Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 05 lip 2014, 23:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
pozostaje ci koło podnieść do góry i zobaczyć czy przednie koła się kręcą na postoju jak załączysz przedni napęd
Nie da rady, z tego co mi sie wydaje naped pompy jest brany ze skrzyni biegow - kiedy tylny wal sie kreci wtedy i pompa

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 06 lip 2014, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Jakbyś kupił to daj znać jak to się sprawuje, bo to bardzo ciekawa sprawa(prócz kosztów zakupu), a bardzo mało opinii o tym napędzie można znaleźć, głównie broszury marketingowe.


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 10 lip 2014, 10:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Nie kupiony - hydrodrive mial bledy w tym jeden aktywny, auto okazalo sie byc z Danii - sama rdza, opony wszystkie na zlom i to tyle. Ogladalem jeszcze innego ale barany zapomnieli w ogloszeniu napisac ,ze hydrodrive zdjety i zwykla belka wsadzona :twisted: :lol:
Kolejna sprawa - pompy hydrodrive'u sa bardzo nisko zawieszone - te auta nie sa w teren, a tak sie je uzytkuje i stad problemy z tym napedem. Tak jak dla mnie bylaby to idealna sprawa-caly czas szosa + tylko rozladunek na dzialce budowlanej i znow szosa.
Ogladalem tez z 2 szt 4x4 na sztywnym napedzie ... i kurde moj FE460a 4x4 z 2002r to jest nowka w porownaniu do tych wszsystkich 6-7 latkow takze nie ma co zmieniac, trzeba dbac dalej i pracowac :) FE mi w kolo komina z lodka do 37l/100 wychodzi takze tragedii nie ma i sie to przezyje :)
W zamian kupiony zestaw zbozowy 6x2 z 3 stronnym kiprem + przyczepa 3 str wywrot - Stralis 540 KM :) z autentycznymi 405 tysiacami na tacho.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 10 lip 2014, 10:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Renault miało jeszcze podobny system, nazywał się bodajże Optitrack. Nie spotkałem jednak jeszcze samochodu z tym napędem, albo nie zauważyłem.

Ogólnie pomysł takiego napędu jest świetny, sam bym taki chętnie przygarnął, ale mało popularny głównie ze względu na cenę - handlowiec MANa mówił mi, że to droższe rozwiązanie nawet od sztywnego napędu i koszt rzędu 4-6tys. Euro(podałem widełki, bo nie pamiętam ile dokładnie powiedział).


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 04 paź 2014, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 paź 2014, 12:27
Posty: 1

Ale na czym to optitrack polega? To jest coś podobnego do tempomatu?

_________________
Kot zaw­sze spa­da na czte­ry łapy. Coupon online


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 04 paź 2014, 18:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 12:18
Posty: 525
GG: 2628774
Samochód: TGX / R480
Lokalizacja: Janów Lubelski

Hydrauliczny napęd kół przednich ;)


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 04 paź 2014, 18:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2012, 14:11
Posty: 49
Samochód: 4141

Chyba jedyna zaleta hydrodrive to niska masa pojazdu w konfiguracji 4x4

_________________
Transport się nie opłaca


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 05 paź 2014, 10:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

A wady?


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 05 paź 2014, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2012, 14:11
Posty: 49
Samochód: 4141

Wady to awaryjność i to że z tego co pamiętam to nie mozna go ustawic jako sztywne 4x4. Przy zapieciu blokady i tak hydrodrive włączas się wtedy gdy tyl zaczyna sie grzebać. Moge sie mylic ale z tego co pamietam to tak jest :)

_________________
Transport się nie opłaca


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 14 paź 2014, 14:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Wymiana przednich tarcz hamulcowych z napedem hydrodrive ..... masakra .
Trzeba rozebrac caly naped z przednich kol :( .
Bez specjalnych narzedzi ( czytaj serwisu ) , raczej sie nie obejdzie .


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 14 paź 2014, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Pytałem kilka dni temu kierowcy i chwalił(użytkuje 3 lata). Gdy zapytałem o awaryjność, twierdził, że drobne rzeczy, typu wąż itp.


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 30 lip 2016, 10:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

O co chodzi z Tga kupionym u nas w salonie 11.07r - czemu ma silnik d2876 , zamiast e4 d26 ???

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 30 lip 2016, 10:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bo jak kojarzę to 2007 roku był tylko dostępny silnik D20, rodzinę silników D26 wprowadzili później
A ten twój D28 to nie jest euro 4?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 30 lip 2016, 12:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Mam d20 2006 jest e4, mam tga d26 2007/2008 (jedna głowica)jest e4 i wczoraj kupiliśmy 2007.10.29 ,pierwsza rej 2008.02 ale polski salon i jest na d28(6 głowic) - zadzwoniłem do serwisu i powiedzieli ,że e3 ,ale tłumik ma jak w moich e4. Mam fe460a z 2002r - i to jest e3 (24V) i ma zwykły tłumik.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 30 lip 2016, 12:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bo masz tego tga z filtrem cząstek stałych i rejestrujesz jako euro 4, rocznikowo chyba też powinien być euro 4
Auto kupowane w Polsce z silnikiem D28 było tańsze niż z silnikiem D26.
Taki tłumik miałem zamontowany w serwisie w Niemczech w tym szarym tga

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 30 lip 2016, 12:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

I jeszcze ma ten dziwny tachograf so...., coś tam :) Ale ma 500tyś km i to najważniejsze

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 24 gru 2016, 14:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Mam pytanko jeżdżę starym tga 4 ośka rok coś koło 06'. W jego komputerku jest opcja licznika czasu jazdy, a jako że mam tacho na tarczke to fajnie mi się w tym podgląda ile już wyjeździłem. Pytanie na ile wiarygodne są wskazania tego stopera. Coś ktoś wie na ten temat ?


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 25 gru 2016, 11:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

W Midlum mam takie coś i prócz traktowania 3x15 jako 45 jest spoko. Lubi też gubić minuty w korkach, ale generalnie jest to w miarę dokładne.
Później na komputerze wyniki z grubsza się zgadzają, chociaż zdarzają się różnice. Jednak metoda skanowania i odczytu tarczek jest na tyle nieprecyzyjna, że to właśnie ten system obwiniałbym o większe nieścisłości.


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 07 kwie 2017, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Witam.

Koledzy chyba będę montować przystawkę do automatycznej skrzyni biegów zf. Pytanie jest następujące, czy przystawka odbioru mocy zamontowana na automatycznej skrzyni biegów kręci się cały czas? Czy kręci się tylko wtedy kiedy jest włączona? W manualu wciskamy sprzęgło, i włączamy przystawkę, puszczam sprzęgło i chodzi, a jak jest w automacie? Wciskamy klawisz i co? Auto samo wysprzęgli? Sory za durne pytanie mój pierwszy automat.

Tam kiedyś była przystawka i jest ori klawisz na konsoli i wtyczka na skrzyni, później dodam zdjęcie. Dziękuję góry

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Tytuł: Re: Man TGA
Post Wysłano: 07 kwie 2017, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Sory ale na telefonie coś nie mogę edytować. Chodzi o to że przystawka będzie napędzała wałek i nie może się on kręcić cały czas tak jak jest to w przypadku przystawki branej bezpośrednio z silnika, po wyłączeniu musi stać w miejscu.

Oto zdj co jest na aucie (w kabinie jest ori klawisz, a kawałek dalej jest kostka elektryczna która na 99% powinna być podłączona w wolne miejsce w przystawce.

https://lukindz.picturepush.com/album/6 ... tawka.html

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: