wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=45181 |
Strona 4 z 5 |
Autor: | Gośc [ 19 sty 2016, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Na 100% osie w naczepie przeciążone, a gdy się okaże przy kontroli, że nie dasz rady przestawić tak by grało to 15 tysi kary za jazdę bez pozwolenia.I oszczędności pójdą się paść... |
Autor: | Luka [ 19 sty 2016, 22:53 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Cytuj: nie dasz rady przestawić tak by grało to 15 tysi kary za jazdę bez pozwolenia
Jakiego pozwolenia? Z tego co wiem, pozwolenia na gabaryty są praktycznie nieograniczone w masie, ale naciski poszczególnych osi nie mogą przekraczać "standardowych" norm.
|
Autor: | Gośc [ 20 sty 2016, 0:08 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Kolega chce jeździć bez pozwolenia.To po pierwsze, po drugie, trzymałeś kiedyś pozwolenie w ręku? Jeśli nie, to zapraszam, dam Ci poczytać moje... |
Autor: | Luka [ 20 sty 2016, 0:27 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Jazda bez zezwolenia dotyczy RMC, ale przestawienie koparki w trakcie kontroli dotyczy nacisków na oś. Nie, nie miałem pozwolenia w ręce, ale: http://www.zditm.szczecin.pl/wnioski/ta ... dajace.pdf Więc zdradź w czym rzecz. |
Autor: | Gośc [ 20 sty 2016, 0:37 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Oki.Masz rację, z przyzwyczajenia liczyłem sześć osi i większą DMC... |
Autor: | Kierownik [ 20 sty 2016, 10:24 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Wg mnie, to kup najzwyklejszą podwoziówkę jaką zobaczysz, bez hydraulicznie skrętnych osi, bez sterowania, nie rozciąganą. Po co Ci problemy? Używał tego na pewno nie będziesz, a jak się popsuje będziesz musiał naprawić... ITD jeśli waży wóz stosuje tolerancję. I tak, jeśli ważą wagami nowszego typu (jest ich jakieś 90%) to tolerancja jest 200kg i 2% na oś. Czyli przy nacisku 8000kg daje to jakieś 360kg na oś. 360 x 3 osie naczepy daje tonę więcej na wózki od naczepy . Te starsze wagi mają tolerancję tylko 2%, cóż wtedy może być skucha . Tak z 5 lat temu za każde 1500kg dawali 1800zł w postępowaniu administracyjnym, i kierowcy ze 100zł za "niepoprawne rozmieszczenie ładunku", teraz pewnie podobnie. |
Autor: | Cyryl [ 20 sty 2016, 10:33 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
pracując w firmie zajmującej się budownictwem drogowym posiadaliśmy frezarki (W2000) i recyklery. maszyny te ważyły około 32 ton, a trzeba pamiętać, że zabierały 1370 l paliwa. były wożone ciągnikami w konfiguracji 6x4 i naczepami niskopodwoziowymi 3-osiowymi, bez żadnych kłopotów z naciskami. jedynie posiadaliśmy zezwolenia na przekroczenie RMW. podejrzewam, że dla maszyny ważącej 22-24 tony wystarczałby ciągnik 4x2 i naczepa 3-osiowa. trzeba pamiętać, że naczepa jest dłuższa od koparki i można ją tak ustawić, aby nie przekroczyć nacisku na oś napędową. jeżeli można wozić 24 tony płyt gipsowo-kartonowych na zwykłym zestawie bez przekroczenia nacisków, to dlaczego nie miałoby się to udać z maszyną o podobnej masie? |
Autor: | Kierownik [ 20 sty 2016, 11:19 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Cytuj: jeżeli można wozić 24 tony płyt gipsowo-kartonowych na zwykłym zestawie bez przekroczenia nacisków, to dlaczego nie miałoby się to udać z maszyną o podobnej masie?
Do tego jak zauważyłeś koparkę można sobie dowolnie przestawiać na naczepie regulując rozkład ciężaru, z pakietami kartongipsów tego się nie zrobi, a mimo to jeżdżą.
|
Autor: | Rossi [ 20 sty 2016, 14:32 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Czasami jeżdżę z niskopodwoziową Samro, trzy osie z dowodu ma 7250kg, czyli z lekkim ciągnikiem typu paryżanka jest szansa się zamknąć w 40t dmc przy takim ładunku. |
Autor: | martinfh [ 20 sty 2016, 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Cytuj: Na 100% osie w naczepie przeciążone, a gdy się okaże przy kontroli, że nie dasz rady przestawić tak by grało to 15 tysi kary za jazdę bez pozwolenia.I oszczędności pójdą się paść...
Witaj kolego, mógłbyś mi podać podstawę prawną, która mówi, że jeśli w toku kontroli zostanie ujawnione naruszenie polegające na przekroczeniu maksymalnych dopuszczalnych nacisków na osie, czyli defacto brak zezwolenia odpowiedniej kategorii, to kierowca ma prawo do przestawienia ładunku (w taki sposób aby naciski były zgodne z literą prawa) i dzięki temu ominięcia kary ?Wnioskując z Twojej wypowiedzi można wysnuć tezę, że jeżeli jesteśmy w stanie przeładować na miejscu towar to "nic się nie stało", a nie do końca jednak tak jest... Cytuj:
podejrzewam, że dla maszyny ważącej 22-24 tony wystarczałby ciągnik 4x2 i naczepa 3-osiowa. trzeba pamiętać, że naczepa jest dłuższa od koparki i można ją tak ustawić, aby nie przekroczyć nacisku na oś napędową.
Co do pierwszej cześci wypowiedzi to się zgodzę, jednakże podciągając pod drugą cześć Twojego postu rękę swoją daję, że przy towarze paletowym (33epal) i RMC40t szansa na przewalenie napędu jest niemal pewna. Należy zapamiętać, że w PL głównie mamy 10t na krajówkach, a nie 11.5. A i nie każdy zestaw jest taki sam - różne rozstawy osi ciągnika siodłowego, ustawienie siodła itp.jeżeli można wozić 24 tony płyt gipsowo-kartonowych na zwykłym zestawie bez przekroczenia nacisków, to dlaczego nie miałoby się to udać z maszyną o podobnej masie? Cytuj: Wg mnie, to kup najzwyklejszą podwoziówkę jaką zobaczysz, bez hydraulicznie skrętnych osi, bez sterowania, nie rozciąganą. Po co Ci problemy? Używał tego na pewno nie będziesz, a jak się popsuje będziesz musiał naprawić...
Głos rozsądku Założyciel tematu będzie używał pojazd do celów własnych, a nie do transportu zarobkowego wszelakich towarów, toteż nie potrzebuje nie wiadomo jakiego kombajnu sprzętowego.
|
Autor: | Cyryl [ 20 sty 2016, 23:43 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Cytuj: ...
swoje zdanie opieram na kilkuletnim doświadczeniu w transporcie płyt G-K z Polski do Praktikerów w Niemczech z czasów odpraw granicznych. każde auto było ważone na granicy na wadze osiowej (wyniki ważenia były na przepustce granicznej), więc wysyłając 6-7 naczep tygodniowo, miałem jakieś tam pojęcie o nacisku na osie. przy załadunku takich płyt była bardzo niewielka możliwość manewru, ale gdy się go wykorzystało, to nacisk do 10t na oś napędową był zachowany.
Cytuj:
...jeżeli można wozić 24 tony płyt gipsowo-kartonowych na zwykłym zestawie bez przekroczenia nacisków, to dlaczego nie miałoby się to udać z maszyną o podobnej masie?
...jednakże podciągając pod drugą cześć Twojego postu rękę swoją daję, że przy towarze paletowym (33epal) i RMC40t szansa na przewalenie napędu jest niemal pewna... |
Autor: | Rossi [ 21 sty 2016, 0:00 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Trzeba pamiętać o tym, że pole manewru uzyskuje się tym, że to co za osiami naczepy działa na zasadzie dzwigni. |
Autor: | alaverdi [ 15 cze 2017, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Witam wszystkich po niemal dwóch latach przerwy. Wracam do tematu, ponieważ trochę się zmieniło i znów potrzebuję Waszych sugestii i pomocy. Poprzednio doszedłem do wniosku, że faktycznie pozostawię wszystko bez zmian i zrezygnowałem z zakupu zestawu niskopodwoziowego inwestując w kolejne maszyny. I bardzo dobrze, ponieważ zmienił się w firmie cały sprzęt i kilka nowych dokupiłem. Ale do rzeczy, najlżejsza maszyna waży 24 tony + osprzęt roboczy ok 3 tony, najcięższa jest o wadze 32 tony + osprzęt roboczy ok 4 tony. Tym razem już nie mam najmniejszych wątpliwości, że potrzebuję własny transport. Maszyny przewożę praktycznie codziennie, korzystanie z zewnętrznych firm transportowych stało się zupełnie nieopłacalne. Proszę Was o podpowiedź czy zestaw typu MAN TGX 26.480, 6x2 + naczepa 3 osiowa będzie wystarczająca do przewozu w/w maszyn ? Czy może szukać CS 6x4 i naczepę 4 osiową ? Poniżej przesyłam przykładowe linki CS i naczepy, którymi się interesuje : https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-fh- ... yUwrn.html https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... yTvUh.html https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... yD1DF.html https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... yOexJ.html https://www.otomoto.pl/oferta/mega-nacz ... ygKSb.html https://www.otomoto.pl/oferta/nooteboom ... yVk6w.html Dziękuje za wszystkie sugestie. |
Autor: | Bald [ 15 cze 2017, 23:22 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Mieć maszyny po 40 ton, przewozić je codziennie i pytać na forum czym to wozić. Dobre... |
Autor: | alaverdi [ 16 cze 2017, 0:01 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Pytam, ponieważ raz przyjeżdżają po maszyny zestawem 6x2 + naczepa 4 osiowa, a kolejnym razem 6x4 + naczepa 3 osiowa. |
Autor: | marek 62 [ 16 cze 2017, 0:38 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
moim zdaniem to powinno byc 6x4 i na zwolnicach panie kolego.jak te koparki po 32 tony chcesz w teren pchac. |
Autor: | alaverdi [ 16 cze 2017, 0:43 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Niskopodwozie nie będzie wjeżdżało w teren, rozładunek zawsze jest na utwardzonej drodze - piszę to z doświadczenia po 7 latach dostawy maszyn na budowę. Proszę o sugestie czy CS 6x2 + naczepa 3 osiowa o ładowności 36 ton będzie ok do przewożenia sprzętu. Chodzi mi przede wszystkim o naciski na osie. |
Autor: | alaverdi [ 18 cze 2017, 1:29 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Panowie, taki zestaw będzie ok do przewozu maszyn o wadze ok 40 ton ? https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... yNNmz.html https://www.otomoto.pl/oferta/faymonvil ... yWBiN.html |
Autor: | MAN [ 18 cze 2017, 6:37 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Ty to jesteś śmieszny 40 ton na trzy osiową naczepę i do tego trzy osiowy ciągnik Twoja naczepa 50 ton - 27 ton te trzy osie czyli pozostaje 23 tony na ciągnik o DMC 26 ton z czego sam ciągnik waży z 9 ton Czyli ciągnik cztero osiowy lub naczepa cztero osiowa Pozatym chyba ktoś się pomylił i te 54 tony to miało być DMC zestawu a nie samej naczepy |
Autor: | Lukassz [ 18 cze 2017, 10:29 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnik siodłowy + niskopodwozie |
Ten ciągnik to nie jest angol po przekładce? |
Strona 4 z 5 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |