Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 gru 2008, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

kiedys slyszalem, ze posiadajac kat. c+e zdobywamy uprawnienia na T.
odbierajac dzis PJ mialem wpisane kat. B, B+E, C, C+E.
zastanowilo mnie, ze nie ma T wiec zapytalem i w odp uslyszalem ze mam uprawnienia na ciagnik rolniczy z dwoma przyczepami ale nie jest wbijane to w PJ.
orientuje sie jak to jest????
jak macie wpisane w PJ???? chodzi mi przewarznie o te osoby co niedawno robily C+E bo kiedys moglo byc inaczej.


Post Wysłano: 01 gru 2008, 20:18

Kat. B uprawnia Cię do jazdy ciągnikiem rolniczym bez przyczepy, ale możesz ciągnąć wóz lub mieć jakieś urządzenie rolnicze. Mając C+E na pewno możesz jeździć z dwiema przyczepami.


Post Wysłano: 01 gru 2008, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

tak to tez mi powiedziano i w sumie juz wiedzialem. tylko czemu nie mam wpisu przy rubryce z kat. T ???


Post Wysłano: 01 gru 2008, 20:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2008, 1:44
Posty: 57
GG: 7640146
Samochód: SCANIA 164C 480V8@580;-), VOLVO FL6

dlatego ze nie zdawales na kat T i dlatego nie masz takiego uprawnienia.
poki co mozna jezdzic tak
Cytuj:
Kat. B uprawnia Cię do jazdy ciągnikiem rolniczym bez przyczepy, ale możesz ciągnąć wóz lub mieć jakieś urządzenie rolnicze. Mając C+E na pewno możesz jeździć z dwiema przyczepami.
ale gdzies slyszalem ze nasze madre glowy przymierzaja sie wprowadzic jakis przepis ktory bedzie zabranial jezdzic wogole ciagnikiem nie posiadajac kat T. ale to nic pewnego. ja mam wszystko oprocz A :(

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=ip9xMdCPQj4
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 01 gru 2008, 21:08

Cytuj:
tylko czemu nie mam wpisu przy rubryce z kat. T ???
Masz odpowiedź:
Cytuj:
dlatego ze nie zdawales na kat T i dlatego nie masz takiego uprawnienia.
Jeżeli chcesz mieć po to, żeby mieć wszystkie literki, to musisz robić kurs. Na dzień dzisiejszy spokojnie możesz śmigać ciągnikiem rolniczym.


Post Wysłano: 01 gru 2008, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

na b+e tez nie mialem egzaminu.
OK nie wazne. mozna zamknac temat


Post Wysłano: 01 gru 2008, 23:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2008, 1:44
Posty: 57
GG: 7640146
Samochód: SCANIA 164C 480V8@580;-), VOLVO FL6

na B+E masz wbite bo to kategoria pokrewna. przyczepe duza zdajesz raz. jak zrobisz teraz na autobus to D+E tez ci wbija.

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=ip9xMdCPQj4
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 01 gru 2008, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

no to brzmi prawdopodobnie.dzieki


Post Wysłano: 01 gru 2008, 23:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2008, 1:44
Posty: 57
GG: 7640146
Samochód: SCANIA 164C 480V8@580;-), VOLVO FL6

to nie brzmi prawdopodobnie tylko tak jest bo ja tak mialem. jak robilem lejce na autobus. mam z ta sama data wbite D+E.

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=ip9xMdCPQj4
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 01 gru 2008, 23:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

z katD+E tez wiem. chodzi o to tylko czemu nie mialem zaznaczone T w pj. no ale sie wyjasnilo.

mozna zamkac


Post Wysłano: 02 gru 2008, 13:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

trzeba wiedzieć, że kat. B uprawnia do prowadzenia:
a. pojazdów samochodowych o DMC do 3,5t z wyjątkiem autobusu i motocykla.
...
b. ciągnika rolniczego lub maszyny wolnobieżnej.

kat. B+E, C+E i D+E uprawnia do prowadzenia pojazdów określonych w odpowiedniej kategorii B, C i D łącznie z przyczepą.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 02 gru 2008, 15:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2008, 1:44
Posty: 57
GG: 7640146
Samochód: SCANIA 164C 480V8@580;-), VOLVO FL6

Cytuj:
trzeba wiedzieć, że kat. B uprawnia do prowadzenia:
a. pojazdów samochodowych o DMC do 3,5t z wyjątkiem autobusu i motocykla.
...
b. ciągnika rolniczego lub maszyny wolnobieżnej.

kat. B+E, C+E i D+E uprawnia do prowadzenia pojazdów określonych w odpowiedniej kategorii B, C i D łącznie z przyczepą.
ciekawe jest ze jak sie zrobi przyczepe do C to jest rowniez do D i do B, ale jak sie zrobi do B to do C i D nie wbija. zawsze to by latwiej bylo zrobic no i taniej

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=ip9xMdCPQj4
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 02 gru 2008, 18:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Cytuj:
Cytuj:
trzeba wiedzieć, że kat. B uprawnia do prowadzenia:
a. pojazdów samochodowych o DMC do 3,5t z wyjątkiem autobusu i motocykla.
...
b. ciągnika rolniczego lub maszyny wolnobieżnej.

kat. B+E, C+E i D+E uprawnia do prowadzenia pojazdów określonych w odpowiedniej kategorii B, C i D łącznie z przyczepą.
ciekawe jest ze jak sie zrobi przyczepe do C to jest rowniez do D i do B, ale jak sie zrobi do B to do C i D nie wbija. zawsze to by latwiej bylo zrobic no i taniej
Bo jak robisz przyczepe do B to mozesz max ciagnac o DMC 2330 kg (jak dobrze pamietam 2/3 z 3,5T)
Dlatego jak miales kurs z przyczepa do B i robiles tylko C to pisali "E do B"
A jak zrobisz przyczepy do C to mozesz max zestawy ciagnac :>

Fakt ze teraz porobili buble prawne z ta E
Kiedys bylo prosto-jak przyczepa miala pow 750kg to musiales miec E
Teraz inaczej sie liczy-caly zestaw nie moze przekroczyc 3,5T lacznie z przyczepa
E do B jest teraz poto zeby ciagnac zestaw o DMC 6,125T
http://www.forum.v10.pl/dmc,zestawu,z,k ... t3504.html

Chyba ze zle rozumuje :roll:

Generalnie sie w to tak bardzo nie wnikam bo mam E do CD wiec nie musze liczyc :D


Acha pomijam tutaj odpowiednie ciagi na hak w aucie :lol:

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 02 gru 2008, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2008, 1:44
Posty: 57
GG: 7640146
Samochód: SCANIA 164C 480V8@580;-), VOLVO FL6

Cytuj:
Generalnie sie w to tak bardzo nie wnikam bo mam E do CD wiec nie musze liczyc :D
ja tez jak kolega mam E do CD wiec tez mnie to nie dotyczy :twisted:
teraz jeszcze zostalo zrobic A i bede mial rowniez E do A buahahahahahahaahaahhahahahahahahahahahhahaha

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=ip9xMdCPQj4
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 02 gru 2008, 19:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Zastanawiam sie tylko po co jest E do D :lol:
Kiedys bylo potrzebne zeby prowadzic autobus przegubowy :shock:
Teraz przegubowiec jest uznawany jako sam pojazd wiec potrzebne jest tylko D

A gdzies czytalem ze w UE przyczepy sa zabronione do autobusow z wzgledu na bezpieczenstwo (mam na mysli takie jak kiedys byly do ogorka 8) )

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 02 gru 2008, 19:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 0:28
Posty: 124
Lokalizacja: => PL <=

Cytuj:
Zastanawiam sie tylko po co jest E do D :lol:
Kiedys bylo potrzebne zeby prowadzic autobus przegubowy :shock:
Teraz przegubowiec jest uznawany jako sam pojazd wiec potrzebne jest tylko D

A gdzies czytalem ze w UE przyczepy sa zabronione do autobusow z wzgledu na bezpieczenstwo (mam na mysli takie jak kiedys byly do ogorka 8) )
Wystarczy zobaczyc w kodeksie:
w przyczepie nie mozna wozic ludzi - wiec podstawowy przepis bylby zlamany i dodatkowo w transporcie miejskim - ludzi.

A dlaczego E+D? juz kilka razy widzialem autokary dalekobiezne - miedzynarodowe z malymi przyczepkami na dodatkowe bagaze pasazerow.
Ot co.

_________________
B <= 2000
widlak & butle gazowe <= 2007
C & C+E <= 2008
D <= 2010
A => brak


Post Wysłano: 02 gru 2008, 19:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
ciekawe jest ze jak sie zrobi przyczepe do C to jest rowniez do D i do B, ale jak sie zrobi do B to do C i D nie wbija. zawsze to by latwiej bylo zrobic no i taniej
Bo jest tak, że wbiją Ci niższą kategorię jak masz wyższą, np. po zrobieniu C+E automatycznie dostajesz B+E. Jest to po to, żeby nie było za łatwo i inteligent z B+E po zrobieniu C nie zasiadł od razu za kierownicą zestawu nie mając zielonego pojęcia nawet o podpinaniu przewodów.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 02 gru 2008, 19:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2008, 1:44
Posty: 57
GG: 7640146
Samochód: SCANIA 164C 480V8@580;-), VOLVO FL6

Cytuj:
Cytuj:
ciekawe jest ze jak sie zrobi przyczepe do C to jest rowniez do D i do B, ale jak sie zrobi do B to do C i D nie wbija. zawsze to by latwiej bylo zrobic no i taniej
Bo jest tak, że wbiją Ci niższą kategorię jak masz wyższą, np. po zrobieniu C+E automatycznie dostajesz B+E. Jest to po to, żeby nie było za łatwo i inteligent z B+E po zrobieniu C nie zasiadł od razu za kierownicą zestawu nie mając zielonego pojęcia nawet o podpinaniu przewodów.
yyyyy to byl taki zarcik dla uscislenia... bardzo dobrze wg przepisow bylo kto niemoze zestawem jezdzic. szkoda tylko ze nawet fachowcy majacy C+E potrafia niezle narozrabiac

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=ip9xMdCPQj4
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 02 gru 2008, 20:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Cytuj:
Cytuj:
Zastanawiam sie tylko po co jest E do D :lol:
Kiedys bylo potrzebne zeby prowadzic autobus przegubowy :shock:
Teraz przegubowiec jest uznawany jako sam pojazd wiec potrzebne jest tylko D

A gdzies czytalem ze w UE przyczepy sa zabronione do autobusow z wzgledu na bezpieczenstwo (mam na mysli takie jak kiedys byly do ogorka 8) )
Wystarczy zobaczyc w kodeksie:
w przyczepie nie mozna wozic ludzi - wiec podstawowy przepis bylby zlamany i dodatkowo w transporcie miejskim - ludzi.

A dlaczego E+D? juz kilka razy widzialem autokary dalekobiezne - miedzynarodowe z malymi przyczepkami na dodatkowe bagaze pasazerow.
Ot co.
Te autokary tez widzialem tylko ze one mialy male przyczepy wiec do nich nie potrzebna jest kat E

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 02 gru 2008, 23:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

wystarczy ze owa przyczepa ma wiecej niz 750 dmc i trzeba miec E do D. zdaza sie niezadko ze autobusem podrozuja jakies dozyny sportowe typu snowboard'zisci czy kajakarze i do autobusu sprzetu nie zmieszcza wiec jedzie autobus z przyczepa z calym sprzetem. do mniejszych autobusow zaprzega sie przyczepy zeby wogole bagaz zmiescic. przyklad Mercedes Sprinter i pokrewne nie ma luku bagazowego a jest autobusem w swietle prawa

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: