Strona 23 z 27 [ Posty: 539 ] Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 2527 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 16 sie 2012, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2012, 18:28
Posty: 13

Opisz jeśli możesz coś więcej, co konkretnie poszło nie tak, pozwoli to innym (może i mi?) uniknąć pewnych błędów...


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 16 sie 2012, 23:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2008, 22:32
Posty: 145
GG: 7751267
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Poznań

Tak było w Poznaniu....
Zdawałem dwa razy, za każdym razem miałem problem z podczepieniem. Hmmm, problem? dużo powiedziane, po prostu bolec nie chciał do końca spaść. Ja też nie chciałem spuszczać tego zaworku od hamulcy ale nie ma się czego bać, po to on jest :) Szarpałem, kręciłem kierownicą i nic, spuściłem ten zaworek i od razu bolec znalazł się w swoim miejscu :)
Na włączonym zapłonie, za każdym razem nie chciał mi wskoczyć wsteczny.
Musiałem zapalić go i na włączonym wstecznym zgasić ;/ ( dla mnie to jest chore, zostawić ciężarówkę na biegu ale dobra, nie o tym mowa)

PS.
Ludzie, gdybym ja wam miał tak radzić to nie słuchajcie i nie wierzcie internetowi :) chodzicie chyba na kursy, macie instruktora. Po diabła Wam jeszcze mętlik w głowie jaki dawają Wam przeróżne fora ;/
Komu jak komu ale instruktorowi chyba zależy na tym by kursant zdał nie ?;/ przecież z tego mają pieniądze....

mikolaj211 widziałeś się z instruktorem, nie pomyślałeś, żeby jemu się zapytać? Nawet jeżeli zapomniałeś, masz jego nr ;/

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 21 sie 2012, 11:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2012, 18:28
Posty: 13

Witam, egzaminu w piątek niestety nie zdałem :(.
Sprawdzenie płynu do spryskiwaczy i kierunkowskazów, zaczynamy spinanie. Nie podjechałem idealnie, pół metra przed ostro odbiłem w prawo, uderzyłem dość mocno, wychodzę - bezpiecznik się nie schował.
Egzaminator kazał mi wykonać "szarpanie" i powiedział, że gdy się schowa pokaże mi to ruchem ręki w lusterku (co mnie bardzo mile zaskoczyło, chyba zazwyczaj tak nie robią?). Zacząłem szarpać zbyt mocno, egzaminator podszedł i mówi, że jeszcze raz tak zrobię i przerwie mi egzamin...
Potem już delikatnie kilka razy przód/tył i się udało. Dalsza część spinania bez problemu, przy sprawdzaniu świateł dosłownie biegałem, udało się "idealnie w 10 min".

Tutaj egzaminator do mnie z pytaniem: "Panie kierowco zawodowy z kat C, czy prawidłowe zamknięcie burt oraz prawidłowe rozmieszczenie i zabezpieczenie ładunku ma znaczenie?"
Mówię, oczywiście że tak, a on pyta czemu tego nie sprawdziłem? Ja na to, że sprawdziłem obchodząc zestaw przy sprawdzaniu oświetlenia, a ładunek obejrzałem, gdy kładłem kliny na przyczepę.
Teraz pytanie - czy takie sprawdzenie jest obowiązkowe (kolejny raz mówię, że chodzi mi o wymogi egzaminacyjne)? Wiele czytałem na ten temat i nie znalazłem nic, może po prostu przeoczyłem.

Egzaminator ustawił auto na łuku, ja zapinam pasy, już wszystko gotowe, kiedy woła mnie na zewnątrz - zaczęło uciekać powietrze z tego zespolonego złącza od pneumatyki, poprawiłem.
Kolejna wątpliwość - gdybym trafił na innego egzaminatora, to mógłby mnie za to oblać? Po zakończonym spinaniu wszystko było ok, dopiero po czasie się tak stało..

Dalsza część placu bez problemu, łuk do tyłu bez żadnego podciągnięcia, nawet nie wiem, czy choć raz się zatrzymałem :). Wysiadłem dla czystości sumienia sprawdzić odległość, było ok, wsiadłem, zapiąłem pasy i mówię, że skończyłem. Parkowanie skośne bez problemu, prostopadłe tyłem z podciągnięciem (gdyby to był kurs, to bym nie robił podciągnięcia, bo prawie na pewno bym wszedł, ale uznałem, że nie ma sensu się popisywać i ryzykować).

No i zaczynamy miasto... Na kursie z miastem zero problemów w zasadzie od 10 ostatnich godzin z kat C, przez wszystkie 25 z CE... Na samym początku pokonała mnie skrzynia, najpierw ruszyłem z 4, jeszcze w ośrodku, auto mi zgasło ;/. Po wyjechaniu na miasto kilka razy jakiś zgrzyt, potem z 5 włączyłem 8... Nie wiem na prawdę czemu tak, nie mogłem tego ogarnąć. Pierwsze światła, lewoskręt... Bardzo krótkie cykle zmiany świateł (tzw. skrzyżowanie im. 112zł, ludzie z Częstochowy znają :D ), przepuściłem kilka aut, jedzie ostatnie... a w zasadzie nie jedzie, tylko jak ja to określam - czai się. Uznałem, że ma już czerwone i tylko chce dotoczyć się do świateł, więc dynamicznie ruszam (żeby zdążyć, zanim ruszą pojazdy z kierunku poprzecznego). Niestety, nie miałem racji, dalej było zielone, czyli krótko mówiąc - klasyczne wymuszenie.

Co dalej chyba mówić nie muszę, w drodze powrotnej do WORDu miło sobie gadaliśmy, Pan pokazywał co i jak ze skrzynią. Na koniec pochwalił mnie za sytuację na rondzie tuż przy WORD - ja zawracałem lewym pasem, na prawy pas "bardzo nie ładnie, jakby nie mógł poczekać" wjechał TIR, musiałem trochę się namęczyć, żeby mu drogi nie zajechać. Powiedział również, że do placu nie ma żadnych zastrzeżeń (spinania nic nie skomentował), podejrzewa, że do skrzyni bym się przyzwyczaił.

No i ostatnie zdanie - "Powodzenia na następnym egzaminie, bo stać pana, żeby go zdać".

Terminu następnego jeszcze nie mam, jutro muszę się zapisać.

Jak zwykłe miałem napisać dwa zdania o egzaminie, a wyszedł esej :D
Pozdrawiam.


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 11 wrz 2012, 22:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2009, 22:19
Posty: 60
GG: 4836808
Samochód: VOLVO FH
Lokalizacja: KNS

Witam

Zdawał ktoś C+E w MORD Nowy Sącz? chodzi mi ogólnie o jakieś istotne wskazówki na placu itp. Bardzo proszę o pomoc.

_________________
B/BE/C/CE - [2012]
KK/KW/KWU - jest - [2013]

...powoli w trasie: PL,CZ,SK,H,SLO,I


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 12 wrz 2012, 0:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Jak dostaniesz białego TGA z naczepą, to zdasz bez problemu. Jest krótszy niż TGX.


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 18 wrz 2012, 20:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2009, 22:19
Posty: 60
GG: 4836808
Samochód: VOLVO FH
Lokalizacja: KNS

Jeszcze jedno moje pytanie dotyczące egzaminu w MORD w Nowym Sączu, mianowicie kolejność spinania i rozpinania przewodów- instruktor powiedział że mam spinać i rozpinać w nastepującej kolejności: elektryka, żółty i czerwony pneumatyczny zapytałęm go kilka razy nawet, ale mówił że tak jest OK. Nie wiem co myśleć bo kolega zdawał kilka miesięcy temu i rozpinanie wykonywał w kolejności odwrotnej :/

Nie wiem co robić... pomoże ktoś ?

Pozdrawiam

_________________
B/BE/C/CE - [2012]
KK/KW/KWU - jest - [2013]

...powoli w trasie: PL,CZ,SK,H,SLO,I


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 18 wrz 2012, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2011, 20:02
Posty: 132
GG: 0
Samochód: Peugeot Boxer L3H3/ Audi a4
Lokalizacja: Kraków

kolego, jak podpinasz

najpierw elektryczny- żeby w nocy było widać oświetloną naczepe/przyczepe
później żółty- sterowanie układem
czerwony- zasilanie

jak rozpinasz
najpierw czerwony- odcinasz zasilanie pneumatyki
później żółty- odcinasz sterowanie układu
na końcu elektryka- aby naczepa/przyczepa była jak najdłużej oświetlona

_________________
B, BE, C, CE


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 18 wrz 2012, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2009, 22:19
Posty: 60
GG: 4836808
Samochód: VOLVO FH
Lokalizacja: KNS

Właśnie tak cały czas myślałem, tylko instruktor coś namieszał chyba mówiąc mi ze ta sama kolejność spinania jak i rozpinania naczepy jest :|

_________________
B/BE/C/CE - [2012]
KK/KW/KWU - jest - [2013]

...powoli w trasie: PL,CZ,SK,H,SLO,I


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 20 wrz 2012, 15:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2009, 22:19
Posty: 60
GG: 4836808
Samochód: VOLVO FH
Lokalizacja: KNS

... teraz pytanie : kogo mam słuchać żeby przez taką głupotę nie oblać egzaminu... :/

_________________
B/BE/C/CE - [2012]
KK/KW/KWU - jest - [2013]

...powoli w trasie: PL,CZ,SK,H,SLO,I


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 20 wrz 2012, 16:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 wrz 2012, 15:30
Posty: 62

Cytuj:
... teraz pytanie : kogo mam słuchać żeby przez taką głupotę nie oblać egzaminu... :/
Przez coś takiego egzaminu nie oblejesz. Poniżej masz wyciąg z rozporządzenia odnośnie egzaminowania. Zrób tak jak jest tam napisane i nikt nic ci nie powie.

b) sprzęganie przyczepy z pojazdem silnikowym
(sytuacja wyjściowa - pojazd silnikowy obok
przyczepy) - na wykonanie zadania osoba
egzaminowana ma nie więcej niż 10 min,
Czynności wykonywane w trakcie sprzęgania:
- podjazd pojazdem silnikowym przed przyczepę,
- cofnięcie pojazdem silnikowym w kierunku
przyczepy w sposób umożliwiający dokonanie
sprzęgnięcia,
- regulacja wysokości zaczepu przyczepy
(w przypadku gdy konstrukcja przyczepy to
umożliwia),
- dokonanie połączenia zaczepu przyczepy z hakiem
lub zaczepu pojazdu silnikowego oraz
zabezpieczenie przed rozłączeniem,
- podłączenie do pojazdu silnikowego: przewodów
elektrycznych przyczepy (silnik pojazdu
wyłączony), przewodów hamulcowych przyczepy,
sprawdzenie działania świateł przyczepy,
zwolnienie hamulca postojowego jeżeli przyczepa
jest w niego wyposażona.

To jest dokładny zapis z rozporządzenia. Ja na egzaminie w pierwszej kolejności podłączałem pneumatykę a potem elektrykę. Tak naprawdę nie ma to wpływu na ocenę poprawności wykonania zadania.


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 21 wrz 2012, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2009, 22:19
Posty: 60
GG: 4836808
Samochód: VOLVO FH
Lokalizacja: KNS

Dzięki wielkie kolego :D Na prawde pomocny fragment przytoczyłeś. (Jak narazie 10h /25h :wink: wyjeżdżone)

Pozdrawiam

_________________
B/BE/C/CE - [2012]
KK/KW/KWU - jest - [2013]

...powoli w trasie: PL,CZ,SK,H,SLO,I


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 26 wrz 2012, 16:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2011, 14:31
Posty: 98
GG: 0

Mam pytanko, jak robimy tzw. "Rękaw" i gdy wychodzimy z ciężarówki to silnik ma być zgaszony?

_________________
...Chroń mnie Boże przed diabłami w mundurach o zielonym kolorze...


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 26 wrz 2012, 16:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lip 2012, 16:40
Posty: 18

Cytuj:
Mam pytanko, jak robimy tzw. "Rękaw" i gdy wychodzimy z ciężarówki to silnik ma być zgaszony?
Nie gasimy silnika, pamiętaj tylko o hamulcu awaryjnym i o ponownym zapięciu pasów jak w pośpiechu wskoczysz do auta.


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 26 wrz 2012, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 cze 2010, 19:03
Posty: 352
GG: 7049820

Z drugiej strony hamulec awaryjny sygnalizuje zakończenie manewru.

_________________
W internecie jest wielu oszustów, przelej mi 10 zł, a powiem Ci jak ich uniknąć.


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 26 wrz 2012, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Cytuj:
Z drugiej strony hamulec awaryjny sygnalizuje zakończenie manewru.
Jaja sobie robisz, prawda?


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 27 wrz 2012, 0:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 cze 2010, 19:03
Posty: 352
GG: 7049820

Ktoś kiedyś na forum tutaj o tym pisał.

_________________
W internecie jest wielu oszustów, przelej mi 10 zł, a powiem Ci jak ich uniknąć.


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 27 wrz 2012, 7:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lip 2012, 16:40
Posty: 18

Cytuj:
Z drugiej strony hamulec awaryjny sygnalizuje zakończenie manewru.
Bez urazy kolego ale spróbuj tylko opuścić pojazd ze zwolnionym hamulcem awaryjnym, wynik na pewno będzie pozytywny :? Jak już to zakończenie manewru cofania po łuku po wcześniejszym opuszczeniu pojazdu i sprawdzeniu odległości sygnalizuje ponowne wejście do pojazdu, zapięcie pasa bezpieczeństwa i ponowne cofnięcie zespołu pojazdów(jeśli jest konieczne). Nawet jeśli zatrzymasz się dobrze za pierwszym razem i "profilaktycznie" :D wyjdziesz sprawdzić odległość to lecisz z powrotem do auta, zapinasz pas i dopiero wtedy manewr jest skończony. Jeśli zatrzymasz się za wcześnie to po sprawdzeniu odległości do końca wsiadasz, zapinasz pas, cofasz ile potrzeba i po zatrzymaniu manewr jest skończony.


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 27 wrz 2012, 13:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Cytuj:
Ktoś kiedyś na forum tutaj o tym pisał.
To są bujdy nie mające odzwierciedlenia w przepisach. W instrukcji egzaminowania nie jest napisane, jak "sygnalizować" zakończenie zadania. Tutaj rolę gra czynnik ludzki i na przykład egzaminator może od razu machnąć ręką, żebyś zaczął następne zadanie, a może podejść Ci do okna i zapytać, czy zakończyłeś, a również, gdy sprawdzasz odległość, wracając do kabiny możesz mu powiedzieć "wszystko w porządku, zakończyłem".
Cytuj:
spróbuj tylko opuścić pojazd ze zwolnionym hamulcem awaryjnym, wynik na pewno będzie pozytywny
Otóż to.


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 27 wrz 2012, 23:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 19:03
Posty: 62
Samochód: Czarny
Lokalizacja: Sląsk

Cytuj:
Z drugiej strony hamulec awaryjny sygnalizuje zakończenie manewru.
Bzdury :>
Cytuj:
Tutaj rolę gra czynnik ludzki i na przykład egzaminator może od razu machnąć ręką, żebyś zaczął następne zadanie
Dokładnie tak miałem przy egzaminie na kat. D , podjechałem na łuku tyłem do pachołków i chciałem wyjść sprawdzić ( chodź wiedziałem że dobrze stoję ) a egzaminator od razu machał żeby na garaż jechać.

_________________
A-1991 ( za 1 x )
B-1992 ( za 1 x )
C-2011 ( za 1 x )
D-2010 ( za 1 x ) E-2012 ( za 1 x ),
ADR- 2010, KWP-2011,KWPU-2012


Tytuł: Re: Egzamin C+E
Post Wysłano: 04 paź 2012, 20:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2006, 1:18
Posty: 38
Lokalizacja: Befftown

Panie i Panowie potrzebuję info odnośnie egzaminu c+e w Warszawie na Odlewniczej. Na co mam zwrócić uwagę? Jak egzaminatorzy? Ogólnie napiszcie co i jak? Potrzebuję w miarę świeżych informacji. Z góry podziękował:)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 23 z 27 [ Posty: 539 ] Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 2527 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: