Cytuj:
Dłuuuuuuuuugo wciskaj sprzęgło, podstawowa rada.
Tak, zaciągnięta z Parkingowego Uniwersytetu.
Cytuj:
Nie długo a dopóki nie usłyszysz pyknięcia bo jak szybko puścisz to będzie strzelał jak ckm.
A tak to świetna skrzynia moim zdaniem. Przełożenia wybierasz sobie sam a nie robi tego komputer. Joystick chodzi leciutko a nie jak widły w gnoju
Dokładnie, jeżeli chodzi o skrzynie w których kierowca sam przerzuca biegi nie ma lepszej skrzyni, zmiana połówki co prawda trwa więcej czasu niż w skrzyni Volvo Scanii czy ZF, ale zmiana całego biegu troszkę szybciej, wiec ogólnie biegi przekłada się w tym samym czasie jak w innych autach.
Gdzieś to już pisałem, ale zanim zmienisz bieg, komputer będzie wyświetlał "proponowany" przez siebie, zazwyczaj są to odpowiednie przełożenia, ale czasem jest tak, że przy redukcji "proponuje" za niski bieg, czasem przy rozpędzaniu za wysoki.
Tak więc jadąc np na 8, hamujesz do ronda i już będziesz widział że obok tej 8 mruga Ci np duża 5, wtedy aby wciskasz sprzęgło i dajesz joystick do tyłu,(lub odwrotnej kolejności bez znaczenia) i wskakuje ta duża 5, podobnie przy rozpędzaniu, jedziesz na dużej 5 i mruga mała 7 robisz jak wcześniej. Jeżeli bieg który "zaproponował" komputer Ci nie odpowiada, zanim wciśniesz sprzęgło, joystickiem robisz do przodu albo do tyłu, wtedy ten mrugający bieg zmienisz i auto dostanie bieg który sobie wybrałeś. Może zagmatwane ale w praktyce idzie to łatwo opanować.
Pod joystickiem jest taki języczek, który jest do połówek, jedno kliknięcie jedna połówka, dwa kliknięcia cały bieg.
Przy rozpędzaniu jak będziesz delikatnie wciskach gaz, komputer będzie "proponował" np z 2 na 3, jak mocniej depniesz, zazwyczaj powyżej 1500obr/min będzie "proponował" już z 2 na 4, itd. Wtedy też przy delikatnym rozpędzaniu do 1500obr/min joystick który jest od całych biegów może przerzucać tylko o połówkę, wtedy należy wcisnąć przycisk z lewej strony joysticka i dać do przodu, z wciśniętym przyciskiem biegi zawsze będą zmieniane o cały, czy to w dół czy w górę. Jeżeli chcesz zmienić o 1,5 biegu dajesz joystick to przodu(z wciśniętym przyciskiem) i języczek w górę, oba te ruchy należy wykonać w odpowiedniej synchronizacji, ale po jakimś czasie robi się to odruchowo i nie sprawia to problemu.
Chyba się w niczym nie pomyliłem.