wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Schmitz
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24223
Strona 50 z 63

Autor:  tirowiec2 [ 26 kwie 2015, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

dałbyś radę zorganizować foto przełącznika do biegów jak to wygląda w tych starszych wersjach, bo z tego xo wyczytałem to to automat jest..

Autor:  ociu [ 26 kwie 2015, 19:34 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Łukasz_W

Karte co 28 dni, tacho w aucie co 3 miesiące, wszystko :wink:

Dla mnie elektroniczne tacho też jest lepsze, niech płaczą Ci, co muszą czarować :] jedyny minus, to taki że pierwsze tacha kradną minuty, każdy podjazd potrafi czasem policzyć jako 2 minuty jazdy :twisted:, korek plus podjazd na załadunek po 9, zrobiłem 8 km, wciągło mi 57 min jazdy :mrgreen:

Młody i odważny, jeśli masz złapaną dobrą robotę, stałą, dobrego i płynnego płatnika.... siadać i trzaskać rajki :wink:

Autor:  Łukasz_W [ 26 kwie 2015, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
dałbyś radę zorganizować foto przełącznika do biegów jak to wygląda w tych starszych wersjach, bo z tego xo wyczytałem to to automat jest..
12 biegowy automat + 2 do tyłu. Jeździłem Premiumką z przełącznikiem pod kierownicą to włączając wycieraczki zmieniałem bieg :mrgreen: oczywiście kwestia przyzwyczajenia.

Obrazek
Obrazek
Cytuj:
Karte co 28 dni, tacho w aucie co 3 miesiące, wszystko
O tym akurat wiedziałem, mi co ruszenie kradnie 1 minutę. Prosiłem poprzedniego właściciela o wytłumaczenie jak to się obsługuje to dowiedziałem się tylko, że się przykleja.... Nic więcej. Jego kierowca powiedział, że muszę dokonywać wpisów manualnych po zatrzymaniu się na przerwę 9-11h ( koniec zmiany ) i przed rozpoczęciem ( początek zmiany ) tak też robiłem a jak zajechałem na legalizację to dowiedziałem się, że to bzdura pod warunkiem, że nie wyciągam karty z tacho, a nie wyciągam. Więc w moim przypadku jest praktycznie bezobsługowy, jedynie muszę ustawić na łóżko bo się nie przełącza.
Cytuj:
Młody i odważny, jeśli masz złapaną dobrą robotę, stałą, dobrego i płynnego płatnika.... siadać i trzaskać rajki
Stawka dobra i równo 30 dni na konto. Lepiej nie musi być :wink: Chyba, że muszę skorzystać z Transa...

Autor:  tirowiec2 [ 26 kwie 2015, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Wielkie dzięki, ciekawie to rozwiązali :) Pozdrawiam oraz życzę sukcesów! :)

Autor:  Jacoo [ 26 kwie 2015, 20:13 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Prosiłem poprzedniego właściciela o wytłumaczenie jak to się obsługuje to dowiedziałem się tylko, że się przykleja.... Nic więcej

Skrzynie trzeba przestawić na manual, bo nie będzie zmieniać biegów w automacie na pomocniku :).
Cytuj:
jedynie muszę ustawić na łóżko bo się nie przełącza.
Musisz wpisać kraj rozpoczęcia, przed rozpoczęciem jazdy i kraj zakończenia przed rozpoczęciem pauzy 9 - 11 godz.
Wpis manualny robisz tylko na czas wyjęcia karty, jak nie chcesz sobie sam wystawiać urlopówki.
Ta skrzynia ma jeden zasadniczy minus, nie wyrzuca sama na luz.

Autor:  Łukasz_W [ 26 kwie 2015, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Skrzynie trzeba przestawić na manual, bo nie będzie zmieniać biegów w automacie na pomocniku .
Podobno też max 70km/h, potem trzęsie i coś z ABSem.
Cytuj:
Ta skrzynia ma jeden zasadniczy minus, nie wyrzuca sama na luz.
Zatrzymując się na światłach, wyświetla N.

