Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 maja 2010, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2008, 19:18
Posty: 64
GG: 0
Samochód: Volvo FH 16/520

Witam wszystkich forumowiczów otoz mam takie problemy ze swoim volvem
1:Hamulce-byly wymieniane okladziny i bebny na nowe oprocz osi podwieszanej i mam taki problem ze ciezko mi wychamowac;/ niby wszystko jest tak samo wyregolowane ale lewe tylne kolo prawie wcale nie hamuje nawet na lodzie!zdejmowalismy kolo i szczeki sie zaciskaly ale chyba nie z taka sila jak powinno byc.Jak opuscimy oske to wtedy podwieszane kola hamuja w miejcu i sie jakos hamuje.Wiec co to moze byc??


2:Polbiegi-jak przelacze na polbieg to niby powietrze slychac ale nadal jade na pelnym biegu.W zime znowu jak przelanczalem na polbieg to wyskakiwał na luz lub zaczelo skrzypiec ale jak sie skrzynia nagrzala to czsami dalo sie wlaczyc polbieg a teraz to nic.

Z gory dziekuje za odpowiedzi:)



Pomoze ktos???


Post Wysłano: 05 maja 2010, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Co do punktu 2.
Nie zdarzyło ci się, że jechałeś z małą ilością oleju w skrzyni? Może nadal masz za mało. Miałem taki przypadek, że po wymianie za mało oleju było dolane i tak na zimnym silniku nie chciały połówki wchodzić. Po dolaniu problem znikł. Jak długo masz z tym problem?


Post Wysłano: 05 maja 2010, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2008, 19:18
Posty: 64
GG: 0
Samochód: Volvo FH 16/520

no to już ich nie ma ok 3 miesięcy. ale zauważyłem że koło skrzyni jest siłownik i on się nie rusza jest tak jakby zatarty i znajduje się nad siłownikiem od sprzęgła .i powiedzcie mi jak sie sprawdza poziom oleju w skrzyni i jak sie dolewa.przepraszam za pisownię ale jestem w trasie i pisze z tel jak wrócę to poprawie


Post Wysłano: 06 maja 2010, 5:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Na obudowie skrzyni bodajze z prawej strony sa śruby imbusowe ułożone w jednej lini w pionie. Po wykręceniu powinien lecieć olej. Sa one na imbus 12.


Post Wysłano: 10 cze 2010, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2008, 19:18
Posty: 64
GG: 0
Samochód: Volvo FH 16/520

Witam mam dzis taki problem ze chcialbym naprawic u siebie retarder poprostu nie dziala i jak go sprawdzic co jest nie tak zeby sie dowiedziec co jat nie tak?Na tej dzwigni mam 4/5 uskokow i czy to tez dziala tak jak w scani ze jest automatyczny ze jak lekko sie nacosnie pedal to hamuje retarderem a jak mocniej to juz zasadniczymi czy cos w tym stulu:)i silnikowy hamulec tez mam i na zgaszonym silniku slychac jak powietrze dochodzi i slychac jakby klapka sie zamykala ale podczas jazdy nie czuc zeby w jakis sposob go hamowalo:)
Z gory dziekuje za odpowiedzi

PS.Samochod to VOLVO FH16 520


Post Wysłano: 18 cze 2010, 8:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 9:02
Posty: 26
Lokalizacja: piotrków tryb

Należy zacząć od sprawdzenia ilości oleju w retarderze. Spuścić olej, zobaczyć ile go jest i wlać prawidłową ilość. Czy na pulpicie pokazane są jakieś błędy?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: