Odswieze troche temat i napisze wam jak to w UK wyglada(C+E).
Na placu jest tylko jeden manewr (wlasciwie 2 ,ale drugi to tzw. controlled stop) - wykonujesz tzw S-ke do tylu.Pierwsze pol godz. to dla mnie byla porazka,bo albo najezdzalem na linie albo za bardzo lamalem zestaw.Na drugi dzien poszlo znacznie lepiej ,ale naczepe sam musialem wyczuc ,choc wskazowka jest taka ze -lamiesz zestaw zaraz po ruszeniu do tylu i jak widzisz w lewym lusterku noge od naczepy to zaraz trzeba prostowac zestaw, wtedy masz mnostwo miejsca na manewrowanie i bez problemu da sie to wykonac za pierwszym razem bez podciagania do przodu.
Dodam ze mozesz co najwyzej dwa razy podciagnac zestaw(bez powtarzania calego manewru od poczatku), ale jak stracisz pacholek albo najedziesz na linie - oblales.
Ten controlled stop wyglada tak ,ze rozpedzasz zestaw do 20MPH(ok 32km/h)i jak tylko przod ciagnika minie pacholki ,ostro hamujesz ,ale bez blokowania kol.
Plac wykonalem bezblednie na egzaminie , niestety oblal mnie na miescie na rondzie,za rzekome wymuszenie pierwszenstwa , teraz musze czekac 2miesiace
na nastepny egzamin.
Zamiast controlled stop egazminator moze ci kazac odpiac i zapiac naczepe ,ale to akurat pestka.
Caly egzamin trwa ok 1h 20min. przy czym jazda po miescie 1h , a reszta na placu.
Dodam jeszcze ze kurs jest dosyc kosztowny ,wydalem lekko ponad 1000 funtow za caly kurs + egzamin , a teraz drugie 400 za 1 dodatkowy dzien + egzamin
i tez nie mam pewnosci czy za drugim razem zdam.