wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Nowe Volvo FH/FH16 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11627 |
Strona 31 z 31 |
Autor: | Edler [ 31 sty 2012, 0:59 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
To mamy zagwozdkę, ale pewnie nam wydzielą temat. To pewnie coś mechanicznego, bo poduszki są w Megach, a czy w standardowych wysokościach to nie wiem. Może, można sobie zamówić w opcji glebe (obniżone zawieszenie) lepszy lans na parkingu przy banie |
Autor: | Martin [ 31 sty 2012, 1:25 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
Taki prześwit jest spowodowany grubością ramy oraz tym ile przednie zawieszenie ma resorów. |
Autor: | Borek [ 31 sty 2012, 8:57 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
Po pierwsze Volvo ma bodajże 2 rodzaje przednich belek. Jedna jest prosta druga jest trochę bardziej połamana, przez co obniża pojazd jak w tym białym Volvo. Po drugie ma też różne wysokości tych dokładek do nadkola. W medze jest wąska, w standardzie dużo grubsza. Możliwe, że dla różnych konfiguracji opon dają różne rodzaje belki na przodzie i do tego różne dokładki do nadkoli. |
Autor: | Madziak [ 31 sty 2012, 9:53 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
Cytuj: Po drugie ma też różne wysokości tych dokładek do nadkola.
To już wiem, dlatego wstawiałem zdjęcia z tymi większymi nakładkami .
|
Autor: | tszpak [ 31 sty 2012, 12:34 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
Cytuj: Po pierwsze Volvo ma bodajże 2 rodzaje przednich belek. Jedna jest prosta druga jest trochę bardziej połamana, przez co obniża pojazd jak w tym białym Volvo. Po drugie ma też różne wysokości tych dokładek do nadkola. W medze jest wąska, w standardzie dużo grubsza. Możliwe, że dla różnych konfiguracji opon dają różne rodzaje belki na przodzie i do tego różne dokładki do nadkoli.
brak podstaw budowy i zasady dzialania pojazdu ciezarowego !!!!! albo przejezyczenie :pjest 9 roznych typow przednich belek do volvo FH/FM montuje sie je zaleznie od specyfikacji i nosnosci jak zamawia klient .... a nie zeby ladnie wygladaly na zmniejszonych kolach jest wiele sposobow podniesienia i obnizenia zawieszenia i przedniego i tylnego i to zarowno na resorach jak i pneumatyce wielu ludzi nie potrafi pojac ze ciezarowka to nie daewoo matiz i WIES-tunning zawieszenia moze doprowadzic do tragedii na drodze zawieszenia sa montowane po skomplikowanych obliczeniach wytrzymalosciowych bo takie maja przeznaczenie NOSNOSC a nie wyglad czy kolor nie jest to element dekoracyjny i podniesienie zawieszenia przez osobe niekompetentna powoduje oslabienie konstrukcji zwiekszenie prawdopodobienstwa skrecenia ramy wplywa na efektywnosc ukladu kierowniczego i hamulcowego nie mowiac o bezpieczenstwie kierowcy w przypadku kolizji to co na niektorych zdjeciach wyglada na ladnie zrobiona ciezarowke ktora nisko siedzi na kolach jest najczesciej dowolna interpretacja stwierdzenia " przeciez pasuje i dziala wiec o co chodzi " przyklad z wlasnego podworka daaardzo ladnie prezentujaca sie ciezarowka oblala przeglad techniczny z powodu niedozwolonych przrobek zawieszenia , osadzona z przodu i tylu bardzo nisko ( przerobione mocowanie resora przod i brak blokow dystansowych pomiedzy belka osi i resorem oraz za niska wytrzymalosc srub mocujacych resory ( powinno byc 10.9 lub wyzsze a nie 8.8 jak sie czesto spotyka przy przerobkach bo sa krotsze ~~:D )) auto zdjete z ruch wlasciciel przyznal ze przerobil auto sam wiec ukarany wysoka grzywna i ostrzezeniem na pisnie o mozliwosci zawieszenia licencji transportowej a auto odholowane ze stacji diagnostycznej ( bo nie spelnia wymogow bezpieczenstwa na drogach publicznych ) do warsztatu i powrot do specyfikacji fabrycznej na koszt wlasciciela |
Autor: | Borek [ 31 sty 2012, 15:46 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
tszpak dzięki za wyjaśnienie kwestii belki przedniej. Sam spotkałem się z 2 rodzajami, a raczej 2 wysokościami przedniego zawieszenia, stąd prawdopodobnie moje przejęzyczenie. Chodziło mi o to, że Volvo wkłada różne typy do różnych specyfikacji i to przy ciągnikach długodystansowych są załóżmy 2 typy, budowlance lekkiej kolejne 2, a przy zabudowach specjalnych (typowe czteroośki, pojazdy terenowe itd) kolejne rodzaje przedniego zawieszenia. Aż tak bardzo nie zagłębiałem się w to, a mój tekst opiera się tylko i wyłącznie na własnych obserwacjach. |
Autor: | Blink [ 31 sty 2012, 22:36 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
Cytuj: brak podstaw budowy i zasady dzialania pojazdu ciezarowego !!!!! albo przejezyczenie :p
jest 9 roznych typow przednich belek do volvo FH/FM montuje sie je zaleznie od specyfikacji i nosnosci jak zamawia klient .... a nie zeby ladnie wygladaly na zmniejszonych kolach jest wiele sposobow podniesienia i obnizenia zawieszenia i przedniego i tylnego i to zarowno na resorach jak i pneumatyce wielu ludzi nie potrafi pojac ze ciezarowka to nie daewoo matiz i WIES-tunning zawieszenia moze doprowadzic do tragedii na drodze zawieszenia sa montowane po skomplikowanych obliczeniach wytrzymalosciowych bo takie maja przeznaczenie NOSNOSC a nie wyglad czy kolor nie jest to element dekoracyjny i podniesienie zawieszenia przez osobe niekompetentna powoduje oslabienie konstrukcji zwiekszenie prawdopodobienstwa skrecenia ramy wplywa na efektywnosc ukladu kierowniczego i hamulcowego nie mowiac o bezpieczenstwie kierowcy w przypadku kolizji to co na niektorych zdjeciach wyglada na ladnie zrobiona ciezarowke ktora nisko siedzi na kolach jest najczesciej dowolna interpretacja stwierdzenia " przeciez pasuje i dziala wiec o co chodzi " przyklad z wlasnego podworka daaardzo ladnie prezentujaca sie ciezarowka oblala przeglad techniczny z powodu niedozwolonych przrobek zawieszenia , osadzona z przodu i tylu bardzo nisko ( przerobione mocowanie resora przod i brak blokow dystansowych pomiedzy belka osi i resorem oraz za niska wytrzymalosc srub mocujacych resory ( powinno byc 10.9 lub wyzsze a nie 8.8 jak sie czesto spotyka przy przerobkach bo sa krotsze ~~:D )) auto zdjete z ruch wlasciciel przyznal ze przerobil auto sam wiec ukarany wysoka grzywna i ostrzezeniem na pisnie o mozliwosci zawieszenia licencji transportowej a auto odholowane ze stacji diagnostycznej ( bo nie spelnia wymogow bezpieczenstwa na drogach publicznych ) do warsztatu i powrot do specyfikacji fabrycznej na koszt wlasciciela Aaaaa!!! Interpunkcja. Tego się czytać nie da. Tak trudno wstawić kilka kropek i wyznaczyć z wielkiej litery nowe zdanie? Sorry za OT. |
Autor: | Madziak [ 31 sty 2012, 23:17 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
Może ktoś z serwisu volva wie o co chodzi, co tam wkładają resory, poduszki? Trochę rozglądałem się po parkingu, ale na 10 aut stoi tylko 1 volvo, większość z wąskimi nakładkami . |
Autor: | Martin [ 31 sty 2012, 23:21 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
Cytuj: Może ktoś z serwisu volva wie o co chodzi, co tam wkładają resory, poduszki?
Na przodzie masz resory. Jeżeli auto ma nośność przedniego zawieszenia 8 ton to wtedy ma zamiast dwóch piór zamontowane są trzy, co wiąże się z większym prześwitem między kołem a kabiną ale bardziej prześwit zwiększa się jeżeli jest grubsza rama.
Trochę rozglądałem się po parkingu, ale na 10 aut stoi tylko 1 volvo, większość z wąskimi nakładkami . |
Autor: | zzz [ 05 lut 2012, 0:43 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
Cytuj: Cytuj: Może ktoś z serwisu volva wie o co chodzi, co tam wkładają resory, poduszki?
Na przodzie masz resory. Jeżeli auto ma nośność przedniego zawieszenia 8 ton to wtedy ma zamiast dwóch piór zamontowane są trzy, co wiąże się z większym prześwitem między kołem a kabiną ale bardziej prześwit zwiększa się jeżeli jest grubsza rama.Trochę rozglądałem się po parkingu, ale na 10 aut stoi tylko 1 volvo, większość z wąskimi nakładkami . |
Autor: | Sokół [ 11 paź 2013, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
Mógłby mi ktoś powiedzieć, jaki to jest kabel aby podłączyć pod AUX? to wyglada jak jakis USB, ale testowalem i to nie jest to seryjne radio w volvo fh 2013 |
Autor: | ogierek093 [ 12 paź 2013, 9:59 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
Z dwóch stron kabla musi być zwykły jack 3,5 mm |
Autor: | Sokół [ 19 paź 2013, 8:23 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
To moze zapytam inaczej. Gdzie w volvo znajduje sie wejście na AUX? Rok 2013 |
Autor: | kselu1 [ 21 paź 2013, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
obok radia, usb takze. w starej budzie i w nowej tez. nie ukryli tego pod dywanikiem pasazera:P |
Autor: | Sokół [ 22 paź 2013, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
Kurcze nie mogę znaleźć Jak wyciągam to jest tylko takie wejscie podobne do mini USB, a do auxa nie ma A dokladnie kolo czego? Koło zapalniczki czy centralnie obok radia? http://img825.imageshack.us/img825/1516/img1695m.jpg dokladnie takie radio |
Autor: | mateo6655 [ 22 paź 2013, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
Cytuj: Kurcze nie mogę znaleźć Jak wyciągam to jest tylko takie wejscie podobne do mini USB, a do auxa nie ma A dokladnie kolo czego? Koło zapalniczki czy centralnie obok radia?
Wejścia na USB i AUX w Volvie są na środku pod uchwytem na kubki koło zapalniczki lub nad radiem wbudowane zamiast przycisku , lecz to była opcja dodatkowa więc niektóre wersje nie miały tych wejść
http://img825.imageshack.us/img825/1516/img1695m.jpg dokladnie takie radio |
Autor: | kselu1 [ 24 paź 2013, 10:26 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
w tym co jezdze teraz jest miedzy nawiewem a recznym. ps radio mam takie jak ty, ale u mnie jest cd/aux - to moze ta roznica, nie masz tej opcji na radiu wiec watpie aby byla na desce |
Autor: | Sokół [ 24 paź 2013, 16:21 ] |
Tytuł: | Re: Nowe Volvo FH/FH16 |
akurat te zdjęcie na szybko w internecie znalazłem, ale u mnie jest normalnie CD/AUX, wiec mysle ze ten AUX gdzies jednak musi byc, bo po co robic funkcje na radiu jak jej nie ma :)Jak auto przyjedzie z trasy to bede musiał zobaczyć |
Strona 31 z 31 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |