wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

MAN TGS i TGX
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6354
Strona 21 z 23

Autor:  MAN [ 11 sty 2017, 8:54 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Standardowy ciągnik 4x2 to 3,6 lub 3,9 ale jest i wersja 3,5 w lowdecku
Co nie zmienia faktu czemu nie ma podpiąć naczepy ten man z HDSem skoro będzie miał siodło przesunięte bardziej do tyłu

Autor:  5eba [ 11 sty 2017, 11:25 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Wygląda na 3,3 - u mnie koło zaraz za skrzynką aku się zaczyna a tam te ok 60cm jest więcej na podporę.
W niskiej może być krótki balkon - widać zestaw konfigurowany na zamówienie - firany czy innego standardu tam nie podepniesz, a już na pewno nie zmieścisz się w długości zestawu.

Autor:  MAN [ 11 sty 2017, 13:44 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Podobnie tylko z plandeką na długości się nie zmieści

Autor:  Gośc [ 11 sty 2017, 15:16 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

podepniesz zwykłą 13,60, tylko tak jak mówicie w długości się nie zmieścisz

Autor:  5eba [ 11 sty 2017, 20:29 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Tam dobre pól metra brakuje by podpiąć jakiś standard 13,6 ...

Autor:  Gośc [ 11 sty 2017, 20:42 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

mam w firmie takiego tylko bez napędu na pierwszą oś, bez problemu podpina 13,60. a pomiędzy naczepą a kabiną możesz autem przejechać, HDS nie jest chyba taki wielki...

Autor:  5eba [ 11 sty 2017, 21:40 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Cytuj:
mam w firmie takiego tylko bez napędu na pierwszą oś, bez problemu podpina 13,60. a pomiędzy naczepą a kabiną możesz autem przejechać, HDS nie jest chyba taki wielki...
No własnie jest wielki :)

Autor:  Luka [ 11 sty 2017, 22:13 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Cytuj:
Tam dobre pól metra brakuje by podpiąć jakiś standard 13,6 ...
Jeśli dobrze oszacowałem, to właśnie coś koło tego. Od przodu do siodła liczę, że będzie ok 5m, czyli zostaje od sworznia do końca naczepy jakieś 11,5 m, a standard ma chyba 12m - prawda?
3-4 osiowe semi raczej się w tym nie zmieści. Z drugiej strony, jeśli ten MAN jeździł z semi, na rozciągu, to i tak potrzebował pozwolenia co najmniej kat. 3. Gorzej, jeśli miałby latać ze standardem, bo i takie zestawy widziałem.
Cytuj:
mam w firmie takiego tylko bez napędu na pierwszą oś, bez problemu podpina 13,60. a pomiędzy naczepą a kabiną możesz autem przejechać, HDS nie jest chyba taki wielki...
Skoro standard 4x2 ma 16,5 z naczepą 13,6 i nie ma miejsca na HDS za kabiną, to raczej dłuższe 6x4 się w 16,5 nie zmieści i to jeszcze z HDSem za kabiną. Ale może się mylę.

HDS nie jest aż tak duży, ale trochę miejsca potrzebuje, w dodatku im większy, tym pasuje, żeby szedł bardziej do tyłu, ewentualnie siodło musi być przesunięte bardziej do tyłu, żeby odciążyć przednią ośkę. To swoją drogą dość ciekawe, bo większość 6x4 z HDSami ma siodło bliżej ostatniej osi, a ten z linku ma je dokładnie między osiami.

Swoją drogą, jakiś czas temu ZTE kupiło podobnie skonfigurowaną Scanie, z jeszcze większym HMFem:
http://40ton.net/ciagnik-siodlowy-6x4-p ... locie-zte/

Ciekaw jestem jakby wyglądała sprawa z montażem dodatkowego zaczepu do przyczepy, bo zachodnie samochody mają takie rozwiązania, ale nie wiem czy by u nas się nie zawiesiła administracja przy takich kombinacjach.

Nie jest to idealne auto, ale jest fajne :)

Autor:  5eba [ 12 sty 2017, 0:37 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Mam w swoim zaczep do przyczepy - Man mi określił MMC przyczepy - 18t. Belka oryginał przystosowana i problemu brak.

Autor:  Gośc [ 13 sty 2017, 11:24 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Mieliście rację. Nie zmieści się u nas ten HDS

Autor:  Luka [ 16 sty 2017, 0:00 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Cytuj:
Mam w swoim zaczep do przyczepy - Man mi określił MMC przyczepy - 18t. Belka oryginał przystosowana i problemu brak.
To ciekawa opcja, nie wiedziałem, że to tak łatwo da się ogarnąć. Chociaż jakby chcieć "domontować", to nie wiem czy już byłoby tak łatwo.
Ciekawi mnie też ta platforma zakładana na siodło, bo wiem, że ITD czepiała się pługopiaskarek na CS - ciekawe jak w tym przypadku.

Autor:  Luka [ 28 kwie 2017, 20:16 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Nie widziałem takie informacji, a dzisiaj na nią trafiłem. Od początku tego roku w sprzedaży jest TGX E6c, który wyróżnia się dwoma srebrnymi listwami na dolnym grillu.
Obrazek

Autor:  łukasz [ 28 kwie 2017, 22:49 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Prawie rok już minął... :mrgreen:

http://40ton.net/man-odswiezyl-modele-t ... ch-detali/

Ja już jakiś czas takim jeżdżę.Srebrne listwy są za dopłatą-standardowo zwykły czarny plastik.Jedyny plus to ten jasny środek i nowe radio z navi prawie identyczne jak w nowej Scanii.Niestety przy standardowy zestawie głośników jest tragedia.Lodówka nadal nie za duża,wystająca na pół tunelu,komputer pokładowy to jakiś żart przy dzisiejszych standardach.Zobaczymy jak się ułoży,bo to ma 460km i 14 biegów i póki co to FH420 robi go jak chce... :mrgreen: Wodotrysków ni ma-lifting na poziomie ''nowego'' DAF-a XF... :>

Autor:  Luka [ 28 kwie 2017, 23:17 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Faktycznie, niezła gafa. Na 40ton newsa przegapiłem, tutaj nikt nie wrzucił. Z kiedy ten egzemplarz? 2016 czy już 2017?

Autor:  łukasz [ 28 kwie 2017, 23:27 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

''Mój'' 2017r.Ogólnie nowe to nowe,złe nie jest.Ale jak ostatnie 2 lata jezdziłem FH500 w I-shifcie to widać wyraznie,ile w niektórych sprawach MAN jest w tyle.Dopiero całkowicie nowy model pozwoli dogonić,być może i przegonić niektórą konkurencję... :>

Autor:  SIOJU [ 01 maja 2017, 20:51 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Jest jakaś oficjalna informacja kiedy nastąpi nowy model?

Autor:  Jacek [ 04 maja 2017, 17:01 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Nie ma, ale lodówka pewnie zostanie ta sama :D idealne rozwiązanie stosowane od 17 lat...

Autor:  Gośc [ 04 maja 2017, 18:16 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Jak kabina DAF od ponad 25-ciu lat! :D

Autor:  Settler [ 04 maja 2017, 20:26 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

mnie ta lodówka to tylko drażniła przy wstawaniu z wyra. Nie jeździłem wszystkimi markami ale wg mnie ta lodówka jest pojemna i dobrze daje

Autor:  łukasz [ 24 maja 2017, 21:48 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Faktycznie,jeśli chodzi o wydajność lodówki to jest ok.Co do pojemności-mi praktycznie wystarcza na większość jedzenia jakie zabieram na 2tyg rejs.Dużo sytuację podratowuje to podwyższenie z przodu,bo faktycznie jeśli upycham na maxa,to sporo jakiś mniejszych rzeczy typu jogurty czy coś podobnego można w tym miejscu zmieścić.Jak na wiek konstrukcji jest całkiem spoko.Co do łóżka:też mnie wkurza to,że nie można nóg rozprostować przez tą wystającą lodówkę-u mnie jest ta ze stolikiem,który też zabiera i tak dość małą przestrzeń na tunelu.Skrzynia ze Scanii-14 była pewnie w założeniu dobrym rozwiązaniem,ale na tępy niemiecki program,który tu jest wgrany to trzeba mieć czasami stalowe nerwy.90% z tego co ruszasz jest z 2.Nie ważne czy na pusto,czy pełno 2 musi być.Jeżdżąc Volvo bez problemu można było się ''dogadać'' ze skrzynią bez użycia manuala.Tu ni cholery.Ruszasz,silnik zimny,chcesz mu zanim się rozgrzeje dać trochę lżej popracować,to gdzie tam.Dopóki nie osiągnie końca zielonego pola,czyli ok:1700obr/min to biegu nie zmieni.Nie wiem czy w dzisiejszych czasach można to nazwać plusem,ale jak się ją ''przeciągnie'',to zmienia po 2 biegi,ale też warunek-do końca zielonego :!: :?: Ogólnie myślałem:pewnie skrzynia ze Scanii to będzie ok,a szczerze to jest najgorszy automat z jakim miałem przyjemność współpracować.Oczywiście to zapewne wina oprogramowania i paru czujników a nie samej skrzyni,bo w Scanii pracuje jak z innej bajki.

Mam pytanie:czy ktoś wymieniał żarówki oświetleniowe wewnątrz kabiny na LED-owe?Widziałem ostatnio u pewnego czecha wymienione te górne,te 2 duże lampki zaraz pod schowkami i naprawdę było bardzo jasno w kabinie.Chciałbym to wymienić i ewentualnie te u góry koło burdelówek.Ktoś może próbował ''ulepszać'' niemców?... :mrgreen: Czy trzeba coś przerabiać czy świeci normalnie po zmianie?

Strona 21 z 23 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/