Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sie 2009, 23:16
Posty: 9
GG: 0
Samochód: Renault Magnum AE 390
Lokalizacja: Namysłów

Mam taka Magnumke rok 97 problem polega na tym ze skrzynia mi się zapowietrza nie kiedy jest tak ze muszę po pompować parę razy pedałem sprzęgła żeby mieć jaki kolwiek bieg, lub jak już mam to również muszę to powtórzyć żebym mógł mieć połówki, podczas jazdy również się zdarza ze gubi biegi. Proszę o pomoc gdzie co i jak trzeba zrobić żeby było oki, bo jestem trochę zielony w tym :)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Kolego ! zbiorniczek płynu masz w lewym puliku obok zbiorniczka z płynem do ukł. chlodzenia a odpowietrznik obok pompki do podnoszenia kabiny no chyba że go nie ma albo jest odcięty to usisz odpowietrzyć na wysprzęgliku zależnie przy skrzyni B-18 po prawej stronie lub ZF pod spodem. Odpowietrza się dokładnie tak jak hamulec hydrauliczny ale musisz mieć napompowane powietrze. Jeżeli nie da rady bo to sprzęgło lubi sprawić kłopoty to napisz podam Ci "patent" na inny sposób odpowietrzania. Acha dobrze jest przed całym zabiegiem zdemontować zbiorniczek i pompkę i dokładnie ją wymyć i wydmuchać z osadów a potem napełnić nowym płynem cały układ. Powodzenia!!!!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Temat stary - ale dość aktualny. Napiszę najprościej. Nie odpowietrzamy sprzęgła nalewając płynu do zbiorniczka...., pompując pedał... itp. Efekt mizerny , bo dalej pedał "gumowy". To stary i zły sposób. Nie będę pisał gdzie jest wężyk do odpowietrzania z wysprzęglika ( po rurce można go znaleźć ). Robimy tak. Idziemy do zaprzyjaźnionego weterynarza. Kupujemy największą strzykawę jaką ma. Lejemy do niej płyn i podłączamy przez przewód do odpowietrznika wysprzęglika. wpychamy tyle płynu aż napełni się zbiorniczek wyrównawczy. zapalamy auto , pompujemy powietrze i cieszymy się super sprzęgłem...

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Równie dobrze można to wykonać zwykłą pompką do kół rowerowych...

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sie 2009, 23:16
Posty: 9
GG: 0
Samochód: Renault Magnum AE 390
Lokalizacja: Namysłów

rojber02 zrobiłem tak jak mówisz ale problem dalej istnieje co do odpowietrzania to nie ma powierza w układzie płyn cały czas leciał , sprawa wygląda tak na polówkach giną biegi, na pełnych nie ma takiego problemu czy może być wina jakiegoś zaworu?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
sprawa wygląda tak na polówkach giną biegi, na pełnych nie ma takiego problemu czy może być wina jakiegoś zaworu?
mikrostyki w główce lewarka zmiany biegów...

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sie 2009, 23:16
Posty: 9
GG: 0
Samochód: Renault Magnum AE 390
Lokalizacja: Namysłów

krzysiekjx1 ale co maja mikrosttyki? jak po pompuje sprzęgłem to wraca wszystko ? czy aby na pewno , a Idze to samemu zrobić?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

wg mojego uznania nie pompujesz sprzęgłem a jedynie wysprzęglasz i umożliwiasz w ten sposób powrót do właściwego przełożenia,czy da sie zrobić???? nie odpowiem ci bo sam wymieniałem calą główkę bo niby nie da sie z tym nic zrobić ale może ktoś ma jakieś patenty lub precyzyjniejsze wskazówki jak to zweryfikować w 100% (mi wymienili i takie same objawy minęły wiec podpowiadam co może ją boleć)

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2010, 21:38
Posty: 15
GG: 0

Kolego ja proponuje ci wymienić pompkę sprzęgła albo sam komplet naprawczy do niej(zakładając że sprzęgło masz dobrze odpowietrzone) myślę, że ona nie trzyma ciśnienia,a połówki giną ci dlatego że skok siłownika sprzęgła jest zbyt krótki,gdy pod pompujesz skok się wydłuża i połówka się załącza(połówki biorą sterowanie z siłownika sprzęgła).Pozdrawiam i powodzenia.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

dokadnie tak jak pisze kolega hadżi. Ja ostatnio przy takim problemie czyściłem cały układ a dokładnie zbiorniczek i pompkę ba nazbierało się tam jakiegoś osadu i pompka dobrze się nie napełniała płynem. Proponuję więc Ci rozebrać na drobne pompke dokładnie wyczyścić razem ze zbiorniczkiem. Ja przed napełnieniem płynem przedmuchiwałem jeszcze cały układ powietrzem a później od spodu napełniałem przy przy pomocy strzykawy cały układ i było ok.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

acha ! w lewarku od biegów nie ma żadnych mikrostyków jest tylko zawór przełączający powietrze a uruchamia sprzęgło zawór przy siłowniku sprzęgła więc skok jest bardzo istotny.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: