wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Jelcz serii 300 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=958 |
Strona 4 z 11 |
Autor: | michał1142 [ 22 sty 2008, 17:01 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
jeśli chodzi o skrzynie szóstki to były to skrzynie z VI do tyłu;zastanawia mnie jednak fakt ską się wzięły skrzynie z VI do przodu(spotkałem taką w Autosanie H10-11) |
Autor: | kraz [ 23 sty 2008, 11:30 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Co to za skrzynia 8+8, 8 małych + 8 dużych? I to też chyba jakaś przekładka nieoryginalna. |
Autor: | kraz [ 23 sty 2008, 11:31 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Tzn.4+4+ połowki, źle poprzednio napisałem. |
Autor: | michał1142 [ 23 sty 2008, 14:49 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Jelcze wtedy miały ósemki?!?!?! |
Autor: | copa [ 23 sty 2008, 17:05 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
No pewnie, że tak. Były to skrzynie marki ZF. |
Autor: | michał1142 [ 23 sty 2008, 17:21 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
z przebitką czy z przełącznikiem? |
Autor: | huberto [ 23 sty 2008, 17:35 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
W Jelczach skrzynie ZF miały przebitkę, tak jak Renault. Zazwyczaj w kombinacji z silnikiem Steyr 320KM(model 423) i 280KM(model 422, 622). Prawdopodobnie Detroit V8 420KM też miał tą skrzynię, ale nie jestem pewien |
Autor: | Mihu [ 23 sty 2008, 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Cytuj: Prawdopodobnie Detroit V8 420KM też miał tą skrzynię, ale nie jestem pewien
Silnik Detroit Diesel montowany pod kabiną Jelcza był jednostką rzędową o 6 cylindrach (DD serii 60). W tej konfiguracji cały układ napędowy, a więc także i skrzynia biegów pochodziła z USA. Była wyrobem firmy Eaton o 12 przełożeniach. |
Autor: | Kamil [ 23 sty 2008, 19:06 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
W Jelczach serii 300 widzialem juz różne przekladanki skrzyń biegów, spotkalem sie ze skrzynią od Kamaza czy Liaza. Znalazłem najnowszą oferte Jelcza oto link do strony http://www.jelcz-komponenty.of.pl/ Nawet nie wiedzialem ze u mnie w mieście znajduje sie jeden z serwisów Jelcza |
Autor: | michał1142 [ 23 sty 2008, 19:24 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
chodziło mi o to czy 316 miała skrzynie z przebitką??? |
Autor: | Kamil [ 23 sty 2008, 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Szczeże powiedziawszy to nie wiem bo 316 są bardzo żadkimi pojazdami ale wydaje mi się że orginalnie były w nich montowane 6 biegowe skrzynie biegów. |
Autor: | kraz [ 23 sty 2008, 19:58 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Żeby to uporządkować, Jelcze miały skrzynie VI od modelu 325. 315, 316 i 317 miały V, tylko wersje eksportowe miały VI. Seria 400 i 600 miały skrzynie ZF szesnastobiegowe 8+połówki z przebitką i skrzynie S6-90 z połówkami i bez. S6-90 była łączona z silnkiem mieleckim. Tą samą skrzynie miał Jelcz PR110, T120, Autosan H10.11 i 12. Nie spotkałem się ze skrzynią ZF w Jelczu serii 300, chyba nawet taka przeróbka byłaby bardzo trudna i nieopłacalna. Pierwszy raz też słyszę o Jelczy ze skrzynią Kamaza. A co w takim przypadku z obudową sprzęgła, dorabiana? |
Autor: | Kamil [ 23 sty 2008, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
2 krotnie widziałem ogłoszenie sprzedaży Jelcza 325 ze skrzynią od Kamaza, jak została ona tam umieszczona nie mam pojęcia. |
Autor: | micho a [ 23 sty 2008, 22:40 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
jak ktoś potrafi to czemu nie skrzynia od kamaza jest lepsza od skrzyni w jelczu ma normalną synchronizacje biegi wchodzą mniej więcej jak w maluchu (dosyć cięzko wajcha chodzi ale nic nie zgrzyta i nie trzeba cudować z przegazówkami) natomiast w jelczy 317 skrzynia jest fatality zgrzyt przy wrzucaniu 1 czy wstecznego cudowanie z przegazówkami (mimo że ta skrzynia jest przecież teoretycznie zsynchronizowana) zakleszczanie się i takie tam fajerwerki (mówie o 5 biegowej ) |
Autor: | Kamil [ 23 sty 2008, 22:47 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Trzeba dodać że w Jelczu pierwszy bieg jest symboliczny i wlasnie on nie jest zsynchronizowany, bardzo żadko się go używa i oczywiscie charakterystyczny zgrzyt przy wstecznym, nie można go pominąć. |
Autor: | kraz [ 24 sty 2008, 11:07 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Kamaz i Liaz mają połówki, to też jest atut. Chociaż łatwiej włożyć skrzynię S6-90 też z połówkami, która też dobrze chodzi. |
Autor: | michał1142 [ 25 sty 2008, 1:28 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
co do skrzyni Liaza to mam wątpliwości,czy nie była to przypadkiem skrzynia niezsynchronizowana? |
Autor: | micho a [ 25 sty 2008, 11:12 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
zależy która.......praga była niezsynchronizowana i eaton była chyba niezsynchronizowana ale nie wiem z którego okresu...... fakt że jedynka jest symboliczna ale np w egzemplarzu którym ja jeździłem przegazowywać trzeba było nawet przy redukcji z 4 na 3 możliwe że powyrywane synchronizatory ale bez przegazówki był zgrzyt... |
Autor: | Kamil [ 25 sty 2008, 11:25 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Do nie dawna mój wujek posiadał Jelcza 315 i nie widzialem nigdy żeby używał pierwszego biegu nawet przy 15 tonach obciążenia, a co do pozostałych biegow wchodziły bez problemu, Jelcz jak na swoje lata był bezawaryjny, denerwujące było poranne nabijanie powietrza i opony dętkowe dawaly sie we zanaki. Po za tym Jelcz nie miał większych awarii. |
Autor: | michał1142 [ 25 sty 2008, 14:31 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz serii 300 |
Cytuj: zależy która.......praga była niezsynchronizowana i eaton była chyba niezsynchronizowana ale nie wiem z którego okresu......
to było auto z 88r.Wydaje mi się że była to skrzynia niezsynchronizowana
fakt że jedynka jest symboliczna ale np w egzemplarzu którym ja jeździłem przegazowywać trzeba było nawet przy redukcji z 4 na 3 możliwe że powyrywane synchronizatory ale bez przegazówki był zgrzyt... |
Strona 4 z 11 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |