wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Wywrotki http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19429 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | witek510 [ 14 mar 2009, 12:58 ] |
Tytuł: | Wywrotki |
powiedzcie mi czy sie róznia blokady w wywrotkach ? zółw a blokady asfaltowe ? które lepiej stosowac i na jakich terenach |
Autor: | Ferdek8784 [ 16 mar 2009, 23:37 ] |
Tytuł: | Re: Wywrotki |
Cytuj: zółw a blokady asfaltowe
z "żółwia" (czyli reduktora) korzystasz w ciężkim terenie gdy jesteś załadowany np. przy stromych podjazdach.dobra rada: wszelkiego rodzaju napędy, blokady staraj się włączać nim się zakopiesz albo wjedziesz w ciężki teren zaś reduktor najlepiej jak stoisz. Do tego musisz dojść sam gdzie i kiedy z czego korzystać. ps. jak cofniesz pełny bez blokady to pusty z blokadą prawie zawsze wyjedziesz Ale jak mówiłem do wszystkiego powoli musisz sam dojść BAJO |
Autor: | hans_quattro [ 23 mar 2009, 0:02 ] |
Tytuł: | Re: Wywrotki |
zarowno zmiany napedu jak i wlaczania blokad nie powinno robic sie w czasie kiedy pojazd jest w ruchu. na blokadach osiowych i miedzyosiowych nie wolno jezdzic po asfalcie. |
Autor: | bambi_2 [ 07 paź 2009, 22:35 ] |
Tytuł: | Re: Wywrotki |
Co myślicie o skrzyniach automatycznych w wywrotkach 3 lub 4 osiowych.? Zastanawiam się nad Manem i zachęcony reklamami merca o niższym spalaniu w actrosie ze skrzynią automatyczną zacząłem rozmyślać o automacie. Jeździłem Mercem z półautomatem (dzojstik i sprzęgło) i Manem z manualem Wole Mana ale skrzynia automatyczna Merca spodobała mi się bardziej od manualnej Mana (mniej wachlowania skrzyniami górna, dolna, połówki) Boję się co prawda o trwałość skrzyni automatycznej, co sądzicie o temacie? |
Autor: | hans_quattro [ 11 paź 2009, 13:16 ] |
Tytuł: | Re: Wywrotki |
nie jezdzilem automatem ale opinia o automtach w wywrotkach jest taka ze automat jest dobry do pierwszego zakopania sie. pare razy zrobi "psyk" i stoisz. w manualu ciagniesz kolami caly czas. Spalanie to mozesz liczyc na szosie , w terenie spalanie licz na motogodziny i to tez jest dosc mocno rozbierzne w zaleznosci od terenu takze w ostatecznym rozrachunku najlepsze auta w teren to nadal tatry i krazy |
Autor: | bambi_2 [ 14 paź 2009, 11:46 ] |
Tytuł: | Re: Wywrotki |
czyli jednak manual. ponieważ myślę nad zakupem 3 osiowej wywrotki to zastanawiam się czy wersja 26 czy moze 33 (wzmocniona) wiadomo, że wszyscy przeładowywują i zastanawiam się czy 26 wytrzyma. |
Autor: | hans_quattro [ 15 paź 2009, 18:22 ] |
Tytuł: | Re: Wywrotki |
wszystko zalzy od kierowcy i wielu czynnikow terenowych . wytrzyma napewno tylko krocej |
Autor: | bruno666 [ 15 paź 2009, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Wywrotki |
Wiem, że stary wątek, ale... Cytuj: zarowno zmiany napedu jak i wlaczania blokad nie powinno robic sie w czasie kiedy pojazd jest w ruchu.
Bez przesady. Wystarczy, żeby nie robić tego w momencie, gdy którekolwiek koło ma uślizg. Ja zwykle włączam, podczas jazdy, przy hamowaniu silnikiem.Cytuj: na blokadach osiowych i miedzyosiowych nie wolno jezdzic po asfalcie.
To też chyba tak nie do końca. Problem będzie, gdy zechcemy skręcać na blokadzie osiowej, kiedy oba koła kręcą się z różnymi prędkościami, a blokada wymusza jednakową prędkość obrotową.Ps. Generalnie można by napisać, że po betonie też nie można. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |