Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 sty 2011, 19:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2010, 14:05
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: PL

Witam. Do pracy na smieciarce, tzn np w Firmie Remondis i innych gdzie sie smieci wozi ciężarówką, czy tam wystarczy samo prawo jazdy kat C czy trzeba miec tą KW?


Post Wysłano: 02 sty 2011, 21:30

Trzeba mieć.


Post Wysłano: 17 kwie 2011, 11:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2010, 19:46
Posty: 87
GG: 5369477
Samochód: Czrerwony
Lokalizacja: Krzywanice/k Radomska

a jesli jezdzis sie, ze tak powiem w obrebie 50 km?


Post Wysłano: 17 kwie 2011, 12:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 mar 2011, 13:30
Posty: 8
GG: 4763520
Samochód: LF
Lokalizacja: Ryki/ East kilbride

Nie wiem czy tutaj plomby nie napisze ale przynajmniej wedlug przepisow brytyjskich samo prawojazdy upowarznia Cie do prowadzenia ciezarowki. KW natomiast do przewozu ladunkow (jedynym zawodem, w ktorym wystarczy samo prawko jest mechanik LGV). Wiec dystans czy rodzaj ladunku nie bedzie mial znaczenia (pod warunkiem, ze nie jest to ADR)


Post Wysłano: 17 kwie 2011, 12:16

Cytuj:
a jesli jezdzis sie, ze tak powiem w obrebie 50 km?
Jeśli chodzi o dystans 50km, to w przewozie osób istnieje coś takiego jak przewóz na liniach regularnych do 50km (np. komunikacja miejska, czy podmiejska). Taki przewóz wyłączony jest z obowiązku stosowania tachografu, przepisy dotyczące czasu pracy są trochę inne.


Post Wysłano: 17 kwie 2011, 20:18

Tak na marginesie to jeszcze nie widziałem w Polsce, żeby policja zatrzymała śmieciarkę do kontroli ;)


Post Wysłano: 18 kwie 2011, 0:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2010, 14:56
Posty: 146
GG: 0

Hehe ;)

Tak na marginesie, autobusów MPK też nikt nie kontroluje, mimo że często są w gorszym stanie niż te prywatne, które za dużo mniejsze usterki tracą dowód rejestracyjny...


Post Wysłano: 18 kwie 2011, 8:23

Mówicie koledzy o tzw. marginesie i przedstawiacie tym samym punkt widzenia "psiewoźnika": Jedź pan, jakoś to będzie. Mówię tu o kontroli. Tylko nikt nie bierze pod uwagę drobnego do pewnego momentu, ale bardzo istotnego szczegółu: Co się stanie, gdy zdarzy się wypadek drogowy, lub wypadek przy zbiórce/wysypce śmieci?
Wówczas dopiero zaczną się schody.


Post Wysłano: 18 kwie 2011, 9:19

Cytuj:
Hehe ;)

Tak na marginesie, autobusów MPK też nikt nie kontroluje, mimo że często są w gorszym stanie niż te prywatne, które za dużo mniejsze usterki tracą dowód rejestracyjny...
No to muszę kolegę zdziwić, bo inspektorzy ITD regularnie co jakiś czas robią "naloty" na autobusy MPK. Stoją sobie na pętli i każdy przyjeżdżający sprawdzają. Byłem nawet świadkiem takiej kontroli w trakcie jazdy. Autobus został zatrzymany na kilka minut, skontrolowany i pojechał dalej. Sprawdzane są dokumenty i stan techniczny wozu.


Post Wysłano: 20 kwie 2011, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Cytuj:
Cytuj:
Hehe ;)

Tak na marginesie, autobusów MPK też nikt nie kontroluje, mimo że często są w gorszym stanie niż te prywatne, które za dużo mniejsze usterki tracą dowód rejestracyjny...
No to muszę kolegę zdziwić, bo inspektorzy ITD regularnie co jakiś czas robią "naloty" na autobusy MPK. Stoją sobie na pętli i każdy przyjeżdżający sprawdzają. Byłem nawet świadkiem takiej kontroli w trakcie jazdy. Autobus został zatrzymany na kilka minut, skontrolowany i pojechał dalej. Sprawdzane są dokumenty i stan techniczny wozu.
Czasami wpadają też na zajezdnie. W niektórych zakładach dowody rejestracyjne lecą aż miło.


Post Wysłano: 28 maja 2011, 0:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Zrobię odkop, bo coś mi tu nie pasuje, i zastanawiam się kto tu ma rację, bo padły tutaj odpowiedzi, że KW trzeba mieć, a tymczasem na serwisie kolegi Walp'a czytamy co następuje:

Cytuj:
Obowiązek ukończenia któregokolwiek rodzaju kwalifikacji wstępnej lub szkolenia okresowego nie dotyczy także kierowców pojazdu:

1. do kierowania którego wymagane jest prawo jazdy kategorii A1, A, B1, B lub B+E;
2. którego konstrukcja ogranicza prędkość do 45 km/h;
3. wykorzystywanego przez siły zbrojne;
4. obrony cywilnej, jednostek ochrony przeciwpożarowej lub jednostek odpowiedzialnych za utrzymanie bezpieczeństwa lub porządku publicznego;
5. poddawanego testom drogowym do celów rozwoju technicznego przez producentów, jednostki badawczo-rozwojowe lub szkoły wyższe;
6. odbywającego przejazd bez osób lub ładunku: w celu dokonania jego naprawy lub konserwacji, z miejsca zakupu lub odbioru;
7. używanego w sytuacjach zagrożenia lub przeznaczonego do akcji ratunkowych;
8. wykorzystywanego do nauki jazdy osób ubiegających się o prawo jazdy, szkolenia osób posiadających prawo jazdy, przeprowadzania państwowego egzaminu osób ubiegających się o prawo jazdy;
9. wykorzystywanego do użytku osobistego w przewozie drogowym osób lub rzeczy;
10. wykorzystywanego do przewozu materiałów lub urządzeń niezbędnych kierowcy do jego pracy, pod warunkiem że prowadzenie pojazdu nie jest jego podstawowym zajęciem.
Cytuj:
Przepisy ustawy dotyczące niezarobkowego przewozu drogowego stosuje się odpowiednio do przewozów drogowych wykonywanych:

1. w ramach powszechnych usług pocztowych,
2. w ramach usług polegających na przewozie odpadów komunalnych lub nieczystości ciekłych,
3. przez podmioty niebędące przedsiębiorcami,
4. w ramach usuwania skutków awarii lub wypadków pojazdami pomocy drogowej.
Cytuj:
Niezarobkowy przewóz drogowy - przewóz na potrzeby własne - każdy przejazd pojazdu po drogach publicznych z pasażerami lub bez, załadowanego lub bez ładunku, przeznaczonego do nieodpłatnego krajowego i międzynarodowego przewozu drogowego osób lub rzeczy, wykonywany przez przedsiębiorcę pomocniczo w stosunku do jego podstawowej działalności gospodarczej, spełniający łącznie następujące warunki:
- a) pojazdy samochodowe używane do przewozu są prowadzone przez przedsiębiorcę lub jego pracowników,
- b) przedsiębiorca legitymuje się tytułem prawnym do dysponowania pojazdami samochodowymi,
- c) w przypadku przejazdu pojazdu załadowanego - rzeczy przewożone są własnością przedsiębiorcy lub zostały przez niego sprzedane, kupione, wynajęte, wydzierżawione, wyprodukowane, wydobyte, przetworzone lub naprawione albo celem przejazdu jest przewóz osób lub rzeczy z przedsiębiorstwa lub do przedsiębiorstwa na jego własne potrzeby, a także przewóz pracowników i ich rodzin,
- d) nie jest przewozem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie usług turystycznych.
Punkt dziewiąty zacytowanego pierwszego przepisu, jest co prawda sformułowany inaczej, czyli nie wprost, ale podpada pod definicję ujętą na końcu - czy tylko zdaje mi się? :wink:

http://www.kwalifikacja-wstepna.pl/kied ... ikacji.php

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: