Strona 1 z 28 [ Posty: 545 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 528 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł: Daf XF 105
Post Wysłano: 07 wrz 2005, 15:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Podczas targów motoryzacyjnych RAI Commercial Vehicle Show, które odbędą się w Amsterdamie w dniach od 14 do 22 października, firma DAF Trucks zaprezentuje nowy model — XF105. Ta nowoczesna konstrukcja, poszerzająca ofertę firmy DAF, charakteryzuje się nowym wyglądem zewnętrznym, całkowicie odmienionym wnętrzem kabiny, zmienioną konstrukcją podwozia oraz nowoczesnym 12,9-litrowym silnikiem PACCAR MX dostępnym w wersji Euro 4 oraz Euro 5. Model XF105, którego produkcja rozpocznie się w pierwszym kwartale 2006 roku, ustanowi nowe standardy jakości, wydajności oraz zdolności przewozowych, a także stylistyki kabiny, komfortu, ergonomii oraz łatwości prowadzenia.


Najwyższa trwałość i niezawodność, najniższe z możliwych koszty eksploatacji oraz największe zdolności przewozowe i wydajność, zgodność z normami emisji spalin Euro 4 oraz Euro 5, a także najwyższy komfort i doskonałe środowisko pracy dla kierowcy stanowiły najważniejsze wyznaczniki przy pracach nad modelem DAF XF105. W celu odróżnienia najnowszej konstrukcji od modelu XF95 Euro 3, XF105 cechuje się nowym wyglądem kabiny. Zmiana ta jest wynikiem ewolucji, a nie rewolucyjnych zmian. Styliści centrum projektowego firmy DAF stworzyli nowy wygląd modelu XF105, zachowując jednocześnie charakterystyczne cechy stylizacji odnoszącej sukcesy wersji XF95. Nowa konstrukcja to połączenie nowoczesnej kabiny Super Space Cab, przeprojektowanego górnego grilla oraz nowego dolnego grilla połączonego z zaprojektowanym na nowo, stalowym zderzakiem przednim. Ma to na celu zapewnienie trwałej, a jednocześnie funkcjonalnej konstrukcji. Opcjonalne reflektory ksenonowe wyposażone w osłony z przezroczystego szkła Lexan, reflektory typu „kocie oko” wbudowane w zderzaku oraz unikatowe reflektory punktowe zintegrowane z dachem kabiny Super Space Cab to główne elementy wyróżniające stylistykę modelu XF105.

Nowy standard stylistyki kabiny
Nowe standardy stylistyki oraz przestronności kabiny zostały już raz ustanowione przez model XF95. Dzięki XF105, firma DAF raz jeszcze udowadnia swoją czołową pozycję w branży w kategoriach ergonomii i stylizacji kabiny, doboru kolorystyki i użytych materiałów, organizacji przestrzeni, dopasowania elementów i wykończenia wnętrza oraz ogólnie pojętej jakości wykonania pojazdu. Począwszy od nowych paneli drzwi wykończonych eleganckimi tkaninami i powiększonych schowków, a skończywszy na nowoczesnym układzie deski rozdzielczej i tablicy przyrządów czy nowym przedziale sypialnym — najnowszy DAF to jakość w każdym szczególe.
Siedząc za nową kierownicą z opcjonalną poduszką powietrzną można od razu poczuć, że komfort, bezpieczeństwo i ergonomia to priorytety tej konstrukcji. Nowa kierownica jest teraz dostępna z wbudowanymi elementami sterującymi, które spełniają funkcje ustawień tempomatu, układu kontroli prędkości przy zjeździe ze stoku oraz sterowania telefonu komórkowego. Inne ważne funkcje, w tym automatyczna skrzynia biegów AS-Tronic, są obsługiwane za pomocą łatwo dostępnych przełączników umieszczonych na kolumnie kierownicy. Dźwignia hamulca postojowego jest teraz zintegrowana z deską rozdzielczą, przez co łatwiej ją dosięgnąć, a jednocześnie nie zajmuje miejsca na podłodze.
Deska rozdzielcza w modelu XF105, w stylu „zakręconego” wokół kierowcy kokpitu, posiada trzy gniazda DIN umożliwiające instalację dużych wyświetlaczy systemów nawigacyjnych lub modułów telematycznych, a także sprzętu audio.
Moduł elektrycznego sterowania wszystkimi czterema lusterkami wstecznymi oraz elektrycznym otwieraniem szyb po stronie kierowcy i zmiennika jest teraz umieszczony na drzwiach.

Płaska podłoga
Model XF105 zapewnia najlepsze środowisko pracy i przestrzeń, która będzie dla kierowcy mieszkaniem z dala od domu. Dobrze dopasowane i eleganckie kolory oraz przemyślane oświetlenie wnętrza, w tym bursztynowe światło do jazdy nocą, zapewniają spokojne środowisko ułatwiające efektywną pracę.
W celu uzyskania niemal płaskiej podłogi, tunel silnika został obniżony do 15 cm. W efekcie można łatwo przemieszczać się po kabinie, a jej wysokość powyżej tunelu silnika w kabinie typu Space Cab wynosi 1,75 m, zaś w kabinie typu Super Space Cab aż 2,10 m. W przypadku, gdy pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów AS-Tronic, podłoga kabiny jest całkowicie wolna od przeszkód. Zapewnia to optymalną przestrzeń mieszkalną. W modelach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, dźwignia zmiany biegów jest składana, aby zapewnić możliwość swobodnego przemieszczania się w kabinie.
Obniżenie tunelu silnika umożliwiło także zwiększenie pojemności schowka pod leżanką. Firma DAF oferuje możliwość wyboru pomiędzy jednym łączonym schowkiem pod leżanką a dzielonym — z jedną lub dwiema szufladami. Jedna z szuflad może pomieścić 45-litrową lodówkę, w której zmieszczą się pionowo nawet duże butelki. Dodatkowo dostępny jest uchwyt na butelki umieszczony tuż w zasięgu ręki, obok fotela kierowcy.
Nowy przedział sypialny zachowuje tradycyjną dla firmy DAF dbałość o potrzeby kierowcy — znajdują się tu dwa duże, wygodne łóżka. Dolna leżanka mierzy 210 cm długości oraz 81 cm szerokości. Jednoczęściowy materac ma grubość 15 cm. Do górnej leżanki, o wymiarach 205 x 70 x 10 cm, prowadzi elegancka i ergonomiczna drabinka wykonana z aluminium.

Silnik PACCAR MX
Model XF105 jest wyposażony w nowy 12,9-litrowy silnik PACCAR MX, opracowany i wyprodukowany przez firmę DAF Trucks w Eindhoven. Od momentu wprowadzenia modelu na rynek będą dostępne silniki o mocy 300 kW (410 KM), 340 kW (460 KM) oraz 375 kW (510 KM) z maksymalnym momentem obrotowym odpowiednio 2000, 2300 oraz 2500 Nm, który dostępny jest w szerokim zakresie obrotów silnika — od 1000 do 1500 obr./min. W późniejszym czasie będzie dostępna wersja o mocy 560 KM (410 kW).
6-cylindrowy rzędowy silnik łączy doskonałą wydajność i elastyczność z ekonomicznym zużyciem paliwa. Bezawaryjność i trwałość to kolejne główne założenia projektu nowego silnika serii MX. Zakładana żywotność tego silnika wynosi 1,6 miliona kilometrów. Silnik PACCAR MX charakteryzuje połączenie sprawdzonej, najnowszej technologii z technicznymi innowacjami, zastosowanie zaawansowanych technologicznie materiałów, np. żeliwa CGI (z ang. Compact Graphite Iron) oraz maksymalna integracja zespołów funkcjonalnych. Np. w bloku cylindrów i głowicy kolektory zostały zintegrowane, aby zminimalizować liczbę części i zmniejszyć ilość elementów wystających poza kadłub silnika. Nawet wysokociśnieniowy układ wtryskowy SMART jest zintegrowany z blokiem cylindrów. Inne nowości techniczne to pasek wieloklinowy służący do napędzania alternatora i układu klimatyzacji, kompozytowa pokrywa zaworowa ze zintegrowanym odpowietrznikiem miski olejowej, osłona napędu rozrządu z tyłu silnika, stalowe tłoki, pompa paliwowa połączona z pompą wtryskową oraz aluminiowa obudowa koła zamachowego. Nowy hamulec dekompresyjny Jacobs podwaja skuteczność hamowania, szczególnie w zakresie prędkości obrotowych między 1000 i 1500 obr./min, czyli w paśmie prędkości operacyjnej.
Aby spełnić wymagania norm emisji Euro 4 i Euro 5, DAF XF105 będzie wyposażony w konwerter katalityczny DeNOx.

