wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Schematy biegów http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8719 |
Strona 4 z 12 |
Autor: | jesta19 [ 14 sie 2007, 18:37 ] |
Tytuł: | |
A Mercedes 817,jaką posiada skrzynię i jakie niespodzianki mogą czekać na nowego użytkownika? |
Autor: | Evil [ 15 sie 2007, 2:27 ] |
Tytuł: | |
Mialem przyjemnosc jazdy takim Mercedesem ktory posiadal skrzynie 6-cio biegowa __1_3_5 R_2_4_6 |
Autor: | eRKaZet [ 15 sie 2007, 17:57 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: a w nowych modelach Mangum nadal wystepuje przebitka czy jest juz "jezyczek"/przelacznik
W nowyszych Magnum jest jak to nazwałeś języczek-przełącznik.
|
Autor: | Evil [ 15 sie 2007, 19:34 ] |
Tytuł: | |
a ma moze ktos zdjecia lewarkow ktore maja przebitke?? |
Autor: | scania [ 02 sty 2008, 16:52 ] |
Tytuł: | |
niestety ale nie ma tu opisanej skrzyni od SCANI;/ MOżE KTOś NAPISQAć KILKA SłóW Jak wygląda zmiana biegów w 124 - 440 |
Autor: | ZIELU krk [ 02 sty 2008, 17:01 ] |
Tytuł: | |
Masz schemat scanii na początku drugiej strony |
Autor: | scania [ 02 sty 2008, 17:53 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Szary pstryczek z boku to połówki a ten okrąg to dolna/górna skrzynia.
a kiedy się uzywa tego pstryczka od połówek??
Jest 6 biegów do przodu + 6 połówek + 2 wsteczne = 14 A obsługa normalna. 1-2-3 grzybek do góry (i wracamy w miejsce jedynki) 4(1)-5(2)-6(3). |
Autor: | ciucma102 [ 02 sty 2008, 17:58 ] |
Tytuł: | |
gdy kolego jedziesz np na 4 i juz masz duze obroty ale na 5 to troche male to dajesz pstryczek od polowek bujasz jeszcze troche i sprzeglo wciskasz puszczasz i masz 4,5 potem bujasz dalej pstryczek w dol i na 5 potem znowu bujasz pstryczek sprzeglo i mamy 5,5 itd/ oczywiscie pstryczek mozemy przelaczac kiedy chcemy a potem tylko wcisnac sprzeglo i po chwili puscic bez machania wajcha |
Autor: | Harry_man [ 02 sty 2008, 18:07 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: niestety ale nie ma tu opisanej skrzyni od SCANI;/
MOżE KTOś NAPISQAć KILKA SłóW Jak wygląda zmiana biegów w 124 - 440 Cytuj: a kiedy się uzywa tego pstryczka od połówek??
viewtopic.php?t=5359viewtopic.php?t=4563 Wszędzie jest tak samo. Nie ważne czy scania, renault, daf czy cokolwiek innego. Różnica może polegać jedynie na ilości biegów i rodzaju przełączania między skrzynią górną i dolną. Dzisiaj już chyba wszystkie mają "pstyczek". W starszych samochodach była "przebitka". Więcej dowiesz się z linków które podałem + funkcja |SZUKAJ| |
Autor: | Trucker_Hawk [ 02 sty 2008, 18:35 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: eRKaZet#036 zapytaj jakiegoś kierowcy, który najpierw uruchamia sprzęgło, a dopiero później zmienia zakres skrzyni przyciskiem. Tzn. ja z takim nie miałem do czynienia.
a na powrocie z duzej na małą kolejność taka sama? bo nie pamiętam już i się zamotałem czytając cały temat... Cytuj: czy ten guzik w opcji 2 ma byc wlaczany na luzie czy moze byc wlaczony jeszcze na biegu czy dowolnie.sorki ze tak katuje ale mam jazde probna wkrotce.a nie mialem z tym doczynienia. z gory serdeczne dzieki
Ten guzik przełączasz jadąc na biegu, potem załączasz sprzęgło i bieg. To będzie: guzik, sprzęgło, bieg. czy sprzęgło,guzik,bieg?? |
Autor: | eRKaZet [ 02 sty 2008, 18:46 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: a na powrocie z duzej na małą kolejność taka sama? bo nie pamiętam już i się zamotałem
Taka sama
|
Autor: | Wicio [ 02 sty 2008, 18:46 ] |
Tytuł: | |
Iveco Stralis II z przebitką i połówkami --1--3---5--7 _|_|_/\_|_| | | | | | R-2-4----6-8 A to dla tych nie kumatych: |
Autor: | Trucker_Hawk [ 02 sty 2008, 18:57 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: a na powrocie z duzej na małą kolejność taka sama? bo nie pamiętam już i się zamotałem
Taka sama i jeszcze dla pewności mam dwa pytanka, mianowicie jak zejść np z 4,5 do 3 (jakie czynności,kolejność itd..) i jak wchodzę z małej na dużą to z 4 na 5 a z dużej na małą to z 5 na 4? te dwa pytanka i już nie mam więcej pytań. co do zejścia o pół niżej z małej 5 to pstryczek w dół, sprzęgło i mam dużą trójkę, tak to wygląda? czy coś pomieszałem? no i jak to wygląda z dużą i małą? pytanie wyżej... |
Autor: | Jacek [ 02 sty 2008, 21:11 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: niestety ale nie ma tu opisanej skrzyni od SCANI;/
Może któraś z tych będzie pasowała:MOżE KTOś NAPISQAć KILKA SłóW Jak wygląda zmiana biegów w 124 - 440 GR801 R 1/5 3/7 C 2/6 4/8 GRS890 R.........2/5 ....1/4 3/6 (skrzynia z połówkami) |
Autor: | chmielik79 [ 02 sty 2008, 21:24 ] |
Tytuł: | |
Kraz R 2 5 1 3 4 Do tego dochodzą biegi terenowe w takim samym układzie. |
Autor: | ciucma102 [ 02 sty 2008, 21:39 ] |
Tytuł: | |
kolego Trucker_Hawk a wiec tak ja mialem okazje jechac dafem 105 xf skrzynia z polowkami i robilem to tak 1jak zejść np z 4,5 do 3 (jakie czynności,kolejność itd..) jadac na 4 wylaczamy polbieg sam pstryczek bez sprzegla i potem wciskajac sprzeglo zrzucamy na 3 i wlala no albo pokolej polbieg aby bylo 4 i potem o caly w dol jak wchodzę z małej na dużą to z 4 na 5 a z dużej na małą to z 5 na 4? kolejnosc jest dowolna ja np zaladowany ruszalem z 3 potem 5 lub schodzilem z 6 na 2 trzeba tylko miec odpowiednie obroty |
Autor: | Jacek [ 02 sty 2008, 22:08 ] |
Tytuł: | |
Cytuj:
jak wchodzę z małej na dużą to z 4 na 5 a z dużej na małą to z 5 na 4?
Ja chcesz to możesz nawet z 1 na 6 i odwrotnie Odnośnie połówek. Koledzy! Proszę nie piszcie 4,5 czy 2,5, bo wtedy komuś początkującemu robi się sieczka w głowie. W skrzyni wyposażonej w połówki każdy bieg jest podzielony na Low i High i tak to nazywajmy L i H. Laik czytając 4,5 nie wie czy to jest 5L czy 4H. Ktoś może nas źle zrozumieć, bo jeżeli jest 4,5 to i powinno być i np 6,5 albo 8,5 (najwyższy bieg) czyli powyżej 90 km/h. Mam nadzieję, że troszkę ułatwimy pisząc L i H |
Autor: | Trucker_Hawk [ 02 sty 2008, 23:36 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: kolego Trucker_Hawk a wiec tak ja mialem okazje jechac dafem 105 xf skrzynia z polowkami i robilem to tak
No dzięki wielkie kolego trochę mi się we łbie rozjaśniło , a co do tych L i H to może zamiast 4,5 lepiej pisać "mała piątka", tak po swojsku bardziej wchodzi do głowy mi się wydaje no ale jak uważacie że nie tak to możemy pisać L i H jak wolicie.
1jak zejść np z 4,5 do 3 (jakie czynności,kolejność itd..) jadac na 4 wylaczamy polbieg sam pstryczek bez sprzegla i potem wciskajac sprzeglo zrzucamy na 3 i wlala no albo pokolej polbieg aby bylo 4 i potem o caly w dol jak wchodzę z małej na dużą to z 4 na 5 a z dużej na małą to z 5 na 4? kolejnosc jest dowolna ja np zaladowany ruszalem z 3 potem 5 lub schodzilem z 6 na 2 trzeba tylko miec odpowiednie obroty |
Autor: | Jacek [ 02 sty 2008, 23:41 ] |
Tytuł: | |
Na zielonym polu. Około 1500 obr/min. Wielu uważa, że silnik im większe ma obroty tym większa jego moc a tak nie jest. |
Autor: | Trucker_Hawk [ 02 sty 2008, 23:47 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Na zielonym polu. Około 1500 obr/min. Wielu uważa, że silnik im większe ma obroty tym większa jego moc a tak nie jest.
no dzięki jeszcze raz kolegom za odpowiedzi.
|
Strona 4 z 12 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |