Strona 42 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 140 41 42 43 44162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 cze 2009, 17:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Cytuj:
a ma ktos moze instrukcje obslugi do tacho cyfrowe simens????

sorry za offtop :wink:
W linku co padalem jest symulator simensa. Pobaw sie nim i nie bedziesz potrzebowal instrukcji. Tak poza tym to instrukcje obslugi powinna byc razem z samochodem. Zapytaj szefa gdzie ją podział

_________________
M.R


Post Wysłano: 07 cze 2009, 14:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

czyli czas dyzuru odbija sie na tachografie za pomocą "kwadratu"...

czy dyżur to jest może oczekiwanie na rozładunek towaru?? jak taka sytacje interpretować??

i o co chodzi z przerwa ktora przysługuje po 6 godzinach pracy?? zalicza sie ją jako dyżur... jak ją zapisać na tacho?? i czy jest ona obowiazkowa??

czy może ten zapis odnosi sie do samochodów bez tacho??


Post Wysłano: 07 cze 2009, 15:50

Cytuj:
i o co chodzi z przerwa ktora przysługuje po 6 godzinach pracy??
Masz na myśli przepis mówiący, że jeżeli pracujesz w ciągu doby co najmniej 6h, to w takim przypadku należy się 15 min przerwy?


Post Wysłano: 07 cze 2009, 17:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
i o co chodzi z przerwa ktora przysługuje po 6 godzinach pracy?? zalicza sie ją jako dyżur... jak ją zapisać na tacho?? i czy jest ona obowiazkowa??
Chodzi o to, że po 6 godzinach pracy (jazda + inna praca) musisz mieć 15 min. przerwy. Przykład: Załadunek trwa 3 godziny. Po załadunku nie możesz jechać 4,5h tylko maksymalnie 3h. Oczywiście podczas kontroli drogowej wszystko będzie w porządku. Jednak jeżeli firmę odwiedzi inspekcja pracy, to może być problem. Czas dyżuru, jeżeli kierowca nie wykonuje pracy nie jest zaliczany do czasu pracy według przepisów krajowych.


Post Wysłano: 07 cze 2009, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Ustawa o czasie pracy kierowcy nie jest podstawa kontroli drogowej. W ustawie jest napisane, ze po 6h pracy ma byc 15min pauzy, natomiast w rozporzadzeniu nie ma nic na ten temat. Informacje od specjalisty tachospeed.pl

_________________
M.R


Post Wysłano: 08 cze 2009, 8:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

czyli ten przepis mowiacy o przerwie po 6h jest raczej nie przestrzegany, wydaje mi sie że inspekcja pracy aż tak bardzo nie patrzy na to bo kierwoca i tak ma przerwę obowiązkową a że w innym czasie to chyba juz szczegół, jakby nie było pilnowanie dwóch pauz jest troche upierdliwe.....

a co do dyżurów, to dyżur jest w momencie czekania na zaladunek!!??

w załodze 2-osobowej, po 4,5 h kierowcy sie zmieniają, ten co siada z boku wciska kwadrat, pierwsze 45min dyzuru jest liczone jako odpoczynek, ale czy po kolejnej zamianie kierowców tacho odbije ten odpoczynek?? jak to jest.... nie jechałem jeszcze w podwójnej obsadzie ale ciekawi mnie ta sprawa poprostu :wink:

i jeszcze jedno pytanie, jeśli chodzi o urlop, zaczynam dobę w niedziele o 17, i chce urlop w środę, to mam go od wtorek 17 do środa 17 czy całą środę od północy do północy??
wydaje mi sie że ta druga opcja jest prawidłowa.....


obecnie jestem kierowcą, ale z racji tego że mam studia logistyczne w firmie podpowiadają mi żebym poszedl za biurko..... tylko nie wiem czy dałbym rade to wszystko ogarnąć.....


Post Wysłano: 08 cze 2009, 15:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Cytuj:
czyli ten przepis mowiacy o przerwie po 6h jest raczej nie przestrzegany, wydaje mi sie że inspekcja pracy aż tak bardzo nie patrzy na to bo kierwoca i tak ma przerwę obowiązkową a że w innym czasie to chyba juz szczegół, jakby nie było pilnowanie dwóch pauz jest troche upierdliwe.....

a co do dyżurów, to dyżur jest w momencie czekania na zaladunek!!??

w załodze 2-osobowej, po 4,5 h kierowcy sie zmieniają, ten co siada z boku wciska kwadrat, pierwsze 45min dyzuru jest liczone jako odpoczynek, ale czy po kolejnej zamianie kierowców tacho odbije ten odpoczynek?? jak to jest.... nie jechałem jeszcze w podwójnej obsadzie ale ciekawi mnie ta sprawa poprostu :wink:

i jeszcze jedno pytanie, jeśli chodzi o urlop, zaczynam dobę w niedziele o 17, i chce urlop w środę, to mam go od wtorek 17 do środa 17 czy całą środę od północy do północy??
wydaje mi sie że ta druga opcja jest prawidłowa.....


obecnie jestem kierowcą, ale z racji tego że mam studia logistyczne w firmie podpowiadają mi żebym poszedl za biurko..... tylko nie wiem czy dałbym rade to wszystko ogarnąć.....
Rozładunek, załadunek, czynnosci spedycyjne, sprawdzanie plynow eksp. pojazdu i takie tam rzeczy to inna praca.

Dyspozycyjnosc (kwadrat a w nim krecha) w podwojnej obsadzie wlacza sie jak drugi kierowca nie jedzie czyli jest w dyspozycji. Dyspo. zaznacza sie rowniez w przypadku dowozu do pojazdu lub od pojazdu do ...

Na kursie powiedziano mi, że najlepiej zrobic 45min po:
1 kiero (4,5h) + 2 kiero (4,5h)= 45min pauza= 1 kiero (4,5h) + 2 kiero (4,5h)= 9h odpoczynek

Mysle, że to logiczne rozwiazanie. 1 kierowca swoje przejedzie, nastepnie siada drugi i jedzie swoje. Przed 2 zmianą mozna zrobic pauze 45min. W przypadku jazdy do 20h x 2razy w tyg. najlepiej w danej dobie niech jeden kiero jedzie 10h a drugi w nastepnej dobie. Wyjdzie wtedy 1 kiero (10h) 2 kiero (9h) + pauzy po (45min x2=1h30min)= suma 20h:30min i odpoczynek 9h. Wszystko jest idealnie, kazdy kiero odpoczal przed jazda :). Pamietaj ze odpoczynek 9h zaczyna sie pojazd stoi i obaj kiero maja piktogramy (łóżko)

Pewnie napiszecie, że w podwojnej nie robi sie pauz 45min. Wiem o tym ale napisalem jak mi powiedziano

Urlop mozesz do jakiej godziny chcesz nie musi byc tak jak napisales niedziala 17 i do srody godziny 17. Pamietaj ze po wygasnieciu urlopu np. napisane zostalo do srody godziny 15 to po 15 musisz juz na tarczce rejestrowac lozko albo zaczynasz jazde.

_________________
M.R


Post Wysłano: 08 cze 2009, 17:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

dzieki za spore wytłumaczenie, browara wisze :wink:


Post Wysłano: 08 cze 2009, 17:09

Ja nie spotkałem się nigdzie z przepisem, że przerwa 15 min po 6h pracy dotyczy kierowców.


Post Wysłano: 08 cze 2009, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2817
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Ja nie spotkałem się nigdzie z przepisem, że przerwa 15 min po 6h pracy dotyczy kierowców.
Dotyczy kierowców którzy spełniają jakieś warunki tylko ni cholerę nie mogę sobie przypomnieć jakie są te warunki.

Chyba kierowcy mzk maja tak ze robią przerwę po 6h

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 08 cze 2009, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Ustawa o czasie pracy kierowców jak sama nazwa mówi dotyczy wszystkich kierowców.


Post Wysłano: 09 cze 2009, 7:44

Cytuj:
Chyba kierowcy mzk maja tak ze robią przerwę po 6h
Tych kierowców również dotyczy ustawa o czasie pracy, z tym, że nie mają obowiązku rejestrować tego czasu przy pomocy tachografu. Rozkład jazdy jest tak planowany, aby kierowca miał odpowiednią ilość przerw, np: 15 min, i po 4,5h jazdy 30 min.


Post Wysłano: 10 cze 2009, 11:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Nie ma co zwracac uwagi na przerwy po 6h.
Jak macie wyjezdzone 2h jazdy i stoicie 5h pod rampa to mozecie jeszcze 2h30min jechac= 9h30min pracy w tym jazda 4h30min= pauza 45min

_________________
M.R


Post Wysłano: 10 cze 2009, 11:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Nie ma co zwracac uwagi na przerwy po 6h.
Jak macie wyjezdzone 2h jazdy i stoicie 5h pod rampa to mozecie jeszcze 2h30min jechac= 9h30min pracy w tym jazda 4h30min= pauza 45min
O ile ktoś nie dotyka selektora i ma cały czas "łóżko".

_________________
---


Post Wysłano: 11 cze 2009, 12:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Cytuj:
Cytuj:
Nie ma co zwracac uwagi na przerwy po 6h.
Jak macie wyjezdzone 2h jazdy i stoicie 5h pod rampa to mozecie jeszcze 2h30min jechac= 9h30min pracy w tym jazda 4h30min= pauza 45min
O ile ktoś nie dotyka selektora i ma cały czas "łóżko".
Na innej pracy a nie łóżko. Polecam tachoport.net. >demo> wybierz kierowce>zakladka raporty> Raport kontrolny czasu prowadzenia, przerw i odpoczynków wg Rozporządzenia 561/2006 (bez taryfikatora)

Nie raz mozna zalesc prace w wymiarze 7h a jazdy 4h albo mniej. Pod wykresami masz wyliczenia czy przekroczyles cos. Wszystko jest ok

Prosze przyklad > http://www.tachoport.net/tachoPORT/Repo ... =2008-8-21

strona 3. Jest 7h pracy. Inna praca+ jazda.
Przejżyj wszystkie i zobacz czy mają przekroczenia.

_________________
M.R


Post Wysłano: 11 cze 2009, 12:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

No zgadza się. Według Rozporządzenia 561/2006 jest wszystko w porządku. Ale kierowców zatrudnionych w oparciu o stosunek pracy (czyli umowa o pracę) obowiązują dodatkowo przepisy krajowe, a dokładniej to Ustawa o czasie pracy kierowców z dnia 16 kwietnia 2004 r. z późniejszymi zmianami. Polecam się zapoznać.


Niektórzy nie widzą różnicy pomiędzy Rozporządzeniem 561/2006 a przepisami krajowymi. Otóż, Rozporządzenie nie dotyczy czasu pracy i nie jest podstawą rozliczania czasu pracy.


Post Wysłano: 11 cze 2009, 13:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Nie chce mi sie powtarzac ale ustawa o czasie pracy kierowcy nie jest podstawa kontroli drogowej i tego będę się tego trzymał. Informacje od specjalisty o czasie pracy kierowcy tachospeed.pl. Możecie ich o to zapytac. Znają się na pewno lepiej niz my razem tutaj wzięci.

_________________
M.R


Post Wysłano: 11 cze 2009, 14:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Nie chce mi sie powtarzac ale ustawa o czasie pracy kierowcy nie jest podstawa kontroli drogowej i tego będę się tego trzymał. Informacje od specjalisty o czasie pracy kierowcy tachospeed.pl. Możecie ich o to zapytac. Znają się na pewno lepiej niz my razem tutaj wzięci.

No a o czym ja mówię? Powinieneś uważniej czytać posty. Nie jest podstawą kontroli drogowej, ale jest podstawą kontroli w przedsiębiorstwie przez organ zwany Państwową Inspekcją Pracy. Mało osób ma to na uwadze, a potem jest zdziwienie.


Post Wysłano: 11 cze 2009, 14:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Sorka, you're right ;p

_________________
M.R


Post Wysłano: 20 cze 2009, 9:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2008, 21:08
Posty: 50
GG: 0
Samochód: Daf 95XF 380 SC

Czyli jak jade 4h30min, robie 45min pauzy, potem jade jeszcze 1h30min (mam już 6h jazdy) i stoje 6h pod załadunkiem, potem odjezdzam i czekam kolejne 2h na papiery, to po tym wszystkim zostaje mi jeszcze 3h jazdy i policja na drodze za to mnie nie ukarze?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 42 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 140 41 42 43 44162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: