wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Man Fe 410A 8x6] Zgrzyt w tylnym moście http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=28191 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | 6x6fannn [ 14 lis 2010, 15:40 ] |
Tytuł: | [Man Fe 410A 8x6] Zgrzyt w tylnym moście |
Witam Koledzy wiecie może co może być przyczyną stuków w tylnym moście w Manie 8x6 2001r.? Stuki słychać przy skręconych kołach ale tylko w lewą stronę. Jak skręce w prawo to nic nie słychać. Słychać zarówno przy jeździe do przodu jak i do tyłu. Głośniejsze stuki są jak samochód jest naładowany. Dodam jeszcze że mosty z tyłu są sprawne i działają wszystkie blokady. Pomóżcie bo nie chce rozwalić do końca i później kwiczeć z wyceny naprawy. Co tam się psuje w tych mostach najczęściej i jakie są ewentualne koszty naprawy? Ciężko jest rozebrać tylny most w Manie? |
Autor: | svavec [ 14 lis 2010, 15:51 ] |
Tytuł: | Re: [Man Fe 410A 8x6] Zgrzyt w tylnym moście |
Ciezko dokladnie okreslic co pada w moscie ,najlepiej rozebrac i ocenic stan podzespolow. Czy ciezko jest to rozebrac?....... doslownie ciezko bo sa tam ciezkie elementy .Nie polecam naprawy metoda "podworkowa" chociaz rozebranie jest czynnoscia blacha ,troche srub i masz wybebeszony most. Nawet jak ustalisz usterke to naprawa/skladanie bez dokladnych danych montazowych,pasowania,luzow itp ........nie warto do tego podchodzic.Przy tak powaznych/kosztownych mechanizmach typu skrzynia/ mosty nie warto bawic sie w majsterkowicza.Masz wiedze / doswiadczenie i dokumentacje techniczna to mozesz sprobowac ,ale pozostane z moim zdaniem po stronie doswiadczonego serwisu. Dodam ze czym wczesniej bedzie naprawione tym lepiej,tego typu usterki,luzy /trzaski pojedynczych elementow powoduja szybko nastepujace usterki calego mechanizmu . |
Autor: | MAN [ 14 lis 2010, 16:04 ] |
Tytuł: | Re: [Man Fe 410A 8x6] Zgrzyt w tylnym moście |
Prawdopodobnie padł mechanizm różnicowy, czy przy włączonej blokadzie mostu też słychać te zgrzyty? Da samemu rozebrać most i złożyć z tym trochę gorzej bo główka trochę waży żeby ją dostać na miejsce, kiedyś rozbieraliśmy most na zwolnicach w którym zerwało wieloklin na zębatce łączącej pół oś z koszem satelitów |
Autor: | 6x6fannn [ 14 lis 2010, 20:49 ] |
Tytuł: | Re: [Man Fe 410A 8x6] Zgrzyt w tylnym moście |
Kiedy włączam blokady mostów to nic nie słychać... Oczywiście podczas jazdy na wprost bo z blokadą się nie kręci kołami. Zastanawiam się nad tym mechanizmem różnicowym. Gdyby był padnięty to słychać byłoby go podczas kręcenia w prawo lub w lewo a tak słychać tylko przy skręcie w lewo. Oglądałem teraz wszystko dokładnie i mam pewien trop ale nie wiem czy to może być przyczyną. Mianowicie: Mam różne odległości resorów od kół (resor 3 osi z jednej strony jest bliżej koła niż z drugiej, tak samo na 4 osi) czyli wynika ze jest coś przestawione. Poza tym (o czym wcześniej już wiedziałem tylko chciałem sobie to zostawić na zime) mam luzy na tylnym "wózku" wkleję fote żeby było wiadomo o co chodzi: http://img196.imageshack.us/f/dsc01279ae.jpg/. Czy luzy na tych gumach mogą powodować podczas skręcania, delikatnego przestawienia tylnego mostu a co za tym idzie zgrzytu? Jutro kupie i założę nowe gumy stabilizacyjne i zobacze czy coś to pomoże. Reszta tych tulejek na wózkach jest ok. Wydają się przynajmniej sztywne. Dzięki wielkie za odpowiedzi. |
Autor: | MAN [ 14 lis 2010, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: [Man Fe 410A 8x6] Zgrzyt w tylnym moście |
Te gumy na stabilizatorze to nie problem, nawet jak masz tam luzy to nie powód aby coś zgrzytało. Pytanie czemu masz przestawione resory na strzemionach łaczących most z resorem co praktycznie jest nie możliwe gdyż w resorze jest łeb śruby na dole który wchodzi w otwór w moście dzięki temu resor ustala się na moście prędzej masz luzy na tulejkach od resoru. Podłóż kliny pod koła i delikatnie poruszaj autem do przodu i tyłu i popatrz czy się most czasem nie przestawia lub nie ma innych luzów w zawieszenie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |