Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 lut 2009, 18:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Czy jest gdzieś ujęte w jaki sposób należy przewozić palety, w tym wypadku z kostką brukową. Jest naczepa platforma, bez burt, czy taki towar według prawa może jechać na takim czymś? Oczywiście odpowiednio spięty i ofoliowany. My mamy obawy takie coś przewozić w taki sposób, jednak można spotkać wiele takich przypadków.


Post Wysłano: 04 lut 2009, 19:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

tu trzeba rozpatrzyć dwie sprawy:

1. w jakim stopniu jest zabezpieczona kostka brukowa na poszczególnych paletach,
2. jeżeli dobrze to jak zabezpieczyć całość.

jeżeli palety nie będą wystarczająco opakowane to nie nadają się do transportu i będa przez kontrolujących traktowane jak ładunek luzem.

natomiast jeżeli jest na paletach OK, trzeba się zastanowić jakie siły występujące podczas jazdy musimy zniwelować zabezpieczeniem.

jeżeli przyjmiemy, że kostka będzie ważyła 25 ton to na przód będzie naciskała podczas hamowania z siłą 20 ton i na boki oraz do tyłu z siłą 12,5tony.

ściana przednia w standardowej naczepie jest tak skonstruowana, żeby wytrzymać nacisk 5 ton, ale zostaje jeszcze 15t. zastosowanie pasa przez zwykłe opasanie to zniwelowanie tylko 400 kg w ruchu poziomym, czyli gdybyśmy nawet użyli w ten sposób 37 pasów byłoby mało.

aby więcej zniwelować trzeba pod palety zastosować gumy przeciwpoślizgowe. to jest zupenie wystarczające, ale trzeba jeszcze pospinać każdy rząd zabezpieczając przed przewróceniem się palet na boki.

więc reasumując jeżeli mamy 24 palety z 25 tonami kostki brukowej dobrze zabezpieczonej na paletach ustawiamy tak:
6 w poprzek na środku skrzyni ładunkowej aby nie przeciążyć osi napędowej, dalej w 9 rzędach po 2 palety także w poprzek. wystarczy ustawić te palety na gumach przeciwpoślizgowych (pod jedną paletę wystarczy włożyć dwa kawałki widoczne od zewnątrz) i każdy podwójny rząd spiąć jednym pasem, czyli użyć 9 pasów.

takie są wymagania BAG, więc ITD też uzna takie zabezpieczenie jako wystarczające.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 04 lut 2009, 19:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Dziękuję za odpowiedź. Kostka jest owinięta folią bardzo szczelnie i mocno, nie masz by coś wyleciało. Czyli mogę jak co mieć bez burt ale z matami antypoślizgowymi. Teraz moje następne pytanie, kto to u nas sprzedaje(może być www). W sklepach które znam takiego czegoś nie mieli. Musi to być cała podłoga wyłożona, cze mogą być paski np wpoprzek. Czy jest zaś jakiś przepis mówiący ile te paski ewentualnie muszą mieć?
jeszcze raz dziękuję za odp, jest mi to bardzo pomocne.


Post Wysłano: 04 lut 2009, 19:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

to powinna być gruba folia termokurczliwa, lub zwykły strecz dodatkowo spięty dwoma taśmami plastikowymi.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 04 lut 2009, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Wydaje mi się, że koledze marctos chodziło w tym przypadku o rozmiar mat antypoślizgowych.

Maty te, zazwyczaj mają rozmiar około 20cm/20cm, i podkłada się je na rogach palet. Może i są jakieś większe rozmiary, ale my zawsze takie mieliśmy na stanie, ja sam nie spotkałem się jeszcze z innym rozmiarem.

Co do tego, jak jest zabezpieczona kostka brukowa na palecie, to jeśli nie jest dobrze pospinana stalowymi/aluminiowymi/plastikowymi opaskami to nawet najlepiej ponaciągana folia i strecz nic nie pomogą.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 04 lut 2009, 20:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Jak owijarka owija to jest owijana folią i taką białą opaską do okoła, chyba dwie czy trzey.
Teraz sprawa gdzie je dostane, na allegro nie znalazłem, może w trucku będą coś mieli. Zawsze takie coś się sprzyda na wszelki wypadek.


Post Wysłano: 05 lut 2009, 17:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Sory za post pod postem, ale możecie połączyć;)

Który ze sposobów rozścielenia mat jest wystarczający?
Obrazek

a maty już wiem gdzie dostanę;)


Ostatnio zmieniony 05 lut 2009, 17:20 przez marctos, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 05 lut 2009, 17:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lip 2008, 9:44
Posty: 102
GG: 1520853
Samochód: Osobowy
Lokalizacja: Niedaleko Białej Podlaskiej

No przepraszam Cyryl ale przednia ściana naczepy powinna wytrzymać od 20 do 30 ton a nie do 5.

_________________
B
B+E
C
C+E
W PRZECIĄGU PÓŁ ROKU ;D


Post Wysłano: 05 lut 2009, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

kolega Marctos: wystarczający jest sposób nr 1.

kolego Luksmaster12 nie wiem skąd wpadleś na taki pomysł. gdyby przednia ściana była w stanie wytrzymać nacisk 30 ton, to proszę zauważyć, że przy nacisku wyżej niż 1m powinna się cała naczepa unieść, jeżeli rama miałby zachować sztywność. jeżeli nawet ściana wytrzymałaby owe 30 ton to i tak wygięłaby się do przodu, bo zwykła rama nie wytrzymałaby takiego momentu. czyli rama, mocowanie ściany przedniej i sama ściana musiałyby wytrzymać obciążenie 6 krotnie większe.

miałoby to konsekwencje nastepujące:
1. naczepa pusta ważyłaby gdzieś około 15 ton, czyli ładowność zmniejszyłaby się z 25 do 15 ton,
2. naczepa kosztowałaby nie 30 tyś euro tylko 90 tyś euro.

są budowane naczepy specjalistyczne, ale one kosztują majątek, natomiast jeżeli naczepa jest standardowa to jej ściana przednia musi wytrzymać nacisk 5 ton inaczej nie dostanie homologacji.

podobnie rzecz ma się w przypadku zaczepów do pasów, jeżeli na zaczepie nie ma wybitej cechy, zaczep taki może wytrzymać do 2 ton. ponieważ przeciętny pas ma wytrzymałość właśnie 2 ton, jeżeli kierowca przypnie do jednego zaczepu dwa pasy to wiadomo że:
1. nie ma pojęcia o mocowaniu ładunku,
2. służby kontrolujące nie policzą mu tego drugiego pasa.

ps. są produkowane naczepy z podłogami o współczynniku tarcia 0,6 i więcej (na moich Obornickich Spotkaniach Logistycznych 2008 Koegel jedną taką wystawiał) wtedy nie potrzeba stosować mat/gum przeciwpoślizgowych.
przyjmuje się, że mokra lub zaolejona podłoga to 0,1, podłoga deski/płyty sklejkowe/tekstolitowe - 0,3 i maty/gumy - 0,6.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 05 lut 2009, 20:29 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 05 lut 2009, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Wielkie dzięki


Post Wysłano: 05 lut 2009, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

jeszcze jedna uwaga przy stosowaniu mat/gum przeciwpoślizgowych. podkładając je trzeba tak ustawić, aby po postawieniu palety/ładunku były wyraźnie widoczne z zewnątrz, aby nie mieć kłopotów przy kontroli.
nawet jeżeli stosunek powierzchni poza paleta i pod paletą będzie 50/50.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 05 lut 2009, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Rozumię, improwizacja.;)


Post Wysłano: 05 lut 2009, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

A możesz powiedzieć, gdzie znalazłeś takowe maty?

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Post Wysłano: 05 lut 2009, 22:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

W sklepie z częściami do ciężarówek. Kupisz spokojnie w suderach itp. Jest nawet w trucku bodajże człowiek który sprzedaje pasy i takie maty. Przeważnie te oferty jego były na pierwszych stronach ale tych już z ogłoszeniami.


Post Wysłano: 07 lut 2009, 13:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2008, 21:45
Posty: 43
GG: 2903354
Samochód: Man, Cinquecento
Lokalizacja: Poznań

Cytuj:
kolega Marctos: wystarczający jest sposób nr 1.

kolego Luksmaster12 nie wiem skąd wpadleś na taki pomysł. gdyby przednia ściana była w stanie wytrzymać nacisk 30 ton, to proszę zauważyć, że przy nacisku wyżej niż 1m powinna się cała naczepa unieść, jeżeli rama miałby zachować sztywność. jeżeli nawet ściana wytrzymałaby owe 30 ton to i tak wygięłaby się do przodu, bo zwykła rama nie wytrzymałaby takiego momentu. czyli rama, mocowanie ściany przedniej i sama ściana musiałyby wytrzymać obciążenie 6 krotnie większe.

miałoby to konsekwencje nastepujące:
1. naczepa pusta ważyłaby gdzieś około 15 ton, czyli ładowność zmniejszyłaby się z 25 do 15 ton,
2. naczepa kosztowałaby nie 30 tyś euro tylko 90 tyś euro.

są budowane naczepy specjalistyczne, ale one kosztują majątek, natomiast jeżeli naczepa jest standardowa to jej ściana przednia musi wytrzymać nacisk 5 ton inaczej nie dostanie homologacji.

podobnie rzecz ma się w przypadku zaczepów do pasów, jeżeli na zaczepie nie ma wybitej cechy, zaczep taki może wytrzymać do 2 ton. ponieważ przeciętny pas ma wytrzymałość właśnie 2 ton, jeżeli kierowca przypnie do jednego zaczepu dwa pasy to wiadomo że:
1. nie ma pojęcia o mocowaniu ładunku,
2. służby kontrolujące nie policzą mu tego drugiego pasa.

ps. są produkowane naczepy z podłogami o współczynniku tarcia 0,6 i więcej (na moich Obornickich Spotkaniach Logistycznych 2008 Koegel jedną taką wystawiał) wtedy nie potrzeba stosować mat/gum przeciwpoślizgowych.
przyjmuje się, że mokra lub zaolejona podłoga to 0,1, podłoga deski/płyty sklejkowe/tekstolitowe - 0,3 i maty/gumy - 0,6.
A ja się podłączę do tematu. Co w sytuacji, kiedy ucha wypadają rzadziej niż palety? Dzieję się tak kiedy palety są układane w poprzek, po dwie.


Post Wysłano: 07 lut 2009, 15:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

trzeba pasy mocować do ramy, pamiętając, aby końce nie dyndały swobodnie. mocowanie przez burty nie zostanie uznane, tylko pod burtami.

jeszcze uwaga co do pasów:
założony na ładunek pas, który ma zabezpieczać mający nie zamkniętą klamrę przez służby kontrolujące (ITD, BAG) nie zostanie uznany jako zabezpieczenie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: