wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Zestawy 25,25m http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1135 |
Strona 5 z 13 |
Autor: | Cyryl [ 07 maja 2007, 20:45 ] |
Tytuł: | |
nie wiem, czy koledzy czytają co się pisze, czy piszą coś, aby napisać. wprowadzenie takich zestawów na terenie jednego państwa nie ma sensu, chyba, że jest tak rozległe jak Rosja, Usa, Kanada, czy Australia, więc całe przygotowania mają na celu w miarę równoczesne dopuszczenie takich zestawów na WYBRANYCH DROGACH UE. kolega Owen piszący o poruszaniu się zastawami 25,25m po mieście powinnien wcześniej wziąć prysznic. oczywiście, że pojazdy te nie będą rozwoziły towaru bezpośrednio do klienta, ale do centrów logistycznych, gdzie będzie dokonywana dalsza dystrybucja. centra takie w Polsce są umiejscowione: a. Poznań, b. Wrocław, c. Górny Śląsk, d. Kraków, e. Łódź, f. okolice Piotrkowa i Tomaszowa Mazowieckiego, g. okolice Warszawy (np. Mszczonów). w tej chwili można byłoby już dojechać swobodnie z zachodniej granicy do Wrocławia, Górnego Śląska i Krakowa. natomiast cały czas prowadzi się budowę drogi szybkiego ruchu Wrocław - Warszawa, gdzie auta takie będą mogły dojechać już bez przeszkód ze Zgorzelca i Olszyny przez Piotrków do Łodzi (nie przez Sieradz) i przez Tomaszów do Warszawy. aby dojechać do Poznania i Warszawy ze Świecka też na 2 roboty trwają. więc jak już pisałem wcześniej na 2012 takie zestawy będę jeździły po Polsce. jak amen w pacierzu. |
Autor: | Adam84 [ 07 maja 2007, 22:43 ] |
Tytuł: | |
W zupełności zgadzam się z kolegą Cyrylem. Ponadto uważam, że najistotniejszą rolę odgrywa ekonomia, jeśli użytkowanie takich zestwów będzie opłaclane, to będą one (prędzej czy później) użytkowane. |
Autor: | Jędruś truckman [ 08 maja 2007, 7:42 ] |
Tytuł: | |
Ale będzie trzeba liczyć się z więksdzymi opłatami na autostradach w Polsce. |
Autor: | skyline [ 08 maja 2007, 10:50 ] |
Tytuł: | |
Mysle ze oplaty na autostradach sie nie zwieksza az tak znacznie zeby poczuc to w naszych kieszeniach napewno sie zwieksza ale nie zawiele i tak jak kolega Cyryl powiedzial ze beda takie zestawy jezdzily od 2012 rok ja sie z tym zgadzam bo to jest w Polsce naszej smiesznej realne ,napewno kierowcy beda mieli wieksza wyplate z takich tras takimi zestawami i mysle ze przepisy dotyczace prawjazdy sie zmienia i na taki zestaw trzeba bedzie specjalny kurs przechodzic ;/ .Pozdrawiam |
Autor: | r [ 09 maja 2007, 14:57 ] |
Tytuł: | |
[ Dodano: Sro, 09.05.2007, 14:57 ] http://www.lkw-infos.eu |
Autor: | driver18 [ 09 maja 2007, 15:10 ] |
Tytuł: | |
Jeśli te maszyny wjadą na nasze drogi to nie będzie już kolein tylko piękne podłużne rowy. A jeśli poprzez te samochody ma być ograniczony ruch pojazdów ciężarowych to tak się na pewno niestanie. Przestanie się opłacać dawać jakiekolwiek ładunki na pociągi i wszystko pójdzie na drogi, bo będzie szybciej i wygodniej powstaną tzw. " drogowe pociągi" może nawet wprowadza te z 3 przyczepami zobaczymy |
Autor: | r [ 09 maja 2007, 15:16 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Jeśli te maszyny wjadą na nasze drogi to nie będzie już kolein tylko piękne podłużne rowy
Dlaczego, przecież to tak jakby przejechała solówka, a zaraz za nią skład z naczepą ...
|
Autor: | Rafał [ 09 maja 2007, 15:48 ] |
Tytuł: | |
Zgadza się. Zestawy takie nie powinny jakoś bardziej wpłynąć na degradację naszych dróg. Wręcz odwrotnie. Nie dosyć, że poprawią rentowność transportu, to także z teoretycznego punktu widzenia ochronią środowisko. Wszak dwie jednostki napędowe siłą rzeczy powinny emitować do atmosfery mniejszą ilość spalin niż przypadające na nie trzy jednostki w tradycyjnej konfiguracji (choć niemieccy ekolodzy mają co do tego rzekomo spore wątpliwości). Nie mniej jednak decydującą sprawą są zyski i straty, a tych pierwszych jest o tyle więcej, że nim się obejrzymy, takie zestawy będą już normalnym widokiem na drogach UE. Również uważam, że w Polsce nie będzie, aż tak ogromnych problemów z wprowadzeniem europejskich "road train". |
Autor: | jamra [ 13 cze 2007, 22:48 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Dwa zestawiki 25,25m:
Jest to zwykły zestaw solo + tandem. Jeździ się tak jak solówką z tandemem. I jeszcze jedna rzecz nie wiedziałem w jakim to temacie dać to wkleiłem tutaj.Jaka długość ma ta SCANIA i jak tym się jeżdzi? (C)www.lkw-infos.eu A teraz na poważnie. Raz aby widziałem zestaw z taką przyczepą. Przyczepa była niby jak tandem ale miała skręcany sam dyszel oraz tylne [!] koła. Warto dodać, że zestaw ten może mieć ok 110m3 pojemności przy czym solówce przypada ok 70-75m3 |
Autor: | carson city [ 18 cze 2007, 20:17 ] |
Tytuł: | |
Witam Ja tam nikogo nie bede poprawiac,ale nie wiem czy skyline o tym nie pisze tu daje link http://www.etransport.pl/film100.html |
Autor: | martinfh [ 23 lip 2008, 14:26 ] |
Tytuł: | Re: Zestawy 25,25m |
Hmm, zestaw 25m powiadacie. Taki zestawik koń+naczepa+tandem, to jak dla mnie proktyczniejszy jest. Zawsze idzie to rozepiąć i pojedynczo wjechać np do miasta. He pod warunkiem, że się ma zaczep w ciągniku |
Autor: | VOLVO [ 23 lip 2008, 16:46 ] |
Tytuł: | Re: Zestawy 25,25m |
Cytuj: Hmm, zestaw 25m powiadacie. Taki zestawik koń+naczepa+tandem, to jak dla mnie proktyczniejszy jest. Zawsze idzie to rozepiąć i pojedynczo wjechać np do miasta. He pod warunkiem, że się ma zaczep w ciągniku
No nie wiem czy taka prosta sprawa lekkim ciągnikiem ciągnikiem pociągnąć załadowany tandem, szczególnie w zime. Ale jak to wogóle podpiąć? Nie wiem co ty wymyśliłeś.
|
Autor: | eRKaZet [ 23 lip 2008, 17:00 ] |
Tytuł: | Re: Zestawy 25,25m |
Cytuj: Ale jak to wogóle podpiąć? Nie wiem co ty wymyśliłeś.
Da radę podpiąć. Wystarczy mieć zaczep w ciagniku. Ale to praktycznie nie spotykane rozwiązanie.
|
Autor: | martinfh [ 23 lip 2008, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: Zestawy 25,25m |
Jak ktoś go będzie rozpinał to napewno nie będzie nim jechał 500km tylko kawałek np, wjazd do miasta 10km żeby nie tłuc się 25metrowym zestawem i napewno nikt nie będzie nim zasuwał 90km/h |
Autor: | Ukasz [ 24 lip 2008, 17:23 ] |
Tytuł: | Re: Zestawy 25,25m |
no prawda że lekkim ciągnikiem to raczej w zimie odpada rozpinanie i kombinowanie z podciąganiem tandemu, bo na każdym ośnieżonym podjeździe się podda. Nie chodzi jedynie o zaczep, potrzeba też przerabiać pneumatykę i prąd. A co do prędkości to prawda że nikt nie będzie zasuwał nim 90km/h, tylko wszyscy będą to robić:) hamulca przecież toto ma takie same, ewentualnie jeśli trzeba by to trochę podciągnięte i jazda na odcięciu |
Autor: | martinfh [ 24 lip 2008, 18:07 ] |
Tytuł: | Re: Zestawy 25,25m |
Cytuj: no prawda że lekkim ciągnikiem to raczej w zimie odpada rozpinanie i kombinowanie z podciąganiem tandemu, bo na każdym ośnieżonym podjeździe się podda. Nie chodzi jedynie o zaczep, potrzeba też przerabiać pneumatykę i prąd. A co do prędkości to prawda że nikt nie będzie zasuwał nim 90km/h, tylko wszyscy będą to robić:) hamulca przecież toto ma takie same, ewentualnie jeśli trzeba by to trochę podciągnięte i jazda na odcięciu
Troszkę przerobić trzeba, ale nie ma rzeczy nie możliwych...A kto mówił, że będzie lekko.......właśnie jak będzie |
Autor: | Cichanos [ 24 lip 2008, 20:51 ] |
Tytuł: | Długie zestawy w Europie |
Chciałbym poruszyć temat długich zestawów jeżdżących po europejskich drogach. Słyszałem = widziałem że takowe (wieloosiowe oraz wielonaczepowe), poruszają się po Skandynawii oraz Beneluksie. Jak to się ma do polskiego prawa oraz czy w ogóle ktoś spotkał się z takim dziwem Jeżeli kropnąłem ten temat nie tam gdzie trzeba to przepraszam Poniżej zamieszczam linki do materiału poglądowego : http://lh3.ggpht.com/_LGOr44syEQM/Rk8h7 ... 0055-2.jpg http://www.youtube.com/watch?v=O4VqhnSq ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=o9WAk33lD-k http://www.youtube.com/watch?v=Ri_jmFaSbw4 Post przeniesiony z innego tematu /AdekS |
Autor: | Carm [ 11 sie 2008, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: Zestawy 25,25m |
W Polsce nawet jakbyś chciał to nie ruszysz się takim zestawem,nie zmieściłbyś sie w pierwsza lepsza ulice,zestaw 25,25 przekracza polskie normy długościowe wiec jedynie na terenie firmy (placu czy czymś w tym rodzaju) mógłbyś sie poruszać takim czymś. |
Autor: | kijan [ 28 sie 2008, 15:20 ] |
Tytuł: | Re: Zestawy 25,25m |
Witam, chciałem tylko naprostować, że tego typu zestawy w Szwecji nie poruszają się poza drogami "krajowymi". Mają dojechać do strefy przeładunku, do której prowadzą odpowiednio szersze drogi, z szerszymi rondami itd. a tam czekają auta dystrybucyjne na które ładunek jest przeładowywany. Z własnego doświadczenia widziałem tylko solówki z wózkiem przyczepionym do zaczepu, (dokładnie takie samo jak w zwykłej przyczepie-dwa przewody powietrzne i duże gniazdo do prądu lub dwa mniejsze)który wjeżdzał po naczepę. Dokładnych szczegółów spinania nie przytoczę, ale myślę że jest podobne do spinania CS z naczepą. Na wózku jest siodło więc uzyskujemy przyczepę ze skrętną osią przednią. Pozdrawiam |
Autor: | TGX680 [ 28 sie 2008, 18:57 ] |
Tytuł: | Re: Zestawy 25,25m |
Tak, przewożą np między centrami logistycznymi. Tak jakby przy a4 zrobić centra do końca jej długości, rozładuenk, w gefco, plusie i dalej na wschód. |
Strona 5 z 13 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |