Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 sty 2018, 19:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Pojawił się nowy filmik z tego miejsca, gdzie kiedyś ładowały się samochody z osią wleczoną i pchaną. Teraz wyszło podobne porównanie, z tym, że ładowały się samochody z pojedynczymi kołami na osi wleczonej i z podwójnymi kołami, też na wleczonej(boogie).
https://www.youtube.com/watch?v=jA7QoSzHLck

Moim zdaniem, to podnoszenie przodu przy osi wleczonej, to głównie kwestia pojedynczych kół na ostatniej osi. Przy boogie, efekt jest praktycznie niewidoczny.


Post Wysłano: 05 sty 2018, 19:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

To czerwone trzysosiowe volvo, i czteroosiowa doczepa...
Hmn, ze 40 ton by kładł na to, w końcu może bym barierę 3zl/km przeskoczył!

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 05 sty 2018, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Zacząłby się transport opłacać?


Post Wysłano: 05 sty 2018, 19:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja bym powiedział że w tej scani to ta oś podnoszona jest najniżej nad ziemią z tych trzech aut dlatego najmniej w scani podniósł się przód gdy oś wleczona oparła się o ziemię

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 sty 2018, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Cytuj:
To czerwone trzysosiowe volvo, i czteroosiowa doczepa...
Hmn, ze 40 ton by kładł na to, w końcu może bym barierę 3zl/km przeskoczył!
Ale wjedź tym na nasze małe, ciasne rondko :lol:

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Post Wysłano: 08 sty 2018, 18:18

Witam
Na wstępie przeczytałem wszystkie posty mimo to
chciałem się zapytać doświadczonych jaka jest uniwersalna naczepa wywrotka aby było można nią wozić wszystko tzn. węgiel,biomasa,zboże oraz kruszywa.Oraz spotkałem się z ogłoszeniem,Poszukujemy przewoźników z wywrotkami od 45m3 dlaczego od takiej pojemności jakie one mają przeznaczenie
jakie są obecnie realne stawki jeżeli to nie tajemnica,jak płacone km,fracht,tonokilometr
pozdrawiam


Post Wysłano: 08 sty 2018, 18:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Uniwersalnej nie ma.

Albo mała 24 -30m3 i lekka do kruszyw i masy, albo duża min 40m3 z klapodrzwiami do roboty spedycyjnej (nawozy, ziarno, węgiel, śmieci, jakieś palety).
Stawki bida, jak wszędzie. Na ogół od tony, tonokilometra, itp.
U siebie masz Elektrownię Kozienice. Podskocz, zapytaj ile płacą za pyły na Malogoszcz. Nawet na paliwo braknie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 sty 2018, 19:08

dzięki za odpowiedz w ogłoszeniach sporo jest naczep od 33-40m3 jakie mają przeznaczenie oraz kilka od 48 jakie jest ich przeznaczenie
PS. Kierownik
chwilą wolnego czy mógłbyś napisać naczepy od / do poj. m3:
piach kruszywa masa
płody rolne i te max od 50-70 ich przeznaczenie
PS.na tych zdjęciach to same duże te wanny

Od siebie wkleję może komuś się przyda z tego Tematu kamery z kopalni węgla Czechy
http://www.sd-bilinskeuhli.cz/aktivity/ ... ravna.aspx
http://www.7.cz/cz/uhli/prodej.html


Post Wysłano: 08 sty 2018, 19:17
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1935
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Jak dla mnie najbardziej uniwersalna byłaby 50-55 m3. Ja sam mialem 44 i czasami brakowalo mi tych kilku metrów zeby swobodnie ladowac wiecej bez wielkiej kopy nad burtą i machania łopata zeby to wszystko wyrównać. Jak bedziesz szukal to zwróć uwagę na wysokość burt. Ja mialem 2m wysokie i przeszkadzało to czasami w zaladunku- byly za wysokie, 180 cm to max wg mnie. Co do wyboru klapy czy klapodrzwi to sam mialem tylko klapę i nie zwróciłem uwagi czy drzwi byly by mi przydatne, No chyba ze chcesz jeszcze bawic sie w załadunki czegos na paletach


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 08 sty 2018, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

24 - 30m3 to do piach, kruszywa, grysy, masa, nawóz dla rolnika.

30 -40m3 to tak w sumie do niczego. Do kamienia za ciężkie, do zboża za małe. Na węgiel też min 36m3...

Te od 40m3 wzwyż to zboże, buraki, węgiel, wszystko co jest sypkie.
Zwróć uwagę, że każdy metr pojemności to waga, a w tym interesie każde 100kg to jakaś kasa.


Powiedz jaką masz nagraną robotę, to i doczep jakiś doradzimy.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 sty 2018, 20:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Ja w swojej transportowej wywrotkowej historii miałem do czynienia z kilkoma kubaturami naczep na w sumie tej samej robocie. Od 40m3 przez 50, 55, 60 po 73. Woziłem zboże, śrutę rzepakową i sojową, otręby, pszenmix (takie cudo z przenicy, odpad po produkcji spirytusu i glutenu), buraki, jakieś nawozy i wpano a nie raz i kruszywko. Ostatnia naczepa której używałem miała 55m3 i biorąc pod uwagę różnorodność ładunków jakie woziłem oraz dużą ilość przestrzennych typu własnie otręby i pszenmix to najlepszą opcją była 55/60m3. Bez zbędnego ubijania i rozgarniania wszystko się mieściło. Problem ze załadunkiem miały tylko stare fadromy Stalowa Wola, ale to raz kiedyś taki wynalazek się spotkało. Teraz zboża ładuje się teleskopowymi ładowarkami czy specjalnymi wyciągami więc to jest nie problem. Jeśli miałbym odrzucić wożenie tych przestrzennych to brałbym max 50m3 podobnie jak to pisał Settler a w sumie robiliśmy podobną robotę. Dodatkowo klapo drzwi z szybrami lub klapę ale prostą z jednym szybrem - to już jest wg. mnie wola właściciela. Klapo drzwi mnie się przydawały bo przy otrębach nie pierdzieliłem się klapą chcąc mieć spokój podczas podnoszenia i wysypywania towaru na pryzmę. Do kosza spokojnie szyberkiem i na spokojnie bez pośpiechu się sypało.
BTW. to były czasy! Pod kombajn na pole czy na paszarni w Golubiu Dobrzyniu. Cisza, spokój, brak jakiegoś sztywnego awizo... Eh to już nie wróci ;)


Post Wysłano: 08 sty 2018, 22:10

ogólnie spytam z koni norma E5 Magnum 460 się nada czy za ciężkie jeśli wolno zadać pytanie
PS.Kierownik wiem co jest do wszystkiego to jest do niczego ale wiem z doświadczenia że w dzisiejszych czasach trzeba być elastycznym, dlatego poje pytanie uniwersalna naczepa dziękuję za rady oraz życzliwą odpowiedzi


Ostatnio zmieniony 08 sty 2018, 22:24 przez Użytkownik usunięty, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 08 sty 2018, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Brzydko to zabrzmi, ale Jabson i Settler, którzy wyżej się wypowiadali, niestety, ale obaj zbankrutowali. To tak do przemyślenia na temat tej roboty.


Post Wysłano: 08 sty 2018, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

O to to Luka! I tu masz rację i tu się zgadzam. Nie jest to temat o opłacalności biznesu, ale zanim się tą naczepkę Inter Carsa czy Kempfa zakupi to trzeba jeszcze zarobić porządnie i skrupulatnie tabelki w excelu. Mamy jednak wolność więc niech próbuje ;)

Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 08 sty 2018, 22:37
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1935
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

O przeprszam bardzo, ja zrezygnował poki jeszcze jakiekolwiek to zyski przynosiło :P ale stresować sie o wszystko żeby mi na koniec 2kola zostało to ja to pi3rdol3. Trafił sie kupiec na gruza to sie opchnęło a ostatniego słowa nie powiedzialem jeszcze ^^


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 08 sty 2018, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Spokojnie, to nie pocisk na was, bo noga może się powinąć każdemu, tylko uświadomienie pytającemu problemu.


Post Wysłano: 08 sty 2018, 23:04

rozumie doskonale a jakie auto godne pod wywrot magnum ok czy dyskwalifikacja ze względu na mase


Post Wysłano: 08 sty 2018, 23:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Temat lekkich ciągników pod kiprami to ma opanowany do perfekcji ZPK Szumowo. Tylko oni kruszywa ciągają, więc wywrotki o małej kubaturze, a tiry same Scanie R/P w niskich kabinach, ewentualnie FM z globem, alufelgi na całym zestawie i jeden mały zbiornik paliwa. Jedna osoba z forum, nie pamiętam nicku, ma CFa w globie z wywrotką o jakiejś większej kubaturze - poszukasz w garażu to znajdziesz, cały zielony zestaw. I to chyba byłby słuszniejszy kierunek pod wywrotkę niż Magnumka...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 10 sty 2018, 6:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

H.KLOS?


Post Wysłano: 31 mar 2018, 14:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Koledzy może było, ale powiedzcie mi co to za wynalazek?

https://www.youtube.com/watch?v=atmRCkAAs7o

Dźwina ta ostatnia oś, bo lampy są wcześniej...? Jakoś doczepiana? Ale nie możliwe bo paka jest za długa... Jakoś mi to dziwnie wygląda...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: