wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
mercedes 1632 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30260 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | DamianDafXF [ 26 mar 2011, 14:39 ] |
Tytuł: | mercedes 1632 |
Możecie przybliżyć trochę ten model?? Szukałem informacji w google, ale nie znalazłem. |
Autor: | Długi [ 26 mar 2011, 17:58 ] |
Tytuł: | Re: mercedes 1632 |
Poszukaj pod Mercedes Benz NG . KLYK |
Autor: | Lukassz [ 26 mar 2011, 18:32 ] |
Tytuł: | Re: mercedes 1632 |
Ten 320 konny silnik to V10. |
Autor: | Mihu [ 27 mar 2011, 9:39 ] |
Tytuł: | Re: mercedes 1632 |
Ten V 10 o mocy 320KM to pozbawiony turbodoładowania, śmiało można powiedzieć, kultowy już silnik OM403 o pojemności 15 950cm3. A szerszy opis samego typoszeregu NG znajduje się tutaj: viewtopic.php?f=13&t=2254&start=20 |
Autor: | Lukassz [ 27 mar 2011, 11:08 ] |
Tytuł: | Re: mercedes 1632 |
Cytuj: Ten V 10 o mocy 320KM to pozbawiony turbodoładowania, śmiało można powiedzieć, kultowy już silnik OM403 o pojemności 15 950cm3.
Mihu, widzę, że masz wiedzę o tych autach, tak więc pytanie mam: Czy silnik z tego auta: http://www.armyvehicles.dk/merc3336.htm to jakieś rozwinięcie OM403?
A szerszy opis samego typoszeregu NG znajduje się tutaj: viewtopic.php?f=13&t=2254&start=20 |
Autor: | Mihu [ 27 mar 2011, 18:42 ] |
Tytuł: | Re: mercedes 1632 |
Oczywiście, głównym założeniem silników rodziny OM była ich modułowa konstrukcja pozwalająca budować silniki V6, V8 i V10, także 360 konna, ponad 18 litrowa i wolnossąca jednostka OM423 nie jest tu wyjątkiem. |
Autor: | Lukassz [ 27 mar 2011, 18:49 ] |
Tytuł: | Re: mercedes 1632 |
Cytuj: Oczywiście, głównym założeniem silników rodziny OM była ich modułowa konstrukcja pozwalająca budować silniki V6, V8 i V10, także 360 konna, ponad 18 litrowa i wolnossąca jednostka OM423 nie jest tu wyjątkiem.
Dzięki za info A tak z ciekawości - Te silniki były pózniej jeszcze rozwijane? Mam na myśli np. turbodoładowanie etc etc.. Temat tych silników V10 bardzo mnie ciekawi bo to swego rodzaju ciekawostka jeśli chodzi o mercedesa, no i ogólnie więcej NG/SK było z silnikami V8..
|
Autor: | Mihu [ 28 mar 2011, 9:26 ] |
Tytuł: | Re: mercedes 1632 |
Cytuj: Cytuj: Oczywiście, głównym założeniem silników rodziny OM była ich modułowa konstrukcja pozwalająca budować silniki V6, V8 i V10, także 360 konna, ponad 18 litrowa i wolnossąca jednostka OM423 nie jest tu wyjątkiem.
Dzięki za info A tak z ciekawości - Te silniki były pózniej jeszcze rozwijane? Mam na myśli np. turbodoładowanie etc etc.. Temat tych silników V10 bardzo mnie ciekawi bo to swego rodzaju ciekawostka jeśli chodzi o mercedesa, no i ogólnie więcej NG/SK było z silnikami V8..Zgodnie z tym co powiedziałem, w latach 80'tych V8 z turbosprężarkami (bywały także w układzie bi) zastąpiły motory V10 pod kabinami ciężarowych Mercedesów. Oczywiście koncepcje silników V10 rozwijano dalej, ale nie były już używane do napędzania ciężarówek, np. motor OM443 (V10 z turbo o mocy do 560KM) stosowany jako silnik przemysłowy (np. do maszyn budowlanych lub jako generator). Mercedes produkował także jednostki V12, które wykorzystywane były w podobnych celach (np. OM424). |
Autor: | Lukassz [ 28 mar 2011, 14:09 ] |
Tytuł: | Re: mercedes 1632 |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Oczywiście, głównym założeniem silników rodziny OM była ich modułowa konstrukcja pozwalająca budować silniki V6, V8 i V10, także 360 konna, ponad 18 litrowa i wolnossąca jednostka OM423 nie jest tu wyjątkiem.
Dzięki za info A tak z ciekawości - Te silniki były pózniej jeszcze rozwijane? Mam na myśli np. turbodoładowanie etc etc.. Temat tych silników V10 bardzo mnie ciekawi bo to swego rodzaju ciekawostka jeśli chodzi o mercedesa, no i ogólnie więcej NG/SK było z silnikami V8..Zgodnie z tym co powiedziałem, w latach 80'tych V8 z turbosprężarkami (bywały także w układzie bi) zastąpiły motory V10 pod kabinami ciężarowych Mercedesów. Oczywiście koncepcje silników V10 rozwijano dalej, ale nie były już używane do napędzania ciężarówek, np. motor OM443 (V10 z turbo o mocy do 560KM) stosowany jako silnik przemysłowy (np. do maszyn budowlanych lub jako generator). Mercedes produkował także jednostki V12, które wykorzystywane były w podobnych celach (np. OM424). Znalazłem jeszcze taki katalog silników przemysłowych mercedesa: http://www.unimogklub.pl/viewtopic.php?f=25&t=75 - swoją drogą nie myślałem, że OM444LA ma 832KM :O |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |