Volvo serii FH to jeden z najbardziej cenionych samochodów ciężarowych . Wraz z premierą modelu FH w 1993r., branża transportu otrzymała pojazd ciężarowy, którego estetyka i ergonomia zajęła czołową pozycję. Podobnie było w przypadku rozwiązań technicznych, konstrukcji i ekonomiki eksploatacji. Jeszcze do połowy 2002r. po drogach całego świata jeździło ponad 100 000 pojazdów serii FH. Sympatycy serii FH rozpoznają nowy model po aerodynamicznej kabinie, eleganckiej linii nadwozia i solidnej konstrukcji. Model FH w porównaniu do starszego brata serii F przeszło ogromne zmiany estetyczne, konstrukcyjne i techniczne dzięki temu FH-cz jest o niebo lepszym modelem, bardziej komfortowym, bezpieczniejszym i oszczędniejszym samochodem, co sprzyja firmom, i oczywiście samym kierowcom.
Dostępne silniki D12C 12-litrowy, 6-cylindrowy rzędowy silnik Moc:340KM(250kW), 380KM(279kW), 420KM(309kW), 460KM(338kW) 4 zawory na cylinder Wspólna głowica Górny wałek rozrządu Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa Elektroniczny system kontroli pracy silnika Ekonomiczny zakres obrotów 1100-1700 obr/min. Emisja spalin Euro2.
D12C
Charakterystyka Silnika D12C: Cztery wersje - o mocy od 340 do 460KM. Nowy elektroniczny układ sterowania pracą silnika z większymi możliwościami diagnostycznymi. Większe ciśnienie w cylindrze i ciśnienie wtrysku. Nowe wtryskiwacze o większej wydajności Nowe kanały dolotowe, zawory i gniazda zaworów. Nowe tłoki i pierścienie. Wzmocniony blok.
D16B 16-litrowy , 6-cylindrowy rzędowy silnik Moc:470KM(346kW), 520KM(382kW) 4 zawory na cylinder Wałek rozrządu umieszczony wysoko Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa Elektroniczny zakres kontroli pracy silnika Ekonomiczny zakres obrotów 1000-1600 obr/min emisja spalin euro2.
D16C
Tylne mosty. Tylne mosty były dostępne z jedną lud dwoma przekładniami, pojedyńczy lub podwójne. Dostępnych było 5 modeli (RS1344SV, RAN471, CTN372, RAEV91, RS1370HV, CTEV87). Różniły się wytrzymałością i budową najsłabszy z nich wytrzymywał masę zestawu 44 ton, a najmocniejszy 100 ton.
Skrzynie biegów. Skrzyń biegów było dostępnych 8 rodzajów w tym automat. jedynie jednostka 340 konna była wyposażona w skrzynie o zakresach: 8+1 i 2 wsteczne, a silniki od 380-520 miały zakresy 12+2 i 4 do tyłu. Jednostka 380KM w opcji miała montowaną skrzynię 8+1 i 2 wsteczne. W opcji można było założyć skrzynię sterowaną elektronicznie automatyczna, 6 biegów do przodu i 2 do tyłu dostępna ze zwalniaczem do modelu FH12-380i420KM.
Cztery rodzaje kabin:
Najciekawsze akcesoria dodatkowe dostępne w opcji:
Wskaźnik ładunku:dysponując systemem monitorowania ładunku, unika się problemów związanych ze źle rozłożonym ciężarem lub przeładowaniem pojazdu. Układ współpracuje z zawieszeniem pneumatycznym: dokładnie mierzy nacisk na osie, masę ładunku i masę całkowitą pojazdu z naczepą. Wskaźnik posiada czytelne symbole i jest prosty w obsłudze. Montowany we wnęce na radio.
Ogrzewacz wnętrza: Mały efektywny i cichy ogrzewacz dwubiegowy. Czerpie powietrze z zewnątrz, co korzystnie wpływa na jakość powietrza w kabinie. Po osiągnięciu żądanej temp. w kabinie ogrzewacz podgrzewa silnik.
Felgi aluminiowe: Poprawiają wygląd samochodu przyczyniając się do znacznego zwiększenia ładowności. Każda waży ok. 15kg mniej niż Felga stalowa.
Nierdzewne akcesoria do kółł: Kołpaki i osłony na śruby z polerowanej stali nierdzewnej. Łatwe do utrzymania w czystości i trudne do zarysowania, także poprawiają wygląd samochodu.
Reflektory dalekosiężne i przeciwmgielne: Efektywne reflektory do różnych typów pojazdów, montowane w różnych miejscach nadwozia. Wykonane z ocynkowanej blachy stalowej, białe lub żółte szkło.
Alarm samochodowy Volvo: Efektywny alarm specjalnie przystosowany do pojazdów ciężarowych. Chroni drzwi, przednie klapy i skrzynkę akumulatorową. Istnieje możliwość rozbudowy o moduł ochrony ładunku. Może współdziałać z centralnym zamkiem.
To by było na tyle z naszej strony na temat Volva, teraz czekamy na wasze komentarze związane z tym pojazdem i oczywiście na temat naszych wypocin, pozdrawiamy, bajo.
Zdjęcia pochodzą z moich własnych prospektów i z różnych stron aukcyjnych (allegro i otomoto) , źródło tekstu w 50% z mojej głowy a reszta w prospektów (te najważniejsze dane tech.)