wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Nowe Volvo FH/FH16
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11627
Strona 31 z 31

Autor:  Madziak [ 31 sty 2012, 0:21 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

To tylko może się tak wydawać na zdjęciu. Przeglądałem wiele zdjęć i zwracałem właśnie też na rozmiary opon. Z początku myślałem, że jedna może być 65, a ta następna 55, ale nie, obie są 65.

Tutaj mam następne volvo z profilem opony 385/65

Obrazek

Zobaczcie jaki on ma duży prześwit.

Autor:  Edler [ 31 sty 2012, 0:59 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Obrazek

To mamy zagwozdkę, ale pewnie nam wydzielą temat. To pewnie coś mechanicznego, bo poduszki są w Megach, a czy w standardowych wysokościach to nie wiem. Może, można sobie zamówić w opcji glebe (obniżone zawieszenie) :D lepszy lans na parkingu przy banie :D

Autor:  Martin [ 31 sty 2012, 1:25 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Taki prześwit jest spowodowany grubością ramy oraz tym ile przednie zawieszenie ma resorów.

Autor:  Borek [ 31 sty 2012, 8:57 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Po pierwsze Volvo ma bodajże 2 rodzaje przednich belek. Jedna jest prosta druga jest trochę bardziej połamana, przez co obniża pojazd jak w tym białym Volvo. Po drugie ma też różne wysokości tych dokładek do nadkola. W medze jest wąska, w standardzie dużo grubsza. Możliwe, że dla różnych konfiguracji opon dają różne rodzaje belki na przodzie i do tego różne dokładki do nadkoli.

Autor:  Madziak [ 31 sty 2012, 9:53 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Cytuj:
Po drugie ma też różne wysokości tych dokładek do nadkola.
To już wiem, dlatego wstawiałem zdjęcia z tymi większymi nakładkami :wink: .

Autor:  tszpak [ 31 sty 2012, 12:34 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Cytuj:
Po pierwsze Volvo ma bodajże 2 rodzaje przednich belek. Jedna jest prosta druga jest trochę bardziej połamana, przez co obniża pojazd jak w tym białym Volvo. Po drugie ma też różne wysokości tych dokładek do nadkola. W medze jest wąska, w standardzie dużo grubsza. Możliwe, że dla różnych konfiguracji opon dają różne rodzaje belki na przodzie i do tego różne dokładki do nadkoli.
brak podstaw budowy i zasady dzialania pojazdu ciezarowego !!!!! albo przejezyczenie :p

jest 9 roznych typow przednich belek do volvo FH/FM montuje sie je zaleznie od specyfikacji i nosnosci jak zamawia klient .... a nie zeby ladnie wygladaly na zmniejszonych kolach :D
jest wiele sposobow podniesienia i obnizenia zawieszenia i przedniego i tylnego i to zarowno na resorach jak i pneumatyce

wielu ludzi nie potrafi pojac ze ciezarowka to nie daewoo matiz i WIES-tunning zawieszenia moze doprowadzic do tragedii na drodze zawieszenia sa montowane po skomplikowanych obliczeniach wytrzymalosciowych bo takie maja przeznaczenie NOSNOSC a nie wyglad czy kolor nie jest to element dekoracyjny i podniesienie zawieszenia przez osobe niekompetentna powoduje oslabienie konstrukcji zwiekszenie prawdopodobienstwa skrecenia ramy wplywa na efektywnosc ukladu kierowniczego i hamulcowego nie mowiac o bezpieczenstwie kierowcy w przypadku kolizji

to co na niektorych zdjeciach wyglada na ladnie zrobiona ciezarowke ktora nisko siedzi na kolach jest najczesciej dowolna interpretacja stwierdzenia " przeciez pasuje i dziala wiec o co chodzi "
przyklad z wlasnego podworka daaardzo ladnie prezentujaca sie ciezarowka oblala przeglad techniczny z powodu niedozwolonych przrobek zawieszenia , osadzona z przodu i tylu bardzo nisko ( przerobione mocowanie resora przod i brak blokow dystansowych pomiedzy belka osi i resorem oraz za niska wytrzymalosc srub mocujacych resory ( powinno byc 10.9 lub wyzsze a nie 8.8 jak sie czesto spotyka przy przerobkach bo sa krotsze ~~:D )) auto zdjete z ruch wlasciciel przyznal ze przerobil auto sam wiec ukarany wysoka grzywna i ostrzezeniem na pisnie o mozliwosci zawieszenia licencji transportowej a auto odholowane ze stacji diagnostycznej ( bo nie spelnia wymogow bezpieczenstwa na drogach publicznych ) do warsztatu i powrot do specyfikacji fabrycznej na koszt wlasciciela

Autor:  Borek [ 31 sty 2012, 15:46 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

tszpak dzięki za wyjaśnienie kwestii belki przedniej. Sam spotkałem się z 2 rodzajami, a raczej 2 wysokościami przedniego zawieszenia, stąd prawdopodobnie moje przejęzyczenie. Chodziło mi o to, że Volvo wkłada różne typy do różnych specyfikacji i to przy ciągnikach długodystansowych są załóżmy 2 typy, budowlance lekkiej kolejne 2, a przy zabudowach specjalnych (typowe czteroośki, pojazdy terenowe itd) kolejne rodzaje przedniego zawieszenia. Aż tak bardzo nie zagłębiałem się w to, a mój tekst opiera się tylko i wyłącznie na własnych obserwacjach.

Autor:  Blink [ 31 sty 2012, 22:36 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Cytuj:
brak podstaw budowy i zasady dzialania pojazdu ciezarowego !!!!! albo przejezyczenie :p

jest 9 roznych typow przednich belek do volvo FH/FM montuje sie je zaleznie od specyfikacji i nosnosci jak zamawia klient .... a nie zeby ladnie wygladaly na zmniejszonych kolach :D
jest wiele sposobow podniesienia i obnizenia zawieszenia i przedniego i tylnego i to zarowno na resorach jak i pneumatyce

wielu ludzi nie potrafi pojac ze ciezarowka to nie daewoo matiz i WIES-tunning zawieszenia moze doprowadzic do tragedii na drodze zawieszenia sa montowane po skomplikowanych obliczeniach wytrzymalosciowych bo takie maja przeznaczenie NOSNOSC a nie wyglad czy kolor nie jest to element dekoracyjny i podniesienie zawieszenia przez osobe niekompetentna powoduje oslabienie konstrukcji zwiekszenie prawdopodobienstwa skrecenia ramy wplywa na efektywnosc ukladu kierowniczego i hamulcowego nie mowiac o bezpieczenstwie kierowcy w przypadku kolizji

to co na niektorych zdjeciach wyglada na ladnie zrobiona ciezarowke ktora nisko siedzi na kolach jest najczesciej dowolna interpretacja stwierdzenia " przeciez pasuje i dziala wiec o co chodzi "
przyklad z wlasnego podworka daaardzo ladnie prezentujaca sie ciezarowka oblala przeglad techniczny z powodu niedozwolonych przrobek zawieszenia , osadzona z przodu i tylu bardzo nisko ( przerobione mocowanie resora przod i brak blokow dystansowych pomiedzy belka osi i resorem oraz za niska wytrzymalosc srub mocujacych resory ( powinno byc 10.9 lub wyzsze a nie 8.8 jak sie czesto spotyka przy przerobkach bo sa krotsze ~~:D )) auto zdjete z ruch wlasciciel przyznal ze przerobil auto sam wiec ukarany wysoka grzywna i ostrzezeniem na pisnie o mozliwosci zawieszenia licencji transportowej a auto odholowane ze stacji diagnostycznej ( bo nie spelnia wymogow bezpieczenstwa na drogach publicznych ) do warsztatu i powrot do specyfikacji fabrycznej na koszt wlasciciela

Aaaaa!!! Interpunkcja. Tego się czytać nie da. Tak trudno wstawić kilka kropek i wyznaczyć z wielkiej litery nowe zdanie? Sorry za OT.

