wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
MAN F2000 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=63 |
Strona 3 z 23 |
Autor: | michal.enter [ 08 sty 2008, 22:48 ] |
Tytuł: | |
Ma ktoś taki komputer jak na zdjęciu ? Wiem ze u siebie nie mam wielu ważnych kontrolek i chciałbym pogadać z kims takim kto ma taki komputer w celu jego rozszyfrowania. Ew skany tego działu z instrukcji obsługi mana. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... c3f59ddba5 |
Autor: | AdekS [ 03 lut 2008, 20:18 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Cytuj: Ma ktoś taki komputer jak na zdjęciu ? Wiem ze u siebie nie mam wielu ważnych kontrolek i chciałbym pogadać z kims takim kto ma taki komputer w celu jego rozszyfrowania. Ew skany tego działu z instrukcji obsługi mana. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... c3f59ddba5
Jest to komputer który był montowany tylko w serii F2000 Evolution (FE).W tych MANach był montowany ten sam silnik, co w początkowej produkcji TGA. Oczywiście był on już bardziej "naszpikowany" elektroniką niż silnik z serii F2000, dlatego na desce pojawił się wyświetlacz informacyjny. Jeżeli będziesz szukał instrukcji do tego komputera to kieruj się serią FE. |
Autor: | michal.enter [ 03 lut 2008, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Kolego AdekS o tym się już przekonałem ze to autko ma wiele wspólnego z TG. A moze mi podpowiesz czy czujnik temperatury od TG bedzie pasował do mojego Mańka w którym on własnie siadł. W opoltransie kosztuje około 500 zł Szukam jeszcze tej instrukcji albo najlepiej kogoś kto taki komputer posiada. A dobijające jest to ze po hiszpańsku on do mnie pisze bo auto z hiszpani pochodzi. Dziękuje za zainteresowanie tematem Pozdrawiam Michal.Enter i mój MAN 19.414 No i sobie sam znalazłem ! Jest on w klapce nagrzewnicy pod filtrem kabionowym. Stoi taki jakby plastikowy pręcik osłonięty plastikiem. (chodzi o ten czujnik temperatury zewnętrznej) |
Autor: | sebotrucker [ 06 lut 2008, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Moim zdaniem czujnik od TG powinien być, gdyz bardzo mało jest takich manów f 2000 z wyświetlaczami a chyba nieopłacało by im sie robienia nowych czujników na tak małą skale |
Autor: | zymit [ 22 mar 2008, 15:00 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Ma ktos ksiazke do MANa F2000 po polsku?? potrzebuje bo mam po niemiecku i nie wiem co oznacza slowo "bremsbelagverschleiß" na stronie 1.34-2 |
Autor: | MAN [ 23 mar 2008, 10:42 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
O którą dokładnie ci chodzi kontrolkę |
Autor: | mitragesz [ 05 kwie 2008, 20:31 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Witam, Jestem nowym uzytkownikiem MAN-a (chyba f2000) - tylko że wywrotki. Zakupiłem całkiem niedawno i tak się zastanawiam czy to jest napewno model f2000, a jeśli to f2000 to która generacja. Czytałem dużo na forum, ale nie mogę dojść. Autko jest z 2000 roku Model: 33.414 (nic o nim nie mogę znaleźć) - żadnych danych technicznych Przebieg: 390 tys km Wyposażenie: - Komfortowe siedzenia ISRI - Podgrzewane lusterka - elektryczne szyby - Radio - ABS - Osłona słoneczna - Intarder (to to już w ogóle nie wiem jak działa i po jasny gwint) - Centralne smarowanie - Elektryczna plandeka - Sygnalizacja świetlna–dach Dodatkowo, co dla mnie ważne ma 33 DMC, wzmocnione podwozie oraz 2 siłowniki do wywrotu. Wywrot dodatkowo 3 stronny - w momencie kiedy odłączymy jeden z siłowników. W związku z tym, że do tej pory jeździełem rosyjskimi wywrotkami ten MAN jest dla mnie mocno skomplikowany z tą swoją całą elektroniką i kontrolkami na desce rozdzielczej. Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu kontrolek. Skrzynia biegów ZF - czy to jest dobra skrzynia? Proszę o informację |
Autor: | MAN F8 19.361 [ 05 kwie 2008, 20:57 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Tak, jest to F2000, ale jego nowsza odmiana czyli Evolution, ma juz nowsze silniki, tak jak widać 410 w późniejszym czasie montowane chyba w TGA. |
Autor: | michal.enter [ 06 kwie 2008, 20:27 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
No to start Intrarder to to samo co retarder (takie same działanie) czyli hamulec silnikowy A rózni się od retardera tylko budową, działa tak samo, włączamy go wajchą po prawej stronie kierownicy. Ma chyba 5 stopni skutecznosci (siły) hamowania. ZF- skrzynia nawet niezła. Opinie są podzielone niektórzy uważają Fulerki itp Kontrolki (są intuicyjne ) jak nie zapali ci się na górze STOP to jeszcze nie tragedia. Powiedz jakich nie kapujesz to pomozemy. Najlepiej to zrób zdjęcie i ponumeruj kazdą kontrolkę (zrób wtedy jak sie wszystkie świecą) a my ci napiszemy do czego która jest Pozdrawiam Michał Model masz taki sam jak ja, Tylko ze ja mam konia Silniczek 410 poszedł do TGA później. |
Autor: | zenon [ 07 kwie 2008, 7:52 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Michal.enter Retarder to nie to samo co hamulec silnikowy. Retarder to urządzenie dodatkowe montowane przeważnie z tyły na skrzyni biegów. Intarder-retarder ta sama zasada działania, z ta różnicą, że retarder ma oswój olej, a intarder ten sam olej co w skrzyni biegów. Hamulce silnikowe to zawory na silniku i wylocie spalin |
Autor: | michal.enter [ 07 kwie 2008, 14:41 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
zenon tyko tak napisałem orientacyjnie co to jest. |
Autor: | AdekS [ 13 kwie 2008, 22:40 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Kolego michal.enter, jest to zbiorniczek od wspomagania kierownicy i rzadko je spotykam suche. Ważne żeby olej w nim był na poziomie normy. |
Autor: | mitragesz [ 21 kwie 2008, 15:49 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Witam, W trakcie użytkowania auta - napotkałem już kilka kwestii, które troszkę mnie dziwią i może ktoś mi odpowie: 1. Przy włączeniu stacyjki - palą się pięknie kontrolki i niektóre gasną a niektóre nie, ale największy problem jest przy tym, że nie gaśnie kontrolka "spreżyny poziomej" - rozumiem, że to od podgrzewania świec - czasem jak silnik pochodzi to gaśnie, ale czasem się pali. Zastanawiające jest jeszcze to, że przy włączonej stacyjce - ta sprężyna zaczyna migać i z komory bezpieczników daje się słyszeć takie przełączanie - jakby wywalało bezpiecznik... - co to może być Panowie... 2. ASR - czy to nie powinno gasnąć po pewnym czasie od przekręcenia stacyjki?...u mnie gaśnie dopiero w pewnym momencie jak już jadę autem - wcześniej pali się na czerwono |
Autor: | MAN [ 21 kwie 2008, 16:01 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Cytuj: Witam,
Układ świecy żarowej powinien włączać się poniżej 15 stopni celcjusza płynu chłodzącego.W trakcie użytkowania auta - napotkałem już kilka kwestii, które troszkę mnie dziwią i może ktoś mi odpowie: 1. Przy włączeniu stacyjki - palą się pięknie kontrolki i niektóre gasną a niektóre nie, ale największy problem jest przy tym, że nie gaśnie kontrolka "spreżyny poziomej" - rozumiem, że to od podgrzewania świec - czasem jak silnik pochodzi to gaśnie, ale czasem się pali. Zastanawiające jest jeszcze to, że przy włączonej stacyjce - ta sprężyna zaczyna migać i z komory bezpieczników daje się słyszeć takie przełączanie - jakby wywalało bezpiecznik... - co to może być Panowie... Poprawnie powinno się tak zapalać auto z świecami Przekręcasz zapłon jeśli kontrolka za chwilę nie zgaśnie czekamy aż kontrolka zgaśnie i zacznie mrugać gdy zaczyna mrugać zapalamy silnik i przez pare kolejnych minut po zapaleniu kontrolka miga dalej aż zgaśnie w tym czasie nie wolno mocno gazować aby nie zgasić płomienia na swiecy żarowej. Jak nie chcesz zapalać na świecy żarowej to przekręcasz kluczyk i odpalasz silnik zanim zacznie kontrolka migać. To cykanie to praca przekaźnika od świecy żarowej która grzeje impulsowo Cytuj: ASR - czy to nie powinno gasnąć po pewnym czasie od przekręcenia stacyjki?...u mnie gaśnie dopiero w pewnym momencie jak już jadę autem - wcześniej pali się na czerwono
Nie czasem od ABSu bo od ASRu to chyba jest żółta tak jest u mnie
|
Autor: | mitragesz [ 21 kwie 2008, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Cytuj:
Nie czasem od ABSu bo od ASRu to chyba jest żółta tak jest u mnie
Przepraszam - zgadza się, pali się na żółto - czy tak powinno?? Czy coś jest nie tak z tym systewmem i to sygnalizuje?? |
Autor: | mitragesz [ 12 maja 2008, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Witam ponownie, 1. W trakcie użytkowania napotkałem na dziwne pokrętła pod licznikiem prędkości. Pod pokrętłami narysowane są np. znak dwóch młotów, kwadrat z przekątną i jakiś dziwny znak, którego nie umiem opisać. Przekręcenie pokrętła powoduje zapalenie się czerwonej diodki w liczniku obok której jest trójkąt z wykrzyknikiem - do czego to służy i co to oznacza?? 2. kiedy wiadomo, że włączone są półbiegi - u mnie pali się zielona schemat biegów z liczbami 2 4 6 8 3. Czy to jest możliwe, aby MAN z silnikiem 414 palił ok 45 litrów na 100 km - mi tak wychodzi, zdziwiło mnie, że tak dużo - to nawet tatry paliły mniej z 3 mostami napędowymi |
Autor: | Piotrekk [ 13 maja 2008, 12:53 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Kolego ty masz wywrotkę to ona będzie tyle paliła |
Autor: | limak [ 13 maja 2008, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Cytuj: Witam ponownie,
ad1. To pokrętło służy do ustawienia trybu pracy tachografu - praca inna niż jazda to młotki, kwadracik to czas gotowości a łożko oznacza odpoczynek. Trójkącik się zapala, bo a) nie masz włożonej tarczki b)masz źle zamknięte tacho1. W trakcie użytkowania napotkałem na dziwne pokrętła pod licznikiem prędkości. Pod pokrętłami narysowane są np. znak dwóch młotów, kwadrat z przekątną i jakiś dziwny znak, którego nie umiem opisać. Przekręcenie pokrętła powoduje zapalenie się czerwonej diodki w liczniku obok której jest trójkąt z wykrzyknikiem - do czego to służy i co to oznacza?? 2. kiedy wiadomo, że włączone są półbiegi - u mnie pali się zielona schemat biegów z liczbami 2 4 6 8 ad2. Jeżeli bodajże po lewej stronie od tego schematu (powinno być raczej 5 6 7 8 - górna skrzynia) pali się taka zielona kontrolka z trybikiem to jedziesz na "pełnym biegu", jeżeli ta kontrolka się nie pali, to masz "połówkę". Połówki wrzucasz poprzez zmianę ustawienia tego pstryczka przy dźwigni zmiany biegów i wciśnięcie sprzęgła. Jeżeli nie masz takiego pstryczka - to nie masz połówek. |
Autor: | Marcinos [ 13 maja 2008, 16:48 ] |
Tytuł: | Re: MAN F2000 |
Cytuj:
3. Czy to jest możliwe, aby MAN z silnikiem 414 palił ok 45 litrów na 100 km - mi tak wychodzi, zdziwiło mnie, że tak dużo - to nawet tatry paliły mniej z 3 mostami napędowymi
W zime na krótkich odcinkach to nawet 60l na 100 km Ci spali. Latem na Jakiś dłuższych trasach powinien Ci spalić trochę mniej jak 45/100.
|
Strona 3 z 23 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |