wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 33 z 45 |
Autor: | Mikuś [ 12 lip 2014, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Wszystko co napisałem wziąłem z mojej pól rocznej jazdy firana po kraju,ładowałem w różnych firmach gdzie przewijało sie kierowców młodych i tych ze sporym stażem, śmiać mi się chce jak czytam o tych matach. Z ciekawostek podam ze wystarczy jechać po płyty wiórowe i przekonacie się gdzie są maty,oraz że dwa pasy wystarcza do zamocowania 4 paczek ułożonych pod sam dach. |
Autor: | zzx [ 12 lip 2014, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: dwa pasy wystarcza do zamocowania 4 paczek ułożonych pod sam dach.
oczywiście że wystarczą do czasu pierwszego gwałtownego manewru.później już są niepotrzebne. śmiech ogarnia na takie światłe twierdzenia, ale cóż nie każdemu jest dane się czegoś nauczyć i zastosować w życiu. |
Autor: | Mikuś [ 12 lip 2014, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Nie wiem, mi to nie osądzać,a jeździli tak firmowcy. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 12 lip 2014, 22:31 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: (...)śmiać mi się chce jak czytam o tych matach(...)
To będziesz się śmiał wówczas, gdy będziesz zbierał ładunek z drogi po gwałtownym manewrze.A te Twoje uśmiechy n/t mat to też bierzesz z doświadczenia bądź-co-bądź w kij nie dmuchał, półrocznej jazdy po kraju? Nie uważam, że znam wszystkie sposoby zabezpieczenia ładunku. Nie uważam, że każdy ładunek zabezpieczę. Ale pamiętam swego razu minę wózkowego, który zapytał, czy gdzieś hamowałem z ładunkiem pustaków, który przywiozłem z Czech. Jakież było jego zdziwienie, gdy zobaczył, że wszystko równiutko stoi, nic nie jest poprzesuwane. Z tym, że i maty pod paletami i pasy były użyte do zabezpieczenia ładunku. A śmiali się ze mnie Polacy, tak, jak Ty z tych mat. Mówili: "Chłopie, toż ostatni rząd tylko zepnij." I okazało się, że ci "szpecjalyści" położyli kilka palet... A ja jeździłem troszkę dłużej wtedy na międzynarodówce, jak Ty teraz na krajówce. |
Autor: | Maksiu [ 13 lip 2014, 11:30 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Czytając posty typu "pasy zakłada się od tak" dochodzę do wniosku że nie chciałbym się z takim kiermanem spotkać na drodze. Potem zdziwienie że są wypadki a szefowie mają kierowców za idiotów. Temat dotyczy sposobów zabezpieczania ładunków. Po to mamy maty, pasy, narożniki, łańcuchy żeby ich bezwzględnie używać! Sam raz widziałem gdy nie młody już kierowca załadował na naczepę pozbawioną burt i plandeki kostkę brukową w Jadarze w Radomiu. Owym "balkonem" zwykle wozi stal, ale po drodze do Ostrowca zawinął kostkę. Palety, mimo sprzeciwu wózkowego postawił na kantówkach na których zwykle wozi drut. Stwierdził że nie ma pasów co zapinać "bo do Ostrowca droga równa i prosta" Po przejechaniu niecałego kilometra na wiadukcie przy ul. Kozienickiej 5 palet leżało na asfalcie. To był szczyt idiotyzmu jaki widziałem. Teraz gadajmy że system szkoleń itp. Czytając post Mikusia od razu przypomniał mi się ten przypadek. Jeżeli kiedyś narobisz sobie w gacie przez własne niedbalstwo zmienisz ton. Gdy wróci ojciec wstawię zdjęcie z jego telefonu. Jego kolega położył na bok w Norwegii Volvo załadowane sztabami aluminium. Jakież było zdziwienie gdy zobaczyli że w leżącej naczepie żadna z palet nie straciła kontaktu z podłogą...... |
Autor: | Jorguś [ 13 lip 2014, 11:48 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Metalowe palety a na nich poukładane "lagi" czyli okładki np czasopism (szare kreski) zaczynające się i kończące drewnianymi deseczkami. Każda warstwa (czyli 5-6 lag koło siebie) oddzielona jest od następnej (ułożonej na niej) drewnianą przekładką. Całośc ma wysokośc między 1,5 a 1,7 metra. Rzadko całość jest ofoliowana częściej tak jak na rysunku spięta tylko 4 paskami. Lagi nie dochodzą do końca palet, częściej zostaje tak 15 cm luzu z każdej strony. Przeważnie palety ustawione są po długości obok siebie na całej długości samochodu. tak że zostaje koło 50 cm luzu do bocznych desek. Pasem tego nie można spiąć bo rozjadą się 2 dolne warstwy (strzałki na rysunku) i paleta się położy. Jakieś pomysły? |
Autor: | Cyryl [ 13 lip 2014, 17:37 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: W tym zawodzie kopa w dupę dostajesz od samego początku,czy stary czy młody jednakowo robisz robotę...
po pierwsze w każdym zawodzie nowy dostaje najbardziej niewdzięczną pracę, często najcięższą i często najmniej płatną. zawód kierowcy nie jest w tym względzie wyjątkiem.po drugie kierowcy nie są zerojedynkowi, jeden pracę wykonuje lepiej, drugi gorzej, również tak jak w innych zawodach. |
Autor: | Kulig [ 17 lip 2014, 19:44 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Jak zabezpieczyć wodę/napoje na paletach? |
Autor: | adasko771 [ 17 lip 2014, 19:57 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Szerokie narożniki, takie jak do transportu piwa w skrzynkach i spinasz pasami, ocenić musisz sam czy na dwie palety dwa pasy czy jeden. |
Autor: | Marix [ 22 lip 2014, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
W zasadzie to chciałem utworzyć nowy temat, ku przestrodze, w nadziei, ze zobaczy to znacznie wiecej osób, szczególnie tych, którzy do tematu zabezpieczania ładunku podchodzą tak frywolnie, że nawet nie zaglądają do tego tematu. Mimo wszystko umieszczam to tutaj, chyba, że jakiś moderator stwierdzi, że jednak warto utworzyć nowy wątek. http://etransport.pl/film,szczescie_w_n ... ,5654.html Mamy przykład, jak przy stosunkowo mało podbramkowej sytuacji dochodzi do przebicia kabiny przez betonowe "rury". Kierowca zahamował, bo ładunek zleciał z naczepy, ale to co było dla niego śmiertelnie niebezpieczne, to właśnie to hamowanie. Jeśli ktoś ma w poważaniu, czy ładunek, lub naczepa ulegnie uszkodzeniu to jedna strona medalu, ale należy pamiętać, że ładunek może w wielu przypadkach zabić kierowcę. FAkt faktem, że nie jestem pewny czy w tej naczepie była chociaż przednia ściana. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 22 lip 2014, 23:24 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Patrzę na ten film już któryś raz i jedno nasuwa się na myśl... Gwóźdź przebijający puszkę po konserwie... |
Autor: | DamLen [ 22 lip 2014, 23:54 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Przypomniał mi się podobny film z bramek na autostradzie, gdzie ładunek w postaci jakichś dużych beczek dosłownie rozjechał kabinę takiej podróby Steyra, ale nie mogę go teraz znaleźć, za to trafiłem na takie coś: https://www.youtube.com/watch?v=P5XKJntRCQ4 Oni tam chyba ogólnie mają w nosie zabezpieczanie ładunków. Jednak duże znaczenie w skali zniszczeń może tutaj mieć też jakość tych chińskich konstrukcji kabin i brak ściany czołowej w naczepach. |
Autor: | tomekdriver [ 29 lip 2014, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Panowie kolejny przykład niezabezpieczonego ładunku, to zdarzenie miało miejsce w mojej miejscowości, dosłownie 4km od mojego domu, byłem tam akurat jak już prawie wszystko pozbierali ... widac na jednym ze zdjec ze pasy wiszą na deskach i nie były użyte .... http://www.beskidzka24.pl/artykul,draka ... 23294.html |
Autor: | MechanikSochaczew [ 29 lip 2014, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Gierkowke budują ? Słyszałem, że za dużych 8 betonowych kręgów bez trzymanki. Idt policzylo po 1000zł od sztuki. |
Autor: | Beny1902 [ 09 sie 2014, 5:35 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
http://www.wiocha.pl/1135491,Profesjonalne-mocowanie |
Autor: | bibor80 [ 20 wrz 2014, 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Zjechałem wczoraj na bazę i okazało się, że naczepę mam już załadowaną. Wszedlem pospinać towar i okazało się, że Francuzi stopbara już mi zrobili |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 20 wrz 2014, 20:21 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Panowie kolejny przykład niezabezpieczonego ładunku, to zdarzenie miało miejsce w mojej miejscowości, dosłownie 4km od mojego domu, byłem tam akurat jak już prawie wszystko pozbierali ... widac na jednym ze zdjec ze pasy wiszą na deskach i nie były użyte .... http://www.beskidzka24.pl/artykul,draka ... 23294.html
Mało kto pozwoli sobie na spinanie pasami butelek (mam na myśli klientów) bardzo często robili sceny przy rozładunku o przytarganą od stopbar folię, a dopiero gdy zobaczyli pasy nawet z narożnikami to już był jazz na całego. Po prostu z tym trzeba mieć wyczucie jak jechać a sporo butelek woziłem, na sto procent takie palety są stabilniejsze i bezpieczniejsze do przewozu jak CocaCola 330ml w skrzynkach.
|
Autor: | Rossi [ 20 wrz 2014, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Mało kto pozwoli sobie na spinanie pasami butelek (mam na myśli klientów) bardzo często robili sceny przy rozładunku o przytarganą od stopbar folię, a dopiero gdy zobaczyli pasy nawet z narożnikami to już był jazz na całego. Po prostu z tym trzeba mieć wyczucie jak jechać a sporo butelek woziłem, na sto procent takie palety są stabilniejsze i bezpieczniejsze do przewozu jak CocaCola 330ml w skrzynkach. Jak ładowałem na Beck's w Bremen to było trzeba podpisać oświadczenie czy naczepa ma certyfikat XL, ja nie miałem to musiałem spinać, ale dałem deski i narożniki i towaru nie zdewastowało.
|
Autor: | Grzesiek_KBR [ 20 wrz 2014, 21:15 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Jak ładowałem na Beck's w Bremen to było trzeba podpisać oświadczenie czy naczepa ma certyfikat XL, ja nie miałem to musiałem spinać, ale dałem deski i narożniki i towaru nie zdewastowało.
Możliwe że tak jest, jednak "na kraju" jest tylko oświadczenie + komplet desek tzn. na wysokość towaru + 2 x stopbara, + ewentualnie konstrukcja drewniana jak to ma miejsce na hucie w Ujściu.Parę lat temu ładowałem butelkę u kasztana dokładnie w Kremsmünster to chcieli tylko komplet desek i na koniec szły trzy EPAL-e spięte pasem. |
Autor: | dies_nefastus [ 20 wrz 2014, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Jak ładowałem na Beck's w Bremen to było trzeba podpisać oświadczenie czy naczepa ma certyfikat XL, ja nie miałem to musiałem spinać, ale dałem deski i narożniki i towaru nie zdewastowało.
Eh, trza było mówić że tam ładujesz. Wystarczyło jakby Twój szef ściągnął z netu jakiś fejkowy certyfikat i im go przefaksował...Z certem XL robisz tam co chcesz. Spinasz lub nie. Bez certu (nie wiem jak teraz) po dwa pasy na rząd. PS: Co do butelek.... http://i.imgur.com/dJrskB4.jpg Dwie deski na tył, ale dusza na ramieniu i jazda jak z jajkiem... |
Strona 33 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |