Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 paź 2009, 2:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:29
Posty: 30
GG: 0

Witam
Mam problem ze Scanią 164 a konkretnie z elektryką. Po podłączeniu komputera i usunięciu najpierw usterek a potem skasowaniu błędów w układzie ABS ciągle pali sie kontrolka informująca o uszkodzeniu ABS-u. Komputer pokazuje że błędów już nie ma, dodatkowa kod błyskowy wyświela nr. 21 co oznacza że błędów brak. Następna sprawa dotyczy Retardera. Informuje on o wadliwie działającym ABS, chociaż ABS jest sprawny. Kody błyskowe z Retardera to 46, 86, i 49. Może ktoś opisze mi te kody. Przydałby się również schemat elektryczny do Scani, jak i pomoc w usunięciu usterki.
Czekam na jakąś pomoc. Z góry wielkie dzięki:)


Post Wysłano: 29 paź 2009, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2009, 19:39
Posty: 42
GG: 0

witam. dołączam się do pytań kolegi mam taki sam problem tylko w 144.
świeci abs a nie ma blędów. i takie same błędy na ret.
Kod usterki 46
Usterka:
Retarder nie funkcjonuje w sposób
zadowalajacy.
Przyczyna:
Usterka pamieci w module sterujacym,
uniemozliwiajaca precyzyjna regulacje
natezenia wyjsciowego na styku 2. Moduł
sterujacy zmuszony został wiec do
wykorzystania srednich wartosci do
kontrolowania natezenia wzbudnicy zaworu
proporcjonalnego.
Uwagi:
W przypadku wystapienia usterki moduł
sterujacy wykorzystuje stałe wartosci
srednie. Retarder w takim przypadku
funkcjonuje niemal tak dobrze jak zwykle,
jest wiec mało prawdopodobne aby
kierowca wykrył te usterke. Kod usterki 46
nie powoduje zapalenia sie kontrolki
wzbudnicy.
Kontrolka retardera nie zapala sie w ogóle.
Rozwiazanie:
Wymienic moduł sterujacego tylko wtedy,
gdy kierowca uwaza, ze retarder wykazuje
słaba regulacje momentu hamujacego. W
innym przypadku nie jest to konieczne.
Stałe wartosci w module sterujacym
generalnie pozwalaja na osiagniecie w pełni
akceptowalnego poziomu komfortu.
Kod usterki 49
Usterka:
Moduł sterujacy otrzymał sygnał alarmowy
z układu ABS. (Dotyczy wyłacznie
pojazdów wyposazonych w ABS).
Przyczyna:
Prawdopodobnie usterka w układzie
przeciwposlizgowym (ABS), uszkodzona
kontrolka ABS na tablicy wskazników lub
usterka w przewodach pomiedzy modułem
sterujacym ABS i stykiem 14 modułu
sterujacego retardera.
Uwagi:
Aktywacja retardera za pomoca pedału
hamulca nie zadziała dopóki usterka jest
obecna. Kontrola predkosci przy zjezdzie z
pochyłosci równiez przestanie
funkcjonowac, z drugiej strony jednak inne
funkcje dzwigni beda aktywne. Jesli
zapisany został kod usterki 49, kontrolka
bedzie sie swieciła dopóki nie zgasnie
kontrolka ABS. W niektórych przypadkach
wymaga to okreslonej predkosci, nie
mniejszej niz 7 km/h.
Nalezy pamietac, ze w EBS (od wersji 2.2),
kontrolka ABS/EBS moze sie swiecic bez
odłaczonego sterowania retarderem za
pomoca pedału hamulca. Dla tych układów
sterowanie pedałem hamulca zostaje
odłaczone po przerwaniu wysyłania przez
EBS do retardera komunikatu CAN "ABS
w pełni funkcjonalny".
Kontrolka retardera zgasnie po zgasnieciu
lampki ABS/EBS.
Rozwiazanie:
Rozpoczac od sprawdzenia układu ABS.
Nastepnie sprawdzic złacza i przewody.
Jesli pojazd nie jest wyposazony w ABS i z
tego wzgledu przewody na styku 14 modułu
kontrolnego nie sa kompletne, usterka jest
w module sterujacym.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: