wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

OUT
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=15438
Strona 1 z 1

Autor:  glaca [ 26 cze 2008, 0:00 ]
Tytuł:  OUT

Czytałem ostatnio instrukcje obsługi tacho cyfrowego w Manie i zaskoczyły mnie dwa tematy.Pierwszy to stwierdzenie że podczas jazdy poza granicami UE czyli w państwach nieobjętych konwencją po włączeniu funkcji Out obowiązuje nas czas pracy-jazdy zgodny z przepisami obowiązującymi w danym kraju,drugi temat to instrukcja że jeśli pojazd który prowadzimy bez ładunku nie przekracza 3.5t uprawnia nas to do włączenia out nawet na obszarach objętych konwencją. Przypuszczam że ktoś mocno przegioł przy interpretacji przepisów ale nie wiem wszystkiego więc pytam?

Autor:  driver18 [ 03 lip 2008, 12:45 ]
Tytuł:  Re: OUT

Nie używam cyfrowego tacho ale dobrze to zrozumiałeś jeśli masz samochód pusty i jego waga to 3400 kg jedziesz na out, po załadunku wynosi 5000kg i wtedy używasz normalnie tacho kraj rozpoczęcia, zakończenia itd. będąc po za granicami UE na out bym nie jechał, jeśli dobrze pamiętam out włącza się także będąc na promie. :wink:

Autor:  glaca [ 06 lip 2008, 18:41 ]
Tytuł:  Re: OUT

Dzięki za odpowiedz, nuruje mnie jeszcze kwestia jazdy poza granicami UE ponieważ o ile dobrze zeozumiałem przepisy w tym wypadku jedzie się na out i zgodnie z przepisami AETR , i tak jest napisane w instrukcji tacho w reni natomiast Man ma inne tacho w którym piszą ze obowiązują nas przepisy kraju po którym się poruszamy.Gdyby ktoś biegły w temacie mógł coś jeszcze dorzucić dla rozjaśnienia.Wprawdzie nie jest mi to niezbędne, nie zapuszczam się w dzikie kraje,ale może komuś się przydać wyjaśnienie tej rozbieżności.

Autor:  glaca [ 10 sie 2008, 15:37 ]
Tytuł:  Re: OUT

w sobotę robiłem kurs za kolegę reno mascott, dmc 6.5t. w drodze powrotnej na pusto z ciekawości włączyłem OUT ponieważ masę własną ma poniżej 3.5t.Na wydruku po zakończeniu jazdy nie zanotowało mi czasu jazdy na powrocie.Na wszelki wypadek zrobiłem opis na odwrocie ale nie wiem jak traktować ten czas jazdy czy go włączać do dwutygodniowego casu prowadzenia pojazdu,czyli o nim pamiętać czy też nie zalicza się choć sam. prowadziłem

Autor:  Mr.X [ 10 sie 2008, 18:20 ]
Tytuł:  Re: OUT

sorki, że się wtrące. Czyli funkcja OUT w tacho cyfrowym powoduje nierysowanie czasu jazdy/pracy?! Mógłby ktoś wskazać, gdzie taki temat już istnieje na forum, albo może ktoś by go abrdziej rozszerzył? :]

Autor:  krecik [ 10 sie 2008, 19:13 ]
Tytuł:  Re: OUT

Cytuj:
w sobotę robiłem kurs za kolegę reno mascott, dmc 6.5t. w drodze powrotnej na pusto z ciekawości włączyłem OUT ponieważ masę własną ma poniżej 3.5t

znaczy co, jak jedziesz na pusto to ci sie auto kurczy ? :)

i na zakaz wjazdu pojazdów o DMC > 5 ton już może wjeżdzać ??



dżizas...

Autor:  Marcin GTI [ 12 sie 2008, 16:10 ]
Tytuł:  Re: OUT

Cytuj:
w sobotę robiłem kurs za kolegę reno mascott, dmc 6.5t. w drodze powrotnej na pusto z ciekawości włączyłem OUT ponieważ masę własną ma poniżej 3.5t
człowieku liczy sie DMC a nie masa rzeczywista w danym momecie.. boze i tacy jezdza po drogach....
Niektórzy to mają zryte łby i to ciężko... nieważne czy jedziesz na pusto czy nie , rób tak wiecej to pojdziesz siedziec powodzonka

Autor:  krecik [ 12 sie 2008, 16:14 ]
Tytuł:  Re: OUT

mialbym prosbe - patrz kogo cytujesz ;)

Autor:  ego [ 12 sie 2008, 16:35 ]
Tytuł:  Re: OUT

Cytuj:
mialbym prosbe - patrz kogo cytujesz ;)
Różnica może z gatunku kosmetycznych, ale jednak jest :D

Autor:  driver18 [ 12 sie 2008, 16:39 ]
Tytuł:  Re: OUT

Ostatnio robiłem kurs Iveco gdzie jest tachograf cyfrowy obawiałem się troszeczkę tego mechanizmu żeby sobie nie zapomnieć zaznaczyć kraj zakończenia, pauze włączyć itp. ale wszystko poszło gładko dowiedziałem się też iż funkcję OUT można włączyć np kiedy jest tylko sam samochód i chcemy np zatankować auto na bazie lub uzupełnić wodę w zbiornikach, umyć auto i podobne rzeczy. Teraz już tylko była obawa pierwszej kontroli czy czasami się tam do czegoś nie doczepią szybko się przekonałem że wszystko jest OK łapanka BAG rozjaśniła obawy, jedynym kłopotem dal nich okazało się iż karta ma tylko kilkanaście dni zapisu a co się stało z resztą ale pokazałem że na tym tacho tak krótko pracuje, stare tarczki. :wink:

Autor:  Marcin GTI [ 12 sie 2008, 19:37 ]
Tytuł:  Re: OUT

krecik-Przepraszam kolego za pomyłkę :) wiadomo o kogo mi chodziło :) Jeszcze raz przepraszam Pozdrawiam :)

Autor:  glaca [ 18 sie 2008, 21:40 ]
Tytuł:  Re: OUT

Cytuj:
Cytuj:
w sobotę robiłem kurs za kolegę reno mascott, dmc 6.5t. w drodze powrotnej na pusto z ciekawości włączyłem OUT ponieważ masę własną ma poniżej 3.5t

znaczy co, jak jedziesz na pusto to ci sie auto kurczy ? :)

i na zakaz wjazdu pojazdów o DMC > 5 ton już może wjeżdzać ??



dżizas...
Tak jeśli ten zakaz nie ma namalowanej ciężąrowki liczy się masa pojazdu pustego wg. dow rej.ponieważ zakaz ten uwzględnia masę rzeczywistą pojazdu ,natomiast jeśli na znaku jest ciężarówka to jest brana pod uwagę masa całkowita.Natomiast moje pytanie dotyczyło zliczamia czasu jazdy.Jeśli po zakończonej jezdzie zrobiłem wydruk i nie uwzględnił on jazdy na pusto to znaczy że muszę ten czas itak doliczać do 2-tygodniowego czasu jazdy czy potraktować go jako AETR czyli bez ograniczenia 90h czsu jazdy w ciągu 2 tygodni.Postąpiłem w ten sposób z ciekawości ponieważ opcję taką uwzględniają przepisy jak pisałem powyżej ale nie miałem okazji tego sprawdzić w praktyce.Nie spodziewam się wielu fachowych odpowiedzi, przypuszczam że dla prawdziwych znawców tematu pytanie jest głupie i nie warte uwagi dlatego prosiłbym o powstrzymaqnie się od eksponowania własnego superEGO przez tychże a z wdzięcznością przeczytam w miarę jasną i dostępną do pojęcia dla mojego rozumku odpowiedz.

Autor:  kselu1 [ 18 sie 2008, 22:44 ]
Tytuł:  Re: OUT

Cytuj:
Tak jeśli ten zakaz nie ma namalowanej ciężąrowki liczy się masa pojazdu pustego wg. dow rej.ponieważ zakaz ten uwzględnia masę rzeczywistą pojazdu ,natomiast jeśli na znaku jest ciężarówka to jest brana pod uwagę masa całkowita
Jeżeli jest liczba bez tej twojej ciezarowki (B5)to jest nie masa pustego ale masa rzeczywista.
Jeżeli jest z ciężarówką (b18)to chodzi o samochody ciężarowe czyli tu sie kłania dmc > 3.5T

http://www.prawojazdy.pogodzinach.net/znaki/zakazu.html

tam u góry kolegom nie chodziło o znaki zakazu ale o tacho wiec nie zbaczajmy

Autor:  glaca [ 18 sie 2008, 23:40 ]
Tytuł:  Re: OUT

I usiłuję się o tacho dowiedzieć a podałem przykład z różnicą mas żeby ktoś wreszcie pojął że maskotka którą jechałem ma DMC 6.5t a na pusto poniżej 3.5 czyli kończąc temat zakazów na pusto mogę wjachać na 3.5t bez ciężarówki.I także na pusto mogę jechać na out tylko jak to liczyć,nadmieniam że z reguły poj. poniżej 3.5 nie mają tacho więc czegoś ten przepis musi dotyczyć.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/