wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Transport stopów odlewniczych w stanie ciekłym
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19569
Strona 1 z 2

Autor:  IgorJG [ 21 mar 2009, 19:02 ]
Tytuł:  Transport stopów odlewniczych w stanie ciekłym

Witam
Czy słyszeliscie może kiedyś o transporcie stopów odlewniczych w stanie ciekłym?
Konkretnie mam na myśli transport stopów odlewniczych z Toyoty (Wałbrzych) do Toyoty w Jelczu-Laskowice.

pozdrawiam

Autor:  Rachuba [ 22 mar 2009, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

Ja osobiscie sie przyznam ze pierwsze slysze o tym. Ale w cieklym stanie to musial by byc rozgrzany do dosc wysokiej temperatury.

Autor:  GRZEGORZ [ 22 mar 2009, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

Może jak czekoladkę? w takich dużych termosach? :mrgreen:

Autor:  Użytkownik usunięty [ 22 mar 2009, 22:27 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

Cytuj:
Ale w cieklym stanie to musial by byc rozgrzany do dosc wysokiej temperatury.
I tu pojawia się kwestia jak utrzymać odpowiednią temperaturę, aby utrzymać ładunek w stanie ciekłym.

Autor:  Rachuba [ 22 mar 2009, 22:56 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

Wiem ze np ogrzewa sie cysterny przez poprowadzenie spalin do okola zeby cieple spaliny ogrzewaly do okola cysterne tak jest np w szambowozach ( tych co szambo wybieraja :) zeby kupa nie zamarzla w zime

Autor:  eRKaZet [ 22 mar 2009, 22:57 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

Cytuj:
Wiem ze np ogrzewa sie cysterny przez poprowadzenie spalin do okola zeby cieple spaliny ogrzewaly do okola cysterne tak jest np w szambowozach ( tych co szambo wybieraja :) zeby kupa nie zamarzla w zime
Mój ojciec 6 lat jeździł samochodem asenizacyjnym i nigdy nie było takiego ogrzewania, zresztą to nie potrzebne, skoro do wylewu jest nie więcej niż 35km.

Autor:  Peres [ 22 mar 2009, 22:58 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

No ale tutaj taka temperatura nie wystarczy na pewno... bo jednak kupa, a to to innej temperatury potrzebują :lol:

Autor:  Rachuba [ 22 mar 2009, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

:) wiem ze to nie wystarczy ale ja tylko chcialem powiedziec o systemach ogrzewania zreszta nie wiem czy nie potrzebne szambo jest raczej plynne a przy temp -30 to nawet na dystansie 30 km moze zamarznac

Autor:  eRKaZet [ 22 mar 2009, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

Cytuj:
:) wiem ze to nie wystarczy ale ja tylko chcialem powiedziec o systemach ogrzewania zreszta nie wiem czy nie potrzebne szambo jest raczej plynne a przy temp -30 to nawet na dystansie 30 km moze zamarznac
Uwierz mi, że nie zamarznie.

Autor:  Rachuba [ 22 mar 2009, 23:09 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

no nie wiem ale napewno wiem ze takie rozwiazania sa to w jakims celu je wymyslili :)

Autor:  kselu1 [ 22 mar 2009, 23:26 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

takie rozwiazanie tez jest w wywrotkach- spaliny ida sobie pod kiperkiem i ogrzewają ładunek. miedzy innymi do masy bitumicznej to ma zastosowanie.
ale zeby uzyskac wieksza temp napewno mui byc jakis inny system, agregat lub cos

Autor:  Ferdek8784 [ 22 mar 2009, 23:32 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

koło Bielska jest firma co wozi ciekłe aluminium w takich "kadziach" nakładanych na samochód.

Autor:  Rachuba [ 22 mar 2009, 23:36 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

A wracajac do tematu o jaki dokladnie stop chodzi wtedy sprawdzi sie temp topnienia i czy to wogole mozliwe ale wedlug mnie raczej nie temp topnienia cynku 419 stopni celcjusza aluminium okolo 600 malo mozliwe zeby osiagnac taka temp w naczepie w piecach hutniczych osiaga sie to za pomoca elektrod

Autor:  IgorJG [ 23 mar 2009, 0:26 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

konkretnie był to stop do odlewu bloków silnika Toyoty, czyli pewnie jakieś żeliwo, choć pewny nie jestem, może aluminium. Odległość na jaką niby wożą to ok 80 km, a temperatura stopu spada o ok 70 st na całej trasie.

Temat ten poruszył ostatnio jeden z moich wykładowców, więc chyba nie wymyślałby czegoś, co nie istnieje. A że jest to temat interesujący, dlatego go tu poruszyłem.

P.S. sprawdziłem na stronie toyoty, odlewy są z aluminium. Ale o transporcie nic nie jest napisane

Autor:  Rachuba [ 23 mar 2009, 0:36 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

hmmm a co studjujesz ?? Bloki silnikow to laczej siluminy albo durale dokladnie nie pamietam np nie aluminium :) jak by byly z alumiium to bys reka zgiol na pol :) co do zeliwa to tez mozliwe ale z tego co wiem zaden metal raczej nie topi sie w temp 70 stopni. A napewno nie zeliwo ono topi sie w temp powyzej 1000 stopni

Autor:  IgorJG [ 23 mar 2009, 0:39 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

wiadomo, że nie z czystego aluminium, co nie zmienia faktu, że jest to główny składnik stopu odlewniczego i to jego parametry bierze się pod uwagę.

A co do 70 st, to napisałem, że taki jest spadek temperatury ciekłego stopu na całej trasie, czytaj uważnie.

Autor:  Rachuba [ 23 mar 2009, 0:45 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

a co studjujesz ? powtarzam pytanie hmm wedlug mnie ciezko osiagnac taka temp na naczepie i ciezko by wyzolowac taka temp no ale moze moze

Autor:  IgorJG [ 23 mar 2009, 0:47 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

TRN na Pwr. Widzisz, a jednak. Też mnie to zaskoczyło, dlatego szukam informacji na ten temat.

Autor:  Rachuba [ 23 mar 2009, 0:52 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

moze wydam sie malo inteligentny ale co znaczy TRN bo Pwr to sie domyslam ze Politechnika Wroclawska. A jesli mowil ci to wykladowca moglbys wyciagnac od niego wiecej informacji bo mnie tez to bardzo ciekawi ja studuje transport na Politechnice w Warszawie

Autor:  kubamich1 [ 23 mar 2009, 1:19 ]
Tytuł:  Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym?

Co prawda nie w Wałbrzychu, ale w Kętach jeździła kiedyś Tatra 815 z płynnym gorącym aluminium i woziła je do zakładów Fiata w Bielsku. Miała na sobie specjalny pojemnik ,dosyć ciężki a waga ładunku samego to o ile dobrze pamiętam to tylko 700kg , ale nie jestem pewny. Na którymś forum ciężarówkowym były fotki tej Tatry.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/