Nowa konstrukcja podwozia
Podczas projektowania zbiorników pneumatycznych i innych elementów zabudowanych na podwoziu, pozostawiono więcej przestrzeni w celu uzyskania maksymalnej pojemności zbiornika paliwa. Dzięki temu oraz poprzez odpowiednie umieszczenie instalacji konwertera katalitycznego DeNOx, a także 50- lub 75-litrowego zbiornika AdBlue, możliwe było zainstalowanie zbiorników paliwa o łącznej pojemności nawet 1500 litrów. Jest to maksymalna dopuszczalna w Europie pojemność zbiornika paliwa. Podobnie jak model XF95, XF105 jest wyposażony w elektrycznie sterowane hamulce tarczowe, a systemy takie jak ABS, ASR, system kontroli stabilności pojazdu oraz układ wspomagania hamulców stanowią dodatkowe zabezpieczenie i podnoszą komfort jazdy.

XF95 z Euro 3
Firma DAF przewiduje, iż z powodu znacznie wyższej ceny pojazdów wyposażonych w silniki Euro 4 i Euro 5, w połączeniu z popytem w znacznym stopniu zależnym od ulg i systemów podatków drogowych (np. niemieckie taryfy Maut), w krajach, w których nie występują takie systemy zachęcające do korzystania z pojazdów spełniających normy Euro 4 lub Euro 5 przewoźnicy będą przez pewien czas nadal kupować pojazdy spełniające normę Euro 3. Aby wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, firma DAF Trucks będzie dostarczać model XF95 spełniający normę Euro 3 tak długo, jak długo utrzyma się popyt w Europie oraz na rynkach poza Unią Europejską, gdzie nie obowiązuje norma emisji Euro 4 lub 5

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Ostatnio zmieniony 22 lis 2005, 20:33 przez Levuss, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 11 wrz 2005, 13:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

trudno mi orzec, która kabina jest wygodniejsza.
w DAF-e spędziłem w 1993 roku miesiąc non stop, ale była to moja pierwsza ciężarówka z prawdziwego zdarzenia i poje zdanie jest bardzo subiektywne. natimiast Magnum jeździłem tylko tydzień.
obie kabiny są wygodne, w obecnym modelu DAF-a tunel jest minimalnej wysokości.
o minimalnej wyższości DAF-a przesądzają szczegóły takie jak:
1 wysuwany stolik
2 rokładany stolik na kierownicy do wypisywania tarczki tacho
3 dostęp do prawego schowka z wnętrza kabiny co ma duże znaczenie w zimie.
Magnum ma jeden duży plus wyświetlany na tablicy rozdzielczej czas kierowcy jazdy wykorzystany i niewykorzystany.
ja bym minimalnie przychylił się do DAF-a.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2005, 10:52

Cytuj:
Koledzy strasznie krytykujecie DAFa!Ze ma taka podloge...Ze nie ma tego co Magnum!Ale nie zapomnijcie o tym ze ma wiecej przestrzeni w kabinie niz Magnum!Ma o wiele wiecej schowkow, szafek i to o wiele bardziej pojemnych!Ale kazdy samochod ma swoj urok, kazdy jest wyjatkowy i ma swoj niesamowity urok ktory przyciaga oko!Kazdy ma swoj ulubiony model ktory ceni i uwielbia!Pozdrowionka dal wszystkich jestem tu nowy ale jest super!
zgadza sie Daf ma najbardziej pojemna kabine wsod trócków!!!

1.Daf SS
2.Man Tga XXL
3.Scania Topline
4.Volvo Glob XL
5.Renault Magnum
jak zdajne te dokladne info to zapodam nawet pojemnosci schowkow i objetosci calej kabiny!!!chyba teraz Scania R Topline bedzie przed Manem jak pamietam


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2005, 15:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:24
Posty: 76

New XF-105 :wink: :arrow:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Wenn du dein Leben so liebst, wie ich meinen LKW
..., dann laß die Finger von diesem LKW


Tytuł:
Post Wysłano: 17 paź 2005, 7:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:24
Posty: 76

Obrazek

Obrazek

Ad Blue tank :arrow: Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek :wink:

_________________
Wenn du dein Leben so liebst, wie ich meinen LKW
..., dann laß die Finger von diesem LKW


Tytuł:
Post Wysłano: 21 paź 2005, 20:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2005, 14:33
Posty: 326
Lokalizacja: Suwałki, Dublin

co do aerodynamiki to sie zgadzam widac to np.na spojlerach za kabina jest bardziej wychylony niz w poprzednim modelu...No i w tych 105 moze skrzynia nie bedzie "żęzić"- jak jest na luzie na nizszej skrzyni ,bo tak w wielu dafach jest z roku 2005(np u mego starego) :) troche to denerwujace jest...:D

_________________
International Haulage


Tytuł:
Post Wysłano: 21 lis 2005, 15:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:24
Posty: 76

Obrazek


Obrazek


RAI :arrow:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Wenn du dein Leben so liebst, wie ich meinen LKW
..., dann laß die Finger von diesem LKW


Tytuł:
Post Wysłano: 22 lis 2005, 8:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:24
Posty: 76

Test :wink: :arrow:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Wenn du dein Leben so liebst, wie ich meinen LKW
..., dann laß die Finger von diesem LKW


Tytuł:
Post Wysłano: 15 sty 2006, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

ostatnio doradzełem pewnej firmie co do kupna samochodów i mogę podać ceny aut 3 osiowych pod zabudowę, chodzi tu o pjazdy, które później będą z przyczepą tworzyły zestaw 120cbm. wszystkie z silnikami EURO3, 400-420KM, wysokie kabiny, manualne sb i z dodatków tylko ogrzewanie postojowe.
i tu mogę podać ceny (sierpień 2005):
Scania 69 000 euro
Volvo 77 000 euro
DAF 66 000 euro
MAN 66 000 euro
Renault Premium 76 000 euro
Mercedes 72 000 euro
Iveco 69 000 euro.
z tego co rozmawiałem z handlowcami to zejście z ceny o 15 000 euro przy kupnie 5 sztuk jest szalenie trudne, ale nie niemożliwe.

jeżeli hadlowiec po konsultacji ze swoim szefem oceni, że firma którą Ty reprezentujesz rozwija się i zapowiada przyszłe zyski w postaci następnych zakupów, może zejść z ceny nawet o 15 000 euro. ale wymaga to bardzo zdolengo negocjatora.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 24 kwie 2006, 18:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

więc byłem dzisiaj w DAf-ie, ale okazalo się że te 3 żłóte egzeplarze są z Warszawy i tam też wróciły. we wrocławskim oddziale nie mają, ani samochodu, ani żdanych szerszych materiałów o "105".
jedynie uzyskałem takie ogólne wiadomości:


Zewnętrzny wygląd kabiny - Space Cab: szerokość zewnętrzna 2490 mm. Mechaniczne zawieszenie kabiny z czterema sprężynami zwojowymi i zintegrowanymi amortyzatorami, dwoma amortyzatorami poprzecznymi z tyłu. Szyba barwiona, elektryczne opuszczanie szyb.
- Podstawowy immobilizer z blokada wtrysku paliwa.
- Zewnętrzna osłona przeciwsłoneczna, półprzezroczysta przydymiona.
- Reflektory halogenowe
- Światła typu kombi (przeciwmgielne i punktowe) w zderzaku.
Aerodynamika - Regulowany aerodynamiczny spoiler dachowy.
Kolory - Panel reflektora, zderzak i osłona stopnia w kolorze kabiny.
- Czarne osłony lusterek.
- Spoiler dachowy: kolor kabiny.
- Kolor podwozia szary (standardowy).
Wnętrze kabiny - Lewostronny układ kierowniczy.
- Kierownica czarna, obita miękkim materiałem.
- Tachograf cyfrowy.
- Podziałka prędkościomierza km/h.
- Ustawienie ogranicznika prędkości 85 km/h.
- Fotel kierowcy Comfort Air: fotel z zawieszeniem pneumatycznym, z pneumatycznym podparciem lędźwiowym. Sztywny fotel zmiennika. Oba fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa. Tapicerka foteli welurowa, tył winylowy.
- Radio/odtwarzacz CD VDO-Dayton, 2 głośniki.
- Antena GSM, zasięg 900 MHz, 1800 MHz i GRPS oraz antena GPS i antena CB.
- Blokada drzwi: kierowcy mechaniczna, zmiennika elektryczna. Przełącznik blokady drzwi na desce rozdzielczej, 2 kluczyki.
- Deska rozdzielcza: czarna, ABS.
- Dolna leżanka bez szuflady.
- Bez górnej leżanki
- Dodatkowa nagrzewnica kabiny Eberspächer (pow.)
Zawieszenie i osie - Oś przednia typu 152N, prześwit pionowy 100 mm. Zawieszenie wyposażone w paraboliczne resory piórowe, w amortyzatory i stabilizator. Maks. obciążenie 7,5 tony
- Napędzana oś tylna oraz nienapedzana druga oś tylna z regulowanym, sterowanym elektronicznie zawieszeniem pneumatycznym, wyposażonym w amortyzatory i stabilizator. Oś napędzana z jedną redukcją typu SR 1347 i 4 miechami powietrznymi, maks. obciążenie 11,5 tony. Oś wleczona z 2 miechami powietrznymi, maks. obciążenie 7,5 tony.
- Ogranicznik obciążenia osi 11,5 t.
Koła i opony - Pierwsza oś przednia: rozmiar opon 315/70R22.5, rozmiar kół 22,5 x 9,00.
- Pierwsza oś tylna: rozmiar opon 315/70R22.5, rozmiar kół 22,5 x 9,00.
- Druga oś tylna: rozmiar opon 315/70R22.5, rozmiar kół 22,5 x 9,00.
- Zapas: rozmiar opon 315/70R22.5, rozmiar kół 22,5 x 9,00.
- Goodyear.
- Stalowe obręcze kół, srebrnoszare
- Srebrnoszare pierścienie ochronne kół
- Pierwsza oś przednia: rozmiar opon 315/70R22.5, Goodyear typ LHS, wskaźnik obciążenia 154/150, prędkość maks. 120 km/h, zastosowanie na osi skrętnej - duże odległości.
- Druga oś tylna: rozmiar opon 315/70R22.5, Goodyear LHS, wskaźnik obciążenia 154/150, maks. prędkość 120 km/h, zastosowanie: osie kierowane - długie dystanse.
- Koło zapasowe: rozmiar opon 315/70R22.5, Goodyear LHS, wskaźnik obciążenia 154/150, maks. prędkość 120 km/h, zastosowanie: osie kierowane - długie dystanse.
Układ napędowy - Silnik MX: 12,9-litrowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny. Osiągi silnika według EKG R24-03: moc 300 kW (410 KM) przy 1500-1900 obr/min Moment obrotowy 2000 Nm przy 1000-1410 obr/min. Maks. temperatura otoczenia 38 stopni Celsjusza.
- 16-biegowa ręczna skrzynia biegów typu 16S2020, z napędem bezpośrednim, przełożenie 16,41–1,00
- Przełożenie tylnej osi 2,93.
- Kontrola trakcji 13 t.
Przepisy bezpieczeństwa - Wyłącznik główny sterowany ręcznie.
Układ hamulcowy - Hamulec wydechowy.
- Sterowanie hamulcem postojowym z pozycja testowa.
Podwozie - Rozstaw osi 4,20 m / zwis tylny 2,20 m.
- Wysokość podłużnicy 260 mm, grubość 7,0 mm Wzmocnienie wewnętrzne z przodu
- Rura wydechowa do lewej strony.
- Chlapacz.
- Aluminiowy zbiornik paliwa 545 litrów.
- Korek zbiornika paliwa: zamykany bagnetowo.
- Winda koła zapasowego z boku.
- Przednia belka najazdowa.
- Tymczasowe wsporniki świateł tylnych.
Dyszel i wyposażenie do podłączenia przyczepy - Wartość D dla poprzecznicy D = 13.
- Pneumatyczne złącze przyczepy typu rozetowego.
- Złącze elektryczne przyczepy 24 V z dwoma gniazdami 7-wtykowymi.
Zasilanie elektryczne - Alternator 80 A, akumulatory 2x225 Ah.
Aspekty prawne - Emisja spalin Euro 4.
Warunki zastosowania - Zimne warunki klimatyczne, z temperaturami spadającymi poniżej -18 stopni Celsjusza.
- Wlot powietrza, góra.
- Sygnał ostrzegawczy o cofaniu.
- Złącze użytkowe z przodu kabiny.
- Standardowy zestaw narzędzi.
Serwis i konserwacja - Gwarancja: 1 rok na cały pojazd, 1 rok na naprawę awarii, 2 lata na elementy układu napędowego, 2 lata na lakier kabiny.
- Standardowy przebieg miedzy przeglądami.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 cze 2006, 14:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1363
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Obrazek

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Ostatnio zmieniony 05 cze 2006, 15:05 przez łukasz, łącznie zmieniany 3 razy.

Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2006, 15:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2006, 1:13
Posty: 59
GG: 0
Lokalizacja: Łódź

Naprawdę DAF XF95 jest bardzo ciekawy i elegancki , nawet z wyglądu podobny do manika , - chodż może się mylę ale jest całkiem , całkiem 8) 8) 8) :lol: A 105, Cóż , wydaję mi sie z tego co słyszałam,że ma wygodniejszą kabinę oraz bardziej ekonomiczne silniki, o dużych mocach, 12,9 i mocy 408, -nawet podobno 510KM, lub 560-konna. ( Tak czytałam ) :D . Silniki te są skonstruowane nowocześnie przez DAFa . Mają podobno po cztery zawory na cylinder, turbodoładowanie oraz intercooler- ( chłodnica powietrza doładowującego ). :D
DAFXF105 Oferowany jest z dwiema kabinami Space Cab i Super Space Cab z charakterystycznymi , dużymi światłami na dachu ( bardzo eleganckie :shock: )
wyczytałam z różnych artykułów i zaczyna mi sie podobać, choć wolę MANY :D :>

_________________
Daf XF105

WAJHA TEAM


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lip 2006, 8:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1363
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Obrazek
Obrazek

zródło:www.padborg-express.com

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 02 gru 2006, 12:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2006, 19:53
Posty: 136
GG: 4086911
Lokalizacja: Opoczno

Normalnie nie moge sie napatrzyc na na te nowe Dafy.Tylko te spojlery boczne chyba nie orginalne, bo nie wygladaja zbyt estetycznie.Ja tez dorzuce DAfa
Obrazek
http://www.dwtc.pl/aktualnosci.htm


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 13:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2005, 14:33
Posty: 326
Lokalizacja: Suwałki, Dublin

Ogólnie przypomniała mi się taka mała ciekawostka co do Dafów 105! Dziwna sytuacja z tym jest bo tempomat w każdym Dafie XF 105 jest ustawiony na 85 km/h !! a ogranicznik jest ustawiony tak jak był w XF95( i reszcie nowych aut) czyli na 88 lub 89 zależy jak trafi. Mówił to litewski kierowca ze 105.460 dla mego taty a i przedwczoraj upewniliśmy się do tego bo jest to uwzględnione w umowie :?

Czyli jak tego nie będzie można przestawić to trzeba będzie butować bo czy to po zachodzie czy do Rosji przy szychcie 9 godzinnej będzie traciło się te 30 parę km dziennie ;)

_________________
International Haulage


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lut 2005, 22:59
Posty: 122
Lokalizacja: Brzesko

No więc panowie dowiedziałem się informacji z "pewnej" ręki, mianowicie mam kontakt na GG z osobą która pracuje jako przedstawiciel handlowy w serwisie Dafa. Różnica cenowa to około 6.000 Euro.
Ceny : SC 410 KM to ok 70 tyś., a SSC zaczynają się ceny od 75 tyś
Dobrze wypasiona wersja typu : Kabina SSC, kocie oczy, lodówka, 2 kotły, oraz jakiś specyficzny kolor, to już jest 80tyś.
Oczka w globie kosztują 900Eur.

Więcej sprzedaje wersji z kabinami SC, samochód jest mało awaryjny, pytałem dokładniej czy ktoś odwiedzał już serwis z jakąś usterką odpowiedział : "u nas była jedna , jakiś przewód od turbiny bym źle zaciśnięty i to wszystko ". Zapytałem również czy sporo jest takich klientów co pierwszy raz kupili Dafa, mimo że posiadają w swojej flocie, odpowiedział że bardzo dużo jest takich osób.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lut 2007, 17:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1363
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Podzielę się teraz moją opinią co do XF105.Jakieś dwa tygodnie temu czekalismy cały dzień za załadunkiem w Hiszpanii i stali obok nas dwaj polacy czerwonym XF105 410 SC Euro-5.Co do silnika to jezdzili wczesniej XF 95 430 i mówili że ten 410 jest zdecydowanie słabszy(za słaby na te tereny...),ale nie chcieli mu ''wystawiać opinii'' bo robili nim dopiero 2 trasę...Co do kabiny to jest dość duża jak na wymiary Space Cab-a,na tunelu mi trochę brakuje żeby się wyprostować-a mam 193,ale z podłogi raczej się wyprostuje.Mówili że bardzo wygodne są łóżka i rzeczywiście mają bardzo przekonujące materace.Co do schowków to dzięki obniżeniu tunelu kabina dużo zyskała na pojemności.Bardzo spodobała mi się lodówka-duża ponad 40l-nie wiem czy we wszystkich wersjach jest taka,ale naprawdę duży +...Spodobała mi się też kierownica(dobrze leży w dłoniach i jest poręczna),ładne jest podświetlenie zegarów i wnętrza i bardzo mi się spodobały panele drzwiowe z poręcznymi kieszeniami i sterowaniem lusterkami(4) i szybami i wreszcie z poszyciem materiałowym,którego brakowało XF 95...Ogólnie bardzo pozytywne wrażenie co do kabiny,a SSC to musi byc wogóle szał...

A te 3 DAF-y u góry sądząc po barwach to pojadą do Braun-a...

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 04 mar 2007, 17:26

Koledzy z trasy ja mam bardzo duze przekonanie do DAFA . Jeżdze nim na co dzień . DAF od 4 lat jest moim największym przyjacielem , który mnie nigdy jeszcze nie zawiódł. Jest on wygodny z dużą kabiną . Poprostu DAF to król dróg . Nigdy jeszcze nie jeździłem Scanią ale mam przekonanie, ze DAF ma większy komfort jazdy niz Scania. Nie wsiad bym do innego mobilka niz DAF.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 12:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
Bardzo zaciekawiła mnie ta ostatnia fotka tego czarnego dafika 105 :> otóż przyglądając sie tej fotce , uswiadomiłam sobie , że w tym porcie miałam załadunek :wink: :wink: . Jak dobrze pamiętam na przeciwko tych magazynów ładują się cysterny :D :D . Ładowałam wtedy sok pomaranczowy do " SOKPOLU " , w Myszkowie :) :) Pamietam , że stałam wtedy cały dzień na załadunek , bo niemieli wszystkich dokumentów :/ :/ . Ale z jednej strony warto było popatrzec na niektóre wspaniałe zestawy holenderskie , w większosci były to własnie DAFY :) :)
Kasiu to jest w Rotterdamie w porcie (chyba 8035), a firma nazywa sie Klosterbooer taka niebieska sniezynke maja w logo. - to tak poza tematem
Daf kiedys mi sie podobal ale odkad przyszly do nas do firmy, posiedzialem i przygladnalem sie im z bliska to kabina sc jest totalna porazka, nie jestem z metra ciety i mam 182 cm wzrostu, ale aby sie wyprostowac na tunelu musze glowe trzymac w szczelinie od szyberdachu. Najprawdopodobniej w poniedzialek pojade w droge nowym Dafem z ostatniej dostawy i bede mogl sie mu blizej przyjzec, ciekawie rozwiazana jest szuflada pod lozkiem podzielona na pol aby w jednej czesci mogla znalezc sie lodowka, ciekawie zbudowane jest dolne lozko, materac jest groby i w czesci tulowia i rak poszerzony.
Napewno napisze spostrzezenia z jazdy tym gudlajem - tak nazywa go kolega, ktory jezdzi u nas w firmie dafem :)

_________________
MB :)


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 13:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
to kabina sc jest totalna porazka, nie jestem z metra ciety i mam 182 cm wzrostu, ale aby sie wyprostowac na tunelu musze glowe trzymac w szczelinie od szyberdachu.
No wieksz Coolio kabina SC jest uzupełnieniem luki pomiędzy kabiną sypialną bez globa w Dafie a SSC więc nie można od niej oczekiwać za dużo, ale zawsze zapewni wygodę i przygotuje kierowce do bezstresowej jazdy.Wiesz ja mam 190cm i w Globetrotterze tez się nie wyprostuje ale cóż i tak myślałem ze Glob pozbawiony XL jest sporo mniejszy ale się myliłem.
Space Cab też jest obszerny i z takiego Dafa bym sie bardzo cieszył ale jest wtedy jeden warunek, jak w SC dla mnie to pod maską musi być 460 :D

Będę oczekiwał na twoją reckę z przejazdu tym Dafem.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 28 [ Posty: 545 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 528 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: