Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 mar 2008, 23:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

Mam firmę, aktualnie robie CE ale jeszcze nie myślałem dokładnie jak docelowo będę wykorzystywał te uprawnienia. Niemniej jednak jeden z moich kolegów ma lohre a nie ma kierowcy a wozi regularnie auta z Niemiec. czy jeżeli wsiadłbym na to auto i śmigał dla niego po auta jest potrzebna licencja na transport międzynarodowy ? względnie jakie są koszta takiej licencji ?

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 28 mar 2008, 0:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2007, 19:18
Posty: 9
Lokalizacja: Gorzów

Jeśli chciałbyś być przewoźnikiem - musisz mieć licencję. Jeśli chciałbyś być kierowcą - nie.


Post Wysłano: 28 mar 2008, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

tyle to ja wiem. chodzi mi o to ze wykonywalbym transport na potrzeby wlasne i czy w takim przypadku obowiazuje koniecznosc posiadania licencji ?

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 28 mar 2008, 20:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Tutaj trochę mylisz pojęcia

Jedną z typologi transportu jest:
- transport na potrzeby własne - czyli taki gdzie przedsiębiorca posiada własną firmę, a transport jest tylko działalnością pomocniczą w stosunku do prowadzonej podstawowej Np. Firma produkuje taczki i rozwozi je własnymi samochodami po Kraju lub poza jego granicami. W tym przypadku nie jest konieczna licencja na wykonywanie zarobkowego transportu drogowego. Konieczne natomiast jest zaświadczenie potwierdzające wykonywanie przewozów na potrzeby własne. Zaświadczenie takie dla celów krajowych wydaję właściwy dla adresu przedsiębiorstwa Starosta. Dla celów międzynarodowych, zaświadczenie to wydaje BOTM - http://www.botm.gov.pl.

- Transport w celach zarobkowych - czyli taki, gdzie podstawową działalnością przedsiębiorstwa jest transport czyli przedsiębiorca zarabia na tym, że przewiezie komuś ładunek - tutaj oczywiście mamy do czynienia z całym systemem licencjonowania.

Wracając do tej lohry - dla Ciebie, jako kierowcy nie będzie znaczenia czy jest to firma na potrzeby własne czy transportowa, uprawnienia potrzebujesz te same

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 28 mar 2008, 23:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

ok dzieki :) o to mi chodzilo. w takim razie temat jest do ugryzienia jedynie w ten sposob ze lohre musialbym wziac w swego rodzaju lesing a do regonu dopisac import aut uzywanych i wtedy moge smigac.

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 29 mar 2008, 1:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
ok dzieki :) o to mi chodzilo. w takim razie temat jest do ugryzienia jedynie w ten sposob ze lohre musialbym wziac w swego rodzaju lesing a do regonu dopisac import aut uzywanych i wtedy moge smigac.
W leasing możesz oczywiście wziąć, ale od firmy leasingowej.W tym wypadku możesz ewentualnie wypożyczyć.Może nie za wielka różnica, ale jednak jest.Jako przyszły ewentualny przedsiębiorca lepiej, byś nieco w przepisach różnych poczytał.Bo niestety, ale wszystkie chyba urzędy typu kontrolnego są nieczułe na argument : ale ja tego nie wiedziałem!!

_________________
ego


Post Wysłano: 29 mar 2008, 17:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

masz racje. niemniej jednak poki co nie napalam sie na to a jedynie interesujace sa dla mnie te tematy tymbardziej ze sa jakies mozliwosci a narazie pytam tutaj.
p.s.
przedsiebioca jestem od 10 lat tyle ze branza nieco inna bo transport odgrywal do tej pory marginalne znaczenie i polegal glownie na dojazdach do klientow , wzglednie dojazdach z dowiezieniem towaru.

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 15 kwie 2008, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 gru 2006, 17:43
Posty: 7
Lokalizacja: Toruń

Dołączę się do tego tematu bo nie widzę sensu zakładać nowego. A mianowicie interesuje mnie urlopówka jaką sie wystawia kierowcy wykonującego transport międzynarodowy na potrzeby własne. Nie stosuje się przepisów AETR więc nie wiem czy jest wogóle potrzebna czy może ma być ten sam wzór co AETR?


Post Wysłano: 19 kwie 2008, 11:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

sprecyzuj co to znaczy nie stosuje się przepisów AETR jeśli masz do 3.5t to tak urlopówka ci nie potrzebna a jeśli powyżej to obowiązują cię przepisy AETR


Post Wysłano: 19 kwie 2008, 11:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

aetr to tylko jeśli poza unie wyjezdza ;)

prezycujcie odpowiedzi ;D

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 20 kwie 2008, 18:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 gru 2006, 17:43
Posty: 7
Lokalizacja: Toruń

Poprostu chodzi mi o wzór urlopówki. Jest taki sam jak dla zarobkowego transportu rzeczy?


Post Wysłano: 20 kwie 2008, 19:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2008, 22:14
Posty: 5
Lokalizacja: Śląsk

sorry za offtopic ale czy pracując w hurtowni jako kierowca potrzebuje świadectwa kwalifikacji, czy hurtownie zaliczają swoje pojazdy jako transport własny?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: