Offline
Użytkownik
Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP
Panowie. Wszystko co napisaliście to prawda. Ale nie ma co rozbierać skrzyni jak najpierw trzeba przeprowadzić trochę diagnostyki. Po pierwsze: faktycznie pod podestem za kabiną jest zawór ( mówiąc obrazowo mały okrąglak na czubku skrzyni ) do którego biegną dwa przewody powietrzne i dokręcany jest przewód z przewodami elektrycznymi od kontrolki. teraz najważniejsze - niezależnie czy jest załączona połówka czy nie w jednym z nich jest powietrze w drugim ma nie być! Ważne - oczywiście musi być napompowane powietrze i wciśnięty pedał sprzęgła do oporu. Po drugie jeśli tak jest - to trzeba zmienić kolejność tych przewodów powietrzynych i wcisnąć sprzęgło. Jeśli się zmieni połówka to problem tkwi nie w skrzyni lecz w dźwigni w lewarku. Jeśli zaś nie ma powietrza po wciśnięciu pedału sprzęgła na żadnym z przewodów - to szukanie trzeba zacząć od wysprzęglika z którego wychodzi przewód o identycznej średnicy jak wchodzący do tego na "czubku skrzyni biegów" Jęsli po wciśnięciu pedału sprzęgła w nim nie ma powietrza - to jest uszkodzony nie sam wysprzęglik - lecz obok niego ( ale do niego dokręcony) zespół zaworków. Częsta przyczyna - uszkodzony zabierak który jest wewnątrz tuleii zaworu tłocznego wysprzęglika. Metoda naprawy: rozwiercić nity, wyciągnąć tłok z tuleii i wspawać ze stali nową końcówką. Oryginał jest z plastiku.
ps.
Może być jeszcze kilka innych usterek - ale to najpopularniejsze
pozdrawiam
_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.