wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Co to za model ? http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=22243 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wader [ 08 paź 2009, 21:28 ] |
Tytuł: | Co to za model ? |
Witam. Znalazłem w galerii jednego z userów taki o to ciekawy model w zabudowie pługa. Chciałbym wiedzieć co to za model (Ził, Ural) ? |
Autor: | Yayek [ 08 paź 2009, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
po mojemu jest to ZiŁ 157 |
Autor: | kraz [ 09 paź 2009, 9:21 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Tak, to jest Ził 157. |
Autor: | Wader [ 09 paź 2009, 21:29 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Dzięki, Dowiedziałem co nie co o tym modelu. Ale jakiej pojemności były te silniki ? Czy były tylko modele o zasilaniu benzynowym ? |
Autor: | keves [ 10 paź 2009, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Witam.......miałem kiedyś styczność z dokładnie takim samym cudem.I tu niespodzianka - silnik wraz z przekładnią jest zamontowany z tyłu za kabiną (w kierunku tyłem do przodu). Z tego co pamiętam to 6 lub 8 cylindrowy rzędowy diesel, na oko jakieś 16 litrów pojemności. Uprzedzam pytanie co jest w miejscu oryginalnego benzynowego silnika - nagrzewnica powietrza. |
Autor: | Wader [ 10 paź 2009, 22:06 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Wiem że w oryginale mamy silnik taki jak na zdjęciu i opisie : http://www.hardtrucks.lap.pl/uploads/art/z157/11.jpg i http://www.hardtrucks.lap.pl/uploads/art/z157/10.jpg silnik – ZIŁ 137K, benzynowy, rzędowy, 6 – cylindrowy i moc 80kW. Ten egzemplarz który jest w pierwszym poście należy do Cichanosa. Zrobiłem zdjęcie ciekawego egzemplarza. I teraz postanowiłem się dowiedzieć co nie co Wiem że pojazd został kupiony w licytacji z wojskowego lotniska. To pług. Coś tam słyszalem że tam jest jakiś silnik od czołgu ? Dzięki za odpowiedzi. |
Autor: | starex [ 11 paź 2009, 12:50 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Tak, na portach lotniczych wojsko używa takich pługów, można zaryzykować stwierdzenie, że mają znaczenie strategiczne, ponieważ w przypadku nie odśnieżenia pasa startowego samoloty po prostu nie wystartują. Stąd rozwiązanie w postaci silnika od czołgu umieszczonego z tyłu. Jeżeli chodzi o obronność (a raczej agresywność ) państwa UW nie liczyły się z groszem, stąd takie kwiatki jak benzynowe silniki w Starach 660, czy silniki czołgowe w polowych elektrowniach zasilających rakiety OPK. Normalnie, w jednostkach WL / MW do odśnieżania wykorzystuje się samochody marki Star, model 266. Chodzi tylko o to aby plac apelowy był odśnieżony, bo koty nie wyrabiają w przypadku mocniejszych opadów śniegu |
Autor: | jeszkin [ 13 paź 2009, 22:48 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Cytuj: Witam.......miałem kiedyś styczność z dokładnie takim samym cudem.I tu niespodzianka - silnik wraz z przekładnią jest zamontowany z tyłu za kabiną (w kierunku tyłem do przodu). Z tego co pamiętam to 6 lub 8 cylindrowy rzędowy diesel, na oko jakieś 16 litrów pojemności. Uprzedzam pytanie co jest w miejscu oryginalnego benzynowego silnika - nagrzewnica powietrza.
Że co? Chyba jednak ziłem nie jeździłeś.... |
Autor: | keves [ 14 paź 2009, 18:29 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Cytuj: Cytuj: Witam.......miałem kiedyś styczność z dokładnie takim samym cudem.I tu niespodzianka - silnik wraz z przekładnią jest zamontowany z tyłu za kabiną (w kierunku tyłem do przodu). Z tego co pamiętam to 6 lub 8 cylindrowy rzędowy diesel, na oko jakieś 16 litrów pojemności. Uprzedzam pytanie co jest w miejscu oryginalnego benzynowego silnika - nagrzewnica powietrza.
Że co? Chyba jednak ziłem nie jeździłeś.... |
Autor: | jeszkin [ 14 paź 2009, 19:24 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Witam.......miałem kiedyś styczność z dokładnie takim samym cudem.I tu niespodzianka - silnik wraz z przekładnią jest zamontowany z tyłu za kabiną (w kierunku tyłem do przodu). Z tego co pamiętam to 6 lub 8 cylindrowy rzędowy diesel, na oko jakieś 16 litrów pojemności. Uprzedzam pytanie co jest w miejscu oryginalnego benzynowego silnika - nagrzewnica powietrza.
Że co? Chyba jednak ziłem nie jeździłeś.... Źle się wyraziłem, nie miałeś styczności chyba z takim samochodem. Co Ty piszesz? Silnik z przekładnią za kabiną? Diesel ? Itd.... Chyba pomyliłes Ziła z innym samochodem. I wiem co piszę, bo miałem kilka razy jeździć ziłem 157. Diesel 16 litrowy to jest w Krazie. |
Autor: | tomekkomar [ 14 paź 2009, 19:29 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
jeszkin ale tu chodzi o konkretny przypadek, a nie o wersję seryjną. |
Autor: | keves [ 14 paź 2009, 19:33 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Kolego ....sztuką jest czytać ze zrozumieniem .Temat nie dotyczy samochodu Ził 157 tylko pojazdu specjalnego zbudowanego na jego bazie widocznego na zdjęciu w pierwszym poście.A to dwa różniące się od siebie pojazdy w kwestii zasadniczej.Tak sie składa ,że pracowałem jako mechanik w firmie z Gdyni która posiada taki pług wirnikowy i tam miałem z nim styczność. Tak na marginesie link do firmy która zajmuje sie sprzedażą i modernizacją m.in. takiego sprzętu. http://www.motodemont.com.pl/index.php? ... _wirnikowe |
Autor: | wojtas92 [ 14 paź 2009, 19:52 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Pług wirnikowy D-902 na samochodzie URAL 375D Napęd 6x6, silnik pojazdu benzynowy V8 180KM, silnik napędu rotora DIESEL V12, Wydajność ok. 1400t/h, odrzut śniegu na odległość ok 50m, grubość pokrywy śnieżnej do 2m. Te samochody zawsze mnie przerażały Hehe Na tej stronie co podał kolega wyżej wszystko jest jak na dłoni podane. |
Autor: | Wader [ 14 paź 2009, 20:29 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Czyli to prawda że z tyłu jest silnik od czołgu T - 34<wow>?? Ale one mają prawie 400 - 500KM!!!! Wiem, że jak mi jeden kierowca - operator tego sprzętu sezonowego opowiadał. To jak włączy ten silnik z tyłu to przy minusowej teperaturze otoczenia w środku jest + 30 stopni. Ale myślałem że kłamie |
Autor: | Cichanos [ 14 paź 2009, 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Cóż, mój egzemplarz Starex, wojsko jakiego kraju by to się miało tyczyć stawia na efektywność swoich działań. Takie rzeczy jak ekonomia się nie liczą jeżeli mowa o bepieczeństwie państwa i obywateli. Podam ciekawy link który może to przedstawić, tzn. kolejne dziwne pomysły dla cywili. Natomiast dla żołnierzy to rzecz normalna. O to link : http://www.darkroastedblend.com/2009/08 ... n-and.html Zobaczyć tam można rosyjskie/radzieckie rozwiązania na odladzanie pasa startowego przy pomocy silników odrzutowych wymontowanych z Mig - ów 15/17. Oczywiście owe systemy dyslokowane są do tej pory w OW zza Uralem. Ale zdjęcie czwarte od góry dowodzi iż było też używane to w Polsce. Ten silnik na platformie kolejowej. Widać nasze mundury zimowe. Ale system u nas nie zdal egzaminu. Za małe opady śniegu. To jest jedyne udokumentowane zdjęcie silnika odrzutowego na platformie kolejowej. Co najważniejsze. Te systemy nie mają odmrażać pas lecz zdmuchiwać lód a następnie przejeżdżają szczotki. Później idzie manual, czyli cały stan osobowy pułku i oczyszcza ręcznie ze wszystkich nieczystości. Ale to w większości przypadków odbywa się po śnieżycy. Ponadto podczas pożaru szybów w Karlinie na podwoziach chyba dwóch Urali lub właśnie Starów zamontowano odrzutowe silniki od Lim - 2. Woda była podawana do silników a te rozpylały osobliwą mgiełke. Motodemont robi sztuki. Czyli do Ził - ów montuje seryjne silniki Jelczy ; 240 lub 280KM. Może to ekonomiczne. Ale mało praktyczne. Rotor jest napędzany takimi łańcuchami jak w motorze. Tyle że dłuższe i większe. Ale wbrew pozorą mniej wytrzymałe. I tutaj jest właśnie minus takiego pomysłu. Sprzęgło i moment oraz skrzynie nie bardzo współgrają ze sobą i lubi się coś zerwać. |
Autor: | Wader [ 16 paź 2009, 20:21 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Bardzo ciekawy link. Super zdjęcia Nie spotkałem się z takim czymś co widnieje na tej stronie. Więc ten silnik napędzający ten rotor to silnik od czołgu T - 34? |
Autor: | kraz [ 17 paź 2009, 9:52 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Podobno silniki odrzutowe montowane na ciężarówkach służyły też do dezynfekcji terenu przy skażeniach chemicznych. Takiego Ziła 157 w wersji wirnikowej ma u nas zarząd dróg. Jest kierowany w zimie do najcięższych zadań. Przekopie się przez każdy śnieg. |
Autor: | jaroch [ 03 lut 2010, 12:52 ] |
Tytuł: | Witam Wszytskich! |
Jest to moj pierwszy wpis na tym forum. Trafilem tu przez przypadek, bo wlasnie szukalem czegos w sieci ciekawego o plugach wirnikowych radzieckiej produkcji. Keves ma racje, zdjecie w pierwszym wpisie przedstawia plug wirnikowy ZIL 157 D470, ma on silnik umieszczony z tylu, rzedowa szostka, diesel o mocy 150 KM, spalanie to okolo 17l na godzine pracy, zalezy tez to od warunkow. Silnik ten wykorzystywany jest do jazdy i napedzania rotora. Z przodu pod maska, tam gdzie zwykly zil ma silnik, znajduje sie uklad ogrzewania zasilany benzyna. Samochod posiada naped 6x6, niestety bez blokady ukladu roznicowego. Ciekawe jest natomiast rozwiazanie pompowania kol w czasie jazdy jak i rowniez zmniejszania cisnienia w kolach, taki sam jak np. w SKOTcie. Maszyna ta jest dosc popularna w Polsce, sporo ich znajduje sie w rejonach drog, niestety czasem w oplakanym stanie. Gdzies kiedys trafilem na informacje ze pierwsze modele mialy montowany silnik V12 od czolgu, ale nie wiem czy to prawda. Natomiast wiem, ze takie rozwiazanie stosowane jest w plugach marki URAL, tam sa dwa silniki, benzynowy do jazdy i V12 do rotora. Jesli ktos wie cos wiecej na temat takich plugow to prosze o informacje, bo w necie jest ich malo, najpopularniejsza stronka to chyba Motodemont. Pozdrawiam! |
Autor: | santiago [ 22 lis 2011, 19:51 ] |
Tytuł: | Re: Co to za model ? |
Może to nie odnośnie pługu, ale Ził 157 KW, fabrycznie(jako ciągnik siodłowy) ma silnik o mocy 157 KW(jak sama nazwa wskazuje), 6 garów, benzyna, pojemność z tego co pamiętam 6,5l, i spalanie ok. 60L/km. Rozwiązanie pompowania kół do jazdy w trudnych warunkach nazywa się CPK-centralne pompowanie kół. Bardzo przydatne:) do tego ciekawostka w ciągnikach siodłowych, napęd przekazywany jest również wałem w siodle na osie w naczepie, co jak na tamte czasy ogromna innowacja |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |