wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Scania serii 4
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=497
Strona 5 z 28

Autor:  łukasz [ 12 cze 2007, 21:30 ]
Tytuł: 

Ta Scania była z 2003r i miała tylko dwa standardowe miejsca u góry...

Autor:  Jacek [ 12 cze 2007, 22:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
powolnym opuszczaniu lub podnoszeniu ciągnika-ale to wina tylko 2 poduszek z tyłu... :mrgreen:
Moim zdaniem 2 poduszki to najgorszy "wybryk" Scanii jaki mogła zrobić. Kiedyś tata jeździł taką i wtedy zrozumiałem co to znaczy skakanka w najgorszym tego słowa znaczeniu i wiedziałem czemu scania została obdarowana takim mianem.

Autor:  KR [ 12 cze 2007, 22:41 ]
Tytuł: 

Cytuj:
zrozumiałem co to znaczy skakanka w najgorszym tego słowa znaczeniu i wiedziałem czemu scania została obdarowana takim mianem
Ano, skanki słyną z twardego zawieszenia, ale ma to tez i zalety, dobre prowadzenie na przyklad.

Autor:  GRZEGORZ [ 12 cze 2007, 23:30 ]
Tytuł: 

I bardzo ładna (według mnie) scania :arrow: zdjęcie mojego autorstwa :arrow:
Obrazek

Autor:  r [ 22 cze 2007, 12:01 ]
Tytuł: 

Mało podobna ..

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

(C) r

Autor:  Jacek [ 26 cze 2007, 19:23 ]
Tytuł: 

Litwini jeszcze by wyciągnęli trochę części silnikowych itp. ale blacharka się do niczego nie nadaje.
P.S r nie wrzucaj więcej takich fotek, bo żal patrzeć... :roll:
Po czym poznałeś, że to 4-ka. Ja tylko po odległości między nadkolem a kabiną i znaczkiem V8. Na pierwszy rzut oka nie wiadomo czy to 4 czy R :wink:

Autor:  Grzesiek_KBR [ 26 cze 2007, 22:30 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Na pierwszy rzut oka nie wiadomo czy to 4 czy R
Widać:
Drugie zdjęcie: R-ka nie ma składanych stopni poza tym ma wklejana szybę przednia a przy tym aucie wygląda że poszła cała z uszczelką i na blachach koło przednie szyby nie widac nigdzie kleju z odłamkami szkła.
Czwarta fota: zwróć uwagę że R-ka ma inne lusterko nad boczną szyba.

Autor:  Thomsen [ 26 lip 2007, 16:18 ]
Tytuł: 

A teraz pytanie dot. skrzyni biegów. Zauważyłem że, podczas postoju można cały drążek zmiany biegów "połóżyć" na tunelu. Można wiedzieć jak to się robi ?? Wiem że, pewnie to coś banalnie prostego - no ale zapytać chyba wolno :D

Autor:  Grzesiek_KBR [ 26 lip 2007, 21:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A teraz pytanie dot. skrzyni biegów. Zauważyłem że, podczas postoju można cały drążek zmiany biegów "połóżyć" na tunelu. Można wiedzieć jak to się robi ?? Wiem że, pewnie to coś banalnie prostego - no ale zapytać chyba wolno Very Happy
Robi się to tak, łapiesz za te skrzydełka(czerwona strzałka) podciągasz delikatnie do góry i kładziesz lewarek do przodu. Mają to Scanie z tzw. niskim tunelem czyli po 98r.
Obrazek
Sorki za jakość fotki ale tylko taka znalazłem.

Autor:  Thomsen [ 26 lip 2007, 23:05 ]
Tytuł: 

Dzięki kolego za pomoc - jakością zdjęcia się nie przejmuj - wystarczająca do objaśnienia problemu. Rozumiem że, jak się drążek da do pionu - to się skrzydełka zablokują i można normalnie zmieniać biegi :) ??

Tak./ Daniel

Autor:  Martin [ 02 sie 2007, 19:32 ]
Tytuł: 

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  Exit [ 05 sie 2007, 12:22 ]
Tytuł: 

Macie może zdjęcie schematu biegów w 114L 380, gdyż nie mogę na forum znaleźć ?

Autor:  Grzesiek_KBR [ 05 sie 2007, 13:52 ]
Tytuł: 

GR900:
Obrazek
GRS900:
Obrazek
Jest jeszcze GRS890, taka sama jak wyżej lecz bez pełzającego.
Zdjęcia Opticruise-a nie mam, ale myśle że pomogłem.

Autor:  Exit [ 05 sie 2007, 16:03 ]
Tytuł: 

Jak najbardziej pomogłeś, dziekuję Ci bardzo.

Autor:  chwast [ 22 sie 2007, 8:44 ]
Tytuł: 

Kolego JackuB co ty [wycenzurowano].... że dwie poduszki to złe rozwiązanie????
Trzeba mieć dobre amortyzatory i nie ma żadnego problemu tulejki w resorze bardzo trwałe a wymiana to bułka z masłem.
Natomiast spróbuj sobie pojeździć np. Manem z wybitym sierżantem,chce cię wyrwać z kabiny szarpie do przodu i do tyłu,ogólnie to jest porażka poza tym żeby zmienić tulejki to trzeba trzy dni stać.
Jeszcze małą uwaga sierżant do TGA kosztuje 7000zł!!!!!

Autor:  PrezesTbg [ 26 sie 2007, 22:17 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Trzeba mieć dobre amortyzatory i nie ma żadnego problemu tulejki w resorze bardzo trwałe a wymiana to bułka z masłem
Kolego chwast skoro twierdzisz, że wymiana tulejki w resorze to bułka z masłem to albo niedy tego nie robiłeś, albo była to nowa scania. :evil: Bo wymieniałem nie dawno włąśnie te tulejki i musze powiedziec, że nie było to wcale takie proste okazało się, że śruba zapiekła się w tulejce i pozamiatane pozostaje w tedy palnik i cięcie śruby :/ i cały dzień roboty od rana we dwóch. A z trwałościa tych tulejek tez jest róznie.
Cytuj:
Natomiast spróbuj sobie pojeździć np. Manem z wybitym sierżantem,chce cię wyrwać z kabiny szarpie do przodu i do tyłu,ogólnie to jest porażka poza tym żeby zmienić tulejki to trzeba trzy dni stać.
A tutaj akurat to się moge z Tobą zgodzić sierżanty w Manach padają dość często i nie da się wtedy wogóle jechać :/ A z wymianą jest trochu roboty, ale 3 dni aż nie schodzi :wink:

Autor:  chwast [ 27 sie 2007, 8:38 ]
Tytuł: 

Przesadziłem trochę pisząc bułka z masłem ale faktycznie nie jest trudno,czasem się zapiecze to się ją wypali i po sprawie.
Ja kilka lat temu zrobiłem sobie wybijak ze starej tulejki i dobre uderzenia młotem i tulejka wychodzi pięknie,a wkładanie nowej to standard pneumat i długa śruba z nakrętką.:D
Warto kupić oryginalne tulejki ,na podróbach długo nie pojeździsz.
Broń boże nie kupuj tulejek pod kabinę od Suder&Suder jakość tragiczna!!!
Moim osobistym zdaniem to problemem w scanii 4 jest zawieszenie kabiny ,na naszych drogach wybija się bardzo często.
W scaniach 3 generacji było dużo bardziej trwałe, ale z kolei tam problem z zaw. chłodnicy ponieważ tam chłodnica "pływa" w czasie jazdy a do tego pochyla się podczas podnoszenia kabiny. :/
Robiłem kiedyś sierżanta w Manie 19-414 i dwa dni się męczyłem. :/

Autor:  Jacek [ 27 sie 2007, 21:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Kolego JackuB co ty [wycenzurowano].... że dwie poduszki to złe rozwiązanie????
Jak na polskie drogi to wg bardzo złe rozwiązanie. Scania trzęsie się jak cholera już od nowości, po 200 000 górne półki się obrywają i trzeba robić podpórki żeby nie dostać po głowie :] Więc nie uważam z punktu widzenia kierowcy takiego rozwiązania za dobre.

Autor:  !scania V8! [ 28 sie 2007, 0:52 ]
Tytuł: 

Cytuj:
po 200 000 górne półki się obrywają i trzeba robić podpórki żeby nie dostać po głowie
Że niby co? Takich głupot byś przynajmniej nie gadał.
Chyba ze tak wozisz kamienie to sie nie dziwie :]
Ale nie ma takiej opcji ze sie półki obrywaja

Autor:  chwast [ 28 sie 2007, 7:20 ]
Tytuł: 

Widzę JackuB że ciągle tkwisz w niewiedzy!!!
Nie wiem jaką ty Scanią jechałeś ,ale półki to na pewno przy 200 tyś km się nie tłuką.
Jedna z moich Scanii jest z 1990r i półki się nie tłuką.Owszem jak miałem scanie 142 z zaw. kabiny na dwóch sprężynach to faktycznie twardy samochód.
Miałem kiedyś 141 z 1980r sam skrzyniowy na resorach 3 os ładowność 18t +przyczepa 16t i nic się nie tłukło.
Kilka razy załadowałem 45t,ale to tylko do 50 km.
Jestem pewien że nie z powodu zastosowania dwóch poduszek twoje półki się tłukły.
Np Renault Major,Magnum,Premium również mają po dwie poduszki i jest wszystko ok.
Dodam ci jeszcze tyle że uważam Renault Major za najwygodniejsze a przy tym za najtrwalsze zawieszenie kabiny.
Cztery sprężyny a radzą sobie zupełnie dobrze, skopiowane rozwiązanie jest w dafie ATI i XF.
Scania R jest dostępna z dwoma rodzajami zawieszeń , czteropunktowe lub dwupunktowe, więc jeśli ci nie odpowiada dwu poduszkowe zaw. możesz sobie kupić z cztero.

Strona 5 z 28 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/