Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 mar 2011, 20:02

Użytkownik

Użytkownik

GG: 0
Samochód: Volvo fh 12

Witam, mam problem z wrzuceniem jedynki i czwórki w Volvie FH 12 z 1998r. Skrzynia manualna, od niedawna go użytkuję i od początku mam ten problem. Skrzynia 6-biegowa, czyli jedynka i czwórka na tym samym położeniu, tyle tylko że na L bądź H. Może ktoś coś podpowie gdzie szukać przyczyny, mam nadzieję że to nie problem w samej skrzyni.

Post Wysłano: 06 mar 2011, 22:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Użytkownik

Awatar użytkownika

GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series

Sprawdź czy drążki wybieraka skrzyni biegów nie są zbyt luźno. Niby banalne, ale to pierwsze od czego można zacząć poszukiwania.

Użytkownik

Użytkownik

ok. Generalnie jestem zielony, ale spróbuję sprawdzić. Przyznam się bez bicia, auto mam od kilku dni. Dodam jeszcze, że wyświetla się kontrolka na desce rozdzielczej dotycząca skrzyni. Objawy są następujące, jesli jadę spokojniutko, na wolnych obrotach i przełanczam z 3 na 4 to wchodzi normalnie choć czuję że jakoś tak trochę płytko. Jeśli jednak próbuję redukować z wyższego na 4 to mam zgrzyt, bieg mogę wrzucić ale nie robię tego na siłę, po prostu pomijam 4, ale nie wyobrażam sobie zeby tak funkcjonować z autem pod obciążeniem.

Awatar użytkownika

Użytkownik

Użytkownik

Awatar użytkownika

GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2

z opisu objawow podejrzewam ze masz elektryczna usterke inhibitora biegu 1, to takie ustrojstwo ktore zapobiega wrzuceniu biegu 1 przy predkosci powyzej 25km/h jest to elektromagnes po stronie kierowcy na obudowie wybieraka

Obrazek
nr 1
Obrazek

Obrazek

jak nie sam magnes (co zdarza sie najczesciej) to cable do niego lub

VECU nie otrzymuje prawidlowego sygnalu z czujnika zmiany pokladow

Obrazek

sprawdz czy czasami w czujniku nr 4 po prawej stronie skrzyni biegow nie ma oleju (najczestsza przyczyna lub przewody przerwane )

jak sie zgubisz daj znac

pozdrawiam
Cytuj: