Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 kwie 2011, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2010, 21:24
Posty: 11
GG: 0
Samochód: ScaniaG420,Man tga26.480 wywrotki
Lokalizacja: podlaskie

Witam
Poszedł mi krzyżak na przegubie kardana w prawym kole .Rozebrałem górny sworzeń została tylko tulejka , problem jest z dolnym ,mianowicie wąs zszedł ale został sworzeń i nie ma możliwosci zdjecia zwrotnicy by dobrać się do krzyżakow.Tak więc pytanie moje jest takie w jaki sposób go wybić... Wewnątrz tego sworznia jest gwint ,dorobiłem śrubę M24x1,5 i próbowałem ciągnąć ale nie bardzo ma ochotę ruszyć .może na forum jest ktoś kto już to robił i podpowie jak to zrobić ,by nie zabrać sie do tego od dupy strony..


Post Wysłano: 16 kwie 2011, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Witaj
Dolna część jest troszke inaczej zbudowana, jeśli dobrze pamiętam jest tam zabezpieczenie w postaci pierścienia, po jego usunięciu powinno wszystko "wyjść", tak na marginesie nie wiem czy ten krzyżak nie jest razem z całym wałkiem sprzedawany, jako zestaw naprawczy zwrotnicy.
Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Post Wysłano: 20 kwie 2011, 10:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Nie wiem dokladnie jaka os masz w swoim aucie lecz opisze instrukcje jednej z osi z przednim napedem .

Nie robilem tego czesto ,ale spojrzalem w instrukcje ,ktora niestety pelna jest "specjalnych" narzedzi.
Gorny sworzen wychodzi poprzez wlozenie walka/ pinu dystansujacego i wkrecanie specjalnej sruby ( sruba z nakretka ,ktora jest nagwintowana tez na zewnetrznej stronie w rozmiarze pasujacym do gwintu na sworzniu ).
Dolny sworzen jest na "wylot" zasklepiony nakretka do olejenia. Wiec w zestawie narzedzia specjalnego znajdziemy srube pasujaca w gwint sworznia i tuleje o wiekszej srednicy niz sworzen,ktora opiera sie na zwrotnicy .Druga strona tuleji jest zaslepiona z otworem pasujacym aby wlozyc tam srube i odpowiednia wieksza nakretke ,ktora oprze sie na tuleji.

Tuleja opiera sie ,od dolu, na zwrotnicy ,sruba wkrecona w sworzen ciagnie go poprzez nakretke na tej srubie ,ktora opiera sie na tuleji .

Troche nagmatwalem ale ciezko wytlumaczyc bez oprawy wizualnej ;).

(Przy instalacji dolnego sworznia ,zaleca sie podgrzanie siedziska do 120 'C )


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: