wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Schematy biegów
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8719
Strona 3 z 12

Autor:  Evil [ 14 lip 2007, 0:18 ]
Tytuł: 

Fan Magnum skrzynia B 18 byla montowana w starszych modelach Renault Premium i Magnum o ile sie nie myle to do roku 1999. niestety nie znam wiecej szczegolow ani schematu biegow w tej skrzyni.

Autor:  Fan Magnum [ 15 lip 2007, 15:20 ]
Tytuł: 

przebitke uruchamia się ruchem lewarka w prawo? a jak się powraca do małej skrzyni? :D

Autor:  Bald [ 15 lip 2007, 15:27 ]
Tytuł: 

Lewarek w lewo do siebie i masz małą skrzynię.

Autor:  pakus [ 16 lip 2007, 10:34 ]
Tytuł: 

Jezeli komus chodzilo by o Mercedesy typu 1834 czy 1935 (chyba takie maja oznaczenia lub podobne) to tam skrzynie byly bardzo proste

R 1 3 5 7
'--l--l~l--l
.. 2 4 6 8

Gdzie:
[~] - oznaczaja przejscie z malej na duza skrzynie
[..] - sa zeby lepiej wygladalo

Autor:  Grzesiek_KBR [ 16 lip 2007, 21:12 ]
Tytuł: 

Ja czasem brykam Mercem 809 gdzie biegi są tak:
4..2..R
\---\--\
.5...3...1
Dałem takie skosy (\) bo lewarek tak chodzi, jak by z 2 pociągnął prosto to 5 wrzuci :lol: .
Nie pamiętam dokładnie jaki model i czy dokładnie taki schemat był w Krazie z 1990r. tym kanciastym, ale mniej więcej tak:
1..2..5
l...l...l
R..3..4
R było oznaczone strzałeczką w dół w kólku, a cały schemat był narysowany na desce rozdzielczej.

Autor:  Evil [ 16 lip 2007, 22:32 ]
Tytuł: 

dosc dziwny uklad biegow w tym Mercedesie :) a uklad z Kamaza sie zgadza :) te nowsze modele Kamaza posiadaly polbiegi :)

a to uklad z Jelonka 317 i rowniez tych starszych z okraglymi lampami :D

R_2_4
1_3_5

Autor:  EL TORO [ 05 sie 2007, 18:32 ]
Tytuł: 

W Mercedesie kolego zdaje sie o ile dobrze pamietam odwrotnie jest;]

Autor:  Grzesiek_KBR [ 05 sie 2007, 20:25 ]
Tytuł: 

Cytuj:
W Mercedesie kolego zdaje sie o ile dobrze pamietam odwrotnie jest;]
Przecież podałem jakie występują w mercedesach LN, a w tym konkretnym przypadku to tuning w postaci skrzyni od stara 200 i przez to taki dziwny układ. Najlepsze jest jak wsadzi się na to auto kogoś nowego to tydzień męczy się zanim dojdzie do ładu z tą skrzynią :] .

Autor:  wilduck [ 13 sie 2007, 18:34 ]
Tytuł: 

wszystko ladnie pieknie tylko jak to sie przelacza.tzn z malej na duza i odwrotnie.
1. guzik, sprzeglo, bieg
2. sprzeglo, guzik ,bieg
3.sprzeglo guzik ,sprzeglo bieg

bo z przebitka to wiadomo

Autor:  eRKaZet [ 13 sie 2007, 18:43 ]
Tytuł: 

Cytuj:
2. sprzeglo, guzik ,bieg
Prawidłowy system.

Autor:  wilduck [ 13 sie 2007, 19:08 ]
Tytuł: 

czy ten guzik w opcji 2 ma byc wlaczany na luzie czy moze byc wlaczony jeszcze na biegu czy dowolnie.sorki ze tak katuje ale mam jazde probna wkrotce.a nie mialem z tym doczynienia. z gory serdeczne dzieki

[ Dodano: Pon, 13.08.2007, 19:31 ]
zakladajac oczywiscie ze znajdujemy sie juz w ruchu i przechodzimy z dolnej na gorna z jednoczesna zmiana biegu

[ Dodano: Pon, 13.08.2007, 19:37 ]
czy to bedzie
sprzeglo luz guzik bieg
sprzeglo luz guzik sprzeglo bieg

Autor:  Pazdz [ 13 sie 2007, 20:43 ]
Tytuł: 

eRKaZet#036 zapytaj jakiegoś kierowcy, który najpierw uruchamia sprzęgło, a dopiero później zmienia zakres skrzyni przyciskiem. Tzn. ja z takim nie miałem do czynienia.
Cytuj:
czy ten guzik w opcji 2 ma byc wlaczany na luzie czy moze byc wlaczony jeszcze na biegu czy dowolnie.sorki ze tak katuje ale mam jazde probna wkrotce.a nie mialem z tym doczynienia. z gory serdeczne dzieki
Ten guzik przełączasz jadąc na biegu, potem załączasz sprzęgło i bieg.

To będzie: guzik, sprzęgło, bieg.

Autor:  wilduck [ 13 sie 2007, 20:51 ]
Tytuł: 

oczywiscie mowimy o przejsciu z malej skrzyni na duza nie o polowkach

dzieki
pozatym dopiero pretenduje do miana kierowcy ciezarowki.wole byc pewnym na 200% niz cos spaprac

Autor:  eRKaZet [ 13 sie 2007, 20:59 ]
Tytuł: 

Cytuj:
eRKaZet#036 zapytaj jakiegoś kierowcy, który najpierw uruchamia sprzęgło, a dopiero później zmienia zakres skrzyni przyciskiem. Tzn. ja z takim nie miałem do czynienia.
Pomyliła mi się kolejność. Przepraszam za zamieszanie.

Autor:  wilduck [ 13 sie 2007, 21:15 ]
Tytuł: 

znaczy sie z przyciskiem (pstryczkiem)jest wiele latwiej niz z przebitka

Autor:  Evil [ 13 sie 2007, 23:30 ]
Tytuł: 

przelacznik jest o wiele wygodniejszy od przebitki i nie potrzeba tyle sily by "zmienic" skrzyni z malej na duza i na odwrot. w MANie dla ulatwienia zamontowano na lewarku przycisk Comfort Shitf ktorego mozna uzywac zamiast sprzegla przy uzywaniu polowek czy tez skrzyni malej/duzej

Autor:  mayer37 [ 14 sie 2007, 9:10 ]
Tytuł: 

Schemat Renault Magnum-szkrzynia osmio biegowa + polówki(chyba jescze nie bylo)

Obrazek

Autor:  jesta19 [ 14 sie 2007, 9:23 ]
Tytuł: 

A ja jeździłem magnumką(1994r) gdzie R było do przodu ,a C do tyłu

Autor:  mayer37 [ 14 sie 2007, 9:55 ]
Tytuł: 

No fakt. Ja podalem schemat nowszej magnumki(2001) a w starych AE byl wsteczny i "pelzak" na odwrot :wink:

Autor:  Evil [ 14 sie 2007, 18:02 ]
Tytuł: 

a w nowych modelach Magnum nadal wystepuje przebitka czy jest juz "jezyczek"/przelacznik :?:

Strona 3 z 12 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/