Autor:  Madziak [ 31 sty 2012, 23:17 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Może ktoś z serwisu volva wie o co chodzi, co tam wkładają resory, poduszki?
Trochę rozglądałem się po parkingu, ale na 10 aut stoi tylko 1 volvo, większość z wąskimi nakładkami :/ .

Autor:  Martin [ 31 sty 2012, 23:21 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Cytuj:
Może ktoś z serwisu volva wie o co chodzi, co tam wkładają resory, poduszki?
Trochę rozglądałem się po parkingu, ale na 10 aut stoi tylko 1 volvo, większość z wąskimi nakładkami :/ .
Na przodzie masz resory. Jeżeli auto ma nośność przedniego zawieszenia 8 ton to wtedy ma zamiast dwóch piór zamontowane są trzy, co wiąże się z większym prześwitem między kołem a kabiną ale bardziej prześwit zwiększa się jeżeli jest grubsza rama.

Autor:  zzz [ 05 lut 2012, 0:43 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Cytuj:
Cytuj:
Może ktoś z serwisu volva wie o co chodzi, co tam wkładają resory, poduszki?
Trochę rozglądałem się po parkingu, ale na 10 aut stoi tylko 1 volvo, większość z wąskimi nakładkami :/ .
Na przodzie masz resory. Jeżeli auto ma nośność przedniego zawieszenia 8 ton to wtedy ma zamiast dwóch piór zamontowane są trzy, co wiąże się z większym prześwitem między kołem a kabiną ale bardziej prześwit zwiększa się jeżeli jest grubsza rama.
Znaczenie ma też ilość podkładek pomiędzy belką zawieszenia a resorem.

Autor:  Sokół [ 11 paź 2013, 21:13 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Mógłby mi ktoś powiedzieć, jaki to jest kabel aby podłączyć pod AUX? to wyglada jak jakis USB, ale testowalem i to nie jest to :) seryjne radio w volvo fh 2013

Autor:  ogierek093 [ 12 paź 2013, 9:59 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Z dwóch stron kabla musi być zwykły jack 3,5 mm :)

Autor:  Sokół [ 19 paź 2013, 8:23 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

To moze zapytam inaczej. Gdzie w volvo znajduje sie wejście na AUX? Rok 2013

Autor:  kselu1 [ 21 paź 2013, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

obok radia, usb takze. w starej budzie i w nowej tez.
nie ukryli tego pod dywanikiem pasazera:P

Autor:  Sokół [ 22 paź 2013, 16:00 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Kurcze nie mogę znaleźć :( Jak wyciągam to jest tylko takie wejscie podobne do mini USB, a do auxa nie ma :( A dokladnie kolo czego? Koło zapalniczki czy centralnie obok radia?

http://img825.imageshack.us/img825/1516/img1695m.jpg dokladnie takie radio

Autor:  mateo6655 [ 22 paź 2013, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

Cytuj:
Kurcze nie mogę znaleźć :( Jak wyciągam to jest tylko takie wejscie podobne do mini USB, a do auxa nie ma :( A dokladnie kolo czego? Koło zapalniczki czy centralnie obok radia?

http://img825.imageshack.us/img825/1516/img1695m.jpg dokladnie takie radio
Wejścia na USB i AUX w Volvie są na środku pod uchwytem na kubki koło zapalniczki lub nad radiem wbudowane zamiast przycisku , lecz to była opcja dodatkowa więc niektóre wersje nie miały tych wejść :D

Autor:  kselu1 [ 24 paź 2013, 10:26 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

w tym co jezdze teraz jest miedzy nawiewem a recznym.
ps radio mam takie jak ty, ale u mnie jest cd/aux - to moze ta roznica, nie masz tej opcji na radiu wiec watpie aby byla na desce

Autor:  Sokół [ 24 paź 2013, 16:21 ]
Tytuł:  Re: Nowe Volvo FH/FH16

akurat te zdjęcie na szybko w internecie znalazłem, ale u mnie jest normalnie CD/AUX, wiec mysle ze ten AUX gdzies jednak musi byc, bo po co robic funkcje na radiu jak jej nie ma :)Jak auto przyjedzie z trasy to bede musiał zobaczyć

Strona 31 z 31 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/