Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lis 2012, 11:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2012, 10:55
Posty: 8
GG: 0
Samochód: bmw320i e36

Witam.Macie jakieś wskazówki dla początkującego??? :) Byłbym wdzięczny jakby ktoś dokładnie mi wytłumaczył czas pracy(wiem ze jest na forum ale ja bym chciał tak bardziej dokładnie) i jeszcze jak wygląda tankowanie w trasie. :roll: Z góry dzięki :oops:


Post Wysłano: 20 lis 2012, 12:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2012, 10:21
Posty: 23
Lokalizacja: Małopolska

Również podłącze się do prośby Pawła, Nie długo też pojadę w swoja pierwsza trasę jak wszystko pójdzie dobrze. Ten czas pracy pracy mnie ciekawi wiem jak jest z czasem jazdy ale o tym czasie pracy zbyt dużego pojecia nie mam;/

A mam taki pomysł aby wszyscy nowi co zaczynają w najbliższym czasie napisali coś w tym temacie jak przebiegła pierwsza trasa itd.:) Nowicjusze złączmy sie:)

Ja prawdopodobnie w poniedziałek za tydzień jadę w podwójnej obsadzie do Turcji. Mam ndzieje że tylko nie będzie śniegu po drodze bo tego obawiam sie najbardziej:P

pozdr


Post Wysłano: 20 lis 2012, 12:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Jak jedziesz w podwójnej, to słuchaj rad starszego kolegi.
Jeśli pojedziesz sam, to:
- Jedziesz 4.5h ( moze być krócej ) po tym pauza 45min. Po pauzie znowu 4,5h jazdy. i pauza dobowa 11h. ( 3x w tygodniu mozesz skrócić pauzę dobową do 9h i 2x w tygodniu mozesz wydłuzyć czas jazdy do 10h w jednej dobie.)
- W razie wątpliwości zawsze telefon do spedytora albo szefa ew. do bardziej doświadczonego, zaufanego kolegi po fachu.
- Trzymaj zawsze porządek w kabinie, dokumenty, pieniądze, karty płatnicze powinny być zawsze w tym samym miejscu.
- Przed dłuzszą jazdą sprawdzaj (wzrokowo) stan techniczny auta ( cisnienie w oponach, światła, zabezpieczenie ładunku ), po za i wyładunku sprawdzaj czy towar zgadza się z dokumentami.
- Wszelkie opowieści innych kierowców na CB radiu, szczególnie stojących w grupie na parkingach traktuj jak bajkę o Misiu Uszatku. jak będziesz miał pytania o drogę czy o przepisy w innym kraju, to lepiej podejść indywidualnie do jakiegoś kierowcy i zapytać w 4 oczy.
- Jadąc trzymaj zawsze trochę większy odstęp niz to konieczne od poprzedzającego auta i będzie wszystko dobrze.

Tankowanie w trasie cięzarówki wygląda tak samo jak tankowanie osobówki, róznica tylko w ilośći zatankowanego paliwa i tym, ze tankując słuzbowe auto mozna dla wygody posłuzyć się kartą flotową, którą płaci się tak samo jak zywkłą kartą bankomatową ( przewaznie jest nr. PIN i w niektórych przypadkach podaje się stan licznika km. ).
Zeby uniknąć kłopotów ( szczególnie za granicą ), przed zatankowaniem lepiej zapytać w kasie, czy dana stacja obsługuje daną kartę płatniczą.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 21 lis 2012, 11:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2012, 10:55
Posty: 8
GG: 0
Samochód: bmw320i e36

Dzięki za wskazówki :D A jak to jest z wyjazdami za granice???Trzeba dobrze znać język czy raczej nie???Jakby ktoś mógł to ktoś troszkę opisać to byłbym wdzięczny :)


Post Wysłano: 21 lis 2012, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 wrz 2010, 19:51
Posty: 66
GG: 1437399
Samochód: Kadett
Lokalizacja: Augustów | Polska | Europa | Świat

Znajomość języka jest bardzo przydatna. Oprócz tego, że łatwiej jest załatwić formalności, to ludzie na roz/załadunkach inaczej na Ciebie patrzą. Jeśli nie znasz żadnego to pozostaje umiejętność rozmowy rękoma. Bardzo wielu kierowców nie zna żadnego języka, lub zna słabo, a jakoś sobie radzą.
Dużym jedziesz?


Post Wysłano: 21 lis 2012, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2012, 10:55
Posty: 8
GG: 0
Samochód: bmw320i e36

Ja będę jechał solówką prawdopodobnie iveco eurocargo. Mam trochę obaw bo to mój pierwszy wyjazd :| A jak to jest za granicą? Powiedzmy dojeżdżam pokazuje papier czy coś i oni mnie rozładowują czy jak??? Wiem że trochę głupie pytania :oops:


Post Wysłano: 24 lis 2012, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Za granicą wygląda to podobnie jak w Polsce. Jak zajedziesz do firmy, to najpierw szukasz biura w którym zostawiasz papiery. Pani ( albo pan ) przy okienku powie Ci gdzie się masz podstawić na wyładunek a jak nie powie, to idziesz do auta i walisz się na kojo. Po jakimś czasie przyjdzie magazynier, mówiąc i pokazując nr. rampy albo miejsce gdzie masz się ustawić na rozładunek. Po rozładunku idziesz do biura po odbiór dokumentów.
Czasami, gdy biura są juz nieczynne albo w małych firmach, gdzie biur moze nie być, to papierkową robotę załatwiają magazynierzy.
W duzej firmie na pewno spotkasz jakiegoś kierowcę Polaka, który tez czeka na załadunek lub wyładunek. Jego mozesz zapytać co i jak.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: