:19 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Nie mam czujników obciążenia osi Jaki jest nacisk przy 25t równomiernie rozłożonych a nawet mniej z przodu bo np 18 pal granulatu rozłożone 1122222222 Może ktoś wozi? |
Autor: | zzx [ 20 lut 2018, 17:16 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
jezu a nie mieli w ofercie? ja takich ton nie wożę, ale pewnie będzie na napędowej więcej niż 11,5 tony. |
Autor: | davo76 [ 20 lut 2018, 18:17 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Myślę że niebędzie tyle. W Ivecu rama 3,8 naczepa Krone standard z takim załadunkiem miałem 10t na bliźniaku i po 7,5t w naczepie, dużo zależy ile zostaje miejsca z tyłu, u mnie było załadowane praktycznie do drzwi. Gdyby było z tyłu metr wolnego to moźe te 11,5 jest realne... |
Autor: | Twin [ 20 lut 2018, 18:42 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Z tyłu zawsze przy tych granulatach jest jakieś pół metra od drzwi Od przodu 2 pal w poprzek na środku, reszta podwójnie wzdłuż naczepy. Jak będę ladowal podejdę do innych kierowców może ktoś będzie miał czujniki Nie chce żeby zaczęło opony wybierać środkiem a za mało też nie dobrze... |
Autor: | MAN [ 20 lut 2018, 19:02 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Taka tabelka z instrukcji MAN |
Strona 3 z 8 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |