wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Opony na oś napędową http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=49604 |
Strona 3 z 14 |
Autor: | Kierownik [ 02 sie 2020, 17:03 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
No dobrze, to jeśli nowy Michał ma 19mm, z czego do zjeżdżenia jest 16mm, co nie? I zjeżdżenie tych 16mm zajęło 400kkm, to by dawało przy jego robocie lekkie ładunki itp, 25kkm na 1mm. Jeśli nacięcie daje dodatkowe 3 mm, a każdy 1mm to 25kkm, to optymistycznie na rzecz patrząc wychodzi 75kkm, a nie 150kkm. Niech ktoś wskaże błąd w tych rachunkach, lub przyzna, że ktoś tu ściemnia. O tym który w każdym poście o wątpliwym przekazie, obraża personalnie mnie, to furum, jego użytkowników, pisze wypociny gdzie 90% to jad, kłanstwa, obłuda i głupota zmieszane we w sumie zabawną treść, nie wspomnę. Pisałem już że z rok lub dwa temu, podbijał do mnie na PW w bardzo specyficzny sposób? Nie wiem, czy to stalking, czy molestowanie, ale było to mocno nie smaczne. |
Autor: | davo76 [ 02 sie 2020, 21:31 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Zdjęcie zamieszczone jest zrobione 15 listopad 2019. |
Autor: | PNEUMASTER [ 02 sie 2020, 21:45 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Cytuj:
Zdjęcie zamieszczone jest zrobione 15 listopad 2019.
tyle chyba wystarczy napisać - jest wesoło
|
Autor: | kuba tm [ 03 sie 2020, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Pnemaster zakupiłem w końcu Coni hd 3. A dunlopy zrobiły robote w granicach 450tys. km |
Autor: | zzx [ 03 sie 2020, 20:51 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
będziesz żałował continentali to ta sama grupa co GY. |
Autor: | PNEUMASTER [ 03 sie 2020, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Cytuj:
będziesz żałował continentali to ta sama grupa co GY.
yyyy ale ZZX, że jak? Miałeś na myśli półkę cenowo-jakościową czy faktycznie grupę?Grupa : Conti-Uniroyal-Barum-Matador ( i podgrupy ze ściemą w nazwie na boku opony) Grupa : GY-Dunlop-Fulda-Sava-Dębica ( i podgrupy ze ściemą w nazwie na boku opony) a półka ? cóż jednak nie porównałbym Conti do GY i odwrotnie. Inna twardość, inna przyczepność, inna ścieralność. Są opony Contiego lepiej spisujące się w robocie niż GY i odwrotnie są opony i warunki gdzie GY przewyższa Contiego. Czasem można zupełnie przyzwoity zlepek na zestawie z tego spasować. Cytuj:
Pnemaster zakupiłem w końcu Coni hd 3. A dunlopy zrobiły robote w granicach 450tys. km
no i gitarrra, zupełnie przyzwoita opona. Napisz po pół roku jak tam po mokrym bo po suchym to byle co pojedzie. Przebiegi robi, bo twarda właśnie. Po płaskim i po czarnym będziesz Pan zadowolony
|
Autor: | zzx [ 04 sie 2020, 5:44 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
ta sama jakość - jak się uda zrobić |
Autor: | czarny166 [ 04 sie 2020, 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Co lepiej wybrać w rozmiarze 315/70? -Dunlop SP446 czy -Bridgestone M729 Robota w kółkach w jedną stronę max 10 ton, a w drugą przeważnie 24. Pół na pół autostrady i krajówki. W tej chwili założone jakieś nalewki które dostałem przy zakupie pojazdu, ale już się kończą. |
Autor: | PNEUMASTER [ 04 sie 2020, 16:35 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Cytuj:
Co lepiej wybrać w rozmiarze 315/70?
Zależy czego kto oczekuje, lepiej opisać jedne i drugie a wyboru dokonasz sam, krótko:-Dunlop SP446 czy -Bridgestone M729 Robota w kółkach w jedną stronę max 10 ton, a w drugą przeważnie 24. Pół na pół autostrady i krajówki. W tej chwili założone jakieś nalewki które dostałem przy zakupie pojazdu, ale już się kończą. Bridż dowalony stalą w konstrukcji, ciężka, mocna opona, twardy, mieszanki gumowe też twarde, wytrzymały ale niestety śliski, mniej komfortowa, na całości przyjmijmy że zrobi 50tyś km więcej oczywiście to ogólnikowo bo zależy od zbyt wielu czynników. Daje rade w warunkach lekko pozadrogowych. Przy podanych założeniach powinien zrobić między 350-400tyś km już z pogłębieniem. Wszystko co ponad to będzie świetnym wynikiem. Dunlop lżejsza opona, mieszanki bardziej miękkie, zdecydowanie na warunki gdzie szukasz przyczepności ,bardziej górskie, zwłaszcza w zimie lub po mokrym. Opona komfortowa. Raczej asfalt i lekki szuter, poza drogą na jakieś żwirownie się nie nadaje. Przy tych samych założeniach przebiegi między 300 a 350tyś dbane może dociągną do 400tkm biorąc pod uwagę że w jedną stronę na lekko. Wszystko co ponad to będzie świetnym wynikiem. Wybór należy do Ciebie. Ja osobiście wolałbym mieć przyczepność na SP446 kosztem krótszego przebiegu, bo po suchym to byle co pojedzie. A z drugiej strony bieżnikownie nie na darmo preferują Bridża i Michała pod bieznikowanie. Mocne konstrukcyjnie. |
Autor: | 5eba [ 04 sie 2020, 20:26 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Chyba popełniłem babola - przekładałem koła z auta do auta (napędy 315/80) M730 wnet nowe, ale miały kostki podjechane pod jedną stronę - przekładając do drugiego założyłem je by kręciły w drugą stronę - miata autem jak cholera Chyba je z powrotem założę by kręciły się w stronę tą co od nowości, co? |
Autor: | Kierownik [ 04 sie 2020, 21:20 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Ja bym chyba przywrócił do kierunku tak jak były. Choć, zostawić tak jak jest, i za 2-3 miesiące podcięcie kostkek, ustawi się w dobrą stronę. |
Autor: | Sebastian_92 [ 04 sie 2020, 21:47 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
tak tylko ze wtedy mocno zetnie te kostki, i raczej obniży się ich żywotność? tak u siebie zrobiłem kiedyś na tyle, i wydaje mi się że te część "mięsa" poleciała gratis za szybko |
Autor: | 5eba [ 05 sie 2020, 9:18 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Prowadzenie liche, a wycie lepsze jak na typowej budowlance z hokejami co 1,5 cm Też o tym zużyciu pomyślałem po fakcie. Chyba zamienię |
Autor: | SergiejTG [ 05 sie 2020, 22:10 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Pany, Dunlop SP 446 i GY Kmax D mają podobny bieżnik, a czy jest różnica w twardości ? Pytam, bo na GY po nacięciu mam problem z ruszeniem na pusto na mokrym np. ze świateł, a jak jest pod górkę to się włącza kontrola trakcji. A może to wina prawej stopy??? |
Autor: | TwoStepsFromHell [ 05 sie 2020, 22:21 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Cytuj:
A może to wina prawej stopy???
Były chlebodawca zawsze powtarzał "lżejsze buty sobie kup".
|
Autor: | PNEUMASTER [ 05 sie 2020, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Cytuj:
Pany, Dunlop SP 446 i GY Kmax D mają podobny bieżnik, a czy jest różnica w twardości ?
KmaxD przesunięty deko w stronę autostrady, Dunlop bardziej regional dlatego owszem tu lepsza przyczepność.Pytam, bo na GY po nacięciu mam problem z ruszeniem na pusto na mokrym np. ze świateł, a jak jest pod górkę to się włącza kontrola trakcji. A może to wina prawej stopy??? Popuść do 8,5 bara poprawi się troche. |
Autor: | Rossi [ 05 sie 2020, 22:29 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
AS-Tronic za delikatnie to też sprzęgła nie puszcza, więc łatwo tym zerwać przyczepność. |
Autor: | SergiejTG [ 05 sie 2020, 22:42 ] |
Tytuł: | Re: Opony na oś napędową |
Cytuj:
Były chlebodawca zawsze powtarzał "lżejsze buty sobie kup".
Dobra rada, w takim razie skarpetę ściągnę żeby lepiej czuć maszynę Cytuj:
KmaxD przesunięty deko w stronę autostrady, Dunlop bardziej regional dlatego owszem tu lepsza przyczepność.
Czyli jest różnica, tak myślałem bo GY założyłem przed zimą i to po śniegu nie chciało jechać Cytuj:
Popuść do 8,5 bara poprawi się troche.
Tyle trzymam od początku, pusto-pełno Cytuj:
AS-Tronic za delikatnie to też sprzęgła nie puszcza, więc łatwo tym zerwać przyczepność
Wg mnie to jest raczej wina koła zamachowego, które nie każdy wymienia przy wymianie sprzęgła...najczęściej nie ma możliwości wymiany, bo jak wiadomo łożysko rozleci się w najmniej odpowiednim momencie
|
Strona 3 z 14 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |