Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 gru 2009, 14:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Witam.
Sprawa jest tego typu, że znajomy posiada Passata B5 (3B) z 1997r. Silnik 115- konny.
W aucie kończy się sprzęgło. Mechanik stwierdził, że to sprzęgło jest stożkowe i będzie kosztowało 5 tys. zł z robocizną.
Dlatego chciałem się zapytać co to jest za sprzęgło, czy cena jaką podałem jest w miarę rozsądna?

Wiem, że to nie forum o samochodach osobowych, ale może ktoś akurat się orientuje w tych sprawach.


Post Wysłano: 02 gru 2009, 15:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

Cytuj:
Witam.
Sprawa jest tego typu, że znajomy posiada Passata B5 (3B) z 1997r. Silnik 115- konny.
W aucie kończy się sprzęgło. Mechanik stwierdził, że to sprzęgło jest stożkowe i będzie kosztowało 5 tys. zł z robocizną.
Dlatego chciałem się zapytać co to jest za sprzęgło, czy cena jaką podałem jest w miarę rozsądna?

Wiem, że to nie forum o samochodach osobowych, ale może ktoś akurat się orientuje w tych sprawach.
Stożkowe jak stożkowe, ale w tym samochodzie zastosowano koło dwumasowe i może o to chodziło mechanikowi, albo po prostu nie do końca wie w którym kościele dzwoni. Najczęstszą przyczyną awarii sprzęgła w VW/Audi jest właśnie awaria koła dwumasowego. Sprzęgło a raczej kompletny zestaw nie powinien być droższy jak 800 zeta, ale koło dwumasowe to już większy wydatek. Zerknij na Allegro, zadzwoń do sklep moto. Nie orientuje się w cenach na dzień dzisiejszy, jeszcze w zeszłym roku samo koło dwumasowe kosztowało chyba 1200 zeta + 600-800 sprzęgło kompletne + robocizna.

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 02 gru 2009, 18:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

jak bym miał wydać ponad 5 tys za samo sprzęgło to wolał bym sprowadzić anglika za niewiele więcej i miał bym części w... dużo które można wykorzystać lub sprzedać!


Post Wysłano: 02 gru 2009, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
jak bym miał wydać ponad 5 tys za samo sprzęgło to wolał bym sprowadzić anglika za niewiele więcej i miał bym części w... dużo które można wykorzystać lub sprzedać!
Pod warunkiem,ze sprzęgło w nim nadawałoby się do czegokolwiek.
A ceny takie mogą być.Nie pamiętam do którego modelu toyoty kosztowalo wraz z robocizną ok. 9 tys. zlotych.

_________________
ego


Post Wysłano: 03 gru 2009, 2:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 394
Samochód: cokolwiek dadza

Dobra, ale to do nowszych aut chyba i to do japonczyka..., a nie do passata z 97 roku, 5 tys :shock:

Moze niech kumpel pierw pojedzie tez do innego mechanika dla porownania.
Reki sobie nie dam uciac ale w 97 roku nie bylo wersji 115 konnej, byla 110 KM, o oznaczeniu bodajze AFN (taki silnik mamy w audi w rodzinie) i pierwszy raz slysze o tak astronomicznej kwocie zwiazanej z wymiana sprzegla...

W przyszlym tygodniu bede w Polsce to sie moge spytac mojego mechanika, jezeli bedzie aktualne jeszcze.

Radzilbym spytac na forum vw, oni tam na 100% beda wiedziec jakie sprzegla byly montowane i ile placi sie normalnie za wymiane.


Post Wysłano: 03 gru 2009, 6:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

Cytuj:
Stożkowe jak stożkowe, ale w tym samochodzie zastosowano koło dwumasowe i może o to chodziło mechanikowi, albo po prostu nie do końca wie w którym kościele dzwoni. Najczęstszą przyczyną awarii sprzęgła w VW/Audi jest właśnie awaria koła dwumasowego. Sprzęgło a raczej kompletny zestaw nie powinien być droższy jak 800 zeta, ale koło dwumasowe to już większy wydatek. Zerknij na Allegro, zadzwoń do sklep moto. Nie orientuje się w cenach na dzień dzisiejszy, jeszcze w zeszłym roku samo koło dwumasowe kosztowało chyba 1200 zeta + 600-800 sprzęgło kompletne + robocizna.
Przecież nie trudno zerknąć na Allegro, czy dryndnąć do sklepu z czzęściami moto. :roll: Tak jak wyżej koszt nie powinien przekroczyć 1000 zeta za wymiane kompletu z robocizną. Do tej sumy należy doliczyć koszt koła dwumasowego, jęsli będzie konieczna jego wymiana, a ze swojej wiedzy wiem że warto to zrobic dla świętego spokoju. Nie trzeba będzie rozbierać skrzyni drugi raz jak pójdzie dwumas. I jeszcze jedna rada, części tylko SACHS!!!

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 03 gru 2009, 15:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Podobno można założyć zwykłe koło zamachowe i też będzie chodzić. Najwyżej będzie trochę szarpać przy ruszaniu.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 04 gru 2009, 14:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

dla porownania:
sprzeglo kpl. do tego rocznika wraz z wymiana w anglii to koszt 250 do 300 funtow z tzw "zapasem", do modelu wyzej koszt jest ten sam, mowa o czesciach nowych i naprawa w warsztacie, ps. obserwujac niektore ceny podawane za czesci i robocizne utwierdzam sie w przekonaniu, ze polska to bardzo "drogi" kraj w sesie finansowym


Post Wysłano: 04 gru 2009, 18:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

Ludzie kochani. Za 5000 to silnik ze skrzynią kupisz ;)
http://www.forum.vw-passat.pl Jakby co to sie powołaj na mnie. Dwumasa jak siądzie to troche szarpie i telepie wozem. Mechanika zmień, bo to spawacz chyba.... Jakie sprzęgło stożkowe.
Nowy komplet (2masa sprzęgło docisk) LUK lub Sachs ok 1600zł-1800zł

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Post Wysłano: 05 gru 2009, 19:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Tak w ogóle to czy Ty na pewno masz silnik 115 km? bo takie były po lifcie od '98 roku.
a przed były 90/110 w 1.9 TDI


Post Wysłano: 05 gru 2009, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

W Poznaniu regenerują sprzęgło dwumasowe koszt ok 500-700 zł

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 05 gru 2009, 21:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

Moze miec 115 tkę. Po FL 1,9 było 101 km i 130 km. Przed 90, 110 i 115 km.
Masz chyba AJM ?

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Post Wysłano: 06 gru 2009, 11:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Silnik jest 110 km. Po prostu nie sprawdziłem, przekazałem to co mi powiedziano. Na forum Passata też jestem użytkownikiem.
Mechanik "podobno" się pomylił. Koszt sprzęgła Waleo po cenie hurtowej wyszedł 460 złotych + przesyłka.
Sprawa wyjaśniona.


Post Wysłano: 06 gru 2009, 17:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Cytuj:
Moze miec 115 tkę. Po FL 1,9 było 101 km i 130 km. Przed 90, 110 i 115 km.
Masz chyba AJM ?

Przed liftem (b5) nie było 115...były tylko 90/110 w 1.9tdi
a 101/115/130 to już jest inny silnik na pompo-wtryskiwaczach i występuje w nowszych paskach w B5tkach i B5 FL
Cytuj:
Silnik jest 110 km. Po prostu nie sprawdziłem, przekazałem to co mi powiedziano. Na forum Passata też jestem użytkownikiem.
Mechanik "podobno" się pomylił. Koszt sprzęgła Waleo po cenie hurtowej wyszedł 460 złotych + przesyłka.
Sprawa wyjaśniona.
Czyli tak jak myślałem,mechanikowi może zależało żebyś myślał że masz nowszego-i tym samym droższe sprzęgło


Post Wysłano: 06 gru 2009, 21:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Sprzęgło do B5 FL, nie rożni się bardzo ceną. Mamy w domu B5l i cena z robocizną nie powinna przekroczyć 1400 zł.


Post Wysłano: 07 gru 2009, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

Zeby nie było ze off topic robie, ale daje sobię ręke przy samej dupie uciąć ze były 115tki w be5 przed liftem. Kod silnika AJM. ;) Ku potwierdzeniu : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7283

No i 2masa była we wszystkich modelach be5. (TDI) Samą tarczę sprzęgła to za 500 zł kupisz, ale bez 2masy !

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Ostatnio zmieniony 07 gru 2009, 21:42 przez michal.enter, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 07 gru 2009, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

Cytuj:
Zeby nie było ze off topic robie, ale daje sobię ręke przy samej dupie uciąć ze były 115tki w be5 przed liftem. Kod silnika AJM. ;) Ku potwierdzeniu : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7283
Były popieram, wychodziły coś koło 99' może 98'

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 08 gru 2009, 18:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

chyba się nie zrozumieliśmy...

Jest passat B5 i B5 FL
B5 FL to nowszy model inny z zewnątrz i z innymi silnikami,zupełnie inny model.
Jest też pasek B5tka która po roku 98 miała można powiedzieć delikatny "lifting"

B5 po roku '98 dostała nowy silnik w tym też ten 115 km.
A przed tym liftingiem czyli do '98 NIE miała 115 km tylko 90/110
Czyli B5 "zwykłe" po tym liftingu ma 115 tak jak i B5 FL
Ale do '98 "przed liftem" nie miały 115


Post Wysłano: 09 gru 2009, 17:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

Be5 miało tylko jeden lifting w 2000-2001 roku. Było be5 i be5FL. Zgadzam się, silnik 115 dodano pózniej, ale nie było to w zadnym wypadku dodane do be5 fl tylko do be5.
Cytuj:
W sierpniu 1996 r. pojawił się nowy model o oznaczeniu wewnętrznym 3B. Tak jak poprzednio, występował w wersji sedan i kombi (od 1997 r.). Zastosowano (ponownie montowane wzdłużnie) silniki benzynowe: 1,6 l (101 KM), 1,8 l (125 KM), 1,8 l T (150 KM), VR5 2,3 l (150/170 KM) i V6 2,8 l (193 KM) oraz diesle: 1,9 l (90, 110 obie jednostki z pompą rotacyjną i 115 KM na pompowtryskiwaczach). Silnik o mocy 115 KM występował w dwóch wariantach: AJM 115 KM, 285 Nm i ATJ 115 KM, 310 Nm. Dla zmniejszenia masy elementy zawieszenia wykonano ze stopów aluminium. W 1999 r. modele z napędem na cztery koła zmieniły nazwę z syncro na 4 Motion.

W listopadzie 2000 roku pokazano zmodernizowaną wersje. Zmiany dotyczyły głównie pasa przedniego i tylnych lamp. Zmieniono również kilka elementów wnętrza (dodano aluminiowe ramki wokół zegarów, podstawkę pod kubek przeniesiono między fotele, podłokietnik zintegrowano z tunelem środkowym). Do napędu użyto silników benzynowych: 1,6 l (101 KM), 2,0 l (115 KM oraz 130 KM), 1,8 l T (150 KM), VR5 2,3 l (170 KM), V6 2,8 l (194 KM) oraz turbodiesle: 1,9 l TDI (101, 130 KM obie jednostki na pompowtryskiwaczach), 2,0 l TDI (136 KM, również na pompowtryskiwaczach), V6 2,5 l TDI (150 KM na pompie wtryskowej).


Wikipedia, z którą aktualnie się zgadzam.

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Post Wysłano: 10 gru 2009, 13:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

A B5BP? Model po 2004r z lustrami od nowego i kilkoma innymi duperelami?

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: