wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Nowy Renault Master http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24046 |
Strona 4 z 8 |
Autor: | lukaszml [ 15 mar 2011, 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Cytuj: Cytuj: Niby tak, zaś z drugiej strony popatrzcie w dowody jaka jest dopuszczalna ładownośc. W poprzedniku przy 1500kg na pace też wcale nie było tak kolorowo, chociaz 150tki w miare szły nie powiem - ale itak jestem przeciwnikiem przeładowywania tych samochodów, bo brak poźniej mocy jak i hamulców, a to już nie jest bezpieczne
No wiadomo tylko auto ma zarabiać, nie psuć się i mało palić a wiadomo jak będzie robota 1500 czy 1600 z zagłębia za dobrą kasę to ktoś się nie będzie przejmował tam 100kg bo szkoda auta;) ostatnio załadowaliśmy skrzynie o wymiarach europalety z detalami 1.860kg, byście widzieli jak auto się ugięło, powietrza w poduszkach nie było, to chlapacze po asfalcie jechały ale to tylko przejechało auto niecałe 20km i paletka poszła na naczepę i to na sam koniec jako do ładunek;D a znam firmę która na mercedesa sprintera 515 zarejestrowanego na 3.5 ładuje 3t Co do przeładowanych busów to też często widywałem, kiedyś w Niemczech spotkałem chłopaka leciał na Francję, miał ponad 2 tony ładunku - miało to iśc na dwóch autach ale jedno odmówiło posłuszeństwa i pojechało jednym, cóż KLIENT NASZ PAN. EDIT: Co do kierownicy to w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy, bo tamta wielka w poprzedniku to nieporozumienie - do ciężarówki była by dobra, choć to itak jakas tandeta moim zdaniem (jeżeli chodzi o wykonanie, jej wygląd) ... |
Autor: | shavo [ 15 mar 2011, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Niby tak, zaś z drugiej strony popatrzcie w dowody jaka jest dopuszczalna ładownośc. W poprzedniku przy 1500kg na pace też wcale nie było tak kolorowo, chociaz 150tki w miare szły nie powiem - ale itak jestem przeciwnikiem przeładowywania tych samochodów, bo brak poźniej mocy jak i hamulców, a to już nie jest bezpieczne
No wiadomo tylko auto ma zarabiać, nie psuć się i mało palić a wiadomo jak będzie robota 1500 czy 1600 z zagłębia za dobrą kasę to ktoś się nie będzie przejmował tam 100kg bo szkoda auta;) ostatnio załadowaliśmy skrzynie o wymiarach europalety z detalami 1.860kg, byście widzieli jak auto się ugięło, powietrza w poduszkach nie było, to chlapacze po asfalcie jechały ale to tylko przejechało auto niecałe 20km i paletka poszła na naczepę i to na sam koniec jako do ładunek;D a znam firmę która na mercedesa sprintera 515 zarejestrowanego na 3.5 ładuje 3t Co do przeładowanych busów to też często widywałem, kiedyś w Niemczech spotkałem chłopaka leciał na Francję, miał ponad 2 tony ładunku - miało to iśc na dwóch autach ale jedno odmówiło posłuszeństwa i pojechało jednym, cóż KLIENT NASZ PAN. EDIT: Co do kierownicy to w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy, bo tamta wielka w poprzedniku to nieporozumienie - do ciężarówki była by dobra, choć to itak jakas tandeta moim zdaniem (jeżeli chodzi o wykonanie, jej wygląd) ... |
Autor: | Long [ 16 mar 2011, 12:11 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Cytuj: a z wyposażenia jakiego wy macie??
Porównywałem wnętrze naszego z Waszym (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... bfcee616a3) i dużo różnic raczej nie ma:- mniejszy wyświetlacz komputera i inny rodzaj zegarów w prawej kolumnie (my mamy wskazówki) - brak tempomatu, stąd też brak przycisków na kierownicy i wnęka obok pokręteł z nawiewów - standardowy fotel kierowcy (u nas jest zawieszony mechanicznie) To tyle. Cytuj: jaki silnik 125? jak tak to przygotuj się na byle górkę i redukcje do 5 albo nawet do 4 przy tym asystencie zmiany biegów:P
Aleś się uczepił tego asystenta. Przecież nikt Ci nie każe się do niego stosować - biegi możesz zmieniać wg własnego uznania. Fakt faktem, że silnik jest słabszy od poprzednika. Tutaj się z Tobą zgodzę.Cytuj: ostatnio załadowaliśmy skrzynie o wymiarach europalety z detalami 1.860kg, byście widzieli jak auto się ugięło, powietrza w poduszkach nie było, to chlapacze po asfalcie jechały
A oba zbiorniki mieliście zalane? Dziwi mnie to trochę, bo nowe Mastery są bardzo wysoko zawieszone i naprawdę dużo potrzeba żeby "usiadły". Chyba że w przypadku poduszek sprawa ma się inaczej. Pozdrawiam. |
Autor: | shavo [ 16 mar 2011, 23:40 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Cytuj: Cytuj: a z wyposażenia jakiego wy macie??
Porównywałem wnętrze naszego z Waszym (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... bfcee616a3) i dużo różnic raczej nie ma:- mniejszy wyświetlacz komputera i inny rodzaj zegarów w prawej kolumnie (my mamy wskazówki) - brak tempomatu, stąd też brak przycisków na kierownicy i wnęka obok pokręteł z nawiewów - standardowy fotel kierowcy (u nas jest zawieszony mechanicznie) To tyle. Cytuj: jaki silnik 125? jak tak to przygotuj się na byle górkę i redukcje do 5 albo nawet do 4 przy tym asystencie zmiany biegów:P
Aleś się uczepił tego asystenta. Przecież nikt Ci nie każe się do niego stosować - biegi możesz zmieniać wg własnego uznania. Fakt faktem, że silnik jest słabszy od poprzednika. Tutaj się z Tobą zgodzę.Cytuj: ostatnio załadowaliśmy skrzynie o wymiarach europalety z detalami 1.860kg, byście widzieli jak auto się ugięło, powietrza w poduszkach nie było, to chlapacze po asfalcie jechały
A oba zbiorniki mieliście zalane? Dziwi mnie to trochę, bo nowe Mastery są bardzo wysoko zawieszone i naprawdę dużo potrzeba żeby "usiadły". Chyba że w przypadku poduszek sprawa ma się inaczej. Pozdrawiam. |
Autor: | mlody1 [ 17 mar 2011, 22:20 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Dzisiaj widzialem nowego mastera z firmy WMW w szarych kolorach.Niestety nie mam jego zdjecia |
Autor: | wlbPREZES [ 19 mar 2011, 17:31 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Cytuj: Cytuj: a z wyposażenia jakiego wy macie??
Porównywałem wnętrze naszego z Waszym (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... bfcee616a3) i dużo różnic raczej nie ma:- mniejszy wyświetlacz komputera i inny rodzaj zegarów w prawej kolumnie (my mamy wskazówki) - brak tempomatu, stąd też brak przycisków na kierownicy i wnęka obok pokręteł z nawiewów - standardowy fotel kierowcy (u nas jest zawieszony mechanicznie) To tyle. Cytuj: jaki silnik 125? jak tak to przygotuj się na byle górkę i redukcje do 5 albo nawet do 4 przy tym asystencie zmiany biegów:P
Aleś się uczepił tego asystenta. Przecież nikt Ci nie każe się do niego stosować - biegi możesz zmieniać wg własnego uznania. Fakt faktem, że silnik jest słabszy od poprzednika. Tutaj się z Tobą zgodzę.Cytuj: ostatnio załadowaliśmy skrzynie o wymiarach europalety z detalami 1.860kg, byście widzieli jak auto się ugięło, powietrza w poduszkach nie było, to chlapacze po asfalcie jechały
A oba zbiorniki mieliście zalane? Dziwi mnie to trochę, bo nowe Mastery są bardzo wysoko zawieszone i naprawdę dużo potrzeba żeby "usiadły". Chyba że w przypadku poduszek sprawa ma się inaczej. Pozdrawiam. |
Autor: | shavo [ 19 mar 2011, 22:25 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Czy aby napewno Long?? |
Autor: | kordian1000 [ 25 kwie 2011, 23:29 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Cytuj: Zdjęcia sprzed dwóch tygodni. Na I i II najnowsze samochody w firmie - pomarańczowy przyszedł pod koniec lutego, żółty jeździ dłużej. Damian, jak sprawa z amortyzatorami? kolego Long mogłbys wypowiedziec się o masterce tutaj : viewtopic.php?f=43&t=30704 z gory podziekowania - pozdr |
Autor: | UkaK [ 26 maja 2011, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Witam wszystkich Mamy zamiar zakupić nowego mastera. Interesuje nas samochód do dmc 3,5 (kat b) L2H2/ 2.3DCI 100 najprawdopodobniej furgon (blaszak) Czy duża jest różnica w możliwości przeładunku samochodu z przednim napędem a tylnim (pojedyncze /podwójne koła)? Czy lepiej wziąć ramę pod zabudowę? samochód sporadycznie będzie przeładowywany do 1,800 max 2,100, t krótkie trasy słaba miejscami bardzo słaba nawierzchnia drug. Słyszałem też że jest możliwość doposażenia autka w pneumatyczne poduszki co o tym sądzicie? ewentualnie jakieś inne autko (kat B)? z góry dziękuje za odpowiedź. |
Autor: | Kwiatula [ 26 maja 2011, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Na takie ładunku to nawet pojedyncze koło da radę, ale zawsze lepiej na bliźniaku wziąć. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 26 maja 2011, 22:04 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Mamy znajomego agenta, który ma bodaj Citoena dostawczego. Wsadził zawieszanie pneumatyczne, w opony bije 7 atmosfer, w poduszki 5. Ładuje (tyle ile dowód pokazuje, haha) 3.5 tony. Widziałem na własne oczy pogiete felgi, ojciec od niego ostatnio przyjechał i mówił, że część po prostu połamał, pękły. Na seriwsie jak to zobaczyli to wielkie oczy, że takie rzeczy pierwszy raz widzą Przy przebiegu 45 tyś musiał wymienić skrzynie (to jest przód napęd) w tej chwili ma trochę ponad 100 tyś i zaraz najpewniej będzie to drugi raz robił . Bliźniak ma trochę jednak zalet, mimo zmniejszonej ładowności, masz zdecydowanie bardziej "toporne" auto, więcej to wytrzyma. Jak chcesz przeładowywać, to bierz bliźniaki z tył napędem. Najwyżej Ci walnie dyfer, ale nie cała skrzynia Ludzie się bawią w dokładanie piór, ale z perspektywy czasu bym sobie odpuścił Auto staje się jeszcze twardsze i mniej wygodne. Do tego wali się bycze jaja i śmiga. Chociaż i na to uważaj, ostatnio podczas jazdy DK 16 jak ojciec walnął w dziurę to taki huk poszedł, że mieliśmy wrażenie, iż most odpadł. Kładę szmatę, właże pod furę a tam odboju nie ma, sama śruba została Nie wiem jak wygląda cena pneumatyki w Masterze (u nas w Daily to jest bodaj 1200 z robocizną, kompresor 600) ale jak masz robotę to bym w sumie brał, komfort prowadzenia to bajka (jeździłem nowym Daily po placu, z kontenerem, mimo, że cięższy od naszego to bajka była), do tego nie widać tego jak za dużo załadujesz. Tylko pamiętaj, to już w pewnym stopniu nie chce hamować, przeładowujesz na własne życzenie. |
Autor: | UkaK [ 27 maja 2011, 12:20 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Witam Dziękuje za szybkie odpowiedzi. Za napędem z przodu przemawia mniejsza awaryjność i cena. (Szkoda że nie ma wersji napęd przód a podwójne koła z tyłu ) Puki co skłaniam się za napędem przednim pojedyncze koła 3,5t 2,3dci 100 może 125 i może ewentualnie poduszki. Ps jak się spisuje silnik 125km słyszałem ze to ta sama jednostka co 100 tylko ze z większą turbiną?? |
Autor: | shavo [ 27 maja 2011, 22:04 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Cytuj: Witam
Jak chcesz go przeładowywać powiedzmy z 300kg więcej to zastanów się nad 150, 125 jest słaba, tzn słaba, chodzi o to że jak ma załadowane ciut więcej niż może to się męczy;P
Dziękuje za szybkie odpowiedzi. Za napędem z przodu przemawia mniejsza awaryjność i cena. (Szkoda że nie ma wersji napęd przód a podwójne koła z tyłu ) Puki co skłaniam się za napędem przednim pojedyncze koła 3,5t 2,3dci 100 może 125 i może ewentualnie poduszki. Ps jak się spisuje silnik 125km słyszałem ze to ta sama jednostka co 100 tylko ze z większą turbiną?? |
Autor: | UkaK [ 28 maja 2011, 13:48 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Samochód przeznaczony głównie na ruch lokalny krótkie trasy. Kilka sekund wolniejszy start w zamian za mniej wyżyłowany silnik ( dłużej pochodzi). czy naprawdę 100 KM to za mało na ten samochód ?? |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 28 maja 2011, 14:52 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Powiem Ci tak, my jeździmy tylko po Polsce, najczęściej trasy jedno dniowe, raz się tylko trafiło, że trzy dni musieliśmy się włóczyć. Mamy u siebie w Iveco 3.0 150 koni na CR z VGT. Jest to jedyna rzecz, której byśmy nie zmienili w tym samochodzie Tu już nie chodzi o szybszy czy wolniejszy start, ale dobranie w miarę mocnego silnika w połączeniu z nie za szybkim dyfrem (nie widzę sensu jeździć 150 tymi samochodami, 120 to jest max jak się porusza i to przy wyprzedzaniu) daje brak konieczności częstego mieszania w wiadrze. Spalanie wcale nie jest większe (przy spokojnej jeździe na Niemieckiej Autobanie przy lekkim ładunku za ciężarówką ojciec wyciągnął 7-ke), to już nie te czasy, że większa moc - większe spalanie. Ważne, żeby tylko z głową jeździć. Wiadomo, że trochę mniej trwały będzie od słabszych motorów, ale raczej ludzie chwalą takie silniki, jedynie poleca się unikanie twin-turbo, bo to są właśnie już mega wyżyłowane motory. Aha, no i jeżeli mógłbym coś polecić, to skoro jeździcie na krótkie trasy, to brać wersję z 2 fotelami, zawsze jest coś pomiędzy pacnąć (chyba, że w Masterze ten środkowy się składa i są jakieś mega schowki), no chyba, że chcesz w nim spać na fotelach. |
Autor: | shavo [ 28 maja 2011, 15:59 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
W nowym masterze cały środkowy fotel się składa i tworzy się stolik na obrotowy na laptopa, na butelki czy jakieś kubki także jak coś to bierz wersje normalną nie z 2 fotelami bo to bezsensu, jak chcesz mastera w zabudowie 8 europalet, to weź z poduszkami, bardzo dobra sprawa jak załadujesz te 2.100t czy tam 1.700 to auto tak nie siada, tylko sobie podniesiesz i normalnie to wygląda, w 100KM przy takim załadunku nawet się nie pchaj ostateczność to 125(125 przy 2t ładunku jest naprawdę mułowata,a 100 to byle górkę na 4 będziesz brać) a tak to proponował bym 150, podobno fajny silnik, nikt na niego nie narzeka. A i jeszcze jedno jak będziesz kupować to spytaj się o ogranicznik bo w tych nowych zakładają chyba do 130 i więcej nie jedzie chyba że to na okres dotarcia sam nie wiem, chyba że nie masz planów szybciej jeździć to ok:) |
Autor: | UkaK [ 14 cze 2011, 11:55 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
witam Cytuj: to weź z poduszkami, bardzo dobra sprawa jak załadujesz te 2.100t czy tam 1.700 to auto tak nie siada, tylko sobie podniesiesz i normalnie to wygląda, przy napędzie na przód (pojedyncze koło z tyłu) nie jest to ryzykowne? nie przeniesie się za duże obciążenie na koło ?? w furgonie też je można zastosować ? jak to się spisuje?? co do silnika jeździłem starszym masterem 100 KM i jak dla mnie było wystarczająco (choć te 150 KM wygląda sympatycznie ) |
Autor: | shavo [ 14 cze 2011, 23:21 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Co do furgonu jak się to sprawuje to nie wiem, ale na pewno lepsze to niż sztywny resor, u nas każde auto jest na poduchach, wiadomo że wszystko plandeka ale naprawdę auto aż lepiej wygląda załadowane, niż by miało ocierać chlapaczami po asfalcie;) nie porównuj silników starego mastera z nowymi bo to całkiem inna bajka:) |
Autor: | UkaK [ 15 cze 2011, 12:41 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
bardzo dziękuje za szybką odpowiedź mam teraz nad czym myśleć |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 15 cze 2011, 16:33 ] |
Tytuł: | Re: Nowy Renault Master |
Bierz śmiało poduchy nawet w furgonie. Zdecydowanie lepiej się jedzie (na pusto dupa tak nie skacze ). Podregulujesz sobie sam wysokość zawieszenia więc zawsze większy prześwit. No i dla mnie - osoby, która tylko dzisiaj 3 tony worków z materiałem przerzuciła na i z samochodu - obniżysz zawieszenie i nie będziesz musiał skakać, tylko zejdziesz jak człowiek No i wbrew pozorom ekonomia - dorzucenie byczych jaj (większych odbojów) i paru piór jest prawie równe cenie zakupu poduch, które są zdecydowanie lepszym pomysłem. Nie ma się czego bać nawet przy przednim napędzie - znajomi użytkują Citroeny z poduchami i nie mają na razie na co narzekać (prawie 200 tyś przebiegu już, pneumatyka od nowości). |
Strona 4 z 8 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |