Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 lut 2010, 19:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
IVECO eurotrakker z roku coś koło '90. [...] Napęd 8x4, blokada mostów. W terenie szedł jak burza, żółwi bieg i powolutku, powolutku się wygrzebywał.
Tak jak to czytam, to nie wiem co wy uważacie za teren. Czy brak asfaltu to już jest teren?
Bo ja myślę, że ślizgacz to może co najwyżej polnymi drogami iść jak burza. Na grząskim podłożu to 8x6 nie chce iść. Jak mocny silnik to prosto jeszcze poleci, ale wystarczy skręcić lekko i siada.
Jeżdżę "ósemką" i też czasem używam liny. Są miejsca na budowie, gdzie przejdę tylko z rozpędu. Jak stanę, to już nie ruszę. I nie pomagają załączone wszystkie mosty, blokady każdej osi, ani żółw - tylko lina i spycharka.

_________________
---


Post Wysłano: 26 lut 2010, 0:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2009, 0:08
Posty: 47
GG: 0

Dokładnie bruno666. Jak ktoś pisze, że 8x4 w terenie idzie elegancko to można domyślać się że taki ktoś nie jeździł w prawdziwym piachu i błocie gdzie napęd na wszystkie koła wraz z wszelkimi blokadami nie pomaga. Pozostają wtedy 2 rozwiązania: lepsze - linka (jeżeli ktoś jest w pobliżu) lub gorsze - szufla i jechane :mrgreen:


Post Wysłano: 31 mar 2010, 13:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 mar 2010, 12:59
Posty: 2
GG: 0

czesc

niedlugo zaczynam prace na budowie na iveco trakker, siedzialem ostatnio w nim i powiedzcie Mi ktory przycisk jest odpowiedzialny za naped na wszystkie kola ?

oto kokpit

Obrazek
Obrazek

niestety nie mam lepszego zdjecia


Post Wysłano: 31 mar 2010, 19:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Cytuj:
czesc

niedlugo zaczynam prace na budowie na iveco trakker, siedzialem ostatnio w nim i powiedzcie Mi ktory przycisk jest odpowiedzialny za naped na wszystkie kola ?
Iveco ma stały napęd 8x8 plus blokady, przedniego i tylnego mostu oraz blokada międzymostowa


Post Wysłano: 31 mar 2010, 23:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 mar 2010, 12:59
Posty: 2
GG: 0

tzn jesli sie jest zaladowanym na maxa i jest blotnista droga mocno pod gorke to nalezy jakas blokade wlaczyc czy tylko gaz do oporu ?


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 23:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Cytuj:
czesc

niedlugo zaczynam prace na budowie na iveco trakker, siedzialem ostatnio w nim i powiedzcie Mi ktory przycisk jest odpowiedzialny za naped na wszystkie kola ?
Cytuj:
tzn jesli sie jest zaladowanym na maxa i jest blotnista droga mocno pod gorke to nalezy jakas blokade wlaczyc czy tylko gaz do oporu ?
Bez komentarza :>


Post Wysłano: 06 kwie 2010, 3:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

No to nie komentuj, albo podpowiedz coś koledze. Każdy kiedyś gdzieś coś zaczynał.

_________________
---


Post Wysłano: 06 kwie 2010, 19:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

Cytuj:
tzn jesli sie jest zaladowanym na maxa i jest blotnista droga mocno pod gorke to nalezy jakas blokade wlaczyc czy tylko gaz do oporu ?
Kolego ten Trakker to ma być w jakiej konfiguracji?? 8x4 czy 8x8??
Napędy załączaj sobie wtedy kiedy czujesz że nie da rady wyjechać bez.
W przypadku który podajesz załącz na wszelki wypadek blokadę tyłu i gaz do spodu i powinna fura iść, a jak masz obawy że nie da rady to załączaj 8x8 i wtedy na pewno pojedzie.


Post Wysłano: 15 kwie 2010, 12:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Koledzy naped 8x8 to już naprawdę wejdzie wszędzie ale też nie do końca, każdy pojazd ma określone parametry brodzenia i przechyłu . A mistrzem niestety nadal w tym jest Tatra ale Trakker sobie też nieźle radzi w takim terenie.


Post Wysłano: 16 kwie 2010, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Koledzy naped 8x8 to już naprawdę wejdzie wszędzie ale też nie do końca
To znaczy, że wejdzie prawie wszędzie, ale nie zawsze wyjdzie. :D

_________________
---


Post Wysłano: 17 kwie 2010, 11:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kolego napęd 8x8 w pojazdach budowlanych to jest znakomita sprawa, może kiedyś oglądałeś TRUCK TRIAL to zobacz co oni wyprawiają i gdzie jeżdżą, gdy jest odpowiedni i myślący kierowca przejedzie i wjedzie oraz wyjedzie z każdego terenu z ładunkiem.


Post Wysłano: 17 kwie 2010, 15:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

E tam, nie oglądałem Truck Trial, nie wiem co to jest, ale pewnie jakieś symulowane pokazy.
Prawdziwy Truck Trial mam na co dzień w pracy. Nawet wczoraj raz siadłem z jakimiś 25 tonami ziemi na niezagęszczonym piasku. Pełne 8x8, blokady każdego mostu i co? Lina i spycharka.
Ciekawe co odpowiedni i myślący kierowca zrobiłby na moim miejscu.

_________________
---


Post Wysłano: 17 kwie 2010, 17:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kolego myślisz ze ja nie miałem takich przypadków, tez zostałem siedzieć w grząskim ternie ale mnie to czegoś nauczyło. Po drugie takie auta wchodzą wszędzie i wychodzą z terenu i nie tylko przy napędzie 8x8 ale i 8x4 z 20 tonami ładunku a jak ci nie odpowiada ta praca idź jeździć na międzynarodówkę ale dom będziesz widział raz w tygodniu lub zadziej. Ewentualnie niech szef zakupi Ginafa lub TERBERGA lub taszy pojazd dostępny na naszym rynku Tatre 10x10 a te pojazdy już wyjdą z każdej opresji i terenu. I nie tylko z 20 tonami ale i nieraz nie rzadko przekraczających 30 ton.


Post Wysłano: 17 kwie 2010, 18:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
TRUCK TRIAL

To fajna impreza ale jest znacząca różnica podczas rajdu terenowego pojazdy są puste lub troche dociążone z tyłu, więc nie można ich porównywać do pojazdu załadowanego 20-30 tonami ładunku. Pozatym większość pojadów trialowych jest specjalnie przygotowana do zawodów i posiada system pompowania opon dzięki któremu może obniżyć ciśnienie w oponach aby uzyskać lepszą przyczepność

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 kwie 2010, 19:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Nie pisałem, że mi praca nie odpowiada. Po prostu przez wiele miesięcy w tej pracy wiem, że na każde auto czy maszynę jest odpowiedni teren, któremu on(a) nie podoła i tyle. Siadają czterośki, wozidła, topią się spycharki i koparki. Koniec i kropka.
Owszem, przeciętna ośka 8x8 jest swojego rodzaju wszędołazem, ale nie przesadzajmy, polegnie nawet na zwykłej łące po opadach deszczu.
Wydaje mi się, że nie widziałeś prawdziwej pracy na budowie, tylko naoglądałeś się jakiegoś Truck coś tam contest, w którym wszystko jest kolorowe i zawsze się wyjeżdża z opresji, bo taki jest scenariusz.

_________________
---


Post Wysłano: 17 kwie 2010, 19:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Track Traial man 8x8 wersja wojskowa
http://www.youtube.com/profile?user=tru ... iNh5bBbSlY
http://www.youtube.com/watch?v=mwYSwvmZ ... re=related
I taki extremalny przejazd
http://www.youtube.com/watch?v=0GGrHhyw ... re=related

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 17 kwie 2010, 21:13 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 17 kwie 2010, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kolego jak ja jeździłem to pewnie ty marzyłeś o jeżdżeniu a jak siedziałem w ciężarówkach to Ty nie wiedziałeś co to jest. Na dzień dzisiejszy jestem szefem firmy spedycyjnej Wracając do tematu tu mowa jest nadal o Trakkerze, a to jest naprawdę nie zły samochód tylko niestety ma jedna niedogodność nadal przebitka dolna i górna skrzynia w lewo i prawo. Z kabina sypialna to niezłe autko w układzie 8x4 bo za 8x8 trzeba dać naprawdę ogromne pieniądze więc polskich firm na to nie stać jeszcze.


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 6:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Kolego jak ja jeździłem to pewnie ty marzyłeś o jeżdżeniu a jak siedziałem w ciężarówkach to Ty nie wiedziałeś co to jest.
Pewnie tak jest, ale po Twoich wypowiedziach wnoszę, że akurat w tym temacie łyknąłem w krótkim czasie więcej wiedzy niż Ty od czasów, kiedy ja nie wiedziałem co to jest ciężarówka.
Cytuj:
Na dzień dzisiejszy jestem szefem firmy spedycyjnej [...] to niezłe autko w układzie 8x4 bo za 8x8 trzeba dać naprawdę ogromne pieniądze więc polskich firm na to nie stać jeszcze.
Nie oceniam Cię na podstawie tego kim jesteś, ale co piszesz. Nie wiem skąd masz informacje, że polskie firmy kupują tylko 8x4. Sam jeżdżę co prawda autem nie nowym, ale spotykam się w pracy z wieloma autami w konfiguracji 8x8 spod igły. Są to zarówno Iveca, jak i MANy i Mercedesy.
Chyba, że chodzi o tę kabinę sypialną - fakt takich nie widuję, bo w końcu na budowie kabina sypialna potrzebna jak kotu pidżama.

_________________
---


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 7:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja znam z dwie durze firmy z okolicy gdzie mają tylko 8x8 jest to Oltrans i Wakoz bo reszta się nie sprawdza na budowie :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 11:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Koledzy niestety coraz więcej firm inwestuje w kabiny sypialne do wywrotek 8x4 czy 8x8 może nie widać tego w naszym kraju, ale firmy zagraniczne coraz częściej posiadają w swoich pojazdach sypialnie. Powodem takiego rozwiązania jest czas pracy kierowcy i możliwość noclegu w innym mieście, a zatem oszczędność i możliwość pracy wywrotek w miastach daleko oddalonych od bazy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: