wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Przedłużanie ramy. http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=29984 |
Strona 4 z 5 |
Autor: | Luka [ 16 maja 2011, 23:33 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
Pewnie dlatego, że Kraz jest świetny w terenie. |
Autor: | olwin [ 16 maja 2011, 23:38 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
nietrudno się domyśleć, lecz są też inne auta świetnie spisujące się w terenie |
Autor: | marektruckserwis [ 17 maja 2011, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
No Kolego Star240 zwracam honor. Fakt że teraz ukryjesz to przedłużenie ramy to pomoże w przeglądzie,ale widzę że reszta jest zrobiona fachowo. Powodzenia i czekam na ostateczne zdjęcia. Naprawdę dobra robota |
Autor: | Luka [ 17 maja 2011, 22:47 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
Swoją drogą widząc tak odnowioną całą ramę, czekam z niecierpliwością jak będzie wyglądała reszta, z kabiną na czele A jak w Finlandii z ogrzewaniem w takim Krazie? Podobno obecne samochody na rynek Skandynawski delikatnie różnią się chociażby od naszych, mają np. lepszą izolację kabiny. Kraz ma wystarczająco wydajne ogrzewanie? I pytanie techniczne. Czym malowana była rama? |
Autor: | Star240 [ 18 maja 2011, 6:06 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
Cytuj: Swoją drogą widząc tak odnowioną całą ramę, czekam z niecierpliwością jak będzie wyglądała reszta, z kabiną na czele
Nagrzewnica jest w środku kabiny.A jak w Finlandii z ogrzewaniem w takim Krazie? Podobno obecne samochody na rynek Skandynawski delikatnie różnią się chociażby od naszych, mają np. lepszą izolację kabiny. Kraz ma wystarczająco wydajne ogrzewanie? I pytanie techniczne. Czym malowana była rama? Rama była malowana 2x barankiem i na to czarna farba. Trudno mówić o izolacji kabiny w Krazie gdyż jest ona wykonana z drewna i obita blachą Cytuj: No Kolego Star240 zwracam honor. Fakt że teraz ukryjesz to przedłużenie ramy to pomoże w przeglądzie,ale widzę że reszta jest zrobiona fachowo. Powodzenia i czekam na ostateczne zdjęcia. Naprawdę dobra robota
Dziękujemy Na ostateczne zdjęcia trzeba będzie jeszcze trochę poczekać Dziś instalacja motoru wraz ze skrzynią i malowanie kabiny |
Autor: | Cyryl [ 18 maja 2011, 7:45 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
przepraszam nie czytałem całego tematu, ale jeżeli chodzi o kwestie prawne lub konstrukcyjne mogę coś tam powiedzieć. "Zabrania się: ... 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji, b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie." więc jeżeli nie prowadzisz warsztatu, który może dokonywać zmian konstrukcyjnych, zmiana ta jest niezgodna z prawem. nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale zdaje się, że mosty są przyspawane do ramy. takiego połączenia nie stosuje się przy mocowaniu do ramy samochodowej. rama pracuje a spaw jest sztywny, a co za tym idzie połączenie to będzie z czasem pękać na spawie. do ramy mocuje się za pomocą śrub lub nitów. w samochodach osobowych stosuje się zgrzewy punktowe. gdy nadwozie pracuje mogą one minimalnie przemieszczać się wobec siebie jak guziki w koszuli. gdyby zgrzewy były ciągłe pracująca konstrukcja blaszana rozerwałaby je. mosty najczęściej mocuje się za pomocą "cybantów" z nakrętkami do ramy pojazdu. jeżeli dobrze przeczytałem na tej ramie ma być zamontowany HDS. otóż żuraw przeładunkowy podlega dozorwi techniczemu UDT. musi on mieć instrukcję od producenta HDS-a, oraz firmy montującej tą maszynę na pojeździe. co więcej firma montująca musi umieścić na HDS-ie swoją tabliczkę z nazwą oraz datą montażu. bez tego HDS nie przejdzie normalnego corocznego dozoru okresowego. wymogi te reguluje dyrektywa 98/37/WE oraz ustawa z dnia 21.12.2000 – Dz. U. Nr 122, poz. 1321. "Wszelkim maszynom muszą towarzyszyć instrukcje, zawierające co najmniej poniższe informacje: - powtórzenie informacji podanej na maszynie, oprócz numeru fabrycznego (patrz 1.7.3), wraz z odpowiednimi dalszymi informacjami ułatwiającymi konserwację (np. adresy importera, zakładów naprawczych, itp.), - przewidywane zastosowanie maszyny w znaczeniu 1.1.2 (C), - stanowisko(-a) robocze, które zajmować może obsługa, - instrukcje dla bezpiecznego/bezpiecznej: - oddania do użytku, - eksploatacji, - przemieszczania, z podaniem masy maszyny i jej poszczeg oraz innych podzespołów jeżeli są one normalnie przewożone oddzielnie, - montażu i demontażu, - regulacji, - konserwacji (przeglądów i napraw), - jeżeli to konieczne, szkolenia, - tam, gdzie to konieczne, podstawowe dane narzędzi, jakie można domontować do maszyny. Jeżeli to konieczne, instrukcja powinna zwracać uwagę na niedozwolone sposoby eksploatacji maszyny." "Jednostka instalująca żuraw na pojeździe musi przymocować do konstrukcji żurawia swoją tabliczkę zawierającą: - nazwę i adres jednostki instalującej, - rok instalacji, - numer seryjny, - numer podwozia pojazdu." oczywiście te wymogi można w jakiś "inny" sposób przejść, jednak w razie wypadku wkracza prokurator i kończą się żarty. |
Autor: | zzx [ 18 maja 2011, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
Cytuj: przepraszam nie czytałem całego tematu, ale jeżeli chodzi o kwestie prawne lub konstrukcyjne mogę coś tam powiedzieć.
oj cyryl:"Zabrania się: ... 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji, b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie." więc jeżeli nie prowadzisz warsztatu, który może dokonywać zmian konstrukcyjnych, zmiana ta jest niezgodna z prawem. nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale zdaje się, że mosty są przyspawane do ramy. takiego połączenia nie stosuje się przy mocowaniu do ramy samochodowej. rama pracuje a spaw jest sztywny, a co za tym idzie połączenie to będzie z czasem pękać na spawie. do ramy mocuje się za pomocą śrub lub nitów. w samochodach osobowych stosuje się zgrzewy punktowe. gdy nadwozie pracuje mogą one minimalnie przemieszczać się wobec siebie jak guziki w koszuli. gdyby zgrzewy były ciągłe pracująca konstrukcja blaszana rozerwałaby je. mosty najczęściej mocuje się za pomocą "cybantów" z nakrętkami do ramy pojazdu. jeżeli dobrze przeczytałem na tej ramie ma być zamontowany HDS. otóż żuraw przeładunkowy podlega dozorwi techniczemu UDT. musi on mieć instrukcję od producenta HDS-a, oraz firmy montującej tą maszynę na pojeździe. co więcej firma montująca musi umieścić na HDS-ie swoją tabliczkę z nazwą oraz datą montażu. bez tego HDS nie przejdzie normalnego corocznego dozoru okresowego. wymogi te reguluje dyrektywa 98/37/WE oraz ustawa z dnia 21.12.2000 – Dz. U. Nr 122, poz. 1321. "Wszelkim maszynom muszą towarzyszyć instrukcje, zawierające co najmniej poniższe informacje: - powtórzenie informacji podanej na maszynie, oprócz numeru fabrycznego (patrz 1.7.3), wraz z odpowiednimi dalszymi informacjami ułatwiającymi konserwację (np. adresy importera, zakładów naprawczych, itp.), - przewidywane zastosowanie maszyny w znaczeniu 1.1.2 (C), - stanowisko(-a) robocze, które zajmować może obsługa, - instrukcje dla bezpiecznego/bezpiecznej: - oddania do użytku, - eksploatacji, - przemieszczania, z podaniem masy maszyny i jej poszczeg oraz innych podzespołów jeżeli są one normalnie przewożone oddzielnie, - montażu i demontażu, - regulacji, - konserwacji (przeglądów i napraw), - jeżeli to konieczne, szkolenia, - tam, gdzie to konieczne, podstawowe dane narzędzi, jakie można domontować do maszyny. Jeżeli to konieczne, instrukcja powinna zwracać uwagę na niedozwolone sposoby eksploatacji maszyny." "Jednostka instalująca żuraw na pojeździe musi przymocować do konstrukcji żurawia swoją tabliczkę zawierającą: - nazwę i adres jednostki instalującej, - rok instalacji, - numer seryjny, - numer podwozia pojazdu." oczywiście te wymogi można w jakiś "inny" sposób przejść, jednak w razie wypadku wkracza prokurator i kończą się żarty. popatrz na stronę 3 tam są fotki. z prawa masz wiedzę ale z techniką jesteś na bakier. |
Autor: | Cyryl [ 19 maja 2011, 7:02 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
Cytuj: ...ale z techniką jesteś na bakier.
pod jakim względem?
|
Autor: | guanfangfang [ 20 maja 2011, 14:37 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
Obejrzałem właśnie Big Rig i muszę przyznać, że film ciekawy, aczkolwiek bardzo przydały by się napisy ponieważ mój angielski nie jest na tyle dobry, żeby wszystko zrozumieć. |
Autor: | Star240 [ 31 maja 2011, 17:12 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
Sorry ze post pod postem Trochę nowości: Kabelki ciąg dalszy Już chyba powoli widać że to Kraz ? |
Autor: | dudek81 [ 01 cze 2011, 0:41 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
Skrzynki lepiej zamontować odwrotnie, żeby były otwierane do dołu |
Autor: | Luka [ 01 cze 2011, 8:31 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
A ja nie wiem czy te tablice odblaskowe z tyłu nie lepiej byłoby zamontować nad lampami, z tego względu, że na tylnym zderzaku mogą się szybko uszkodzić. |
Autor: | Star240 [ 01 cze 2011, 16:22 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
Cytuj: Skrzynki lepiej zamontować odwrotnie, żeby były otwierane do dołu
W skrzynkach są teleskopy a są na tyle wysoko zamontowane ze nie trzeba się zbytnio czołgać po ziemi.Cytuj: A ja nie wiem czy te tablice odblaskowe z tyłu nie lepiej byłoby zamontować nad lampami, z tego względu, że na tylnym zderzaku mogą się szybko uszkodzić.
I tak długo ta belka prosta nie będzie, w innych krazach jak instalowaliśmy belki to samochód poszedł w teren po mosty jak nie głębiej to belka się " wyprostowała ".Kwestia czasu jak przyjedzie na wymianę |
Autor: | Marix [ 01 cze 2011, 18:27 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
Śledzę tego Kraza od początku i muszę w końcu napisać, że odwalacie kawał dobrej roboty Efekt jest nieziemski. Myślę, że takie auto możnaby sprzedać jakiemuś fanatykowi zabytkowych ciężarówek za spore pieniądze Nie znam się na spawalnictwie i na przedłużaniu ram, jednak w pewnym etapie prac, kiedy to forumowicze mieli tak wiele wątpliwości odnośnie ramy było mi trochę żal, że wkładacie w to auto tyle setek godzin, a sporo może przekreślić ten jeden "drobny" szczegół. W związku z tym, jak to cudo rośnie w oczach trzymam kciuki za tą ramę, aby czarny scenariusz się nie ziścił Bardzo ciekawe jest ujęcie Kraza od tyłu. Mianowicie ta belka z lampami wygląda bardzo interesująco i Kraz zrobił krok ku nowoczesności Chciałbym zobaczyć efekt końcowy, jak ta "zabytkowa" buda wkomponuje się w ten XXI wiek w tylnej części pojazdu Jeśli macie na to jakikolwiek wpływ postarajcie się na koniec nie przesadzić, dodając "fajerwerki" i kombinując co by tu jeszcze upiększyć, bo nie chcemy, żeby auto pojawiło się w galeriach wiejskiego tuningu P.S Czy mógłbyś wstawiać zdjęcia w większym formacie? Chodzi o to, aby po kliknięciu w zdjęcia, w obecnej wielkości, otwierał się duży wymiar. Musiałbyś chyba zmienić server. |
Autor: | Marix [ 01 cze 2011, 21:15 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
Dzięki za foty Pisałem "gdyby", bo czytałem przecież jakie jest przeznaczenie wozu i pod jakie zamówienie jest robione, co nie zmienia faktu, że.... No ale jeśli mówisz, że tak szalony fanatyk raczej by się nie znalazł... Może masz rację, auto w końcu nie jest robione pod kątem "muzeum" i zlotów na asfalcie tylko do długiej pracy w ciężkich warunkach. W sumie wyobrażam sobie ile moglibyście za niego "śpiewać", skoro same opony są warte.... ah:) |
Autor: | safin [ 01 cze 2011, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Przedłużanie ramy. |
Śmiem obstawiać że rama wytrzyma i nie będzie pękała, jeśli tylko jest to wszystko 'sztywno' spasowane to będzie ok:) A mam kilka pytań dotyczących tego wozu -silnik to jest seryjkna, oryginał Kraza? -co ten samochód będzie woził na skandynawii? |
Strona 4 z 5 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |