niee czujniki sa od roznych rzeczy ale nie ma od poszczgolnych biegoow
jak nie naprawisz usterki ktora jestem prawie pewien jest inhibitor i bedziesz sila wciskal bieg 4 to doprowadzisz do pekniecia pierscienia rozprezajacego na synchronizatorze wypadna male trzepienie lub popekaja sprezynki konsekwencje sobie wyobraz a koszta no cooz popatrz na post wyzej
prosty test odepnij wtyczke na inhibitorze i przejedz sie z odpieta wtyczka czy jest roznica
""
OSTRZEZENIE UWAZAJ ZEBYS NIE WRZUCIL JEDYNKI PRZY WIEKSZEJ PREDKOSCI BO ZALATWISZ SKRZYNIE UPEWNIJ SIE ZE WRZUCASZ 4
ps rady "niektorych domoroslych mechanikow" ktorzy nie maja pojecia o budowie skrzyni volvo doprowadzaja do zamieszania
zuzyty lub wytarty pierscien synchronizatora wyczujesz jak bedziesz zmienial biegi z "przygazowka" zmieniajac predkosc obrotowa walka sprzeglowego, jak w starym STARZE CZY ZUKU ok zgadza sie ale skrzynia manualna volvo ma 3 synchronizatory na kazdy bieg, nie ma czujnikow na walku glownym powierdzajacym zasprzeglenie czy nie biegu, wiec wniosek - nie generuje kodu bledu jak w ISHIFT
1-inhibitor biegu pierwszego
2-czujnik zalaczonego biegu posredniego tzw polowek
3-czujnik zalaczonego biegu wstecznego
4-czujnik zalaczonego pokladu gorny-dolny
5-elektrozawor przelacznik pokladu gorny dolny
6-impulsownik predkosci tachografu