Autor:  Jacoo [ 26 kwie 2015, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Cytuj:
Skrzynie trzeba przestawić na manual, bo nie będzie zmieniać biegów w automacie na pomocniku .
Podobno też max 70km/h, potem trzęsie i coś z ABSem.
Cytuj:
Ta skrzynia ma jeden zasadniczy minus, nie wyrzuca sama na luz.
Zatrzymując się na światłach, wyświetla N.
Wiem, że kolega w firmie zostawił taką skrzynie na biegu - w pozycji Drive, nie wiem czy mu się N świeciło czy nie, rano nie mógł uruchomić samochodu. Trzeba było wpuścić powietrze w układ i przestawić dźwignię na N.

Można wyciągnąć bezpiecznik, tylko nie wiem na 100% który. Wiem, że nie masz wtedy świateł stopu i żadnych problemów z ABSem. Pauze rysuje i idzie ile fabryka dała :) - patent od magnesowców z poprzedniej firmy. A najlepiej to z tego nie krzystać, wyspać się i dopiero jechać.

Autor:  Łukasz_W [ 26 kwie 2015, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Tzn jak się zatrzymam na światłach to wyświetli mi N mimo że zostawiam na D. Ale silnika nie odpalę jak zostawię na D, trzeba wajchą w prawo.

Magnesy, bezpieczniki... przy mojej robocie... Jakaś legenda, o której słyszałem i czytałem.

Autor:  mxs [ 11 maja 2015, 15:19 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Widziałem Cię przed chwilą w Suwałkach na Utracie obok zwężek. Taksówka elegancka. Szedłem chodnikiem :D

Autor:  Łukasz_W [ 11 maja 2015, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Widziałem Cię przed chwilą w Suwałkach na Utracie obok zwężek. Taksówka elegancka. Szedłem chodnikiem
3 razy przejeżdżałem obok zwężek. W dokumentach podali adres do... domu szefa a nie do magazynu i tak zrobiłem kółko po Suwałkach z Minkiewicza na Bydgoską i potem przelot do Olsztyna. Jutro Gdańsk, Lublewo, Chwaszczyno, Gdynia i kiedyś tam Słupsk, Kołobrzeg :/ Istnieje coś w Kołobrzegu poza plażą, żeby zabrać jakiś ładunek gdziekolwiek?? :mrgreen:

Autor:  mateo2526 [ 11 maja 2015, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

wracając do tematu doczepy, to wg mnie twoja na bank była megą, zderzak z tylu to wyjaśnia, standardy mialy inne.

Autor:  jabson [ 11 maja 2015, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Cytuj:
Widziałem Cię przed chwilą w Suwałkach na Utracie obok zwężek. Taksówka elegancka. Szedłem chodnikiem
3 razy przejeżdżałem obok zwężek. W dokumentach podali adres do... domu szefa a nie do magazynu i tak zrobiłem kółko po Suwałkach z Minkiewicza na Bydgoską i potem przelot do Olsztyna. Jutro Gdańsk, Lublewo, Chwaszczyno, Gdynia i kiedyś tam Słupsk, Kołobrzeg :/ Istnieje coś w Kołobrzegu poza plażą, żeby zabrać jakiś ładunek gdziekolwiek?? :mrgreen:
Może latarnię? ;)

Autor:  mateuszsl [ 11 maja 2015, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
wracając do tematu doczepy, to wg mnie twoja na bank była megą, zderzak z tylu to wyjaśnia, standardy mialy inne.
Trzy tygodnie temu miałem podobną naczepę do sprzedania - opony 55'tki, wysokość z tyłu była 2,88m natomiast z przodu, miała 2,75m (wymiary w świetle, ktoś holował ją ciągnikiem w Niemczech na 80'tkach). Identycznie zamontowane fartuchy, identyczny zderzak. Górny portal miała taki sam, jak naczepy "standardowe", czyli te, do 2,75 czy 2,80m wysokości.
Jak dla mnie, to jest "pół-mega". Jeżeli w oryginale wyszła ona na 55'tkach (tak jak tamta), to ma bardzo ciekawą naczepę. ;)

Autor:  Piotrek_DSV [ 12 maja 2015, 10:22 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Łukaszu, dawno nie gadaliśmy mordo, jak jeszcze pamiętasz:d. Nowy nabytek bardzo zbadany widać :), życzę ci po tym wszystkim co przeszedłeś wszystkiego co najlepsze cię może spotkać. Pozdrawiam.

Autor:  Łukasz_W [ 12 maja 2015, 17:41 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
wracając do tematu doczepy, to wg mnie twoja na bank była megą, zderzak z tylu to wyjaśnia, standardy mialy inne.
Co za różnica, mega czy standard, ważne że nie była wywrotką lub czymś innym. Swoją rolę spełnia bardzo dobrze, korzystałem już z jej ponad przeciętnej wysokości i co najlepsze zarabia pieniądze.
Cytuj:
Może latarnię?
Jakby zaginęła to ja tam już byłem. Oglądam Transa stojąc w Słupsku i chyba tylko latarnie można zabrać... :/
Cytuj:
Łukaszu, dawno nie gadaliśmy mordo, jak jeszcze pamiętasz:d. Nowy nabytek bardzo zbadany widać , życzę ci po tym wszystkim co przeszedłeś wszystkiego co najlepsze cię może spotkać. Pozdrawiam.
Czasem widzę, że mrygasz mi na gg jako dostępny. W Sochaczewie to co tydzień przelotem bywałem, jak nie z Wrocławia to z Poznania jechałem.

Autor:  Łukasz_W [ 07 cze 2015, 11:44 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Witam,

Przyszedł czas na naprawę drzwi w naczepie, chciałem połączyć nowoczesność z historią i chyba się udało, nie licząc wpadki gdy jeździłem 1 dzień bez drzwi bo zawiasy zamontowałem odwrotnie :mrgreen:

Zawiasy pochodzą od nowego modelu drzwi, o wymiarze 120x150 mm. Dodatkowo dołożyłem blachy aluminiowe o grubości 20mm
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Znajomy tokarz wytoczył mi tulejki, teraz zawiasy nie będą się wyrabiać :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na prawie gotowo wygląda to tak, zostało tylko pomalować na srebrno. Drzwi nie opadają, lekko się zamykają i zauważyłem, że naczepa nie kładzie się na prawo w czasie jazdy.
Obrazek

W Częstochowie na budowie straciłem felgę i oponę w naczepie więc poszedłem na zakupy: 4x Bridgestone R168 385/55/22.5
Obrazek
Obrazek


Renówka jeździ, zrobiłem już 12 tyś km i całe szczęście nic się nie dzieje :D

Zapraszam.

Autor:  osiempalet [ 08 cze 2015, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Super, że się coś dzieje. Zapodasz więcej fotek zestawu?

Autor:  Przemek420 [ 08 cze 2015, 22:38 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Nawet fajnie to wyszło :D. Jak mozesz to opisz jak sie sprawuje automat i spalanie jakie ci wychodzi :)

Autor:  Łukasz_W [ 10 cze 2015, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Super, że się coś dzieje. Zapodasz więcej fotek zestawu?
Oto fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Może kiedyś :mrgreen:
Obrazek
Cytuj:
Jak mozesz to opisz jak sie sprawuje automat i spalanie jakie ci wychodzi
Automat nawet całkiem dobrze, to mój 3 automat w ciężarówce (2x Renault i XF95 ) i skrzynia renówki mi pasuje. Nie głupieje z ładunkiem, płynnie zmienia biegi w górę i dół. Jedynie co może denerwować to jak np wjeżdżam w bramę i zdejmę nogę z gazu i wskoczy N a trzeba ruszyć, wtedy zapina 1 i od razu na 4.

Spalanie głównie 30-31, chociaż raz miałem 24.6l/100. W Polskę z 5-6 ton a na powrocie ok 1,5 tony.Ogólnie ta pali więcej niż poprzedniczka o ok 2l. Może to wina automatu, może silnika Volvo, a może moja.

Zapraszam :D

Autor:  peckiel [ 10 cze 2015, 22:08 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Jakaś znajoma mi twa Renówka :D Albo w Białymstoku widziałem nie raz, albo latasz na Augustów

Strona 50 z 63 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/