wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Scania, MAN czy DAF? http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=46747 |
Strona 3 z 3 |
Autor: | ajeden [ 25 mar 2017, 9:38 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
W Volvo jest taki problem, że wymiana klocków lub wkładu osuszacz a wymaga podpięcia komputera i tzw. "kalibracji". Polega to na skasowania zużycia i ustawieniu na 100%. Nie wiem po co to komu ale bez tego klocki ścierają się 2 razy szybciej. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MAN [ 25 mar 2017, 9:48 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Poto abyś tego nie robił pod chałupą tylko pojechał do serwisu i becalował za wymianę np klocków hamulcowych |
Autor: | ajeden [ 25 mar 2017, 10:28 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Facet który nie potrafi sam sobie wymienić klocków i filtrów w aucie to "dupa" a nie facet. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | SergiejTG [ 25 mar 2017, 13:04 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Cytuj: Wszystko pewnie przez to ,ze to mega.
Na 99%, bo mega jest uniwersalna, a jeszcze jak ma muldę to już praktycznie wszystko załadujesz...ino, że jest właśnie problem z odsprzedażą - na zagramanice już nikt tego nie weźmie, a na krajówce raczej mało jest na nie roboty...
Cytuj: Sergiej dokładnie te.
Nie pytałem o konkretny egzemplarz, tylko ogólnie większość sprowadzonych z Francji to golasy...
Cytuj: Facet który nie potrafi sam sobie wymienić klocków i filtrów w aucie to "dupa" a nie facet.
No, to jestem "dupa", a to dlatego żeby się później nie martwić co zrobić ze zurzytym olejem i starymi filtrami...
|
Autor: | Kierownik [ 25 mar 2017, 15:37 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Cytuj: W Volvo jest taki problem, że wymiana klocków lub wkładu osuszacz a wymaga podpięcia komputera i tzw. "kalibracji". Polega to na skasowania zużycia i ustawieniu na 100%. Nie wiem po co to komu ale bez tego klocki ścierają się 2 razy szybciej. No ojciec, ciekawe tu teorie wygłaszasz:). Koledzy na parkingu mówili?Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Wiesz ile klocków i osuszaczy w volvie zmieniłem bez wzywania serwisu? Wiesz w ogóle od czego klocki sie zdzierają ? |
Autor: | Bauer [ 25 mar 2017, 18:21 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Od zabawy nimi? |
Autor: | Bald [ 25 mar 2017, 23:36 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Klocki z gównolitu jak wytrzymają połowę tego co orginały to i tak nieźle. |
Autor: | ajeden [ 27 mar 2017, 15:23 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Cytuj: Cytuj: W Volvo jest taki problem, że wymiana klocków lub wkładu osuszacz a wymaga podpięcia komputera i tzw. "kalibracji". Polega to na skasowania zużycia i ustawieniu na 100%. Nie wiem po co to komu ale bez tego klocki ścierają się 2 razy szybciej. No ojciec, ciekawe tu teorie wygłaszasz:). Koledzy na parkingu mówili?Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Wiesz ile klocków i osuszaczy w volvie zmieniłem bez wzywania serwisu? Wiesz w ogóle od czego klocki sie zdzierają ? |
Autor: | Kierownik [ 27 mar 2017, 17:00 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Kalibruje się po wymianie tych czujek od klocków w zaciskach. Po co kalibrować czujki, jeśli zakładasz dwa nowe identyczne jak fabryczne klocki? I wreszcie, jaki związek ma skalibrowana lub nie, czujka od klocka z jego zużyciem? Wiesz, że gdybyś wszystkie te czujki poucinał, to i tak system będzie tak samo hamował? Ebs dawkuje siłę hamowania w zależności: - od siły z jaką stópka naciska pedal, - ciśnienia w poduszkach. Gdyby grubość klocka miała wpływ na siłę hamowania, to pod koniec klocka miał byś gorsze hamulce... Wiem jak wygląda pudełko textara. Nie wiem natomiast jak wygląda ori . |
Autor: | chodko [ 27 mar 2017, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Kalibruje się po wymianie tarcz i klocków po to żeby czujniki pokazywały 100 % |
Autor: | Kierownik [ 27 mar 2017, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Co nie zmienia faktu, że jak lewy pokazuje 97, a prawy 100%, hamuje tak samo. A błędy wali tylko jeśli różnica jest powyżej 20%. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 28 mar 2017, 0:22 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Proszę o zakończenie tego O/T |
Autor: | MAN [ 30 mar 2017, 14:15 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Na zakończenie off topu powiem tak na podstawie zużycia klocków hamulcowych ebs robi korekcję siły hamowania między kołami o 0,2 bara czyli te koło co ma grubsze klocki hamuje w teorii ciut mocniej |
Autor: | Kierownik [ 30 mar 2017, 14:40 ] |
Tytuł: | Re: Scania, MAN czy DAF? |
Ja już ostatecznie kończąc offtop, dodam że na podstawie zużycia klocków Ebs owszem podobno (podobno, bo sam tego nie zaobserwowałem) robi korekty, ale miedzy osiami, a nie poszczególnymi kołami. Inne ciśnienia na kolach lewych i prawych powodowały by ściąganie w lewo tudzież w prawo. No! To koniec tego OT, bo sie moderacja zapieni i będziecie mieli przesmarkane! |
Strona 3 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |