wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Schematy biegów
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8719
Strona 4 z 12

Autor:  jesta19 [ 14 sie 2007, 18:37 ]
Tytuł: 

A Mercedes 817,jaką posiada skrzynię i jakie niespodzianki mogą czekać na nowego użytkownika?

Autor:  Evil [ 15 sie 2007, 2:27 ]
Tytuł: 

Mialem przyjemnosc jazdy takim Mercedesem ktory posiadal skrzynie 6-cio biegowa
__1_3_5
R_2_4_6

Autor:  eRKaZet [ 15 sie 2007, 17:57 ]
Tytuł: 

Cytuj:
a w nowych modelach Mangum nadal wystepuje przebitka czy jest juz "jezyczek"/przelacznik
W nowyszych Magnum jest jak to nazwałeś języczek-przełącznik.

Autor:  Evil [ 15 sie 2007, 19:34 ]
Tytuł: 

a ma moze ktos zdjecia lewarkow ktore maja przebitke??

Autor:  scania [ 02 sty 2008, 16:52 ]
Tytuł: 

niestety ale nie ma tu opisanej skrzyni od SCANI;/
MOżE KTOś NAPISQAć KILKA SłóW Jak wygląda zmiana biegów w 124 - 440

Autor:  ZIELU krk [ 02 sty 2008, 17:01 ]
Tytuł: 

Masz schemat scanii na początku drugiej strony

Autor:  scania [ 02 sty 2008, 17:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Szary pstryczek z boku to połówki a ten okrąg to dolna/górna skrzynia.
Jest 6 biegów do przodu + 6 połówek + 2 wsteczne = 14
A obsługa normalna. 1-2-3 grzybek do góry (i wracamy w miejsce jedynki) 4(1)-5(2)-6(3).
a kiedy się uzywa tego pstryczka od połówek??

Autor:  ciucma102 [ 02 sty 2008, 17:58 ]
Tytuł: 

gdy kolego jedziesz np na 4 i juz masz duze obroty ale na 5 to troche male to dajesz pstryczek od polowek bujasz jeszcze troche i sprzeglo wciskasz puszczasz i masz 4,5 potem bujasz dalej pstryczek w dol i na 5 potem znowu bujasz pstryczek sprzeglo i mamy 5,5 itd/

oczywiscie pstryczek mozemy przelaczac kiedy chcemy a potem tylko wcisnac sprzeglo i po chwili puscic bez machania wajcha

Autor:  Harry_man [ 02 sty 2008, 18:07 ]
Tytuł: 

Cytuj:
niestety ale nie ma tu opisanej skrzyni od SCANI;/
MOżE KTOś NAPISQAć KILKA SłóW Jak wygląda zmiana biegów w 124 - 440
Cytuj:
a kiedy się uzywa tego pstryczka od połówek??
viewtopic.php?t=5359
viewtopic.php?t=4563

Wszędzie jest tak samo. Nie ważne czy scania, renault, daf czy cokolwiek innego. Różnica może polegać jedynie na ilości biegów i rodzaju przełączania między skrzynią górną i dolną. Dzisiaj już chyba wszystkie mają "pstyczek". W starszych samochodach była "przebitka".
Więcej dowiesz się z linków które podałem + funkcja |SZUKAJ|

Autor:  Trucker_Hawk [ 02 sty 2008, 18:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
eRKaZet#036 zapytaj jakiegoś kierowcy, który najpierw uruchamia sprzęgło, a dopiero później zmienia zakres skrzyni przyciskiem. Tzn. ja z takim nie miałem do czynienia.
Cytuj:
czy ten guzik w opcji 2 ma byc wlaczany na luzie czy moze byc wlaczony jeszcze na biegu czy dowolnie.sorki ze tak katuje ale mam jazde probna wkrotce.a nie mialem z tym doczynienia. z gory serdeczne dzieki
Ten guzik przełączasz jadąc na biegu, potem załączasz sprzęgło i bieg.

To będzie: guzik, sprzęgło, bieg.
a na powrocie z duzej na małą kolejność taka sama? bo nie pamiętam już i się zamotałem czytając cały temat... :wink:
czy sprzęgło,guzik,bieg??

Autor:  eRKaZet [ 02 sty 2008, 18:46 ]
Tytuł: 

Cytuj:
a na powrocie z duzej na małą kolejność taka sama? bo nie pamiętam już i się zamotałem
Taka sama :wink:

Autor:  Wicio [ 02 sty 2008, 18:46 ]
Tytuł: 

Iveco Stralis II z przebitką i połówkami

--1--3---5--7
_|_|_/\_|_|
| | | | |
R-2-4----6-8

A to dla tych nie kumatych:

Obrazek

Autor:  Trucker_Hawk [ 02 sty 2008, 18:57 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
a na powrocie z duzej na małą kolejność taka sama? bo nie pamiętam już i się zamotałem
Taka sama :wink:
no dzięki kolego...
i jeszcze dla pewności mam dwa pytanka, mianowicie jak zejść np z 4,5 do 3 (jakie czynności,kolejność itd..)
i jak wchodzę z małej na dużą to z 4 na 5 a z dużej na małą to z 5 na 4?
te dwa pytanka i już nie mam więcej pytań. :wink:

co do zejścia o pół niżej z małej 5 to pstryczek w dół, sprzęgło i mam dużą trójkę, tak to wygląda? czy coś pomieszałem?
no i jak to wygląda z dużą i małą? pytanie wyżej...

Autor:  Jacek [ 02 sty 2008, 21:11 ]
Tytuł: 

Cytuj:
niestety ale nie ma tu opisanej skrzyni od SCANI;/
MOżE KTOś NAPISQAć KILKA SłóW Jak wygląda zmiana biegów w 124 - 440
Może któraś z tych będzie pasowała:

GR801

R 1/5 3/7
C 2/6 4/8

GRS890

R.........2/5
....1/4 3/6 (skrzynia z połówkami)

Autor:  chmielik79 [ 02 sty 2008, 21:24 ]
Tytuł: 

Kraz

R 2 5
1 3 4

Do tego dochodzą biegi terenowe w takim samym układzie.

Autor:  ciucma102 [ 02 sty 2008, 21:39 ]
Tytuł: 

kolego Trucker_Hawk a wiec tak ja mialem okazje jechac dafem 105 xf skrzynia z polowkami i robilem to tak

1jak zejść np z 4,5 do 3 (jakie czynności,kolejność itd..)

jadac na 4 wylaczamy polbieg sam pstryczek bez sprzegla i potem wciskajac sprzeglo zrzucamy na 3 i wlala no albo pokolej polbieg aby bylo 4 i potem o caly w dol

jak wchodzę z małej na dużą to z 4 na 5 a z dużej na małą to z 5 na 4?

kolejnosc jest dowolna ja np zaladowany ruszalem z 3 potem 5
lub schodzilem z 6 na 2
trzeba tylko miec odpowiednie obroty

Autor:  Jacek [ 02 sty 2008, 22:08 ]
Tytuł: 

Cytuj:
jak wchodzę z małej na dużą to z 4 na 5 a z dużej na małą to z 5 na 4?
Ja chcesz to możesz nawet z 1 na 6 i odwrotnie :)
Odnośnie połówek. Koledzy! Proszę nie piszcie 4,5 czy 2,5, bo wtedy komuś początkującemu robi się sieczka w głowie. W skrzyni wyposażonej w połówki każdy bieg jest podzielony na Low i High i tak to nazywajmy L i H. Laik czytając 4,5 nie wie czy to jest 5L czy 4H. Ktoś może nas źle zrozumieć, bo jeżeli jest 4,5 to i powinno być i np 6,5 albo 8,5 (najwyższy bieg) czyli powyżej 90 km/h. Mam nadzieję, że troszkę ułatwimy pisząc L i H :wink:

Autor:  Trucker_Hawk [ 02 sty 2008, 23:36 ]
Tytuł: 

Cytuj:
kolego Trucker_Hawk a wiec tak ja mialem okazje jechac dafem 105 xf skrzynia z polowkami i robilem to tak

1jak zejść np z 4,5 do 3 (jakie czynności,kolejność itd..)

jadac na 4 wylaczamy polbieg sam pstryczek bez sprzegla i potem wciskajac sprzeglo zrzucamy na 3 i wlala no albo pokolej polbieg aby bylo 4 i potem o caly w dol

jak wchodzę z małej na dużą to z 4 na 5 a z dużej na małą to z 5 na 4?

kolejnosc jest dowolna ja np zaladowany ruszalem z 3 potem 5
lub schodzilem z 6 na 2
trzeba tylko miec odpowiednie obroty
No dzięki wielkie kolego trochę mi się we łbie rozjaśniło :wink: , a co do tych L i H to może zamiast 4,5 lepiej pisać "mała piątka", tak po swojsku bardziej wchodzi do głowy mi się wydaje no ale jak uważacie że nie tak to możemy pisać L i H :wink: jak wolicie.

Autor:  Jacek [ 02 sty 2008, 23:41 ]
Tytuł: 

Na zielonym polu. Około 1500 obr/min. Wielu uważa, że silnik im większe ma obroty tym większa jego moc a tak nie jest.

Autor:  Trucker_Hawk [ 02 sty 2008, 23:47 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Na zielonym polu. Około 1500 obr/min. Wielu uważa, że silnik im większe ma obroty tym większa jego moc a tak nie jest.
no dzięki jeszcze raz kolegom za odpowiedzi. :wink:

Strona 4 z 12 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/