wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Ciężarówka+przyczepa - jakie przepisy określają kąty pracy?
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=29877
Strona 1 z 1

Autor:  dexter74 [ 01 mar 2011, 15:00 ]
Tytuł:  Ciężarówka+przyczepa - jakie przepisy określają kąty pracy?

Zestaw dwóch pojazdów: ciężarówka + przyczepa (coś takiego):
Obrazek

Jakie przepisy określają jak ma pracować (kąty) dyszel względem zaczepu?

Autor:  zzx [ 02 mar 2011, 6:45 ]
Tytuł:  Re: Ciężarówka+przyczepa - jakie przepisy określają kąty pracy?

1.rysunek ciężarówki wraz z pdanymi wymiarami nie spełnia polkich i europejskch przepisów drogowych chodzi i długośc zestawu i wysokość.
2.nie bardzo rozumiem o co ci chodzi ale kąty o kóre pytasz są ograniczone stopniem wychylenia kielicha zaczepu - ma stałe ograniczniki i dalej się nie wychyli.
w/g mojej oceny jest to około 180 stopni choć jest to zależne od miejsca zamocowania a także elementów które znajdują się na samochodzie (światła lub zakola).
dyszel jeszcze pracuje podczas przejazdów po nierównościach i wtedy ograniczony jest
- w przypadku przyczep centralnoosiowych w zależności od zaczepu zamontowanym swożniem oraz stopniem zużycia swożnia i tulejki,
- w przypadku przyczep z obrotnicą (patrz wyżej) oraz długością dyszla przyczepy a konkretnie miejscem zamocowania za długo by tutaj pisać.
proponuję popatrz na stronach firmy orlandi www.orlandi.pl, oraz na stronach firmy pommier polska (adres znajdziesz w internecie) są to firmy które mają części do zaczepów oraz elementy do zabudów pojazdów - na stronach są rysunki (przynajmniej były kiedyś).
tam powinieneś znaleźć może lepsze informacje.

Autor:  Cyryl [ 02 mar 2011, 7:18 ]
Tytuł:  Re: Ciężarówka+przyczepa - jakie przepisy określają kąty pracy?

nie ma przepisów określającego precyzyjnie kąty.
przepis mówi, że masz używać pojazd z godnie z przeznaczeniem i tak aby nie narazić kogokolwiek na szkodę.

1. są różne sprzęgi (zaczepy) jedne są zamontowane na sztywno inne mają możliwość ruchu kielicha na boki.
2. tak jak wcześniej wspomniał kolega do różnych przyczep stosuje się różne zaczepy.
3. również miejsce zamontowania zaczepu zmienia możliwość jego skrętu.
4. kąt zależny jest jeszcze od konstrukcji dyszla, który może być w formie podłużnej belki, a może być w kształcie trapezu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/