wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Wywrotki
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19429
Strona 1 z 1

Autor:  witek510 [ 14 mar 2009, 12:58 ]
Tytuł:  Wywrotki

powiedzcie mi czy sie róznia blokady w wywrotkach ?
zółw a blokady asfaltowe ?
które lepiej stosowac i na jakich terenach

Autor:  Ferdek8784 [ 16 mar 2009, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Wywrotki

Cytuj:
zółw a blokady asfaltowe
z "żółwia" (czyli reduktora) korzystasz w ciężkim terenie gdy jesteś załadowany np. przy stromych podjazdach.
dobra rada: wszelkiego rodzaju napędy, blokady staraj się włączać nim się zakopiesz albo wjedziesz w ciężki teren zaś reduktor najlepiej jak stoisz. Do tego musisz dojść sam gdzie i kiedy z czego korzystać.

ps.
jak cofniesz pełny bez blokady to pusty z blokadą prawie zawsze wyjedziesz :D
Ale jak mówiłem do wszystkiego powoli musisz sam dojść 8)

BAJO

Autor:  hans_quattro [ 23 mar 2009, 0:02 ]
Tytuł:  Re: Wywrotki

zarowno zmiany napedu jak i wlaczania blokad nie powinno robic sie w czasie kiedy pojazd jest w ruchu. na blokadach osiowych i miedzyosiowych nie wolno jezdzic po asfalcie.

Autor:  bambi_2 [ 07 paź 2009, 22:35 ]
Tytuł:  Re: Wywrotki

Co myślicie o skrzyniach automatycznych w wywrotkach 3 lub 4 osiowych.?

Zastanawiam się nad Manem i zachęcony reklamami merca o niższym spalaniu w actrosie ze skrzynią automatyczną zacząłem rozmyślać o automacie.

Jeździłem Mercem z półautomatem (dzojstik i sprzęgło) i Manem z manualem

Wole Mana ale skrzynia automatyczna Merca spodobała mi się bardziej od manualnej Mana (mniej wachlowania skrzyniami górna, dolna, połówki)

Boję się co prawda o trwałość skrzyni automatycznej, co sądzicie o temacie?

Autor:  hans_quattro [ 11 paź 2009, 13:16 ]
Tytuł:  Re: Wywrotki

nie jezdzilem automatem ale opinia o automtach w wywrotkach jest taka ze automat jest dobry do pierwszego zakopania sie. pare razy zrobi "psyk" i stoisz. w manualu ciagniesz kolami caly czas. Spalanie to mozesz liczyc na szosie , w terenie spalanie licz na motogodziny i to tez jest dosc mocno rozbierzne w zaleznosci od terenu takze w ostatecznym rozrachunku najlepsze auta w teren to nadal tatry i krazy

Autor:  bambi_2 [ 14 paź 2009, 11:46 ]
Tytuł:  Re: Wywrotki

czyli jednak manual.

ponieważ myślę nad zakupem 3 osiowej wywrotki to zastanawiam się czy wersja 26 czy moze 33 (wzmocniona)

wiadomo, że wszyscy przeładowywują i zastanawiam się czy 26 wytrzyma.

Autor:  hans_quattro [ 15 paź 2009, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Wywrotki

wszystko zalzy od kierowcy i wielu czynnikow terenowych . wytrzyma napewno tylko krocej :P

Autor:  bruno666 [ 15 paź 2009, 19:37 ]
Tytuł:  Re: Wywrotki

Wiem, że stary wątek, ale...
Cytuj:
zarowno zmiany napedu jak i wlaczania blokad nie powinno robic sie w czasie kiedy pojazd jest w ruchu.
Bez przesady. Wystarczy, żeby nie robić tego w momencie, gdy którekolwiek koło ma uślizg. Ja zwykle włączam, podczas jazdy, przy hamowaniu silnikiem.
Cytuj:
na blokadach osiowych i miedzyosiowych nie wolno jezdzic po asfalcie.
To też chyba tak nie do końca. Problem będzie, gdy zechcemy skręcać na blokadzie osiowej, kiedy oba koła kręcą się z różnymi prędkościami, a blokada wymusza jednakową prędkość obrotową.


Ps. Generalnie można by napisać, że po betonie też nie można. :wink:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/