wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

mercedes 1632
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30260
Strona 1 z 1

Autor:  DamianDafXF [ 26 mar 2011, 14:39 ]
Tytuł:  mercedes 1632

Możecie przybliżyć trochę ten model?? Szukałem informacji w google, ale nie znalazłem.


Obrazek

Autor:  Długi [ 26 mar 2011, 17:58 ]
Tytuł:  Re: mercedes 1632

Poszukaj pod Mercedes Benz NG .

KLYK

Autor:  Lukassz [ 26 mar 2011, 18:32 ]
Tytuł:  Re: mercedes 1632

Ten 320 konny silnik to V10.

Autor:  Mihu [ 27 mar 2011, 9:39 ]
Tytuł:  Re: mercedes 1632

Ten V 10 o mocy 320KM to pozbawiony turbodoładowania, śmiało można powiedzieć, kultowy już silnik OM403 o pojemności 15 950cm3.

A szerszy opis samego typoszeregu NG znajduje się tutaj:
viewtopic.php?f=13&t=2254&start=20

Autor:  Lukassz [ 27 mar 2011, 11:08 ]
Tytuł:  Re: mercedes 1632

Cytuj:
Ten V 10 o mocy 320KM to pozbawiony turbodoładowania, śmiało można powiedzieć, kultowy już silnik OM403 o pojemności 15 950cm3.

A szerszy opis samego typoszeregu NG znajduje się tutaj:
viewtopic.php?f=13&t=2254&start=20
Mihu, widzę, że masz wiedzę o tych autach, tak więc pytanie mam: Czy silnik z tego auta: http://www.armyvehicles.dk/merc3336.htm to jakieś rozwinięcie OM403?

Autor:  Mihu [ 27 mar 2011, 18:42 ]
Tytuł:  Re: mercedes 1632

Oczywiście, głównym założeniem silników rodziny OM była ich modułowa konstrukcja pozwalająca budować silniki V6, V8 i V10, także 360 konna, ponad 18 litrowa i wolnossąca jednostka OM423 nie jest tu wyjątkiem.

Autor:  Lukassz [ 27 mar 2011, 18:49 ]
Tytuł:  Re: mercedes 1632

Cytuj:
Oczywiście, głównym założeniem silników rodziny OM była ich modułowa konstrukcja pozwalająca budować silniki V6, V8 i V10, także 360 konna, ponad 18 litrowa i wolnossąca jednostka OM423 nie jest tu wyjątkiem.
Dzięki za info :) A tak z ciekawości - Te silniki były pózniej jeszcze rozwijane? Mam na myśli np. turbodoładowanie etc etc.. Temat tych silników V10 bardzo mnie ciekawi bo to swego rodzaju ciekawostka jeśli chodzi o mercedesa, no i ogólnie więcej NG/SK było z silnikami V8..

Autor:  Mihu [ 28 mar 2011, 9:26 ]
Tytuł:  Re: mercedes 1632

Cytuj:
Cytuj:
Oczywiście, głównym założeniem silników rodziny OM była ich modułowa konstrukcja pozwalająca budować silniki V6, V8 i V10, także 360 konna, ponad 18 litrowa i wolnossąca jednostka OM423 nie jest tu wyjątkiem.
Dzięki za info :) A tak z ciekawości - Te silniki były pózniej jeszcze rozwijane? Mam na myśli np. turbodoładowanie etc etc.. Temat tych silników V10 bardzo mnie ciekawi bo to swego rodzaju ciekawostka jeśli chodzi o mercedesa, no i ogólnie więcej NG/SK było z silnikami V8..
Może inaczej, my bardziej bardziej kojarzymy NG/SK z silnikami V8, gdyż były to konstrukcje znacznie nowsze, które po upowszechnieniu turbodoładowania, wyparły cięższe, mniej ekonomiczne i mniej elastyczne silniki V10, które stanowiły szczyt palety silnikowej SK zaraz po jego wejściu na rynek.
Zgodnie z tym co powiedziałem, w latach 80'tych V8 z turbosprężarkami (bywały także w układzie bi) zastąpiły motory V10 pod kabinami ciężarowych Mercedesów.
Oczywiście koncepcje silników V10 rozwijano dalej, ale nie były już używane do napędzania ciężarówek, np. motor OM443 (V10 z turbo o mocy do 560KM) stosowany jako silnik przemysłowy (np. do maszyn budowlanych lub jako generator).
Mercedes produkował także jednostki V12, które wykorzystywane były w podobnych celach (np. OM424).

Autor:  Lukassz [ 28 mar 2011, 14:09 ]
Tytuł:  Re: mercedes 1632

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Oczywiście, głównym założeniem silników rodziny OM była ich modułowa konstrukcja pozwalająca budować silniki V6, V8 i V10, także 360 konna, ponad 18 litrowa i wolnossąca jednostka OM423 nie jest tu wyjątkiem.
Dzięki za info :) A tak z ciekawości - Te silniki były pózniej jeszcze rozwijane? Mam na myśli np. turbodoładowanie etc etc.. Temat tych silników V10 bardzo mnie ciekawi bo to swego rodzaju ciekawostka jeśli chodzi o mercedesa, no i ogólnie więcej NG/SK było z silnikami V8..
Może inaczej, my bardziej bardziej kojarzymy NG/SK z silnikami V8, gdyż były to konstrukcje znacznie nowsze, które po upowszechnieniu turbodoładowania, wyparły cięższe, mniej ekonomiczne i mniej elastyczne silniki V10, które stanowiły szczyt palety silnikowej SK zaraz po jego wejściu na rynek.
Zgodnie z tym co powiedziałem, w latach 80'tych V8 z turbosprężarkami (bywały także w układzie bi) zastąpiły motory V10 pod kabinami ciężarowych Mercedesów.
Oczywiście koncepcje silników V10 rozwijano dalej, ale nie były już używane do napędzania ciężarówek, np. motor OM443 (V10 z turbo o mocy do 560KM) stosowany jako silnik przemysłowy (np. do maszyn budowlanych lub jako generator).
Mercedes produkował także jednostki V12, które wykorzystywane były w podobnych celach (np. OM424).
Jeszcze raz wielkie dzięki, prawdpodobnie gdyby nie Ty to nigdy bym się tego nie dowiedział :P
Znalazłem jeszcze taki katalog silników przemysłowych mercedesa: http://www.unimogklub.pl/viewtopic.php?f=25&t=75 - swoją drogą nie myślałem, że OM444LA ma 832KM :O

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/