Cytuj:
Uśmiecham się gdy widzę, jak ktoś dostaje wzwodu mówiąc o swoim TDI. Silnik jak silnik. Silniki TDI są również awaryjne, niezależnie od wersji, a czy bardziej czy mniej to zależy od wielu czynników, w tym od właściciela. Jeżdżę dieslem (nie TDI), jeździłem TDI, fajnie to wszytko chodzi. Ale fakty są takie, że silniki wysokoprężne są coraz bardziej kosztowne w obsłudze. Powoli zaczyna się opłacać jeździć benzyną, zwłaszcza w gazie.
Chociaż jazda czymkolwiek, prócz roweru i zaprzęgu konnego, może przyprawić o ból portfela, patrząc na ceny na stacjach
Poczekaj jak podniosa akcyze na LPG
. Ja mialem stycznosc z kilkoma TDI (przez dluzszy okres je uzytkowalem), nie dostaje wzwodu jak o nich mowie, ale uwazam ze te jednostki oferuje dobre parametry spalanie/osiagi/niezawodnosc, zalezy jak sie o nie dba.
Cytuj:
Jak dbasz, tak masz. Proste.
Auta z tymi silnikami przyjeżdżają do Polski z przebiegiem grubo ponad 500tys i mocno wyeksploatowane. Poniewarz taki Passat czy Audi A6 z tymi silnikami są samochodami reprezentacyjnymi (w końcu to limuzyny) i jeżdżą nimi biznesmeni. I dlatego przebiegi mają jakie mają. Handlarz pucuje auto. Leje doktora. I sprzedaje jako dobrze utrzymane od starszego Pana z przebiegiem w granicach 180 - 250 tys oczywiście udokumentowanym. Potem auto po wymianie oleju zaczyna cieknąc. Pojawia się problem z wałkami i w Polsce powstaje stereotyp, że 2,5 TDI to ch*******o.
A potem taki wermar2 czy Matee nasłuchają się opinii od brata szwagra swojego kuzyna. Ze wujek miał i mu się zepsuło... Paranoja
Problem w tym ze jak kupujesz uzywane auto to nie wiesz jak ktos dbal. To moze nie sa ch... silniki ale na pewno mniej idioto-odporne jak ich poprzediniki z C4. Jak ktos lal jakies oleje longlife i wymienial co 40 tys km to co sie dziwic.
Zreszta nawet na forum audi, uzytkownicy nie kryja ze sa problemy z tymi silnikami. Z tego co czytalem to dopiero w 2004 roku w tych silnikach wprowadzono zmiany ktore wyeliminowaly wycierajace sie krzywki walkow rozrzadu. Jakbym szukal dla siebie to wlasnie w takie auto bym celowal, ale z ksiazka serwisowa, no i oczywiscie Q
.
Matee Ty masz tam silnik AJM ? Przebieg oryginalny? Nie miales problemow z wtryskami?