wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40572
Strona 5 z 27

Autor:  SlawekDxI [ 23 sty 2014, 19:52 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
Cytuj:
No to może teraz pokusiłbyś się o porównanie automatów a Manie i Reno,co ? :P Jak się ma dxi do manowskiej 440 ? Odczuwasz w ogóle różnice ? A kabina LX do premium jak się ma ?
To teraz nie mam już wyjścia :) Obiecuję, że zrobię takie porównanie jak tylko pojadę Renią w dłuższą trasę bo teraz to tylko wkoło komina się kręciłem kilka razy to nawet nie ma co pisać :)


Tylko przypominam :P

Autor:  jabson [ 23 sty 2014, 19:55 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Szykuję już materiał. Niedługo dokonam przelewu na papier ;)

Autor:  Kondzio [ 24 sty 2014, 18:45 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Dzisiaj widziałem MANika leciał na Włocławek od strony Rybna DW 269, ładny składzik pasuje mu ta naczepka :)

Autor:  jabson [ 25 sty 2014, 9:44 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

A gdzieś Ty się tu na moje tereny zapuścił? Ja mieszkam w Przedczu także jak widziałeś go na drodze do Włocławka to startował do pracy ;)

Autor:  Kondzio [ 25 sty 2014, 20:15 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
A gdzieś Ty się tu na moje tereny zapuścił? Ja mieszkam w Przedczu także jak widziałeś go na drodze do Włocławka to startował do pracy ;)
O proszę, w Śmiłowicach stałem pod kościołem, bo ściągałem w CK Frost, czasami bierzemy właśnie tam ładunki do Śmiłowic :)

Autor:  jabson [ 30 sty 2014, 22:19 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

To kilka fotek na odświeżenie tematu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek - kto poznaje ten most w Kujawsko Pomorskim w stolicy papieru? ;)

Obrazek - i coś dla kolegi Bajzla :P

Obrazek

Co do porównania aut o które mnie proszono.
Jeśli chodzi o kabinę - Na pewno Premium jest wyższa. MAN ma jednak tę kabiną ciut dłuższą a co za tym idzie więcej miejsca na nogi na miejscu kierowcy oraz ciut inną pozycję za kierownicą. Z racji posiadania foteli komfortowych w obu autach mogę je także porównać i stwierdzam, że te niemieckie są jakby ciut miększe i mają 2 podłokietniki czego nie ma w Renault. Kierownica w MANie bardziej mięsista i jakby większa. Co jest lepsze w Renault to sterowanie komputerem pokładowym. W MANie trzeba przechodzić przez kilka pod menu żeby znaleźć te podstawowe informacje typu średnie spalanie, długość trasy itp. To denerwuje. W Premium sterowanie pod kierownicą i jeden przełącznik na patce od wycieraczek wygrywa. Deska rozdzielcza bardziej podoba mi się w Premium mimo, iż ta w MANie jest czytelna i prosta w 2 wymiarach - prosta w odbiorze i prosta w budowie. Przez to drugie jest więcej miejsca na tunelu środkowym. Rozwiązanie schowków na desce dla mnie lepsze w Renault szczególnie ta szufladka - no to jest to czego mnie osobiście potrzeba. Co jest dobre w MANie to uchwyty na kubki. Zegary w MANie są klasyczne i czytelne. Renault postawiło na połączenie analogowego i cyfrowego co do mnie przemawia i lubię to rozwiązanie. Podoba mi się także pomarańczowe podświetlenie zegarów. MANowskie czerwono-białe także do mnie trafia. Pozostając przy kwestii schowków. W Renault brakuje takich jakie posiada MAN na bokach dachu. Przydają się one choćby na mapy czy kamizelkę. Uważam jednak że schowki nad głową z przodu są lepsze w Renault. Jest jeden duży szeroki który w manie jest podzielony na 2 całkiem niepotrzebnie. W Renault jest jeden mniejszy niżej który fajnie sprawdza się na dokumenty czy szafkę na przybory kuchenne i inne pierdoły typu kawa, herbata i cukier. Dobrym rozwiązaniem zamontowanym w Premium jest półka na TV i gniazdo 24V zamontowane w tamtym miejscu. Oba auta posiadają bardzo wygodne i szerokie łóżka. W obu dodatkowym łóżkiem jest hamak który Renault lepiej wymyśliło. Mimo, że technika składania jest fajniejsza w MANie to jest denerwująca bo można walnąć głową w metalowe ramiona kiedy wyrko jest złożone a to nie jest zbyt przyjemne szczególnie w nocy :P W kwestii nocy to oświetlenie wewnątrz kabiny na pewno na korzyść Renault. Lamki są większe, jest ich więcej i dają lepsze światło. Burdelówki mam zamienione szkłami z tymi na boku kabiny i dzięki temu jednym włącznikiem włączam jak ja to nazywam żyrandol czyli te świecące z góry a burdelówkę na wyciągnięcie ręki mam nad głową. Jednakowoż MAN ma lepiej rozwiązane włączanie oświetlenia zarówno białego jak i czerwonego. Co bije Renault w MANie na głowę to "dewasto". Wylot pod nogami kierowcy i pasażera to kapitalne rozwiązanie. Zawsze ciepłe buciki i suche wycieraczki oraz ciepło w nogi na postoju czy rano jak się startuje.
Kwestią sporną są schowki pod kabiną i łóżkiem. W Premium mam lodówkę więc pod łóżkiem za siedzeniami kierowcy i pasażera są 2 dosyć pakowne pudła. Przekłada się to jednak na małe schowki zewnętrzne które nie pomieszczą skrzynki z kluczami czy dużego lewarka w pozycji stojącej.
MAN rozwiązał to inaczej rezygnując z "trumny" pod łóżkiem na rzecz dużych schowków zewnętrznych z czego do jednego jest dostęp z wewnątrz auta, ale jakoś nie trafia to do mnie. Schowki są jednak pakowne i dużo tam miejsca na najpotrzebniejsze narzędzia itp.
Wracając do środka chciałbym jeszcze poruszyć kwestię obsługi automatycznej skrzyni biegów i samego prowadzenia auta. MAN posiada pokrętło natomiast Renault swoisty joistic. Zarówno MAN jak i Renault posiadają biegi pełzające co fajnie sprawdza się podczas manewrowania. Sama obsługa to kwestia przyzwyczajenia. Rozwiązanie Renault jest fajne bo wszystko jest w jednym miejscu natomiast MAN ma to podzielone. Czasami przejście w Premium z biegu do jazdy do przodu na rewers jest opieszałe choć i MANowi zdarza się pomyśleć. Widać taka to już magia automatu...W kwestii jazdy oba automaty są różne. Oba lubią przeciągnąć w tedy kiedy nie trzeba, ale np. MAN od razu rusza z 2 czy 3 czego Renault nigdy nie zrobi na pełno. Zawsze startuje z 1 i przeciąga - może jest jakaś możliwość nauczania skrzyni? Nie wiem. W samej jeździe oba auta są bardzo miłe. Jeden i drugi automat już w trakcie jazdy radzi sobie nieźle. MAN lubi czekać ze zmianą biegu do ostatniej chwili, Renault potrafi wyczuć wcześniej taką potrzebę. Zauważyłem, że Renault przy prędkości 75 km/h ma niecałe 1100 obrotów i tylko cichutko terkoce ale spalanie jest najniższe. MANisko ma trochę inną charakterystykę pracy silnika. W MANie jest jednak jakby ciszej choć w Renault brakuje mi jednego wygłuszenia z prawej strony więc należy to uzupełnić i powinno być ciszej. Oba motory są zrywne i przy odpowiednim wyczuciu w przypadku automatów można jeździć nimi całkiem dynamicznie. Miałem Renault 440DXi w manualu i też radziła sobie dobrze. Jak każde auto trzeba je wyczuć i wiedzieć kiedy gazu przyłożyć a kiedy aby tylko trącać pedał przyspieszenia. Oczywiście zawsze pozostaje opcja manualna w obu automatach i dopasowania biegów wg. własnego uznania.
Dużą przewagą Renault są lusterka. Są szersze i lepiej się cofa. Sam ich kształt lepiej także wpływa na ogólny wygląd auta.
Patrząc na oba auta całościowo nasuwa się kilka wniosków - MAN to typowy Niemiec - prosty do bólu, wszystko zrobione tak żeby praktyczne, czytelne i bez nuty fantazji. Ordnung must sein! ;)
Renault to typowa francuska myśl stylistyczna bo o technologii trzeba dyskutować z racji przynależności do RVI. Renia bo tak zwykłem mówić na moje auto jest takim sympatycznym autem. Z racji posiadania pełnego ospojlerowania i szerokiego laczka ma swój niepowtarzalny charakter.
Oba auta zawsze mi się podobały i podobają. Mają tak jak napisałem swoje uroki. Moim pierwszym autem był VW Polo, potem Audi A3 a teraz mam Tourana więc koncern VW jest mi bliski. Renault to sympatyczne auto które trzeba polubić ;)
Sorry za takie rozpisanie, ale jak już obiecałem to musiałem to zrobić szczegółowo.

Autor:  SlawekDxI [ 30 sty 2014, 22:41 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Na takie porównania powinien istnieć zupełnie nowy temat "Porównania samochodów oczami ..." :mrgreen: Dzięki bardzo za porównanie jest treściwe i przyjemnie zredagowane.Co do wnętrz zgadzam się w 100% man mógł lepiej wykorzystać przestrzeń pod łóżkiem a i stylistyka tak jak mówisz zupełnie różna.

Autor:  Rossi [ 31 sty 2014, 0:22 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
Ja mieszkam w Przedczu
Ja się tam zapuszczam do Kilera z maszynami rolniczymi jak jemu przywożę. :twisted:

Autor:  jabson [ 31 sty 2014, 0:38 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
Cytuj:
Ja mieszkam w Przedczu
Ja się tam zapuszczam do Kilera z maszynami rolniczymi jak jemu przywożę. :twisted:
Czyżbyś mówił o Janickim?

Autor:  Rossi [ 31 sty 2014, 0:41 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

taa

Autor:  jabson [ 31 sty 2014, 0:42 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

A to,że na Niego Killer mówią to pierwsze słyszę :P się człowiek musi na ogólnopolskim forum taki rzeczy dowiadywać no.

Autor:  sawel22 [ 06 lut 2014, 22:56 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Manik widziany dzisiaj w okolicach 14 na Statoilu w Dolnej Grupie. Możliwe to ? Ojciec chyba znudzony już tą pauzą bo pokładał się na kierownicy :D Fotki nie strzeliłem bo czas niestety gonił :/

Autor:  jabson [ 11 lut 2014, 23:12 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
Manik widziany dzisiaj w okolicach 14 na Statoilu w Dolnej Grupie. Możliwe to ? Ojciec chyba znudzony już tą pauzą bo pokładał się na kierownicy :D Fotki nie strzeliłem bo czas niestety gonił :/
Był i leżał ;) Dzięki za info, dzięki forum wiem, że mnie nie bajeruje hahaha
i taka mała aktualizacja ;) Przyszły dzisiaj i od razu na auto:

Obrazek
20140212_120104 by d.swiatczak, on Flickr

Obrazek
20140212_165232 by d.swiatczak, on Flickr

Obrazek
20140212_165224 by d.swiatczak, on Flickr

Obrazek
20140212_165216 by d.swiatczak, on Flickr

Autor:  STRALIS 500 [ 20 lut 2014, 11:53 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Ładne Premium kolego, a nie myślałeś o założeniu tego orurowania co pokazywałeś na MAN'ie? Ładnie by wyglądało ;)

Autor:  jabson [ 20 lut 2014, 12:22 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
Ładne Premium kolego, a nie myślałeś o założeniu tego orurowania co pokazywałeś na MAN'ie? Ładnie by wyglądało ;)
Dziękuję. Myślałem, ale byłbym zmuszony zdjąć ten napis z globa a to jest ori oklejenie i się waham co do takiego posunięcia. Będę musiał nad tym ostro pomyśleć raz jeszcze ;)

Autor:  STRALIS 500 [ 20 lut 2014, 12:33 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Ładnie by wyglądała z rurką. Powiedz mi, masz centralny z pilota w Manie?

Autor:  jabson [ 20 lut 2014, 12:51 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Nie. MAN nie posiada pilota do centralnego zamka a szkoda bo to fajny bajer, zawsze lubię patrzeć jak Renia mruga jak otwieram z pilota ;)

Autor:  STRALIS 500 [ 20 lut 2014, 12:56 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Można dołożyć uniwersalny jakiś. A czy w Reni mrugają także kierunki w naczepie? My latalismy Mascottem z przyczepką i fajnie ledowe kierunki mrugały w samochodzie i przyczepce.

Autor:  jabson [ 20 lut 2014, 13:08 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Tak mrugają wszystkie kierunkowskazy także w naczepie. Fajny efekt jest.

Autor:  Luka [ 20 lut 2014, 13:40 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Skąd ciągnąłeś prąd do tych lampek?

Strona 5 z 27 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/